Piątek 24.IV

PAMIĘTAJMY

ZACHĘCAMY DO WYKORZYSTYWANIA; UTRWALANIA 🙂 ⏭TU

Grupa 1

Witamy wszystkich serdecznie w kolejnym dniu naszych zabaw pod hasłem
„Jestem przyjacielem przyrody”.🌿🌼🌻👋🖐🤗😊
4.1, 4.14
Na początek trochę sobie poopowiadamy:
Zabawa dydaktyczna „Gdzie jest…?” I tu pojawia się zadanie dla mamy!.
Proszę przygotuj obrazek przedstawiający dowolny krajobraz (np. las). Poproś swoje dziecko, aby opisało, gdzie jest jakiś przedmiot/jakieś zwierzę itp. (np. Gdzie jest słońce? Gdzie jest drzewo?). Chodzi o to, aby dziecko używało słów określających położenie przedmiotów w przestrzeni (na, pod, za itp.).
1.5, 4.5, 4.7
Zabawa taneczna do piosenki ,,Gang słodziaków – piosenka ,,Ekosłodziaków”.
Pamiętacie piosenkę , którą usłyszeliście we wtorek to zapraszamy teraz do wspólnej zabawy z mamą lub tata ,jeśli pamiętasz refren to super możesz głośno zaśpiewać.
4.2, 2.10, 2.11
Słuchanie wiersza B. Formy „ Dzieci dbają o środowisko.”
W zgodzie z przyrodą żyją wszystkie dzieci.
Kochają jasne słonko,
które na niebie świeci.
Nie łamią gałęzi,
dbają o rośliny,
podczas wycieczek
do lasu nie płoszą zwierzyny.
Często też dorosłym
dobry przykład dają –
w wyznaczonych miejscach
śmieci zostawiają.
4.5, 4.18, 3.9
Po wysłuchaniu wiersza zapraszamy wszystkich przyjaciół przyrody na
Quiz dydaktyczny „Jak dbamy o przyrodę?”.
W zabawie odpowiadamy tak lub nie . Jeśli dziecko podaje prawidłową odpowiedź, to wesoło podskakuje a nieprawidłową – pozostając w bezruchu. Przykładowe zdania: − Zwierzęta nie czują, kiedy się im dokucza. − Śmieci powinno się wyrzucać do specjalnych pojemników, a jeśli ich nie ma – do kosza. − Każda woda, którą pijemy, powinna być czysta. − W lesie wolno krzyczeć. − Warto sadzić kwiaty w ogrodzie.
1.6, 4.2
• Zabawa przyrodnicza „Kwiaty cięte i kwiaty doniczkowe.”
Do zabawy potrzebujemy kilka kwiatów ciętych, wazon, kwiat doniczkowy z podstawką, gazeta, woda. Rodzicu zapytaj dziecko czy wie jaka jest różnica między kwiatami. Następnie delikatnie wyjmij kwiat doniczkowy nad gazetą i opowiedz po co służą roślinie korzenie . Kolejnym etapem zadania jest wskazanie kwiatów ciętych (i uzasadnienie tej nazwy), ich wąchanie. Na koniec droga mamo ponownie posadź roślinkę i ułóż wspólnie z dzieckiem kompozycję z kwiatów ciętych w wazonie . Zadanie powinna kończyć odpowiedź dzieci na pytania .: Czy umiesz dbać o kwiaty? Czy będziesz to robić?
4.7, 4.8
Po południu zachęcamy rodziców aby wykonali dla swojego dziecka nagrody za wiedzę na temat ekologii. Nagrodą ta może być „Odznaka -Przyjaciel przyrody” wykonana z kolorowego papieru , bibuły, farb ,kredek ( w zależności od kreatywności rodzica) itp. W trakcie pracy możecie drodzy rodzice posłuchać razem z dzieckiem znanej piosenki „Świat w naszych rękach – eko piosenka” POWODZENIA .
Inspiracji do wykonania odznaki można poszukać na stronie link poniżej
https://www.google.com/search?q=odznaka+przyjaciel+przyrody&tbm

Grupa 2

1.4,  1.5,  1.9,  2.11,  4.2,  4.7

  • Zabawa ruchowa „Dbamy o przyrodę”.

Dzieci biegają swobodnie po pokoju w rytm dowolnej żywej muzyki, w jednym kierunku.

