Środa 29.IV

Zachęcamy do zabawy ruchowej w oparciu o słowa i melodie piosenki ⏭TU⏮🇵🇱❤👫🚂🤗. Jutro zaprosimy Was do wspólnych zabaw z flagą w tle 🏠🇵🇱🚶‍♂️🚶‍♀️

Grupa 1

Dzisiaj zachęcamy do wspólnych zabaw, podczas których będziemy rozmawiać o domach i domkach.

Na rozgrzewkę zapraszamy do wspólnej zabawy.

1 5

  • Zabawa popularna ,,Maszerują dzieci drogą”.

Stój tak, aby mieć dużo miejsca. Spróbuj naśladować to, co robi mama. Droga mamo, jeżeli chcesz, to możesz wykorzystać piosenkę. Link poniżej.

Maszerują dzieci drogą,                   maszerujemy w miejscu,

raz, dwa, trzy!                                  klaszczemy rytmicznie, 

Lewą nogą, prawą nogą,                  wystawiamy do boku lewą nogę i prawą nogę,

raz, dwa, trzy!                                  klaszczemy rytmicznie, 

A nad drogą słonko świeci               wznosimy obie ręce wysoko w górę,

i uśmiecha się do dzieci,                  obracamy się wokół własnej osi,

raz, dwa, raz, dwa, trzy!                  klaszczemy rytmicznie.

 4 2, 4 13

  • Zabawy dydaktyczna ,,Od najmniejszego do największego” ,,Duży, średni, mały”.

Przygotuj dla dziecka zestaw obrazków domów: duży, średni i mały.

 Usiądź naprzeciwko mamy, która pokaże ci dwa domy. Powiedz jej czym się różnią: pokaz mały domek a potem duży. Teraz mama pokaże ci trzeci domek: jaki on jest? Droga mamo, pomóż dziecku nazwać jego wielkość.

Pora na ułożenie uliczki. Przygotuj pas papieru i więcej obrazków domów różniących się wielkością. Poproś dziecko, aby ułożyło domki: rosnąco (od najmniejszego do największego), a następnie malejąco (od największego do najmniejszego). Naklejcie je wspólnie. Pamiętaj o tym aby dziecko nazywało wielkość domków.

Wspaniale! Jaka piękna uliczka. Czas na zabawę.

Stań teraz prosto. Słuchaj uważnie co mówi mama. Gdy powie: duży dom – podnieś ręce jak najwyżej w górę, średni dom – trzymaj ręce wyprostowane przed sobą, mały dom – przykucnij i dotknij dłońmi podłogę.

1 5, 4 7

  • Zabawa przy piosence Spoko Loko ,,Mały domek”.

Pora pobawić się przy wesołej piosence. Uważnie obserwuj, jak bawią się osoby na filmie i staraj się z mamą naśladować ich ruchy.

Życzymy wesołej zabawy.

1 7

  • Zabawa graficzna ,,Domek – rysowane wierszyki”.

W wolnej chwili proponujemy zabawę w rysowany wierszyk – domek. Najpierw rysuje mama lub tata. Potem po śladzie rysuje dziecko. Razem pokolorujcie domek kredkami. Link do filmu poniżej.

Grupa 2

Treści programowe: 2.10,  4.2, 

  • Ćwiczenia w mówieniu „Nasze środowisko”

            Rodzicu przygotuj proszę dwie ilustracje, np. z wiosenną łąką albo lasem i zadymione miasto z ogromnymi hałdami śmieci.

            Zachęć proszę dzieci do wypowiedzi: w które miejsce wybrałoby się na spacer i dlaczego?

4.1,  4.2,  4.7

  • Zabawa taneczna „ Taniec kwiatów” przy muzyce Vivaldiego „Cztery pory roku- Wiosna”

3.8,  4.2,  4.5,  4.6

  • Układanie przez dzieci rymów do podanych słów związanych z odpadami i elementami środowiska naturalnego.

            Mogą to być następujące rymy:

            śmieci– dzieci,

            okruszki- puszki,

            butelki– karmelki,

            szkło– zło,

            uroda- woda,

            kwiatki– statki, itp.

1.7,  1.8,  1.9,  2.10,  4.8

  • Praca przestrzenna -”Kolorowe tulipany”.

            Do zabawy będą potrzebne: opakowania po serkach danonkach, patyczki, zielona bibuła,dwustronny zielony papier i plastelina.

            Pracę wykonujemy w następujący sposób:

  • owijanie patyka paskiem zielonej bibuły (łodyga kwiatka),
    • doklejanie po bokach liści wyciętych z zielonego papieru,
    • wkładanie powycinanych w kształt tulipana opakowań na patyk przez wycięty w pudełeczku otwór,
    • zakończenie patyka kulką z plasteliny, aby się nie wysuwał.

            Myślimy, że się udało. BRAWO!

1.4,  1.5,  1.9,  2.11

  • Zabawy na świeżym powietrzu.

Zabawa z elementem rzutu i celowania „Celuj do butelek”:

            Do zabawy potrzebne będą: 5 plastikowych butelek i piłeczka.

