Poniedziałek 6.IV

ZACHĘCAMY – ⏭RYTMICZNA ROZGRZEWKA ⏮ lub ⏭TY SKACZ

Grupa 1

Treści programowe:1.8 ,1.5

        Witamy Was drogie dzieci i drodzy rodzice w nowym tygodniu,w którym będziemy poznawać lub przypominać sobie zwyczaje Świąt Wielkanocnych.

Na początek troszeczkę się rozruszamy i proponujemy:

  • Ćwiczenie koordynacji wzrokowo-ruchowej „Jajka na łyżce”.

Potrzebne do zabawy są : duże łyżki, jajka ugotowane na twardo, 2 skakanki lub jakiś sznurek, który mamy w domu.🤸‍♂️🤸‍♀️

Rodzic  za pomocą skakanek wyznacza miejsca startu i mety. Bawić możemy się razem z mamą i tatą – wtedy to będą zawody. Zadanie  polega na przeniesieniu jajka na łyżce od startu do mety tak, aby nie spadło ono z łyżki. Zabawę możemy powtarzać dowolną ilość razy.

1.9

Jeśli trochę się zmęczyliśmy to proponujemy chwilę relaksu:🧘‍♀️🧘‍♂️

  • Ćwiczenia logopedyczne usprawniające narządy mowy – język, wargi, żuchwę.

Mama demonstruje ćwiczenia, a dziecko je naśladuje.

Jajko – dzieci otwierają i zamykają wargi, układając je tak, aby były zaokrąglone jak jajko. Gorące jajko – dzieci nabierają powietrze nosem, a wypuszczają ustami, naśladując dmuchanie na jajka.

Wkładamy jajka do koszyczka – dzieci unoszą język za zęby i zatrzymują go tam, a następnie przeliczają kolejne jajka, używając liczebników porządkowych.

Rogi baranka – baranek wielkanocny ma okrągłe rogi – dzieci rysują językiem kółeczka, przesuwając jego czubek po górnej wardze i po dolnej wardze.

Kura liczy kurczęta – dzieci dotykają czubkiem języka do każdego zęba w jamie ustnej: najpierw na górze, potem – na dole. 

Gratulacje! wszystkim się na pewno udało znakomicie wyćwiczyć mięśnie w „buzi” ,a teraz czas na muzykę .

  • Swobodne improwizacje ruchowe do utworu M. Musorgskiego „Taniec kurcząt w skorupkach.”   🎵🎶

4.1 4.2 4.5

Usiądź wygodnie a mama przeczyta wiersz.

  • Słuchanie wiersza A. Widzowskiej Wielkanoc.

– Kurko, proszę, znieś jajeczka, śnieżnobiałe lub brązowe,

 ja z nich zrobię na Wielkanoc cud-pisanki kolorowe.

 Do koszyczka je powkładam, z chlebkiem, babką lukrowaną,

 potem pójdę je poświęcić z bratem, siostrą, tatą, mamą.

 Przy śniadaniu wielkanocnym

 podzielimy się święconką i buziaka dam mamusi, zajączkowi i kurczątkom.

 „Śmigus-dyngus!” – ktoś zawoła, tatę wodą popryskamy,

 mama będzie zmokłą kurką, bo to poniedziałek lany!

Mamo porozmawiaj z dzieckiem na temat  wiersza i na temat ilustracji.

1.9 4.8 4.12

Zabawa plastyczna „Kolorowe pisanki” 

 Karta pracy, cz. 2, nr 11. https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/druk/oia-a-kp-cz2.pdf

Po południu możesz z rodzicami wykonać  własne jajka, które ulepisz z masy solnej .

To przepis dla mamy : mąka, sól, woda, miska, szklanka, rękawiczki jednorazowe Odmierz do miski tyle samo mąki i soli w proporcjach np.: 1 szklanka mąki i 1 szklanka soli. Ilość mąki i soli zależy od tego jaką ilość chcemy uzyskać tej masy. Stopniowo dodaje ½ szklanki wody i mieszamy.  Konsystencja ciasta musi być elastyczna.

A teraz możesz razem z tatą zacząć zabawę i ulepić jajka różnej wielkości; jak wyschną możesz je pomalować farbami.

