Środa 22.IV

EKOLOGIA – ćwiczymy pamięć ⏭TU

QUIZ do rozwiazania razem z Rodzicami 😉 … ⏭TU⏮ DZIEŃ ZIEMI …

Grupa 1☘🌿🌿🌼🌻🌺🥀🍀

Witamy Was kochane dzieci. Dzisiaj zapraszamy Was do wiosennego ogrodu. Jak wiecie, teraz w ogrodzie jest wiele kolorowych kwiatów i zieleni. Dlatego na początek proponujemy zabawę w kolory.

Treści programowe:

  • Zabawa na powitanie ,,Gra w kolory”.

Tańczcie przy piosence w dowolny sposób. Na przerwę w muzyce dotknij w pokoju przedmiotu w takim kolorze, który podała mama. Równocześnie możesz pokazać dziecku kartkę w tym kolorze.

Usiądźcie teraz wygodnie.

IV 9, IV 18

  • Zabawa ,,Poznajemy narzędzia ogrodnicze”.

 Zaproście do zabawy innych domowników. Droga mamo, pokaż dziecku obrazki z narzędziami ogrodniczymi i poproś by je nazwało. Następnie wybierz jeden z nich i przykryj go kartką pociętą na cztery części. Teraz poproś dziecko by odsłoniło jedna część i odgadło nazwę narzędzia.

Obrazki powinny być na kartkach formatu A4. Znajdziesz je na stronie: miastodzieci.pl, link poniżej.

https://miastodzieci.pl/kolorowanki/k/narzedzia/

Brawo! Jesteś bardzo bystry. Pora trochę się poruszać.

IV 1

  • Zabawa dramowa ,,Prace w ogrodzie”.

Mama wystukuje rytmy do marszu, biegu  lub podskoków. W przerwie pokazuje obrazek wybranego narzędzia ogrodniczego. Spróbuj ruchem pokazać do czego ono służy. Zaproś do zabawy także mamę.

Teraz usiądźcie naprzeciwko siebie.

IV 15

  • Zabawa matematyczna ,,Grządka z tulipanami”.

Do tej zabawy potrzebne będą cztery papierowe tulipany w czterech kolorach i zielony pasek papieru. Mama rozkłada przed dzieckiem pasek papieru i opowiada mu o tulipanach, które zakwitły na grządce w ogrodzie równocześnie układając sylwety. Zadaniem dziecka jest policzenie tulipanów i nazwanie kolorów. Potem razem liczą je używając liczebników porządkowych. Następnie mama pyta dziecko który z kolei jest tulipan w danym kolorze.

Wspaniale udało ci się policzyć tulipany. Zbierz je i wstaw do wazonika (kubeczka).

I 7, IV 2, IV 5, IV 8

  • Zabawa grafomotoryczna ,,Rysujemy wzory”.

Przygotuj tackę wysypana kaszą manną. Zabawa polega na rysowaniu na niej palcem różnych wzorów. Na początku pozwól dziecku na samodzielne eksperymentowanie. Potem zaproponuj aby spróbowało rysować po twoim śladzie, np. koło, kreski, słoneczko.

Życzymy przyjemnej zabawy.

Grupa 2☘🌿🌼🌻🌺🥀🌹🏵🍀

Treści programowe: 1.4,  1.5,  2.1,  2.2,  2.6,  2.10,  2.11,  4.2

  • Zabawa ruchowa z elementami dramy „Chcemy wody”.

            Dzieci stoją na dywanie, naśladują delikatne poruszanie się kwiatów, gdy wieje lekki wietrzyk. Słysząc słowa rodzica: wielki upał, brak deszczu, dzieci- kwiaty pokazują, jak zmienia się ich wygląd spowodowany brakiem wody.

1.7,  1.8,  1.9,  2.6,  2.11,  3.8

  • Rysowany wierszyk „Kwiatek” wg M.N. Bignet

            „W środku koło, na nim płatek,

            drugi płatek, trzeci płatek,

            czwarty płatek,

            jeszcze kreska.

            I jest kwiatek.”

Rodzicu proszę spróbuj z dzieckiem narysować kwiatek wg podanego wzoru.

1.4,  1.5,  1.9,  4.2,  4.7

  • Zestaw zabaw i ćwiczeń ruchowych:
  • Zabawa „Deszczowe kropelki”.

Dzieci są kropelkami deszczu, które powoli opadają na ziemię- ze stania powoli przechodzą do pozycji leżącej. Im mocniej pada deszcz, tym dzieci szybciej się kładą;

natężenie deszczu określa wybijany przez rodzica rytm na tamburynie.

  • Zabawa „Padający deszcz”.

Dzieci wystukują o podłogę podane przez rodzica rytmy (naśladują odgłosy padającego deszczu).

  • Zabawa z elementem przeskoku „Omiń kałużę”.

Dzieci spacerują po pokoju, na hasło kałuża– przeskakują przez nią.

  • Zabawa orientacyjna porządkowa „Świeci słońce, pada deszcz”.

Dzieci spacerują po pokoju na hasło świeci słońce, a chowają się w wyznaczonym miejscu na hasło pada deszcz.