            Rodzic ustawia butelki w taki sposób, aby w pierwszej linii stały 2 butelki a w drugiej- 3.

Dzieci kolejno rzucają piłeczką tak, aby przewrócić jak największą liczbę butelek. Po każdym rzucie liczą ile butelek udało się im przewrócić?

            Zabawa z elementem spostrzegawczości „W poszukiwaniu cienia, w poszukiwaniu słońca”:

            Dzieci stoją w gromadce przed rodzicem, przypominają co to jest cień.

Na zawołanie rodzica poszukaj cienia, dzieci rozbiegają się w różnych kierunkach i zatrzymują się w zacienionym miejscu,

na zawołanie poszukaj słońca– szukają nasłonecznionego miejsca.

Rodzic wydaje polecenia w różnej kolejności, za każdym razem dzieci starają się znaleźć inne miejsce niż poprzednio.

Pamiętamy o zasadach bezpieczeństwa!

         Pozdrawiamy Was serdecznie kochane dzieci i rodzice, tęsknimy i jesteśmy ciekawe jak sobie radzicie? Trzymajcie się!

Życzymy udanej majówki.

Wasze panie.

Zajęcia opracowano na podst. wydawnictwa MAC Edukacja i materiałów własnych.

Grupa 3

Podstawa programowa: 1.4; 1.5; 2.1; 3.2; 3.8; 4.1; 4.5; 4.7; 4.8; 4.10; 4.12; 4.19;
Kochane dzieci w tym tygodniu odbywamy podróż po Polsce. Wspólnie zwiedzaliśmy nasze kochane miasto Głogów. Wczoraj oglądaliśmy krajobrazy Polski , czyli lasy, pola, łąki, góry, morze, jeziora, miasta oraz wsie.

Dziś chcemy Was zabrać na kolejną wycieczkę . Posłuchajcie gdzie.
Wiersz Ireny Bechlerowej „Pociągiem do Warszawy”.

Pamiętacie do jakiego miasta zabrał Nas maszynista?
Warszawa jest Stolicą Polski. Obejrzyjcie teraz bajkę jak powstała Warszawa i odpowiedzcie na pytania:

  • Jak miała na imię Syrenka?
  • Jak miał na imię rybak?
  • w jakiej rzece rybak łowił ryby?
  • jak nazwano miasto w którym zamieszkał Wars i Sawa?
    https://www.youtube.com/watch?v=2X9THxfuGRs
    Do kolejnych zabaw potrzebujemy jeden długi pasek najlepiej niebieskiej krepiny (bibuły).
    Zabawa matematyczna „Figury” – ułóż z paska krepiny kolejno: koło, kwadrat, trójkąt i prostokąt.

Zabawa ruchowa „Skok przez fale” – rozłóż na podłodze pasek krepiny, to jest fala. Zadaniem dzieci jest przeskakiwanie przez falę obunóż lub na jednej nodze w zależności do komendy.

Zabawa taneczna do piosenki „Mieszkamy w Polsce” – weź teraz ten niebieski pasek krepiny i tańcz do słyszanej piosenki.



Wykonaj ilustrację do legendy „Wars i Sawa” . Czekamy na zdjęcia waszych prac
Drogi rodzicu, jeżeli twoje dziecko zainteresowało się Legendą i Warsie i Sawie, to proponujemy dłuższą wersję do zaprezentowania Waszemu dziecku.
https://www.youtube.com/watch?v=mmRzBf_2Hsc

Grupa 4

Witamy wszystkich, którzy są dzisiaj radośni!

Witamy wszystkich, którzy dzisiaj na śniadanie jedli coś słodkiego!

Witamy wszystkich, którzy oglądali dzisiaj bajkę.

  • Jeżeli dziecko uważa, że przywitanie jego dotyczy robi 2 przysiady.
  • Zabawa ruchowa – „ Dotknij czegoś co zaczyna się na głoskę . . .”

Treści programowe: 4.2, 1.4, 1.5

Włączcie ulubioną Waszą muzykę. Dziecko tańczy swój ulubiony taniec, na przerwę muzyce rodzic wypowiada hasło: dotknij czegoś, co zaczyna się na głoskę np.: p lub d itd.

  • Polska w Unii Europejskiej – zabawa dydaktyczna

– Zapoznanie z nazwami państw należących do Unii Europejskiej.

Treści programowe: 4.2, 4.5, 4.10

Popatrzcie razem na mapę konturową Europy. Spróbujcie odnaleźć na niej Polskę.

Rodzicu wyjaśnij dziecku że, POLSKA JEST CZĘŚCIĄ EUROPY – KONTYNENTU, NA KTÓRYM LEŻY NASZ KRAJ.

Następnie przeczytajcie razem nazwy innych państw, które leżą w Europie.

Rodzicu wyjaśnij dziecku, że Państwa te nalezą do Unii Europejskiej, czyli tworzą jedną grupę, jedną drużynę która współpracuje ze sobą w celu podejmowania wspólnych decyzji.

  • Symbole Unii Europejskiej – zapoznanie z flagą i hymnem.

Treści programowe: 4.10, 3.8

Popatrzcie na zdjęcie, opowiedzcie razem na temat wyglądu flagi – kolorystyki, ilości gwiazdki.

