Piątek 3.IV

Taniec na śniadanie 😉💃🕺⏭Tu

Grupa 1

Treści programowe: 2.10, 4.1 4.2

Dzisiaj zapraszamy do zabaw w których będziemy przypominać sobie i utrwalać wiadomości związane z wiosną.

Na początek proponujemy :

  • Ćwiczenie ortofoniczne „Głosy ptaków”.

Na początek zabawy możemy przypomnieć sobie wygląd ptaków – może jakiegoś zobaczymy przez okno w trakcie lotu albo siedzącego na trawniku; można poszukać z mamą ilustracji w książkach. To zadanie było łatwe a teraz drogi rodzicu zaproponuj dziecku – „naśladujemy” głosy ptaków (np.: kle, kle, ćwir, ćwir): szybko, wolno, cicho, głośno. Dziecko powtarza za mamą i później zmiana. Po zakończeniu zabawy możecie wspólnie posłuchać odgłosów ptaków , link poniżej  

4.7, 1.5

  • Zabawa taneczna do piosenki „Wiosna w błękitnej sukience”

 Pamiętacie drodzy rodzice zabawę z środy – mama – Wiosna , dziecko – kwiatek. 

       Zachęcam do ponownego wysłuchania piosenki i utrwalenia zabawy. (środa)

       4.15, 4.7

  • Zabawa dydaktyczna „Kukułka.”

      Do tej zabawy potrzebujemy instrument ale mogą to być dwa klocki.  Zaczynamy.

      Dziecko siedzi przed mamą i tyle razy naśladuje głos kukułki, ile razy mama zagrała na        

      instrumencie. Dla ułatwienia dzieci mogą wskazywać na palcach, ile razy usłyszały dźwięk.

      4.18, 3.8

  • Rozwiązujemy zagadki „Czy wiesz o kim mówię?” – wykorzystanie zagadek M.Smułki

     Obrazki: bociana, skowronka, jaskółki, kukułki.

    „ Ma długie czerwone nogi, długi dziób. Choć żabek nie lubi, to czasem je zje.” (bocian)

    „ Śpiew tego ptaka leci wysoko do słonka, bo właśnie wołamy na wiosnę…” (skowronka)

    „Ptaszek ten nie jest duży, nie stoi na półkach i choć, nie wiem czemu, robi kółka, to    wiadomo, że to…” (jaskółka)

   „ Ptaszek, o którym myślę, boi się huku, a oprócz tego często woła: kuku, kuku.” (kukułka) .

     4.8

  • Malowanie farbami  na temat „Wiosna” podczas słuchania utworu A. Vivaldiego „Cztery pory roku -wiosna”.🎶🎵🎼

 Już dużo wiesz o wiośnie i jej symptomach. Razem z rodzicami namaluj dla nich niespodziankę – piękny wiosenny obrazek z kwiatkami , ptaszkami , żabkami. Życzymy dużo wrażeń artystycznych podczas malowania .  Powodzenia.     

Grupa 2

Treści programowe: 2.10,  2.11,  3.8,  4.2,  4.5

  • Słuchanie wiersza St. Grabowskiego „Rysunek”:

            Co robisz synku?

            Rysuję ptaka.

            Oto dziób,

            skrzydła,

            łapki.

            Skończyłem!

            Nie kończ…

            Rysuj dalej.

            Narysuj mu drzewo.

            Narysuj mu gniazdo.

            Narysuj mu przyjaciela.

            Proszę  wytłumaczyć dziecku, kto to jest przyjaciel, i jak bardzo warto jest mieć w życiu przyjaciela.

1.4,  1.5,  2.2,  2.8,  3.5,  4.5

  • Zestaw zabaw ruchowych:
  • Zabawa orientacyjna porządkowa „Świeci słońce, pada deszcz”.

Dzieci spacerują po pokoju na hasło świeci słońce, a chowają się w wyznaczonym miejscu na hasło pada deszcz.

  • Zabawa „Deszczowe kropelki”.

Dzieci są kropelkami deszczu, które powoli opadają na ziemię- ze stania powoli przechodzą do pozycji leżącej. Im mocniej pada deszcz, tym dzieci szybciej się kładą;

natężenie deszczu określa wybijany przez rodzica rytm na tamburynie.

  • Zabawa „Padający deszcz”.

Dzieci wystukują o podłogę podane przez rodzica rytmy (naśladują odgłosy padającego deszczu).

  • Zabawa z elementem przeskoku „Omiń kałużę”.

Dzieci spacerują po pokoju, na hasło kałuża– przeskakują przez nią.

2.8,  4.11,  4.12,  4.14,  4.15

  • Zabawa matematyczna „Zgadnij jaka to figura?”.

            Rodzic rozkłada przed dziećmi wcześniej przygotowany jeden komplet figur geometrycznych. Z drugiego jednakowego kompletu kolejno bierze dowolną figurę i wkłada ją do woreczka, dzieci za pomocą dotyku próbują określić jaka to figura. Potem odszukują taką samą figurę wśród tych rozłożonych przed nimi. Określają jej kształt, wielkość, grubość a potem sprawdzają kolor.