Na przerwę w muzyce zatrzymują się i wykonują czynność podaną przez rodzica, związaną z dbaniem o przyrodę, np. kopanie grządek, podlewanie roślin. Rodzic powtarza zabawę kilka razy.

1.4,  2.2,  2.6,  4.2,  4.11, 4.13

  • Zabawa dydaktyczno- matematyczna „Garnki i pokrywki”.

            Dzieci oglądają różnej wielkości garnki i pokrywki, porównują ich wielkość, kolorystykę.

Posługują się pojęciami:

DUŻY, mały, WIĘKSZY, mniejszy, taki SAM.

Dopasowują pokrywki do odpowiednich garnków przez ich przykładanie.

2.10,  2.11,  3.7,  4.2,  4.5,  4.7

  • Słuchanie piosenki „Ekologiczne reggae” sł. R. Rogan, muz. M. Ziółkowska🎶🎵

            Rodzicu, po wysłuchaniu piosenki zadaj dziecku pytania:

  • o czym jest piosenka?
    • Co możemy zrobić, żeby zadbać o Ziemię?

Treści programowe: 1.4,  1.5,  2.1,  2.2,  2.6,  2.9,  3.1

  • Zestaw zabaw i ćwiczeń ruchowychmetodą W.Sherborne Ruch rozwijający-

rozgrzewka przy ulubionej piosence dziecka:

– witanie się dłoni: mama- dziecko;

– witanie się głów: mama- dziecko;

– witanie się brzuchów: mama – dziecko;

– witanie się łokci: mama – dziecko;

– witanie się pleców: mama- dziecko;

– witanie się stóp: mama- dziecko;

– witanie się innych części ciała wg wyboru rodzica.

-„Spacer w parach”– chodzimy po pokoju, nogi mamy niczym sprężyny.

-„Spacer z zamkniętymi oczami”– chodzimy po pokoju, jedna osoba zamyka oczy druga ja prowadzi, pamiętamy o bezpieczeństwie.

-„Paczka”– dziecko kładzie się na podłodze na brzuchu-jest „paczką”, osoba dorosła stara się „rozpakować” paczkę czyli przewrócić dziecko na plecy, mimo stawianego oporu. Zabawę powtarzamy zamieniając role.

-„Taczki”– rodzic chwyta za nogi dziecko, które porusza się na rękach.

-„Nazywam się”– dziecko przyklęka na kolanach z wyprostowanymi rękoma, rodzic wystukuje na jego plecach swoje imię i nazwisko, i odwrotnie- dziecko robi to samo dla rodzica.

– ćwiczenia przeciwko:

– w siadzie prostym opieranie plecami o siebie, pchanie plecami partnera tak, aby pokonać jego opór,

w leżeniu na plecach- próby unoszenia nóg do góry przy oporze partnera trzymającego stopy

-w leżeniu na plecach huśtanie partnera na ugiętych nogach

Krasnoludki – marsz w przysiadzie  trzymaniem się za kostki,

Wielkoludy – chodzenie na szeroko rozstawionych nogach, z rękami rozstawionymi na boki,

ćwiczenia kreatywne – improwizacje przy muzyce

2.4,  2.10,  2.11, 3.4,  3.9,  4.2,  4.5

  • Słuchanie wiersza I.R. Salach „Wszędzie czysto”.

            Czysty dom i czysty ogród,

            w lesie czysto, w polu też.

            Czysta rzeka i jezioro,

            samo zdrowie- wierz mi wierz.

            Brudu nie chce widzieć wcale

            ani morze, ani niebo.

            Taką cichą mam nadzieję,

            nie wiecie dlaczego?

            Bo od kogo to zależy,

            aby czysty był nasz świat?

            By ptak śpiewał, strumyk szemrał,

            by w ogrodzie zakwitł kwiat?                         

Po przeczytaniu wiersza proszę zadać dziecku pytania:

  • W jakich miejscach wymienionych w wierszu jest czysto?
    • Od kogo zależy czystość świata?
    • Jak wygląda świat gdy jest czysty?

Bardzo proszę często powtarzać ten wiersz dziecku, aby umiało go samodzielnie wyrecytować, gdy wrócimy do przedszkola.

1.8,  1.9,  2.10,  2.11,  4.8,  4.11,  4.13

  • Stemplowanie palcem na temat „Kwitnący ogród” 

Do zabawy potrzebne będzie każdemu dziecku:

  • kartka z narysowaną trawą i łodygami kwiatów,
    • pojemniki z kolorową farbą,
    • sznurek,
    • spinacze do bielizny.

