Wtorek 12.V

w tym tygodniu na „dzień dobry ” czytamy wiersze Jana Brzechwy.

Dzisiejsze wiersze sponsorują głosy pań z pierwszą głoską A, D i W w imieniu 😉👋👋👋 (4.2;4.3)

ZACHĘCAMY Bezpłatne warsztaty online dla dzieci – „Skarby ula” 13.V, godz. 18.00⬇️⬇️⬇️⬇️⬇️⬇️⬇️⬇️⬇️⬇️⬇️⬇️⬇️⬇️⬇️⬇️⬇️⬇️

PRZYPOMINAMY 🙂 I DLA DUŻYCH I DLA MAŁYCH „JAK NAUCZYĆ DZIECKO CZYTAĆ” ⏭TU

Drodzy Rodzice🤩, przypominaMY, zachęcaMY, proponujeMY 👋przeglądajcie, czytajcie wpisy we wszystkich grupach, bo może okazać się, że dziś np. Wasze dziecko ma ochotę posłuchać tylko bajki, albo potańczyć lub po prostu opowiedzieć treść obrazków, a może zechce wykonać zadanie z innej grupy wiekowej:) TO WY DECYDUJECIE, TO WY WIECIE NAJLEPIEJ CO W DANYM DNIU JEST NAJLEPSZE DLA WASZEGO DZIECKA👍 ….jesteśMY z Wami 🙂

Dzieci młodsze

2.10,  2.11,  4.1,  4.7

  • Zabawy przy piosence „Bal na łące”

Dzieci wykonują ruchy wsłuchując się w tekst piosenki

1.4,  1.5,  1.8,  2.1

  • Zestaw zabaw ruchowych z wykorzystaniem metody W. Sherborne

– witanie się dłoni: mama- dziecko;

– witanie się głów: mama- dziecko;

– witanie się brzuchów: mama – dziecko;

– witanie się łokci: mama – dziecko;

– witanie się pleców: mama- dziecko;

– witanie się stóp: mama- dziecko;

– witanie się innych części ciała wg wyboru rodzica.

-„Spacer w parach”– chodzimy po pokoju, nogi mamy niczym sprężyny.

-„Spacer z zamkniętymi oczami”– chodzimy po pokoju, jedna osoba zamyka oczy druga ja prowadzi, pamiętamy o bezpieczeństwie.

-„Paczka”– dziecko kładzie się na podłodze na brzuchu-jest „paczką”, osoba dorosła stara się „rozpakować” paczkę czyli przewrócić dziecko na plecy, mimo stawianego oporu. Zabawę powtarzamy zamieniając role.

-„Taczki”– rodzic chwyta za nogi dziecko, które porusza się na rękach.

-„Nazywam się”– dziecko przyklęka na kolanach z wyprostowanymi rękoma, rodzic wystukuje na jego plecach swoje imię i nazwisko, i odwrotnie- dziecko robi to samo dla rodzica.

– ćwiczenia przeciwko:

– w siadzie prostym opieranie plecami o siebie, pchanie plecami partnera tak, aby pokonać jego opór,

w leżeniu na plecach- próby unoszenia nóg do góry przy oporze partnera trzymającego stopy

-w leżeniu na plecach huśtanie partnera na ugiętych nogach

Krasnoludki – marsz w przysiadzie  trzymaniem się za kostki,

Wielkoludy – chodzenie na szeroko rozstawionych nogach, z rękami rozstawionymi na boki,

ćwiczenia kreatywne – improwizacje przy muzyce

2.10,  2.11,  4.1,  4.2,  4.5,  4.6

  • Zabawy z rymowanką „Ślimak pokaż rogi”

            Ślimak, ślimak pokaż rogi,

            dam ci sera na pierogi.

            Jak nie sera to kapusty,

            od kapusty będziesz tłusty.

            Proszę powtarzać rymowankę raz cicho raz głośno, a następnie powtarzać rymowankę z jednoczesnym rysowaniem muszli ślimaka obiema rękami w powietrzu, w tym samym kierunku i w kierunkach przeciwnych.

...a chętnym do dalszej pracy proponujemy ślimaczki do wykonania, które poniżej uśmiechają się do Was 🙂

4.1; 1.9

1.4,  1.9,  4.2,  4.8

  • Zabawy patyczkami- rozwijanie kreatywnego myślenia.

            Przy słuchaniu nastrojowej muzyki ułóż proszę z kolorowych patyczków przedmioty kojarzące się z wiosną, np. słońce, kwiaty, ślimak, biedronka, motyl.

wpis opracowano na podstawie wydawnictwa MAC Edukacja i materiałów własnych.

POLECAMY „KOLOROWE MOTYLKI” link pod obrazkiem (1.7; 2.7; 2.11; 4.14; 4.15)

„Zabawa rozwija motorykę małą, percepcję wzrokową i stanowi przykład zadania na aktywność lewej półkuli mózgu” – więcej   ⏭ TU

Dzieci starsze

Serdecznie witamy rodziców i przedszkolaki na początek trochę rozruszajmy się.
1.3, 4.14
Zabawa ruchowa „ Duży i mały skok”

2.10, 2.11, 4.4, 4.5
Słuchanie wiersza „ Pracowita pszczółka” z Wierszolandii.

  • rozmowa z rodzicem na temat treści wiersza, życia pszczoły. Dlaczego jest pożytecznym owadem?
    -odczytaj napisy pod obrazkami.
  • zwróć uwagę na różnicę między pszczołą a osą 1.5, 4.7

  • Zabawa rytmiczna do piosenki „ Bąki z łąki”
  • swobodny ruch do piosenki, wyklaskiwanie, tupanie do rytmu.
    1.7,4.8
    Zabawa graficzna „Jak narysować pszczółkę”
    https://www.youtube.com/watch?v=88jCeLsYZ2Q
  • spróbuj teraz sam narysować .
    2.8,4.5,4.15
    Zabawa dydaktyczna „ Pszczółki do ula”
  • posłuchaj treści zadania , rozwiąż je wykorzystując patyczki, guziki.

  • Dla chętnych zapraszam do karty pracy „ Pszczoły”
    Karta pracy ( nowe przygody Ady i Olka cz 4 st42)
    https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/druk/npoia-bbplus-kp-4.pdf
    4.1, 4.7
    Praca plastyczna „ Pszczółka”
  • potrzebne będzie rurka, klej, farba lub kolorowy papier, biała kartka, nożyczki.

  • Miłej zabawy🌻🌺🥀🌹🏵🏵🌷😉

DLA CHĘTNYCH: ćwiczymy spostrzegawczość NA ŁĄCE TU

… w tym tygodniu na „dzień dobry ” czytamy wiersze Jana Brzechwy. Dzisiejsze wiersze sponsorują głosy pań z pierwszą głoską A, D i W w... Więciej
Skip to content