Posłuchajcie razem hymnu UE zwracając uwagę na to, jaką postawę należy przyjąć podczas słuchania pieśni. TU

  • Karta pracy  str. 35 – Obejrzyj obrazki flag. Nazwij, sam lub z pomocą rodzica, państwa Unii Europejskiej, do których one należą. Pokoloruj odpowiednio rysunki flag. TU

Treści programowe – 4.5, 4.8, 4.10

  • Słuchanie wiersza E. Stadtmüller „ Kim jesteś?” – rozmowa na podstawie wiersza – Kształtowanie poczucia tożsamości narodowej.

Treści programowe: 4.2, 4.5

Rodzicu posłuchaj z dzieckiem wiersza i porozmawiaj z dzieckiem o jego treści:

Przykładowe pytania:

  • Co jest bliskie osobie z wiersza?
  • Jakie znaki ojczyste?
  • Kim jest osoba  z wiersza?
  • A TY kim jesteś?

Popatrzcie razem na zdjęcie – symbole narodowe. Zapytaj dziecka jakie kolory ma polska flaga i jaki ptak występuje w godle Polski.

Posłuchajcie razem hymnu pamiętajcie o przyjęciu prawidłowej postawy podczas słuchania.

HYMN POLSKI

  • Zabawa muzyczno – ruchowa „ Stonoga”

Treści programowe: 1.5, 4.7

Posłuchajcie i pobawcie się razem

  • Praca plastyczna – „ Flaga Polski” – Rozwijanie sprawności manualnej.

Treści programowe: 3.2, 4.8, 4.10

Wykorzystajcie rzeczy, przedmioty które macie w domu i wykonajcie Flagę Polski.

Zachęcamy do podzielenia się swoimi pracami z nami.

                                                                                         Życzymy dobrego dnia 🙂

Grupa 5

4.2; 4.5

  • Na początek rozgrzewka umysłowa  TEATR – spróbujcie z całą rodziną wymienić, zapisać słowa, które kojarzą się Wam z tym hasłem TEATR Poniżej przedstawiamy naszą propozycje skojarzeń.  Porównajcie, przeliczcie kto podał więcej, mniej słów, o ile więcej o ile mniej.

4.1; 3.8; 3.5

  • Czas na ruch Kto potrafi – rytmiczne odwzorowanie ruchów – zadanie aktorskie

4.2;4.5;2.4;2.9

  • Ćwiczenia słownikowe w oparciu o treść obrazków. Zachęcamy Was do układania zdań, rodziców prosimy o zadawanie dodatkowych pytań odnośnie treści obrazków. Warto odwołać się do wcześniejszych doświadczeń dzieci  m.in. teatrzyki w przedszkolu, w MOK lub  Wasze wizyty w teatrze np. głogowskim.

4.19;4.9

  • Czy już zauważyliście nazwę i wygląd nowej lalki teatralnej. Tak to JAWAJKA. Czy wiecie czym się różni od innych lalek teatralnych. Zachęcamy do sprawdzenia wiadomości na jej temat w encyklopedii, słowniku   lub  stronach www. A Wasza ulubiona lalka teatralna ? Może narysujecie lub wykonacie dowolną techniką plastyczną.
Jawajki 🤗

1.4;1.5

  • Kolejne zadanie aktorskie Kto potrafi? A

4.3; 4,7

  • Rymowanka D. Gellner,  Kto potrafi podać wszystkie brakujące rymowane słowa? Może wieczorem, na dobranoc wybierzecie do czytania któryś z tytułów.

4.2;2.8; 3.5

  • Wymieniamy bohaterów  i podajemy tytuły bajek. DO DZIEŁA. Kto jest lepszy Wy czy rodzice?

1.5; 4.1

  • Zabawa z elementem „gry aktorskie” L) oparta o treść i melodię piosenki , którą znacie ale dziś w aranżacji jazzowej TU. Poproście rodziców aby Wam wytłumaczyli znaczenie słowa aranżacja muzyczna. a TU jest ta sama piosenka, ale w aranżacji muzycznej, którą już znacie 🙂

4.1

  • Kolejna ciekawostka  Kamishibai- teatr obrazkowy. Dla rodziców TU Przypominamy Wam, że już taki rodzaj teatru poznałyście w naszym przedszkolu podczas „szkółki zębowej”.

4.14; 4.15

  • Zabawa z kodowaniem „Wskaż dzieciom miejsce w teatrze” . Jeśli ktoś chce, może znaleźć dodatkowe zadanie z kodowaniem Baletnica TU

4.9; 4.4; 4.8;4.9; 4.11;4.15;  

  • Ćwiczenia w czytaniu.
  • Ćwiczenia w liczeniu. „ul. Aktorska”.
  • Ćwiczenia w kojarzeniu. Tytuł bajki i wykonywane czynności bohaterów baśni:)
Zachęcamy do zabawy ruchowej w oparciu o słowa i melodie piosenki ⏭TU⏮🇵🇱❤👫🚂🤗. Jutro zaprosimy Was do wspólnych zabaw z flagą... Więciej
Skip to content