Nadzór pedagogiczny

Cele ogólne nadzoru pedagogicznego na rok szkolny 2018/2019

Realizacja kierunków polityki oświatowej państwa na bieżący rok szkolny:

  1. 100 rocznica odzyskania niepodległości – wychowanie do wartości i kształtowanie patriotycznych postaw uczniów (dzieci)
  2. Wdrażanie nowej podstawy programowej kształcenia ogólnego. Kształcenie rozwijające samodzielność, kreatywność i innowacyjność uczniów (dzieci)
  3. Rozwijanie kompetencji cyfrowych uczniów (dzieci) i nauczycieli. Bezpieczne i odpowiedzialne korzystania z zasobów dostępnych w sieci

Działania wynikające ze specyfiki przedszkola:

  1. Ewaluacja i monitorowanie wybranych obszarów funkcjonowania przedszkola
  2. Kontrola przestrzegania przepisów prawa
  3. Bezpieczeństwo dzieci na zajęciach realizowanych poza terenem przedszkola
  4. Współpraca z rodzicami w zakresie profilaktyki
  5. Wspomaganie nauczycieli w zakresie kreatywności w ramach  działalności dydaktycznej, opiekuńczej, wychowawczej i statutowej placówki
  6. Wspieranie nauczycieli do systematycznego wzbogacania warsztatu pracy przez zdobywanie wiedzy

 

Problem  wychowawczo-dydaktyczno – opiekuńczy do realizacji:

W jaki sposób nauczyciele kształtują u dzieci wrażliwość emocjonalną i poczucie przynależności narodowej?

 

Zadanie:

  1. Doskonalenie umiejętności wyrażania własnych emocji, , kształtowania właściwej postawy w instytucjach publicznych
  2. Nabywanie poczucia przynależności narodowej przez dzieci.

Cele operacyjne do zrealizowania:

  1. Dziecko szanuje emocje , uczucia swoje i innych osób .
  2. Dziecko przeżywa emocje w sposób umożliwiający mu adaptację w nowym dla niego otoczeniu.
  3. Odczuwa i wyjaśnia swoją przynależność społeczną , narodową,
  4. Kontrola w ramach nadzoru pedagogicznego

Cele:

  1. Realizacja programu zgodnego z podstawą programową
  2. Realizacja podstawy programowej
  3. Przestrzeganie przepisów prawa oświatowego dotyczących działalności dydaktycznej, wychowawczej i opiekuńczej oraz innej działalności statutowej przedszkola przez nauczycieli
  4. Zgodność programu nauczania z podstawą programową oraz zaleceniami poradni psychologiczno-pedagogicznej
  5. Kształtowanie postaw wychowawczych zgodnie z wolą rodziców
  6. Zgodność współpracy z rodzicami z zapisami statutu przedszkola