Piątek 29.V

Dzieci młodsze

1.8, 2.7

  • Zestaw zabaw ruchowych z wykorzystaniem metody W. Sherborne.

Zachęcamy do ćwiczeń razem z dzieckiem.

  • poznanie własnego ciała: dziecko biega w różnych kierunkach z uderzaniem stopami o pośladki; stuka o podłogę różnymi częściami ciała; klęczy podpierając się rękoma – naprzemiennie unosi rękę i nogę do góry
  • zdobycie pewności siebie i orientacji w przestrzeni: dziecko podskakuje w kółko na jednej nodze; chodzi po pokoju dużymi krokami
  • nawiązanie kontaktu z partnerem, ćwiczenia z: dziecko porusza Rodzicem jak marionetką – zamiana ról; Rodzic kładzie się na brzuchu – dziecko masuje jego nogi, ręce i plecy – zamiana ról.
  • ćwiczenia przeciwko: walka kogutów – w podskokach obunóż doskakiwanie do siebie, odpychanie się rękami zgiętymi w łokciach; podanie prawych rąk i próba przeciągnięcia partnera na swoja stronę
  • ćwiczenia kreatywne: dowolna improwizacja ruchowa przy muzyce z wykorzystaniem sztucznych kwiatów.

Proponujemy piosenkę ,,W zieleni łąka majowa”.

3. 2, 4. 2

  • Słuchanie wiersza J. Wybieralskiej ,,Kiedy mama…”.

Rodzic rozmawia z dzieckiem o swoim dzieciństwie: jakie miał ulubione zabawy i zabawki, czy chodził do przedszkola, gdzie spędzał wakacje, itp.

3. 6, 4. 5

  • Zabawa ,,Przeszłość i przyszłość”.

Do zabawy są potrzebne zdjęcia mamy lub taty z różnych etapów ich życia. Rodzic razem z dzieckiem układa zdjęcia przedstawiające ich w najmłodszym wieku, do zdjęć, na których są najstarsi.

1. 5, 4. 7

  • Zabawy ruchowe ze śpiewem: ,,Ojciec Wirgiliusz”, ,,Nie chcę cię znać”, ,,Stary niedźwiedź”, ,,Poszło dziewczę po ziele”.

Zapraszamy rodziców i dzieci do wspólnych zabaw ze śpiewem znanych z dzieciństwa. Do wyboru linki poniżej.

1. 7, 3. 5

  • Zabawa ,,Szukamy skarbu”.

Do tej zabawy potrzebny będzie kłębek sznurka i zdjęcie dziecka w kopercie.

Rodzic prosi dziecko, aby wyszło z pokoju. W tym czasie ukrywa kopertę ze zdjęciem, do której przywiązany jest koniec sznurka. Następnie przeciąga sznurek po pokoju w zagmatwany sposób. Wręcza dziecku koniec sznurka i zaprasza je do poszukiwania najważniejszego dla siebie skarbu. Dziecko chodzi po pokoju nawijając sznurek na kłębek i odnajduje kopertę.

Życzymy wesołej zabawy.

4. 8

  • Zabawa plastyczna ,,Malowanie mokre w mokrym”.

Dla chętnych proponujemy wykonanie obrazków techniką ,,mokre w mokrym”. Wystarczy przygotować kartkę, farby akwarelowe i wodę. Dla zwiększenia efektu mieszania się barw, warto przed zmoczeniem wodą zgnieść i rozprostować kartkę.

Dzieci starsze

1.5, 4.15
Zabawa ruchowa „ Rozgrzewka” z wykorzystaniem muzyki, kostki i obrazka. Dodatkowo można wykorzystać poduszki , omijać je skakać według poleceń rodzica.
Zapraszamy , wykonujecie ruchy jakie odpowiadają danej liczbie kropek.


4.2, 4.5

Ułóż zdania do obrazków, policz z ilu składa się słów.

Wypowiedź na temat „ Co lubią moi rodzice?”- dziecko określa co lubi mama, co lubi tata, ale odpowiedz podaje, dzieląc dane słowa na sylaby, głoski.

4.15, 4.19
Zabawa dydaktyczna „Dodajemy” – dodajesz i wskazujesz poprawny wynik.


4.9, 3.8, 4.6
Zabawa słowna „Obrazkowe rebusy”



Wspólnie z rodzicami rozwiąż rebusy, lub samodzielnie jeśli znasz literki.
Dodatkowo można narysować rozwiązanie.

4.1, 4.7
Słuchanie piosenki „W Kapeluszu mego taty”

jakie zawody wymieniane są w piosence.
4.2,4.9
Karty pracy „ Prezent dla mamy i taty”
Połącz pierwsze głoski z nazw rysunków a dowiesz się co dostali rodzice od Ady i Olka.


2.8, 4.5,4.14
Zagadka słuchowo wzrokowa „ Czy rozpoznasz mamy dzieci”
Posłuchaj po opisie i wskaż na obrazku czyja jest dana mama , gdzie stoi, która jest w kolejności.

4.7 , 3.9
Zapraszamy do zabawy rytmicznej do piosenki „ Moja mama”
Wyklaskujemy, tupiemy, rytmicznie uderzamy o klocki, pudełka.

4.8, 3.2,
Praca plastyczna „ Mama i Tata”
Potrzebujemy dużą kartkę na której rysujemy duże serce, a w tym sercu mamę i tatę za pomocą farb, kredek, mazaków.
Proponujemy podczas malowania słuchać piosenki „ mama i tata”

Dla chętnych
Gra memory „Znajdź Literki” – rozpoznawanie, nazywanie literek


Zabawa w czytanie prostych wyrazów.



Wykorzystano zabawy i karty z Przewodnika, własne pomysły i stronę WWW.

Dzieci młodsze 1.8, 2.7 Zestaw zabaw ruchowych z wykorzystaniem metody W. Sherborne. Zachęcamy do ćwiczeń razem z dzieckiem. poznanie własnego... Więciej
Skip to content