Wtorek 21.IV

Grupa 1

Dzień dobry kochane przedszkolaki! Dzisiaj zapraszamy do muzycznych zabaw z waszym ulubionymi Słodziakami. Zapraszamy do wesołego tańca.

Treści programowe: I 4, I 5

  • Zabawa na powitanie ,,Taniec przyklejaniec”.

Stań z mamą naprzeciwko siebie. Uważnie słuchaj tekstu piosenki i naśladuj jej ruchy.

Usiądźcie teraz wygodnie.

III 6

  • Zabawa ,,Segregujemy śmieci”.

 Mama pokazuje dziecku worek, w którym znajdują się nieposegregowane odpadki plastikowe i papierowe (butelki po napojach, woreczki, pojemniki po jogurcie, stare gazety, papierowe torebki). Razem z dzieckiem segreguje je do dwóch oddzielnych worków. Warto chwilę porozmawiać o segregacji odpadów. Wspaniale!  Jesteś mistrzem segregacji.

Słodziaki również dbają o przyrodę. Posłuchaj teraz piosenki.

IV 5, IV 7

  • Słuchanie piosenki ,,Gang słodziaków – piosenka ,,Ekosłodziaków”.

Droga mamo, po obejrzeniu filmu, zadaj dziecku parę pytań na temat treści piosenki. Oto nasze propozycje: W jaki sposób Słodziaki dbają o przyrodę? Dlaczego należy dbać o przyrodę? Jak my możemy pomóc w ochronie przyrody?

Pora zatańczyć ze Słodziakami.

I 5 

  • Zabawa przy piosence ,,Ekosłodziaki”.

Stańcie w dowolnym miejscu ale tak, by widzieć ekran komputera. Starajcie się naśladować ruchy dzieci z filmu. Droga mamo, spróbuj razem z dzieckiem śpiewać refren piosenki.

I 6

  • Wykonanie gitary z pudełka po chusteczkach higienicznych.

Materiały do wykonania tej prostej gitary na pewno znajdziecie w domu. Wystarczy pudełko po chusteczkach higienicznych, skrawki papieru samoprzylepnego lub wycinanki, duże gumki recepturki, kawałek tektury. Instrukcja wykonania poniżej.

https://ekodziecko.com/zabawkowa-gitara

Życzymy miłej zabawy.

Drodzy Rodzice. Warto po południu wykonać z dzieckiem tulipany, które będą potrzebne do jutro. Do ich wykonania wystarczą: patyczki do szaszłyków, klej typu Wikol lub taśma klejąca, wycięte z kolorowego brystolu kwiaty tulipana. Dziecko nakleja z waszą pomocą sylwety na patyczki. Powinny być cztery kwiatki w czterech kolorach.

Grupa 2

Treści programowe: 2.1, 2.11, 4.2, 4.3, 4.5

Wiecie już kochane przedszkolaki, że rozmawiamy w tym tygodniu o tym, jak należy dbać o przyrodę, a przyroda to też rzeka.

1.Wysłuchanie wiersza G. Koby „Rzeczka”
.
Była sobie książeczka,
a w tej książeczce płynęła rzeczka.
Taka malutka, srebrzysta biała,
aż tu nagle oniemiała.
Stanęły nad brzegiem
dzieci niegrzeczne
i zabrudziły całą rzeczkę.
Powrzucały wszystko, co miały
i do kąpieli się rozebrały.
A rzeczka na to:
-Nie lubię bardzo
gdy ktoś mnie zaśmieca!
Wszystkim takim
wymierzam karę
i kąpać się im
nie pozwalam wcale!
Kiedy dzieci to usłyszały
nagle wszystkie posmutniały.
-Nie będziemy już więcej
wrzucać śmieci!
Zaczniemy ostrzegać
niegrzeczne dzieci!
Jutro nad twoim brzegiem
tabliczkę postawimy:
BĄDŹ PRZYJACIELEM PRZYRODY
I NIE ZAŚMIECAJ WODY!!!

Mama porozmawia z wami na temat treści wiersza

  • kto przyszedł nad rzekę;
    co zrobiły dzieci;
    co powiedziała rzeka;
    co dzieci obiecały rzece;
    jak dzieci mogą dbać o środowisko.