Grupa 2

Treści programowe: 1.4,  1.5,  4.5,  4.7

  • Zabawa ruchowa „Dźwięki”:

            Dzieci poruszają się ostrożnie po pokoju z zamkniętymi oczami. Kiedy usłyszą dźwięk jakiegoś instrumentu perkusyjnego, przykucają. Hasło idziemy, zaprasza do ponownego marszu.

Po zakończeniu zabawy dzieci próbują ułożyć we właściwej kolejności instrumenty, jakie usłyszały w zabawie.🎵🎶

1.7,  1.9,  4.1,  4.2,  4.5,  4.6,  4.8

  • Rysowanie kurczątka wg wiersza W. Szymanówny.

            Kurczątko z jajeczka się urodziło…

            Główkę, brzuszek wychyliło.

            Na dwie nóżki wyskoczyło,

            czarne oczka otworzyło.

            Dzióbek mały rozchyliło.

            Że jest głodne zakwiliło…

Kochani! Najpierw wiersz mówi rodzic i rysuje, a następnie dzieci- zachęcam.

2.8,  2.10,  4.2,  4.5,  4.6

  • Oglądanie obrazków – kury i koguta.
  • Omówienie różnic w ich wyglądzie,
    • wskazanie cech ptasich,
    • podział wyrazów na sylaby: ku- ra, ko- gut, jaj- ko, kur- czak, pis- kle, kur- nik.

3.4,  3.5,  3.8,  3.9,  4.2,  4.5,  4.9,  4.11

  • Zabawy badawcze- „Co wyrośnie?”:

Mamo, tato wysiej razem z dzieckiem do ziemi owies a rzeżuchę na watę z wodą            . Dbajcie o rośliny i obserwujcie ich wzrost. Powstanie piękna dekoracja na stół świąteczny.

4.11,  4.14,  4.15

  • Zabawy matematyczne- zabawy z rymowanką wg B. Merthan:

            Raz, dwa, trzy,

            tę pisankę weźmiesz ty.

            Cztery, pięć, sześć,

            nie próbuj jej zgnieść.

            Siedem, osiem, dziewięć, dziesięć,

            nie daj się kolorom zwieść.

Wyliczankę mówimy głośno, cicho, szybko, wolno.

1.4,  1.5,  2.4,  2.8,  3.9,  4.6,  4.7

  • Słuchanie piosenki „Pisanki” wg słów K. Różeckiej do muzyki F. Leszczyńskiej:

            Rodzicu, wspólnie z dzieckiem zapoznaj się z melodią i treścią piosenki, a następnie razem zaśpiewajcie. Proponujemy także udekorowanie Waszego mieszkania z okazji nadchodzących świąt.

Pozdrawiamy!    👋👋👋👋👋👋👋👋👋       

Zajęcia opracowano na podst. wydawnictwa MAC Edukacja i materiałów własnych.

Grupa 3

Podstawa Programowa: 1.4; 1.8; 2.5; 2.2; 3.2; 4.5;  4.8;

  • Mowa . Kochane dzieci  posłuchajcie uważnie wiersza  Barbary Szelągowskiej „Wielkanocny stół” i odpowiedzcie rodzicom na pytania

– jakie potrawy znajdują się na wielkanocnym stole?

– dlaczego ludzie sprzątają przed świętami w domach?

– co znajduje się w koszyczku ze święconką?

– dlaczego ludzie w czasie świąt są na ogół weseli i mili dla siebie?

  •  Zestaw ćwiczeń gimnastycznych „wielkanocne zabawy”

Przedstawiamy kilka zabaw ruchowych wspomagających sprawność fizyczną waszych dzieci

-„Uwaga jajko” – do tej zabawy potrzebujemy „jajek” np.: piłek, rolek po papierze, czyli przedmioty które łatwo można przewrócić. Rozkładamy je dość gęsto po pokoju. Dzieci są kotami. Poruszają się ostrożnie na czworakach po pokoju, uważając , aby żadne jajko nie zbiło się, czyli nie zmieniło swojej pozycji. Jeśli tak się stanie, rodzic odkłada jajko (piłkę) na bok. Po zakończonej zabawie wspólnie liczycie, ile jajek zostało rozbitych.