1.6,  1.7,  1.9,  2.11,  3.4,  3.8,  4.8

  • Zabawy plastyczne „Szukamy rady na złe odpady”- wykorzystanie pustych plastikowych butelek.

            Proszę zapytać dzieci, co można zrobić z plastikowej butelki? Następnie zaproponuj dzieciom wykonanie kręgli do zabawy. Wycinanie z folii samoprzylepnej kolorowych paseczków i ozdabianie nimi butelek. Celowanie do kręgli małymi piłeczkami. Świetna zabawa dla całej rodziny, polecam! W trakcie wykonywania prac plastycznych można włączyć dziecku płytę z jego ulubioną muzyką- wybór należy do rodzica.

Zajęcia opracowano na podst. wydawnictwa MAC Edukacja i materiałów własnych.

         Pozdrawiamy Was serdecznie kochane dzieci i rodzice, tęsknimy i jesteśmy ciekawe jak sobie radzicie? Trzymajcie się! Wasze panie.🙂🙂🙂🙂🙂🙂🙂🙂🙂🙂🙂

Uważajcie proszę! Zajączek już chodzi i zagląda! 😉🐰🐇🐰🐇🐰🐇🐰🐇🐰🐇🐰🐇

Grupa 3

Podstawa Programowa: 1.4; 1.5; 2.11; 3.1; 3.8; 4.5; 4.6; 4.7; 4.8; 4.15; 4.19;

Kochane dzieci dziś poznamy historię pewnej bocianiej rodziny. Ustalcie wspólnie z rodzicami przebieg zdarzeń, czy ilustracje zostały dobrze ponumerowane ?

1
2
3
4

– Z czego zbudowane jest gniazdo bociana?

– gdzie bociany zakładają swoje gniazda?

Zabawa muzyczno-  ruchowa  przy piosence „Kle kle boćku”- „Ptaki wracają” – dzieci biegają po pokoju „fruwają” śpiewając piosenkę.  Rodziców proszę o zatrzymywanie muzyki w wybranych przez siebie momencie. Podczas przerwy w muzyce dzieci zatrzymują się i czekają na hasło:

bocian – stają na jednej nodze

jajko – kucają

pisklak –  stają na palcach i wyciągają ręce do góry

Ciekawostki – posłuchaj ciekawostek na temat bocianów oraz innych ptaków powracających na wiosnę do Polski.

Zabawa oddechowa „turlaj jajko” – Dzieci siadają naprzeciw dorosłego przy stoliku. Zadaniem jest podawanie sobie piłeczki pingpongowej, dmuchając na nią przez rurkę. Dla utrudnienia, można wykorzystać tutki po papierze toaletowym , ozdobić według własnego uznania i wykonać tunel. Piłeczkę można wykonać z kawałka zgniecionej foli aluminiowej.

Ćwiczenia plastyczne  „Ptasie gniazda” – lepią z plasteliny ptasie gniazdka z jajeczkami. Kto nie ma plasteliny może narysować bociana w gnieździe . Czekamy na wasze prace.

Grupa 4

Witamy wszystkich którzy już wstali i zjedli śniadanko. Zaczynamy od zabawy ruchowej w którą często bawiliśmy się.

 Treści programowe: 1.5, 3.2

Zabawa ruchowa „ Rób to co ja”

Mamo tato potrzebujemy skocznej piosenki z waszej ulubionej płytki i trochę miejsca.:)

Muzyka leci a wy na zmianę pokazujecie ruchy które inni domownicy naśladują (  od razu zrobi się weselej)

Treści programowe: 1.8, 1.9

  • Rysowany wierszyk „Kwiatek” ( według E.M. Skorek) 1.8

Najpierw rodzic czytając wierszyk rysuje, potem dziecko. 🙂

„W środku koło, na nim płatek,

drugi płatek, trzeci płatek, czwarty płatek,

jeszcze kreska . I już kwiatek.”

rysowanie kwiatka 🙂

Treści programowe: 4.18, 4.5, 2.10

  • Rozwiązywanie zagadek o ptakach z wykorzystaniem książek z ilustracjami ptaków. ( jeśli nie macie, zachęcamy do wyszukania obrazków na stronach www 🙂

Rodzic mówi zagadkę a dziecko słucha  o jakim to ptaku mowa , i jeśli macie państwo zdjęcia , obrazki to niech dziecko ptaka wskaże.

Nogi ma czerwone,

cienkie jak patyki,

a po nasze żabki

przybył aż z Afryki  (bocian)

Ten ptaszek, choć tak malutki,

Wielkie na niebie czyni kółka,

A nazywa się….( jaskółka)

Już po lesie kuka,

Gniazdka sobie szuka.

Jak znajdzie, podrzuca jaja,

Niech inni je wygrzewają. (kukułka)

Śpiewa wysoko

Piosenki do słonka,

Głos ma podobny

Do drżenia dzwonka. (skowronek)

Po każdej zagadce dziecko dzieli nazwę ptaka na sylaby, wyodrębnią  pierwszą ostatnią głoskę , dzieli na głoski, naśladuje głos, poruszanie się ptaka.