1.4, 1.5, 2.11, 4.1

Zabawa ruchowa przy muzyce „Samoloty”
-dzieci wybierają się na wycieczkę samolotem, aby sprawdzić czy na naszej ziemi są zanieczyszczenia. W tym celu ,,latają” bezpiecznie po mieszkaniu, a może po ogrodzie i obserwują, czy wszędzie jest porządek.

1.7, 2.11, 4.5, 4.12
Zabawa dydaktyczna „Sprzątamy las”.
Na podłodze rozłożone są różne pudełka, butelki, gazety, plastikowe torebki itp. Oraz pojemniki w trzech kolorach: niebieski- makulatura, żółty-plastik, zielony- szkło. Mogą to być obręcze zrobione ze sznurków w danym kolorze. Dzieci oglądają porozrzucane śmieci, omawiają, z czego są zrobione. Mama pokazuje dzieciom pojemniki na odpady i wspólnie z dziećmi ustala, co powinno znaleźć się w każdym koszu. Przy muzyce, tej samej przy której latały, dzieci spacerują po całej sali i „sprzątają las”- zbierając i segregując śmieci do pojemników.

2.1, 2.5, 2.10, 4.7, 4.18

Słuchanie piosenki ,,Świat w naszych rękach”.

1.6, 4.1

Na koniec proponujemy wykonanie ekologicznej kwiatka. Potrzebować będziecie kolorowych nakrętek, kartki technicznej, kleju magic i trochę wyobraźni oraz niewielkiej pomocy Rodziców.

Grupa 3

Podstawa Programowa: 2.1; 2.4; 2.10; 2.11; 3.8; 4.2; 4.5
Kochane dzieci, na pewno nie raz słyszeliście, że należy dba o przyrodę
Słuchanie wiersza „Co to jest przyroda?” D. Gellner.
To drzewa i kwiaty i liście i woda
Motyl nad łąką, biała stokrotka
Szanuj przyrodę, kochaj przyrodę
Kwiatom w doniczkach nie żałuj wody
Przyroda jest wokół, wszędzie ją spotkasz
Ptak rozśpiewany, gadające świerszcze
Powiedzcie, co jeszcze?
Dbaj o trawniki! Niech koło domu
Będzie wesoło, będzie zielono.

Dzieci wymieniają elementy przyrody, o których była mowa w wierszu.
1.9; 4.11; 4.13; 4.14
A teraz czas na matematykę!
Pokoloruj tyle obrazków, ile kropek jest przy nich po lewej stronie.

1.4; 1.5; 2.4; 2.11;3.9, 4.1
„Jestem drzewem” – zabawa dramowa.
Dzieci ruchem i gestem interpretują opowiadanie Mamy- wcielając się w rolę drzewa:
Wyobraź sobie, że jesteś malutkim drzewkiem. Zasadziły je dzieci tuż na skraju lasu. Drzewo rosło powoli przez wiele, wiele lat. Wiatr poruszał delikatnie jego listkami. Czasami, kiedy był w złym humorze, wiał z ogromną siłą i wtedy drzewo wyginało się na wszystkie strony, gałęzie pochylały się mocno, raz w jedną, raz w drugą stronę. Drzewo najbardziej lubiło, kiedy padał na nie mały, delikatny deszczyk. Z radości wznosiło gałązki wysoko, wysoko i zdawało się, że jest coraz wyższe i wyższe.
Po wysłuchaniu opowiadania dzieci opowiadają o swoich odczuciach, kiedy były drzewem.


1.4; 2.4; 2.6; 2.11; 4.7
Muzyka relaksacujna- odgłosy lasu.
A teraz wyobraźcie sobie kochane przedszkolaki, ze jesteście w lesie i wsłuchujecie się w jego odgłosy.


1.7; 2.11; 4.1; 4.8
Las- praca plastyczna.
Poproście rodziców, może mają arkusz dużego, szarego papieru.
Rozłóżcie go na podłodze w pokoju, pamiętając o wcześniejszym zwinięciu dywanu i za pomocą farb plakatowych namalujcie prawdziwy, zielony las.
Może podzielicie się nim z nami?

Grupa 4

Treści programowe: 1.4, 1.5, 2.11, 4.4, 4.5, 3.8, 1.8, 4.9

Dzisiejszy dzień zaczniemy od rymowanki – powitanki;

  • „ Dzisiaj wtorek” – rymowanka

Rodzicu przeczytaj dziecku rymowankę i wykonajcie wspólnie poszczególne ćwiczenia;

Dzisiaj wtorek, dzisiaj wtorek znowu mamy

 ( wykonujemy 3 przysiady , w trakcie czytania rymowanki )

na zajęcia w domu zapraszamy

  ( wykonujemy 2 pajacyki )

pomachajmy do siebie

 ( machamy do siebie)

bo wesoło nam w tym gronie

 ( uśmiechamy się szeroko).

