Poniedziałek 27.IV

Drodzy Rodzice🤩, przypominaMY, zachęcaMY, proponujeMY 👋przeglądajcie, czytajcie wpisy we wszystkich grupach, bo może okazać się, że dziś np. Wasze dziecko ma ochotę posłuchać tylko bajki, albo potańczyć lub po prostu opowiedzieć treść obrazków, a może zechce wykonać zadanie z innej grupy wiekowej:) TO WY DECYDUJECIE, TO WY WIECIE NAJLEPIEJ CO W DANYM DNIU JEST NAJLEPSZE DLA WASZEGO DZIECKA👍 ….jesteśMY z Wami ⏭A jak się wszystko dobrze ułoży, to w czwartek zaprosimy wszystkich TUTAJ 😉do zabaw integracyjnych z flagą w tle🌞🇵🇱 DZIĘKUJEMY ZA WSPÓŁPRACĘ 🤩😉

Grupa 1

Witamy serdecznie wszystkich rodziców i nasze przedszkolaki w nowym tygodniu.
Będziemy bawić się pod hasłem „Moja okolica mnie zachwyca!”🕺💃🍀
Treści programowe 1.5, 3.1, 3.2
Na początek rozgrzewka do piosenki „Nie chcę cię znać” można wykorzystać link poniżej


Wspólne oglądanie zdjęć, pocztówek, map i folderów z najbliższej okolicy „Moje miasto Głogów”. 🤗
Drodzy rodzice z pewnością posiadamy takie materiały w domu więc możemy wspólnie z dzieckiem pooglądać i porozmawiać i wymienić nazwę miejscowości, w której mieszkamy, nazywać znajdujące się tam ważniejsze obiekty.
A teraz pora na zabawę możecie drogie dzieci pobawić się sami lub z rodzeństwem albo z rodzicami.
1.6, 4.11, 3.3
Zabawa konstrukcyjna „Moja miejscowość”.
Klocki różnego rodzaju i różnej wielkości. Budujemy z klocków (różnego rodzaju i różnej wielkości) budowle przypominające te, które widziałeś może na wspólnym spacerze albo na zdjęciu.
Jak już budowle są gotowe to proponujemy teraz relaks przy muzyce.
4.1, 4.7
Słuchanie utworu F. Chopina Mazurek As-dur.🎵🎶


Wygodnie usiądź lub połóż się na dywanie, zamknij oczy i wysłuchaj utworu F. Chopina, a następnie opowiedz rodzicom , z czym kojarzy im się ten utwór a może masz ochotę w dowolny sposób pokazać ruchem to, o czym według ciebie opowiada muzyka.
4.8
Praca plastyczna „Moja miejscowość.”
Do zabawy możemy wykorzystać arkusz brystolu formatu A3, kartki z papieru kolorowego, gazety, nożyczki, kleje, kredki pastelowe, kawałki bibuły i wszystko inne co mamy w domu. Liczymy na waszą twórczą wyobraźnię i życzymy miłej zabawy .
4.2, 4.10🇵🇱❤
Oglądanie bajki „Polskie symbole narodowe -Polak mały”.
Po południu zachęcamy wszystkich i dzieci i rodziców do wspólnego obejrzenia krótkiej bajki pt. „ Polak mały”.

Grupa 2

Treści programowe: 1.4,  1.5,  1.8,  4.12

  • Zabawa ruchowa „Złap zielone”🏃‍♀️🏃‍♂️

            Rodzic pokazuje dzieciom kartkę w kolorze zielonym i objaśnia zasady zabawy.

Dzieci biegają swobodnie po wyznaczonym terenie. Na sygnał rodzica szukają zielonego elementu, zatrzymują się przy nim i go dotykają.

Rodzic pyta: grasz w zielone? Dzieci odpowiadają: gram!👍🏽

Rodzic pyta dalej: masz zielone? Dzieci wskazują zielony element i odpowiadają: mam!

Zabawa się powtarza, przy czym za każdym razem, dziecko musi stanąć przy innym przedmiocie w kolorze zielonym.

2.10,  2.11,  4.12,  4.14

  • Zabawa matematyczna „Ukryte rybki”

            Rodzic prezentuje ilustracje zanieczyszczonej rzeki, w której za różnymi śmieciami ukryły się rybki.

Dzieci liczą ile rybek się schowało?

Określają w jakich miejscach się schowały, z użyciem określeń: na, pod, za, obok.

1.8,  1.9,  2.10,  2.11,  4.8

  • Ćwiczenia graficzne „Rysujemy rybki”

– Rysowanie w powietrzu rybek małych i dużych,

– palcem wskazującym lewej i prawej ręki,

– obiema rękami w przeciwnych kierunkach,

– obiema rękami w tym samym kierunku.

2.10,  2.11,  3.7,  4.2,  4.5,  4.7

  • Utrwalenie piosenki „Ekologiczne reggae”🎵🎶

            Mamy nadzieję, że potraficie sami zaśpiewać tę piosenkę. 