            Rodzic rozdaje kartki, na których są narysowane trawa i łodygi kwiatów. Dzieci maczają palce w kolorowych farbach i kończą obrazek. Domalowują inne elementy przyrody, np. motyle, słońce, chmury, drzewa. Po umyciu rąk z pomocą rodzica zawieszają gotowe prace na sznurku, przy pomocy spinaczy do bielizny.

Zajęcia opracowano na podst. wydawnictwa MAC Edukacja i materiałów własnych.

Grupa 3

Podstawa Programowa: 1.3; 1.5; 2.11; 3.5; 4.7; 4.5; 4.12; 4,18; 4.19;
Kochane dzieci, wiecie już bardzo dużo o ekologii. Wyjrzyjcie teraz przez okno i opowiedzcie rodzicom co tam widzicie? Czy widzicie dym? Czy powietrze jest czyste?


Posłuchajcie piosenki „Ekologa znak”. Spróbujcie śpiewać razem z „Brzdącami” jednocześnie grając na naszych ekologicznych grzechotkach. 🎶🎵


Zabawa ruchowa „Papier, plastik, szkło”- dzieci tańczą w rytm piosenki, na pauzę w muzyce rodzic wypowiada słowa: papier, plastik lub szkło. Dzieci wyszukują w domu przedmioty wykonane z danego rodzaju materiału.
Zagadki słuchowe „Dźwięki natury” – rodzicu poproś dziecko, aby stanęło tyłem do ekranu komputera i włączcie poniższy link. Po skończeniu zagadek, obejrzyjcie filmik wspólnie.
https://www.youtube.com/watch?v=JwbMnvfN2y8


Wycinanka z kolorowego papieru „Wiatrak”- narysujcie dzieciom prostokąt, koło oraz dwa kwadraty. Poproście dzieci o wycięcie tych elementów i przecięcie kwadratów w taki sposób, aby wyszły dwa trójkąty. Przyklejcie wiatrak do kartki i dorysujcie scenerię np. kwiaty, słońce, trawę, zwierzęta itp. Czekamy na wasze zdjęcia

Zabawa „Wiem jak dbać o przyrodę” – od kilku już dni rozmawiamy jak dbać o przyrodę. Prosimy teraz aby dzieci zastanowiły się na temat jak one dbają. Rodzic czyta zdanie, a dziecko jeżeli się zgadza z tym, co mówi mama kładzie przed sobą klocka. Policzcie ile macie klocków.

  • oszczędzam wodę
  • na spacerze wyrzucam śmieci do kosza
  • segreguję śmieci do odpowiednich pojemników
  • nie zrywam roślin, które są pod ochroną
  • nie łamię gałęzi
  • chodzę po chodnikach
  • oszczędzam papier Jeżeli ktoś zdobył pięć klocków, to zasługuje na miano „PRZYJACIELA PRZYRODY”. Zróbcie sobie znaczek młodego ekologa w kształcie koniczyny i przyczepcie do bluzeczki. Czekamy na wasze fotografie

Mamy jeszcze zadanie specjalne. Jutro „Zaczynamy zdrowo dzień” czyli jemy zdrowe śniadanie ze zdrowych produktów. Nakryjcie do stołu i posprzątajcie po posiłku. Czekamy na zdjęcia waszych talerzy. Już nie możemy się doczekać, kiedy zjemy wspólnie śniadanie w naszym przedszkolu.

Grupa 4

Witajcie kochane przedszkolaki ( 1.5, 1.4, 1.8)

Na początek dnia zapraszamy do zabawy ruchowej która was trochę rozrusza .

4.5, 2.8,2.10, 2.11 3.9, 4.18

Zagadka słowna i słuchowa „ woda – gdzie ją spotkamy?”

Rodzic czyta dziecko słucha i odgaduje:  Służy do picia, służy do mycia, Bez niej na ziemi nie byłoby życia…(woda)

A teraz POSŁUCHAJCIE 🙂

– dziecko słucha określa co słyszy z czym się kojarzą te dźwięki.

Obejrzyjcie teraz film  który pokazuje drogę wody ,co się z nią dzieje, skąd ja mamy, czy o nią dbamy.

1.5, 1.9

Teraz trochę poruszamy się i wykonamy proste ruchy naprzemienne

 ( kinezjologia)- wykorzystujemy do tej zabawy muzykę rytmiczną .