-„Ruchome jajko” –  do tej zabawy potrzebujemy 5 butelek, łyżkę, piłeczkę pingpongową lub jajo ugotowane na twardo.  Układamy slalom z butelek. Zadanie dziecka polega na toczeniu piłki slalomem do ostatniej butelki, a w drodze powrotnej niesienie piłeczki na łyżce.

„Kurczaczki rosną” – dziecko maszeruje po pokoju wysoko podnosząc kolana, na hasło rodzica „Pisklęta rosną” zatrzymują się i wykonują przysiad. Powoli prostują się i wspinają się na palce. Zabawę powtarzamy kilka krotnie.

„Skok do koszyczka”- rozkładamy w pokoju szarfy wykonane z wełny, wstążki lub sznurka. Zadaniem dziecka, jest skok obunóż z koszyczka do koszyczka.

„Kurczęta” – dzieci są kurczętami. Skaczą po pokoju z nogi na nogę, cichutko wypowiadając sylabę: pi, pi, pi. Na hasło „lis się skrada”, kurczęta jak najszybciej ustawiają się pod ścianą. Na kolejne hasło „lis wrócił do lasu”, kurczęta kontynuują skakanie.

  • Zagadki słuchowe „Co znajduje się na wielkanocnym stole”- posłuchaj uważnie i odgadnij co znajdzie się na wielkanocnym stole. Powodzenia

Zagadki ⁉️❓⁉️❓⁉️❓⁉️❓⁉️

  • Malowanie farbami – drogie dzieci namalujcie farbami wiosenny obrazek. Czekamy na wasze prace.

Na koniec zapraszamy do wspólnego czytania rodzic czyta tekst  – dziecko ilustracje

Grupa 4

Dzień dobry przedszkolaki.

Na dobry początek dnia i ca lego tygodnia, poruszamy się troszeczkę. Zaczynamy od zabawy muzyczno – ruchowej.

  • Zabawa – „Ćwiczymy z gimnastyką smyka”

Treści programowe: 1.8, 4.7, 1.5

Posłuchaj piosenki i spróbuj wykonać dokładnie wszystkie zadania ruchowe w piosence.

  • Zabawa orientacyjno – porządkowa – „ Kurka i kurczęta”

Treści programowe: 1.5, 2.4, 1.4, 3.8

Rodzicu wystukuj prosty rytm, a Wasza pociecha niech podskakuje w rytmie. Na hasło: kura – dziecko siada na piętach, pięknie przy tym prostując swoje plecki i macha jak kurka ze zgiętymi rękami. Gdy dziecko usłyszy – kurczaczek – kuca i piszczy – pi,pi,pi. Zabawę powtarzamy kilka razy.

  • Słuchamy piosenki -” Święta Wielkanocne”

Treści programowe: 4.7, 1.5, 3.9

Rodzicu posłuchajcie wspólnie piosenki – jednak zróbcie to aktywnie. Kiedy usłyszycie słowo „ ZAJĄC” podskoczcie jak najwyżej do góry

Piosenka do dołączenia

Tekst Piosenki:

I

Skacze drogą zając, skacze pomalutku.
Przykucnął za płotem, hop i już w ogródku.
Kic, kic, kic cichutko, skrada się do domu.
Każdemu zostawia prezent po kryjomu.

REF.: Święta Wielkanocne z jajkiem i zającem,
Słoneczne i pachnące Święta Wielkanocne.

II
Idą chłopcy drogą, idą pomalutku.
Przykucnęli cicho, hop i już w ogródku.
Naraz śmiech i wrzawa, śmigus – dyngus krzyczą
i dziewczynki łapią i wodą je chlapią.

REF.: Święta Wielkanocne z jajkiem i zającem,
Słoneczne i pachnące Święta Wielkanocne

  • Święcimy pokarmy – rozwijanie umiejętności myślenia przyczynowo – skutkowego.

Treści programowe: 4.5, 4.15, 3.2

Rodzicu pokaż dziecku ilustracje przedstawiające przygotowania do Świąt Wielkanocnych. Omówcie wspólnie i zaznaczcie kolejność zdarzeń w historyjce.