1.8,  1.9,  2.10,  4.8

  • Zajęcia plastyczne- wykonywanie rybki z wykorzystaniem małej plastikowej butelki:
  • ozdabianie butelki elementami wyciętymi z folii samoprzylepnej,
    • doklejanie płetwy grzbietowej i ogona z odpowiednio wymodelowanej plasteliny.

            Po skończonej pracy możemy przeprowadzić rozmowę z dzieckiem na temat ochrony środowiska a w szczególności ryb a wykonaną pracę wyeksponować w widocznym miejscu. Chętnie byśmy ją zobaczyli.

1.4,  2.9,  2.10,  2.11,  4.15

  • Spacer do parku.🌼🌻🌺🥀🌹🏵🌳🌲🌱
  • Obserwacja zmieniającej się przyrody,
    • przeliczanie napotkanych ptaków i kwiatów- odwiedziny naszych kaczuszek.

            Rodzicu pamiętaj o zasadach bezpieczeństwa podczas spaceru w parku- maseczki, odległości itp.

Zajęcia opracowano na podst. wydawnictwa MAC Edukacja i materiałów własnych.

Grupa 3

Podstawa programowa: 1.4; 1.6; 1.9; 2.4; 3.2; 3.3; 4.1;4.7; 4.8; 4.10; 4.11; 4.12;
4.15; 4.19;
Na początek dnia zapraszamy do zabawy ruchowej która was trochę rozrusza.🏃‍♀️🏃‍♂️


Od wielu dni wszyscy spędzamy czas w naszych domach i nie możemy się spotkać w przedszkolu. Jednak chciały byśmy zabrać Was na wycieczkę po naszym ukochanym mieście Głogowie. Spróbujcie razem z rodzicami nazwać te miejsca. Powodzenia.

Prezentacja „Głogów- Moje miasto”❤👍🏽link poniżej, gorąco polecamy🤩🤩🤩🤩

https://learningapps.org/watch?v=po44rng4a20


Zabawa taneczna

Rozmowa na temat „Gdzie mieszkam” . Rodzicu zadaj dzieciom następujące pytania:

  • W jakim mieście mieszkasz?
  • Na jakiej ulicy?
  • Podaj dokładny adres?
  • Jaki jest numer przedszkola do którego chodzisz?
    Zabawa ruchowa z elementami równowagi „Chodniki w mieście” – drogi rodzicu przygotuj linie z sznurka, taśmy lub wełny. Rozwiń po domu jedną długą linię, zadaniem dziecka jest przechodzenie po krawężniku stawiając stopę za stopą.

Zabawa plastyczna „Moje ulubione miejsce w Głogowie”. Narysuj kredkami swoje ulubione miejsce w naszym mieście. Gdzie najchętniej spędzasz czas lub które najbardziej Ci się podoba. Czekamy na zdjęcia
Zabawa matematyczna „ Domy” – popatrz na ilustracje i powiedz”:

  • w jakim ty domu mieszkasz?
  • który dom jest niski a który wyskoki?
  • ile widzisz kół?
  • ile widzisz trójkątów ?
  • ile widzisz prostokątów ?
  • ile widzisz kwadratów?

Zadanie specjalne. Zbudujcie z dostępnych w domu materiałów np. klocków, pudełek , nasze ukochane miasto. Czekamy na foto relacje

Grupa 4

Dzień dobry!😉

Na dobry początek naszego nowego tygodnia, zapraszamy Was do wspólnej zabawy przy ulubionej piosence.

  • Piosenka rozruszanka – „Zyzgak”🎵🎶

 Treści programowe: 1.5

  • Tajemniczy szyfr – zabawa z kodowaniem

Treści programowe: 4.9, 4.10, 4.4

Na zdjęciu znajdują się litery alfabetu do odkodowania hasła:

Zadaniem przedszkolaka jest znalezienie liter, które mają wzór i kolor pasujący do kodu. Kiedy prawidłowo dopasujesz litery, odczytasz hasło: OJCZYZNA.❤

Brawo. Właśnie dowiedzieliście się jaką tematykę będziemy omawiać w tym tygodniu.

  • Rebus fonetyczny – Skąd pochodzą dzieci?

Treści programowe: 4.2, 4.10

Z jakiego kraju oni pochodzą?

Aby Ci ułatwić, przygotowałyśmy dla Ciebie zadanie. W każdym wyrazie zaznacz pierwszą głoskę. Następnie wszystkie zaznaczone głoski połącz ze sobą i odgadnij nazwę kraju:

Pomidor – P

osa –          o

lalka-         l

serce –       s

krowa –     k

aparat –     a

Rodzicu zadaj dziecku pytanie: Co to jest Polska?🇵🇱

  • Zabawa ruchowa z butelkami plastikowymi🏃‍♀️🏃‍♂️

Treści programowe: 4.13, 1.5

Rodzicu przygotuj dziecku butelkę plastikową. Dziecko ustawia butelkę względem siebie według Twoich poleceń:

  • połóż butelkę przed sobą, za sobą;
  • połóż butelkę po swojej prawej stronie, lewej stronie;
  • turlaj butelką po podłodze.
  • Skąd pochodzą te zabytki? – zagadka obrazkowa

Treści programowe: 4.5, 3.8

Popatrzcie na ilustracje wybranych atrakcji turystycznych. Odgadnijcie wspólnie na podstawie konturów, jakie to mogą być zabytki i w jakim mieście się znajdują.

