Piątek 8.V

… a dziś zabawa dla małych, dużych i tych bardzo dużych – do wykorzystania o każdej porze dnia; potrzebujesz kartkę w kratkę i przybory do pisania więcej znajdziesz ⏭TU⏮(1.7;1.9;3.5;4.8;4.14;4.15 ) „KTO POTRAFI?” 🙂

... i dodatkowo na dziś i każdy nadchodzący dzień – MARSZ. Dla tych co znają do utrwalenia :), jednak dla wszystkich do integracji rodzinnej. ZAPRASZAMY (1.4; 1.5; 4.1; 4.15)

⬇️⬇️⬇️⬇️⬇️⬇️⬇️⬇️⬇️⬇️⬇️⬇️⬇️⬇️⬇️⬇️⬇️⬇️⬇️⬇️

⬇️⬇️⬇️⬇️⬇️⬇️⬇️⬇️⬇️⬇️⬇️⬇️⬇️⬇️⬇️⬇️⬇️⬇️⬇️⬇️⬇️⬇️

⬆️⬆️⬆️⬆️⬆️⬆️ZACHĘCAMY – WEEKEND TUŻ TUŻ – KULINARNE WYZWANIA PRZED NAMI 🙂⬆️⬆️⬆️⬆️⬆️⬆️

PRZYPOMINAMY, iż niezmiennie opracowując nasze wpisy, wykorzystujemy pomysły własne, zasoby sieci www, w tym udostępnione zasoby wydawnictwa m.in MAC 🙂

Dzieci młodsze

Na początek dnia zapraszamy was do wspólnych zabaw . ( Utrwalamy wiadomości o naszej ojczyźnie).

Treści programowe : I.5, I.6, III.2, III.3,III.8, III.9, IV.1, IV.2, IV.5, IV.7, IV.8, IV.9, IV. 10

 Mamy nadzieję ,że wszyscy się dobrze wyspaliście a więc czas na gimnastykę  przy muzyce.

  • Piosenka  „Najpierw skłon”- gimnastyka.

Było wesoło ale teraz usiądź wygodnie i posłuchaj.

  • Wiersza autorstwa  E. Stadmüller „Kim jesteś?”.

Po wysłuchaniu wierszyka zapraszamy do zabawy.

• Zabawa konstrukcyjna „Budujemy Polskę”.

Do zabawy potrzebujemy skakanki lub jakiegoś sznurka ,który mamy w domu i pomocy rodzica. Drodzy rodzice pomóżcie swojemu dziecku ze skakanki ułożyć  na podłodze  kontur granic Polski. Dziecko ma za zadanie  wypełnieniu konturu różnego rodzaju budowlami. Dzieci opowiadają na koniec zabawy, co zbudowały.

Polska to piękny kraj ale też i nasz dom. A jak w każdym domu powinien być porządek . Nasze przedszkolaki bardzo lubią porządek i zawsze sobie w przedszkolu pomagają. W domu  z pewnością pomagają też rodzicom.

To zapraszamy  teraz do wysłuchania  „Piosenka  o sprzątaniu w domu”.

  • Zabawa plastyczna „Tak wygląda moje osiedle”.

 Kartki A3, kredki, kolorowe obrazki z elementami przyrody (kwiatami, krzewami, drzewami) mogą być gotowe lub namalowane przez rodzica.) Dzieci próbują na kartkach dorysować kilka bloków (prostokątów z kwadratowymi oknami) lub domów. Następnie dzieci uzupełniają powstałe rysunki o elementy przyrody – same rysują dodatkowe elementy, przyklejają obrazki, itp.  

  • … i dodatkowa zabawa plastyczna „Biedronka”. Zachęcamy rodziców i ich pciechy do wspólnego wykonania biedroneczek wg wzoru. Pytanie do Dzieci – Który kolor BIEDRONKI znajduje się również na polskiej fladze ? 🙂

DLA CHĘTNYCH – FIGURY GEOMETRYCZNE⏭ TU ⏮:)

Dzieci starsze

Treści programowe: 1.4; 1.5; 2.11; 3.4; 3.7; 4.1; 4.5; 4.8; 4.18; 4.19;

  • Rozmowa na temat opowiadania Ewy Stadtmuller „Smok łąkowy wielogłowy”- wysłuchaj opowiadania i odpowiedz na pytania:

– czym pojechały dzieci na wycieczkę?

– w jakie zabawy bawiły się dzieci podczas wycieczki?

– co można robić podczas pobytu na łące?

– jakie zwierzęta można spotkać na łące?

  • Przypomnijmy sobie jakie jakie zwierzęta i rośliny możemy zobaczyć na łące.
  • Ćwiczenia gimnastyczne – metodą Rudolfa Labana – Rozwijanie sprawności fizycznej (jeśli chcesz wiedzieć Rodzicu więcej o metodzie ⏭TU⏮):

Treści programowe: 1.8, 1.5, 4.7

Kochani do dzisiejszych ćwiczeń będziecie potrzebowali kawałki bibuły lub apaszka, chustka, wstążka i nagranie Waszej ulubionej muzyki.

  • Zgodnie z muzyką – dziecko maszeruje dookoła dywanu na palcach, gdy nagranie muzyki jest głośne, a w przysiadzie, gdy nagranie muzyki jest ciche.
  • Tańczące bibułki – przy nagraniu dowolnej muzyki dziecko swobodnie tańczy i porusza paskiem bibuły trzymając bibułę raz w prawej a później w lewej ręce. Na przerwę w muzyce dziecko przykuca i układa z bibułki dowolne kształty na podłodze.
  • Po kole – dziecko na podłodze układa koło z bibuły i skacze dookoła nich obunóż w jedną i drugą stronę;
  • Powitanie bibułką – dziecko dotyka różnych części ciała, które wymienia rodzic;
  • Jak najwyżej – dziecko wyrzuca bibułkę do góry i łapią ją tuż nad podłogą;
  • Rysujemy ósemki – dziecko przekłada bibułkę z ręki do ręki na kształt ósemki pomiędzy rozstawionymi nogami;
  • Wiatr i wiaterek – dziecko dmucha na pasek bibuły z większym i mniejszym natężeniem;
  • Marsz  z muzyką – dziecko rytmicznie maszeruje dookoła pokoju przy nagraniu melodii, podczas przerwy przykuca i wyskakuje w górę.
  • Ćwiczenia rozwijające słuch „Czyj to głos”- zapraszamy teraz do gry komputerowej, w której połączcie ze sobą obrazek z pasującym do niego dźwiękiem.
  • Opowieść ruchowa do piosenki „Biedroneczki – kropeczki” – tańcz według własnego pomysłu.
  • Na koniec zachęcamy do wykonania

Zabawa dydaktyczna „ Figury”

– utrwalenie figur, układanie figur z patyczków, kredek, wykałaczek itp. A może ułożyć motylka z figur geometrycznych.

 I ZADANIA DODATKOWE, DLA TYCH CO CHCĄ WIEDZIEĆ WIĘCEJ 🙂

  • karta pracy – Przeczytaj zdania. Wskaż w każdym rzędzie obrazek zgodny z treścią. (4.4; 4.9; 4.14; 4.15)
  • karta pracy (4.9;4.15)
… a dziś zabawa dla małych, dużych i tych bardzo dużych – do wykorzystania o każdej porze dnia; potrzebujesz kartkę w kratkę i... Więciej
Skip to content