Zapraszamy do Karty pracy cz.3 str.68TU

Treści programowe: 4.1,4.7, 2.8

  • Zabawa rytmiczno ruchowa  „ Wiosna”

 – Do  piosenki „wiosenny rock”  dziecko tańczy . Brak muzyki Rodzic mówi szeptem nazwę ptaka dzieląc ją na głoski np. s-k-o-w-r-o-n-e-k,  j-a-s-k-ó-ł-k-a, a nasza pociecha musi odgadnąć i powiedzieć o jakim ptaku mowa, zabawę powtarzamy parę razy.

– Wspólnie tworzycie orkiestrę która rytmicznie gra do naszej piosenki wykorzystując przedmioty które będą wydawać dźwięki tj. butelki plastykowe, klocki, drewniane łyżki, kluczyki.

 – kto ciekawiej zilustruje ruchem treść piosenki? – mama, tata a może brat. :)🕺💃

Treści programowe: 4.11, 4.12

  • Zabawa dydaktyczna  „ Jaka to figura”

Do tej zabawy potrzebujemy worek lub pudełko z otworem wyciętym, oraz figury geometryczne.

Dziecko wkłada rękę do worka i po dotyku, rozpoznaje figurę.

Po każdym wyjęciu podaje jakie przedmioty mogą mieć taki kształt np.

 ( Koło -zegar, kierownica;  trójkąt – dach, znak; prostokąt – drzwi; kwadrat – okno, stół itp.)

Wierszyk do wykorzystania

„O jak miło i wesoło gdy trójkącik( koło, kwadrat, prostokąt) krąży wkoło jest on tu jest on tam nasz trójkącik dobrze znam”.

Następnie wykorzystujemy więcej figur geometrycznych z których dziecko ułoży sobie ptaka. ( przelicza ile wykorzystał figur, których więcej, mniej lub tyle samo.         

A twój jak?  Naklej na kartkę i zrób zdjęcie 🙂

Grupa 5

  • Witamy Was. Dziś Wasz ulubiony dzień !!! A my pamiętamy dlaczego. Bo to dzień przynoszenia do przedszkola ulubionej zabawki. Pobiegnij, ale ostrożnie do swojego pokoju i przynieś ją w miejsce gdzie jest rodzic. Powiedz w kilku zdaniach, tak jak w każdy piątek po zupie, siedząc w kręgu, opowiadaliście o tym, skąd macie zabawkę, jak powinniśmy się nią bawić, i z kim najchętniej dziś bawilibyście się w przedszkolu… MY TEŻ ZA WAMI TESKIMI. (treści programowe: 2.4;3.6;3.2;4.2)
  • A teraz zapraszamy do wspólnego tańca – jeśli nie pamiętacie dokładnie kroków, nie szkodzi – tańcz tak jak Ci w duszy gra  Pajączek. ZAPRASZAMY DO TAŃCA CHĘTNE DZIECI Z GRUPY 4.  – też potraficie (1,5;4.1)
  • Wiosenna  krzyżówka. Najpierw nazwij kolejno, wg cyferek, każdy obrazek, poproś rodzica o pomoc w zapisywaniu haseł poziomych (głoskowanie słów M-A-K), a rozwiązanie po wspólnym odczytaniu hasła pionowego – możesz narysować. (4.4; 4.9;)
🙂
  • Zabawa słuchowo-graficzna Rysowane wierszyki „Ślimaczek” i „Kotek”. Najpierw posłuchaj, czyimi głosami „sponsorowane” są wierszyki do rysowania. Pierwszy wierszyk rysuj wg wzoru poniżej, ale postaraj się, za trzecim, czwartym razem rysować w tempie samodzielnie recytowanego wierszyka:
  • natomiast drugi obrazek, rysujcie równocześnie z rodzicem – czyj obrazek bardziej przypomina odwróconego kotka? (4.2; 4.5;4.15; 1,9)
  • A teraz szaleństwo ruchowe do ulubionego Zygzaka (4.7)
  • Zabawy matematyczne – odejmowanie (4.15)⏭ TU
  •  na koniec najważniejsze zadanie!!!! Nauka wyliczanki – na „wekendzior” jak znalazł. ZACHĘCAMY WSZYSTKIE DZIECI DO NAUKI, A DOMOWNIKOM PODPOWIEMY, ŻE DO OSTATNICH SŁÓW WYLICZANKI DODAJEMY SŁOWA – i naczynia myjesz ty…. lub  ze śmieciami biegniesz ty…. zachęcamy do twórczości własnej. Bedzie się działo 🙂

A MY KOŃCZYMY SŁOWA WYLICZANKI- ZDROWEGO WEEKENDU ŻYCZYMY MY (3.2; 3.6;B4.6; 4.7)

Taniec na śniadanie 😉💃🕺⏭Tu⏮ Grupa 1 Treści programowe: 2.10, 4.1 4.2 Dzisiaj zapraszamy do zabaw w których będziemy przypominać... Więciej
Skip to content