  • Ilustracja ruchowa wiersza E. Gruszczyk – Kolczyńskiej „ Drzewo”

Dziecko naśladuje ruchy, które pokazuje rodzic:

                                                                                  Dziecko za rodzicem

Drzewa bywają różne:                                  obracamy się wokół własnej osi, ręce wyciągają w górę,

wysokie                                                         stajemy na palcach, ręce mają wyciągnięte nad głową,

i niskie                                                           przykucamy,

grube                                                             wykonujemy rozkrok, ręce trzymamy przed sobą, pokazują,                                                        jak wygląda gruby pień,

i cienkie,                                                         nogi mamy złączone, ręce trzymamy wzdłuż tułowia,

stare                                                                przykurczamy kończyny – naśladujemy stare drzewa,

i młode.                                                        Prostujemy się, wyprostowane ręce trzymamy w górze,

Drzewa są

do podziwiania                                               ruszamy głową w różne strony – podziwiamy drzewa,

czasem do wspinania,                                    naśladujemy wspinanie się na drzewo,

do owoców zrywania,                                    wyskakujemy w górę – naśladujemy zrywanie owoców

a nasze jest do skakania                                  skaczemy obunóż.

DZISIAJ DOWIECIE SIĘ – JAKIE SKARBY SKRYWA ZIEMIA

  • „ Nasza Ziemia” – słuchanie wiersza i rozmowa inspirowana jego treścią.

Rodzicu po wysłuchaniu wiersza zadaj dziecku następujące pytania:

  • Jakie bogactwa można spotkać na powierzchni naszej planety?
  • Jakie skarby kryją się w głębi ziemi?
  • Do czego ludziom potrzebne są bogactwa naturalne?
  • Bez czego ludzie nie mogliby żyć na naszej planecie?
  • „ Bogactwa naturalne ziemi” –  zagadki

Obejrzyjcie wspólnie zdjęcia ilustrujące treść wiersza. Spróbujcie odgadnąć, które z określonych bogactw natury:

  • daje ludziom siłę do życia? ( rośliny jadalne)
  • sprawia, że ludzie, zwierzęta i rośliny mogą żyć? ( woda)
  • wytwarza tlen, którym oddychają ludzie? ( drzewa )
  • daje energię wykorzystywaną jako paliwo dla pojazdów? ( ropa naftowa, z której produkuje się benzynę)
  • daję energię, wykorzystywaną jako prąd, do oświetlania i działania różnych urządzeń elektrycznych, i ogrzewania mieszkań? ( węgiel)
  • daje energię wykorzystywaną np.: w kuchenkach ( gaz ziemny).
  • Ćwiczenia gimnastyczne – rozwijanie sprawności fizycznej

Do dzisiejszych ćwiczeń wykorzystujemy plastikowe butelki. Pamiętajcie, że ćwiczenia gimnastyczne wykonujemy na boso.

  • Slalom między butelkami – zabawa bieżna.

 Ustawiamy butelki (1,5-litrowe) w linii w odstępach około metra. Dziecko przebiega między butelkami, starając się ich nie przewrócić. Zabawę powtarzamy kilka razy.

  • Skłony z butelką – ćwiczenia tułowia.

Dziecko kładzie butelkę przed sobą. Wykonuje  skłon, w miarę możliwości przy wyprostowanych w kolanach nogach, i sięga po butelkę. Łapie jedną dłonią za spód, drugą za lejek butelki i podnosi ją wysoko nad głowę. Pozostaje chwilę w tej pozycji, po czym wykonuje  skłon i kładzie butelkę na podłodze. Ćwiczenie powtarzamy kilka razy.

  • Przenieś butelkę – ćwiczenia mięśni brzucha.

 W  siadzie prostym podpartym dziecko próbuje złapać butelkę stopami

 Następnie przenosi ją nieco na bok i odstawia. Ćwiczenie powtarzają kilka razy.

  • Masaż stóp – ćwiczenia stóp.