Dziecko podnosi do góry prawe kolano i dotyka je lewą ręką, następnie podnosi lewe kolano i dotyka prawą ręką, delikatnie skręcając całe ciało

( w miarę możliwości przekraczamy linię środka).

Robimy sobie przerwę na wypicie trochę wody .

2.9, 2.11, 4.2, 3.7, 4.18

Rozmowa na podstawie wiersza T. Ferenc pt. „Woda”.
„W sadzie jej pełno:
w studni aż dudni, w deszczu pluszcze głośno,
w rzece płynie, na samym morza dnie utopiona, nie ginie.
W chmurze lekka jak para, w wiadrze ciężka jak ołów,
piękna jak Wodospad Niagara, w ogrodzie jak rosnący ogród.
A co drzewa mówią, gdy im brak wody?
Co kwiaty, Gdy nie ma deszczu?
Co powiesz ty, Gdy przez dnie całe sucho w kranie
i sucho w powietrzu?
Co powie żółta trawa i popękana ziemia,
pusta studnia i rzeka, i Sahara bez cienia?”
Po wysłuchaniu wiersza dziecko odpowiada  na pytania:

Gdzie znajduje się woda? Co by było, gdyby wody zabrakło?

Jak wykorzystywana jest woda? Jak oszczędzać? Jakie proponujecie rozwiązania? Popatrzcie na obrazki.

1.7, 4.7

Zabawa  rytmiczna  „ kropelkowy rytm”

Wycinanie wspólne kropelek deszczu dużych i małych.dziecko układa swoje deszczowe rytmy i wystukuje je, uderzając dłońmi w dłonie, kolanka lub o podłogę.

1.9, 1.5,4.8, 4.15,

Zabawa dydaktyczna „ cyferki”

Wy znacie cyferki, rozpoznajecie, ale warto je przypomnieć i pobawić się przy piosence „ Cyferki”.

– rysujecie ulubioną ( lub wskazaną przez rodzica) cyferkę w powietrzu, na dywanie,

– układacie z patyczków, nakrętek, wełny, szalików kształt danej cyfry.

– rysujecie ją na wysypanej na talerzu mące, kaszy, piasku itp.

1.3,2.7,3.2,4.11, 4.13

Zabawa badawcza „ Co rozpuszcza się w wodzie?”

Potrzebujemy trzy szklanki, sól, mąkę, cukier ( 2 łyżki).

-Po kolei wsypujemy do szklanek sól, cukier, mąkę –obserwujemy i wyciągamy wnioski:  sól, cukier rozpuszcza się , określamy jaki będzie miała woda smak, co dzieje się z mąką  – nie rozpuszcza się  – powstaje na dnie osad.

– Na szklankach z solą i cukrem umieśćcie wykałaczki, do których przymocujcie nitkę  wełny, odstawcie na okno i obserwujcie. ( krystalizacja).

1.5, 3.8

Zabawa ruchowa „ łódki na wodzie”

Siad skrzyżny, ręce oparte o podłogę. Łódka delikatnie kołysze się na wodzie – dziecko przechyla się z jednej na druga stronę. Sztorm – głębsze skłony, dziecko uderza dłońmi o podłogę po stronie skłonu, naśladując głosem uderzenie fali o łódź „ chlup, chlup”.

  1.6;2.7; 4.1; 4.9; 4.15

Zapraszamy do wykonania papierowej orgiami  „łódka” wzór w grupie piątej 🙂 zapis z wczoraj 23.kwietnia 🙂

1.6, 2.4, 2.9, 2.10, 4.1, 4.7,4.8,4.9

A teraz trochę ruchu i wspólnego śpiewania do piosenki  „Świat w naszych rękach”

 A na koniec Burza mózgu „ Kogo nazywamy Przyjacielem Przyrody?

Dziecko wspólnie z domownikami wymienia i pisze hasła na kartce w odrysowanych  rękach.

– nie śmieci, nie łamie gałązek drzew, dokarmia ptaki , oszczędza wodę, elektryczność, segreguje śmieci, itp.  

Wykorzystano pomysły własne, strona WWW 

 Miłej zabawy , może podzielicie się efektami pracy🙂

Ps.

  • DZIŚ ZACHĘCAMY DO ROZWIAZANIA KRZYŻÓWKI, W RAMACH INTEGRACJI Z GRUPĄ PIĄTĄ. Idealnie pasuje Wam do tematyki dzisiejszych zabaw. (4.2; 4.4; 4.9; 3.1)

Rozwiązanie krzyżówki wspólnie z rodzicem. (można rozpisać diagram na kartce w kratkę). Krzyżóweczka w zapisie grupy piątej.