  • Karta pracy

Treści programowe: 4.5, 4.15

Zajrzyjcie razem do naszej książki str.74 ⏭TU

Znajdziecie tam zadanie polegające na wspólnym przeczytaniu lub samodzielnym jeśli dziecko potrafi – wyrazów o połączenie ich z odpowiednimi obrazkami.

  • Zabawa ruchowa – „ Baranki, zajączki, kurczaczki”

Treści programowe: 1.5, 3.8

Rodzic uderza dłońmi w różne części ciała. Gdy uderza np.: w ręce – dziecko zamienia się w baranka i chodzi na czworaka, gdy rodzic uderza w uda –  to znak, że przyszedł czas na zamianę w zajączki, a gdy rodzic uderza o kolana – dziecko zamienia się w kurczaczka – kuca i chodzi jak malutkie kurczątko.

  • Praca plastyczna – „ Wykonanie koszyczka Wielkanocnego” – Rozwijanie sprawności  manualnej.

Treści programowe: 1.7, 4.8

Spróbujcie wspólnie wykonać koszyczek wielkanocny. Przykład koszyczka znajdziecie tutaj

Zachęcamy do zrobienia własnego projektu i podzielenia się z nami zdjęciami na stronie naszego przedszkola.

   Miłej zabawy

Grupa 5

1.5; 3.2; 2.4

  • Zabawa z lustrem

Gdy już wstałeś i zjadłeś śniadanie stań przed lustrem. Przeczesz włosy, uśmiechnij się, bo czeka Cię nowy dzień! Może pobawi się z Tobą rodzic lub rodzeństwo?

Zrób śmieszną minkę, a oni powtórzą. Potem zmiana

4.2; 4.6; 4.19

  • Praca z obrazkiem, str.23 (plansza 23)

– Opowiedz co widzisz na obrazku. – Jaki tytuł byś mu nadał? ⏭TU

4.3; 4.16; 2.11

  • Słuchanie wiersza P. Beręsewicza „ Wielkanoc”

– O jakich zwyczajach wielkanocnych usłyszałeś?

1.5; 4.1; 4.7

  • Zabawa rytmiczna przy muzyce z piłką

Potrzebna będzie mała piłka. Posłuchaj piosenki „ Bajkowe pisanki”, przekładając piłeczkę z ręki do ręki w rytm melodii.

4.15; 4.8; 1.7

  • Ćwiczenie graficzne- kolorowanie pisanki według instrukcji.

1.8; 1.5;4.14

  • Ćwiczenia gimnastyczne:

1.„ Berek na czworakach”- Berek goni osoby chodzące na czworakach.

2. Powitanie- witają się części ciała- sposób dowolny np.: prawa stopa wita lewą rękę itp.

3. Siad skulny rozkroczny- uderzanie o kolana dłońmi, aby te zblizyły się do podłogi. Powtórzenie

4. W siadzie- wymachy nóg, bezwładne przewroty.

5. Czołganie po podłodze.

6. Turlanie po podłodze.

7. Odpoczynek

 Ćwiczenia w parze.

8. Siad rozkroczny naprzeciw siebie. Naprzemienne skłony i leżenie.

9.Siad tyłem do siebie- jedna osoba wykonuje skłon, druga kładzie się na jej plecach.

10. Ciągnie partnera po podłodze- za nogi, ręce.

11. Relaks – leżenie na dywanie i na koniec SOKUNALEJ 😉

EDUMUZ -ZDALNE NAUCZANIE (odc.99) Aleks z mamą w Więzinie tańczą do piosenki SOKU BABCI NALEJ [https://www.edumuz.pl/produkty/158/soku-babci-socu-socu-bachi-bachi](https://www.edumuz.pl/produkty/158/soku-babci-socu-socu-bachi-bachi)

Opublikowany przez Marię Zofią Tomaszewską Niedziela, 5 kwietnia 2020

a dla chętnych 🙂 WSZYSTKICH CHĘTNYCH aplikacja do tworzenia koła fortuny: Wielkanocne koło

OBRAZKOWE KOŁO FORTUNY 🙂

ZACHĘCAMY – ⏭RYTMICZNA ROZGRZEWKA ⏮ lub ⏭TY SKACZ⏮ Grupa 1 Treści programowe:1.8 ,1.5        ... Więciej
Skip to content