Dziecko w  siadzie prostym podpartym opiera delikatnie bosą stopę na butelce. Masuje podeszwę stopy, poruszając butelką w przód i w tył. Stara się nie zgnieść butelki. Po kilku powtórzeniach zmienia nogę. Może również  poruszać butelką obunóż.

  • Rodzicu ułóż kilka butelek (na boku) w rzędzie w odległości około 30 cm; zadaniem dziecka jest przeskakiwanie przez nie obunóż.
  • Masaż pleców – ćwiczenie uspokajające w  parach.

 dziecko  kładzie się na plecach, rodzic delikatnie przesuwa butelkę po jego plecach. Po chwili następuję zmiana.

  • Odpoczynek z  butelką – ćwiczenia oddechowe.

Rodzicu odtwórz spokojną muzykę. Połóżcie się na dywanie na plecach, na brzuchu połóżcie butelkę. Wykonujcie głębokie wdechy i wydechy i obserwujcie, jak butelka przemieszcza się w górę przy wdechu i w dół przy wydechu.

  • Zabawa ruchowa – „ Drzewa dają tlen”

Do tej zabawy możemy wykorzystać znaną nam już piosenkę Zozi – Świat w naszych rękach

Dziecko porusza się po pokoju w rytmie melodii jako cząsteczki tlenu wytworzone przez drzewa. Podczas pauzy dziecko zamienia się w drzewo – ręce unosi jak najwyżej i porusza placami jak listkami. Zabawę powtarzamy parę razy.

  • „ Sprzątamy las” – doskonalenie spostrzegawczości wzrokowej.

Wykonajcie wspólnie zadanie.

 *  Piosenka –  „ Duszki leśne”

Dzisiejszy dzień zakończymy bawiąc się do naszej piosenki . Słuchamy i bawimy się utrwalając tym samym słowa piosenki.

                                     Życzymy wszystkim radosnego tygodnia. 🙂

                                                                                      

Grupa 5

Dzisiaj kolejne zabawy wokół tematu przyrody i jej ochrony. No to zaczynamy!

1.5; 1.8; 2.8

  • Zabawa ruchowa „ Ziemia, woda, powietrze”. Potrzebna będzie piłka.

Zaproś do zabawy rodzica lub rodzeństwo.

Dziecko z piłką rzuca do kolejnych osób piłkę, wymieniając jakieś środowisko: ziemia, morze lub powietrze.  Ten kto złapał piłkę, chwyta ją, wymienia jedno zwierzę, zamieszkujące dane środowisko i odrzuca piłkę. Potem zmiana prowadzącego.

2.10; 2.11; 4.2; 4.19

  • „ Czy znacie żabę?”- film edukacyjny

4.4; 4.9; 4.2

  • Zabawa graficzna „ Żaba”- dzisiaj poznamy literkę ż; Ż

4.5; 1.7; 4.18

  • Praca z książką „ Kolorowy start z plusem”

Poćwicz i utrwalaj literkę ż, Ż, zachęcamy do kart pracy. TU str. 4,5 i 5

4.1; 4.7; 1.4

  • Zabawy ruchowo- rytmiczne przy piosence „ My jesteśmy żabki”

My jesteśmy żabki ( wskazujemy siebie)

Mamy 4 łapki ( pokazujemy rece po 2 razy)

Skaczemy po trawie ( skoki w miejscu)

Bocian nas nie złapie ( grozimy palcem)     

Hop, hp, hop, skacza żabki w bok.

            Hop, hop, hop, skaczą żabki w przód

            Hop, hop, hop, skaczą żabki w tył

            Hop, hop, hop, skaczą ile sił ( skoki w różnych kierunkach)

My jesteśmy żabki ( wskazujemy na siebie)

Po to mamy łapki ( pokazujemy dłonie),

By popływać w stawie ( naśladowanie pływania rękoma)

I poskakać w trawie ( skoki w miejscu)

            Hop, hop, hop…

4.2; 4.6; 3.8

  • Słuchanie wiersza A. M. Grabowskiego „ Żaba, żółw i żyrafa”

Usiądź wygodnie i posłuchaj wiersza. Opowiedz o czym był. Posłuchaj jeszcze raz. Gdy usłyszysz wyrazy zaczynające się na głoskę „ ż” wstań

Grupa 1 Dzień dobry kochane przedszkolaki! Dzisiaj zapraszamy do muzycznych zabaw z waszym ulubionymi Słodziakami. Zapraszamy do wesołego tańca.... Więciej
Skip to content