Grupa 5

1.4;1.8; 5.15;3.5; 3.2

  • WITAJCIE 🙂 Przygotujcie kostkę do gry i zagrajcie z rodzicem. Rzucajcie kostką. Liczcie ile oczek wyrzucicie. Wykonujcie ruchy, odpowiadające liczbie danej liczbie kropek.

4.4; 4.2;4.12

  • Przeczytaj podane teksty i  je dokończ.

4.15;4.8

  • Obejrzyj zdjęcia. Policz owoce. Przeczytaj działania.

4.15; 1,7; 4.9

  • Wpisz samodzielnie lub wytnij z gazetek reklamowych odszukane  właściwe liczby (podpowiadamy: ceny produktów lub numery stron) Może spróbujecie z rodzicami zapisać  inne działania i je odczytać.

1.4;4.1;1.7; 4.14

  • Piosenka „Cyferki” – dokładnie przy tej samej piosence dziś bawią się koledzy z grupy czwartej. U nas możecie jej posłuchać, a w zapisie grupy czwartej przypomnieć sobie kierunek pisania cyferek – piosenka z filmikiem. Zachęcamy do samodzielnego wykonania kartoników z zapisem cyferek.

4.15; 1.7; 2.7

  • Wpisz wyniki odejmowania. Możecie na zmianę wpisywać z rodzicem lub rodzeństwem. Dodatkowo zachęcamy do samodzielnego rozpisania kolejnego zadania i zacząć od np.20. Wiemy, ze część z Was to potrafi.

1.4; 1.8; 2.1; 3.9;4.1

  • Zabawa ruchowa do piosenki „ A ram sam sam” – dziś macie nie lada zadanie. Zdecydujcie. Która wersja najbardziej  się Wam podoba. Gdy się spotkamy to podzielimy się wrażeniami – dziś możecie z rodzicami. 😉

4.4;4.5;3.2

  • Przeczytajcie tekst z rodzicami.

1.7; 3.9;4.8; 4.1

  • Malowanie na temat „Twój wymarzony plac zabaw” – Może z rodzicami przygotujecie farby. Przykład poniżej.

farbki domowej robotyTU

4.2; 4.4; 4.9; 3.1

  • DLA CHĘTNYCH 😉👋👍🏽Rozwiązanie krzyżówki wspólnie z rodzicem. (można rozpisać diagram na kartce w kratkę) . DZIŚ ZACHĘCAMY DO ROZWIAZANIA KRZYŻÓWKI, DZIECI Z GRYPY CZWARTEJ. POZDRAWIAMY.😊

3.2; 2.8;2.9; 3.5; 3.9;4.7

  • na koniec najważniejsze zadanie!!!! 👏🍀👍🏽👋🖐Nauka wyliczanki. ZACHECAMY WSZYSTKIE DZIECI DO NAUKI, A DOMOWNIKOM PODPOWIEMY, ŻE DO OSTATNICH SŁÓW WYLICZANKI DODAJEMY SŁOWA… do sto-łu na-kry-wasz ty…. lub ksią-że-czkę na do-bra-noc czy-tasz ty  …. zachęcamy do twórczości własnej 😉

A MY KOŃCZYMY SŁOWA WYLICZANKI-  sło-ne-czn-ego WEE-KEN-DU ŻY-CZY-MY MY (3.2; 3.6;4.6; 4.7). JESTESMY Z WAMI💙💜🧡💛💚

Komu mało aktywności.. wiec proponujemy 😊🤗🤗🤗🤗🤗🏃‍♀️🏃‍♂️🕺💃TRZECIA WERSJA NASZEJ PIOSENKI👍🏽.. MOŻE I TA WAM SIE SPODOBA🤩

… a że troszkę wolnego i może ktoś🏃‍♀️🏃‍♂️ tutaj zajrzy, to zachęcamy do wspólnego przeczytania i poszukania odpowiedzi 👍🏽🖐👋

ZACHĘCAMY DO WYKORZYSTYWANIA; UTRWALANIA 🙂 ⏭TU⏮ Grupa 1 Witamy wszystkich serdecznie w kolejnym dniu naszych zabaw pod hasłem „Jestem... Więciej
Skip to content