  • Ćwiczenia „przeciwko”.

Dzieci w siadzie prostym opierają się plecami o siebie, pchanie plecami partnera tak, by pokonać jego opór;

Dzieci leżą na plecach- próby unoszenia nóg  przy oporze partnera trzymającego stopy.

Mam nadzieję, że ćwiczenia Wam się podobały- pamiętajcie ruch to zdrowie!

1.4,  1.5,  1.8,  3.8,  4.2,  4.14

  • Zabawa matematyczno- dydaktyczna „Lewa strona” w oparciu o wiersz B. Szelągowskiej.

            Mamo lub tatocelem tej zabawy jest utrwalenie znajomości lewej i prawej strony ciała.

            Recytując wiersz, stojąc przed dziećmi, które znajdują się w szeregu za Wami, wskazujemy na odpowiednie części ciała a dzieci to naśladują.

„Reka lewa, ręka prawa:

każde dziecko o tym wie,

że jak ja- ma ręce dwie.

A która z nich jest lewa?

Albo oko- które lewe?

Powiem wam, że czasem nie wiem!

I dlatego:

Nim nastawię lewe ucho,

zanim tupnę lewą nóżką,

albo zmrużę lewe oczko,

kładę rękę na serduszko,

które z lewej strony bije.

I już więcej się nie mylę.”

1.4,  2.8,  2.11,  3.5,  3.6,  3.7,  3.8,  3.9,  4.11

  • Upiększamy balkon lub taras- sadzenie różnych kwiatów, ziół w donicach i skrzynkach.

            Rodzicu, przygotuj wcześniej flance Twoich ulubionych kwiatów czy ziół, donice, skrzynki, ziemię, wodę do podlewania. Razem z dzieckiem posadź w taki sposób, aby stworzyły niepowtarzalny klimat. W trakcie pracy tłumacz dziecku kolejne etapy sadzenia czy siewu oraz to, że tymi roślinkami trzeba będzie się opiekować.

            Wskaż na zalety tak stworzonego miniogródka.

Zachęcamy – miłej pracy i zabawy.

Zapraszamy do podzielenia się ze wszystkimi efektem wspólnej pracy.

Zajęcia opracowano na podst. wydawnictwa MAC Edukacja i materiałów własnych.

Grupa 3☘🌿🌼🌻🌺🥀🌹🏵🍀

Podstawa Programowa: 1.2; 2.6; 2.10; 2.11;3.9; 4.18
Kochane dzieci, dziś czyli 22 kwietnia obchodzimy „Światowy Dzień Wody”. To święto ma zachęcić ludzi do oszczędzania wody.
Posłuchajcie opowiadania Barbary Szelągowskiej „Oszczędzajmy wodę, dbajmy o przyrodę”.

Słuchajcie uważnie, a potem odpowiednie rodzicom na pytania:

  • W jaki sposób Ada myła zęby?
  • Jaki eksperyment zrobiła pani?
  • Dlaczego należy oszczędzać wodę?
  • Czy pamiętasz rymowankę, którą nauczyły się dzieci?

Podobała się Wam przygoda Ady? A czy wy oszczędzacie wodę, gdy myjecie zęby? Mamy nadzieję , że tak A umyliście już zęby po śniadaniu? Jeżeli jeszcze nie to za chwilkę to zróbcie i pamiętajcie o oszczędzaniu wody. Powtórzcie jeszcze raz rymowankę
„OSZCZĘDZAMY WODĘ, DBAMY O PRZYRODĘ”

1.4; 1.5; 1.8; 4.1
Zabawa ruchowa „Przeprawa przez wodę” – rozkładamy na podłodze (wodzie) skarpetki, w odległości jednego kroku od dziecka. Umawiamy się z dziećmi, że są to kamienie. Dzieci przechodzą po kamieniach tak, aby nie wpaść do wody- nie stanąć na podłodze.
1.6; 3.8; 3.9; 4.11; 4.13
Zabawa badawcza „Co tonie, co pływa”- drogi rodzicu przygotuj miskę z wodą oraz różne przedmioty np. piórko, kawałek papieru, słomka, listek , nakrętkę, małą zabawkę itp. dzieci umieszczają na powierzchni wody te przedmioty. Podczas obserwacji stwierdzają, które przedmioty toną a które utrzymują się na powierzchni. Próbują wyciągnąć wnioski z oceny sytuacji „na oko” zanim wsadzą przedmiot do wody. Uproszczony wniosek- toną przedmioty ciężkie, zaś lekkie nie. Zaproponujcie, aby poszukały innych przedmiotów, które mogą unosić się na powierzchni.
4.1
Praca plastyczna „Dżdżownica” – wykonajcie z pustych pojemników po jajkach papierową dżdżownicę. A może macie własne pomysły jak można wykorzystać pojemniki po jajkach?
Czekamy na wasze propozycje

2.11; 3.5
Na koniec jeszcze zadanie specjalne. Zróbcie „Eko porządki” – porządkowanie swoich pokoi. Segregowanie zabawek, układanie i porządkowanie rzeczy codziennego użytku.