Popatrzcie na zdjęcia poniżej i sprawdźcie czy poprawnie nazwaliście zabytki .

  • Śpiewanie zmodyfikowanego fragmentu piosenki „ Płynie Wisła, płynie” 🎵🎶

Treści programowe: 4.5, 4.7

Zaśpiewajcie razem zmodyfikowany fragment piosenki do melodii podanej poniżej:

Płynie Wisła, płynie

po polskiej krainie, po polskiej krainie.

Z syrenki znad Wisły/  

                                           2 x

dziś Warszawa słynie/

  • Jak powstała Warszawa? – zapoznanie z „ Legendą o powstaniu Warszawy”

Treści programowe: 4.3, 3.2, 3.8,

Usiądźcie się wygodnie  i posłuchajcie Legendy W. Chotomskiej „ Wars i Sawa”.

  • Poznanie „ Legendy o Warsie i Sawie – Kształtowanie umiejętności budowania wypowiedzi na podstawie ilustracji.

Treści programowe: 3.2, 4.10, 4.3, 4.5

Opowiedz mamie co zdarzyło się najpierw, co później, a co na końcu.

  • Zabawa ruchowa” Wróbelek, orzeł i bocian”

Treści programowe:1.4, 1.5

Dziecko zamienia się w ptaszki. Kiedy rodzic klaszcze w ręce, dziecko zamienia się w wróbelka i fruwa na paluszkach, gdy rodzic uderza w uda, dziecko staje się orłem i macha szeroko rozstawionymi ramionami, a gdy rodzic tupie dziecko zamienia się w bociana i spaceruje unosząc wysoko kolana.

  • Karta pracy – Rysuj po śladzie syrenkę

Treści programowe: 1.7,

Grupa 5

Witajcie w nowym tygodniu! Od dziś będziemy poznawać świat teatru.

1.5; 2.9

  • Zabawa ruchowa „ Ja i mój cień”👍🏽

Zaproś do zabawy kogoś z członków rodziny. Jedna osoba staje za drugą. Ta druga jest cieniem., który naśladuje osobę pierwszą. Po chwili zmiana

4.20; 4.9

  • Rozmowa na temat teatru- odwołanie się do doświadczeń.

Na pewno dużo już wiecie na ten temat. Jeśli nie, poniższe obrazki wiele Wam wyjaśnią.

  • Ćwiczenia w czytaniu „ Dopasuj wyraz do obrazka”

Przyjrzyj się przedstawionym obrazkom. Spróbuj je nazwać. Jeśli masz trudności poproś o pomoc. Następnie przeczytaj wyrazy i dopasuj je do obrazków.

WYRAZY:

– AKTORZY,

– KURTYNA,

– SUFLER,

– PACYNKA,

– KUKIEŁKI i MARIONETKI.

4.7; 4.6; 2.3

  • Słuchanie piosenki „ Magiczne miejsce” 🎵🎶

– Co to jest teatr?

– Co można spotkać w teatrze?

– Dlaczego teatr nazwano magicznym miejscem?

2.4; 4.14; 4.7

  • Ilustracja ruchowa rymowanki „ Wielki smok”

Teraz będziecie aktorami, którzy grają swoją rolę.Mama przeczyta Ci rymowankę, a Ty spróbuj ja pokazać ruchem. Na pewno Ci się uda!

Wielki smok szedł do przodu kroki trzy,

Zrobił przysiad i wyszczerzył groźnie kły.

Skoczył w górę i rozłożył skrzydła swe,

Latał w koło, by pogubić myśli złe.

W chłodnej wodzie pływał żabką też,

Na czworakach chodził tak jak jeż.

Gdy się zmęczył, to zwinięty w kłębek spał,

Kolorowe sny całą nockę miał.

4.1; 4.2

  • „ Jak powstaje spektakl teatralny?”

Wiecie już jak może wyglądać przedstawienie i co jest do tego potrzebne. Może spróbujecie stworzyć własny, domowy teatrzyk? Powodzenia!

2.4; 4.3; 1.5

  • Zabawy ruchowe z elementami gry aktorskiej:👫

Wykonaj swoim ciałem następujące zadania:

            – Niesiemy ciężki plecak,

            – Spacerujemy przy silnym wietrze, każdy w ręku trzyma balonik

            – Przechodzimy przez błoto,

            – Chodzimy po rozżarzonym węglu,

            – Wchodzimy pod wysoką i stromą górę.

To tylko przykłady. Może sam wymyślisz zadania i pokażesz ruchem, a rodzina odgadnie?

1.7; 1.8

  • Praca z kartami pracy:👍🏽👫

TU⏮ str, 81 oraz⏭ TU⏮ str. 18- 20

Drodzy Rodzice🤩, przypominaMY, zachęcaMY, proponujeMY 👋przeglądajcie, czytajcie wpisy we wszystkich grupach, bo może okazać się, że dziś... Więciej
Skip to content