Grupa 4☘🌿🌼🌻🌺🥀🌹🌹🏵

Dzisiaj obchodzimy Dzień Ziemi

Ciekawe jesteśmy jak wam poszły prace plastyczne jak wyszedł plakat ???

Pochwalcie się  czekamy.

Treści programowe:1.4, 1.6, 1.5, 2.11, 3.2, 3.9, 4.1, 4.2, 4.7,4.11, 4.14, 4.15, 4.19,

Posłuchajcie bajki ekologicznej „ rady na odpady”

– rozmowa inspirowana bajką, utrwalenie wiadomości dotyczących segregacji śmieci.- odpowiedzenie sobie na pytanie ; Jak możemy pomóc naszej planecie.

Zabawa ruchowa” Ziemia, woda, powietrze”

Muzyka gra dziecko tańczy po pokoju, przerwa na określone hasło:

Ziemia- kuca i dotyka dłońmi podłogę,

Woda – chwyta się dłońmi za kolano,

Powietrze – podnosi ręce do góry, wskazując przestrzeń nad sobą. Zabawę powtarzać parę razy.

Zabawa dydaktyczna „ Co z czego jest?”

Popatrz w pokoju w kuchni ile rzeczy macie z papiery, plastiku, drewna.

Wskaż je rodzicowi. Pamiętaj o segregacji, i dawaniu drugiego życia różnym przedmiotom

Zabawa słowna „ Co zanieczyszcza nasza planetę?”

Rodzic wymienia to co szkodzi ( fabryki kominami , samochód, lokomotywa spalinowa, piece itp ) planecie – dziecko uderza rękoma o podłogę, to co przyjazne jest ( rower, kajak, wiatraki, itp.) dla środowiska – dziecko klaszcze.

Oglądanie sytuacji przedstawionych na obrazkach. Układanie o nich zadań.

Zapraszamy do karty pracy cz.4 str.16

Słuchanie piosenki „ Świat w naszych rekach”

– rozmowa na temat treści piosenki, jaka jest melodia, tempo, próba zapamiętania refrenu. Klaszczemy, tupiemy podskakujemy podczas refrenu.

Zagadki słuchowe „ Skąd płynie dźwięk”

Dziecko siedzi na środku pokoju, ma zasłonięte oczy .Rodzic umieszcza w różnych miejscach przedmioty które wydają dźwięk. Przemieszcza się między nimi ( wykorzystuje pozostałych członków rodziny). Wydobywa z nich dźwięki. Zadaniem dziecka jest wskazanie, skąd dobiega dźwięk.

Zapraszamy do zabawy plastycznej „ Kochamy przyrodę” wykorzystujemy dzisiaj wszystko co możemy znaleźć w domu.

Pomysły z przewodnika „ Nowe przygody Olka i Ady”wyd. MAC, własne, oraz ze strony WWW.

Miłej zabawy 🙂

Grupa 5☘🌿🌼🌻🌺🥀🌹🏵🍀

Pozdrawiamy Was w środku tygodnia i zapraszamy na wspólne zabawy. Na początek trochę się rozruszamy!

1.1; 1.5; 4.11

  • Zabawy ruchowe „ Aktywna zabawa z Pipi”

4.2; 4.6; 2.11

  • Zabawa dramowa z rymowanką.

Posłuchajcie kilkakrotnie rymowankę, nauczcie się jej

Powiedzcie ją ze złością, strachem, smutkiem i radością.

4.12; 4.9; 4.13; 4.15

  • Zabawa dydaktyczna „ Zabawy z guzikami”

Potrzebne będą różne guziki w liczbie co najmniej 10. Mama wskaże co masz z nimi zrobić:

– Policz swoje guziki

– Ułóż dowolną postać.

– Nazwij ją

– Posegreguj guziki pod względem kształtów

– Czym się różnią?

– Posegreguj guziki pod względem dziurek

– Wyszukaj guziki mające 2 wspólne cechy

– Policz je

– Na podstawie jakich innych dwóch cech możesz jeszcze wyszukać guziki

Wykonaj teraz kartę pracy:

4.8; 1.7; 1.8

  • Malowanie pianą „ Kolorowy świat”. Potrzebne będą rozrzedzone farbki w kilku kolorach, słomka, arkusz białego papieru.

Gdy znudziła Wam się technika malowania farbami pędzlem, spróbujcie czegoś nowego- malowanie pianą palcem. Spróbujcie stworzyć piękny, kolorowy krajobraz

2.4; 2.6; 2.10; 3.1

  • Zabawa ortofoniczna z elementami ruchu „ Naśladowanki” ( wg Walichniewicz Dariusz i Marek).

Naśladujcie głosem i ruchem zwierzęta, ptaki i owady z piosenki

  • Poćwicz pisanie cyfr i znaków matematycznych str. 13⏭ TU

EKOLOGIA – ćwiczymy pamięć ⏭TU⏮ QUIZ do rozwiazania razem z Rodzicami 😉 … ⏭TU⏮ DZIEŃ ZIEMI … Grupa... Więciej
Skip to content