Piątek 15.V

Dzisiejsze wiersze sponsoruje głos pani z pierwszą głoską E w imieniu. Jednak dziś Międzynarodowy Dzień Rodziny, więc głoska E nie jest sama. Jak to w rodzinie bywa – towarzyszą jej inne głoski – G, J, R i B. Natomiast zdalnie duchowo wspierają nas głoski od A do W z przedszkolnej rodzinki. 😉👋👋👋👋🏃‍♂️🏃‍♀️🍀

WIOSENNE KODOWANIE – MOTYLE⏭ TU

PRZEDSZKOLNE LABORATORIUM – KOLOROWE DMUCHAŃCE ⏭TU

GRA NA DZIEŃ RODZINY 👋💜🧡💛💚

DZIEŃ RODZINY świętujemy! Z tej okazji uwalniamy do BEZPŁATNEGO POBRANIA przydatne pomoce:🎁 Dzień Rodziny na sportowo…

Opublikowany przez BLIŻEJ PRZEDSZKOLA – wychowanie i edukacja Czwartek, 14 maja 2020

Międzynarodowy Dzień Rodziny, nasze dzisiejsze propozycje są dalej wokół cyklu MIESZKAŃCY ŁĄKI 🙂 ….🐸🕸🕷🦗🐞🐝🐜🐛🦋🐌🌼🌺🥀🌹🏵💮🍀

jednak cały wpis jako „przedszkolna rodzinka” stanowi całość – wybierajcie, realizujcie, bawcie się tym, co Wam pasujepozdrawiaMY i do dzielenia się efektami – zachęcaMY 😀🤗😊🙂☺grupaPP5@interia.pl

Witamy Was kochane przedszkolaki i Wasze Rodziny

  • „ Bocian na łące” – opowieść słowno – ruchowa

Treści programowe: 1.4, 1.5, 3.8, 2.11

Rodzicu przeczytaj opowieść wykonując ruchy a dziecko będzie Ciebie naśladowało.

Bocian na łące (Magdalena Ledwoń)

 Na łączkę przyleciał bociek

(marsz po obwodzie koła z jednoczesnym unoszeniem kolan do wysokości bioder i  naprzemiennym podnoszeniem i  opuszczaniem rąk).

 Żabki z  przestrachem uciekły przed nim

(skoki po obwodzie koła w  pozycji kucznej),

 ślimaki wpełzły pod liście babki

(czołganie się),

 a pasikoniki zastygły w bezruchu przy zielonych źdźbłach trawy, aby się ukryć

(zastygnięcie w pozycji na czworakach).

 Bocian rozejrzał się w prawo, w lewo

(stanie na jednej nodze i jednoczesne odwracanie głowy raz w prawo, raz w lewo).

„Nic dziś tu nie przekąszę” – pomyślał i odleciał

 (marsz po obwodzie koła z jednoczesnym unoszeniem kolan do wysokości bioder i naprzemiennym podnoszeniem i opuszczaniem rąk).

Kret kilkakrotnie wyglądał ze swojej norki, raz w górę, raz w dół, aby upewnić się, że boćka już nie ma.

 (wykonanie dziesięciu przysiadów).

Hej, koledzy! – krzyknął wreszcie. – Bocian opuścił naszą łąkę. Jesteście bezpieczni! Żabki wyskoczyły ze swoich kryjówek

 (skoki po obwodzie koła w pozycji kucznej),

ślimaki wpełzły z powrotem na listki babki

(czołganie się),

 a pasikoniki znów urządziły festiwal skoków wzwyż

(wysokie wyskoki z pozycji kucznej).

 I tylko pajączki, tak jak podczas wizyty boćka, w dalszym ciągu plotły swoje pajęcze sieci

(w pozycji siedzącej wykonanie podporu rękami i nogami, z jednoczesnym uniesieniem bioder ponad podłogę – spacer w takiej pozycji po obwodzie koła)

  • Wyprawa pewnej biedronki – słuchanie wiersza i rozmowa inspirowana treścią

Treści programowe: 4.2, 4.5, 4.18  

Posłuchajcie razem wiersza, po czym zadaj dziecku przykładowe pytania:

  • Gdzie wyruszyła biedronka?
  • Kogo odwiedziła na początku podróży i czego się dowiedziała?
  • Co powiedziały jej kolejne napotkane zwierzęta?
  • Co uświadomiła jej mucha?
  •  Jakiego koloru jest świat?
  • „ Kogo spotkała biedronka?” – rozwijanie umiejętności uważnego słuchania

Treści programowe: 2.9, 2.11, 3.8, 4.5

Obejrzyjcie wspólnie obrazki „ Wyprawa pewnej biedronki”. Spróbujcie ułożyć ilustracje w takiej kolejności, w jakiej biedronka spotkała zwierzęta w wierszu.

( pszczoła, pasikonik, mrówka, mucha).

  • „ Poszukiwacze kolorów – zabawa ruchowo – naśladowcza rozwijająca spostrzegawczość.

Treści programowe: 3.8, 4.12, 4.14

Obejrzyjcie wspólnie sylwety postaci z wiersza. Rodzicu włącz dziecku  utwór  „Co piszczy w trawie?” (sł. Urszula Kozłowska, muz. Jerzy Zając) dziecko porusza się  rytmie piosenki w taki sposób jak postać z obrazka pokaże mu rodzic i wyszukuje w domu przedmiotu w kolorze, który reprezentuje dane zwierzę (biedronka – czerwony, pszczoła – żółty, pasikonik – zielony, mrówka – czarny, mucha – dowolny kolor). Na przerwę w muzyce przedszkolak stara się jak najszybciej dotrzeć do tego przedmiotu i dotknąć go palcem, a kiedy ponownie rozlegnie się muzyka, rodzic prezentuje kolejne zwierzę i zabawa przebiega na tych samych zasadach.

  • „ Do rymu” – zabawa językowa

Treści programowe: 4.4, 3.8, 2.9

Rodzic wypowiada kolejno po jednej serii składającej się z trzech wyrazów. Zadaniem dziecka jest powtórzenie tych wyrazów, które tworzą rym:

• mrówka, żarówka, samochód;

• osy, książki, włosy;

• buty, muchy, ropuchy;

• ważka, kaszka, biedronka;

• gąsienica, kura, ośmiornica;

• żaby, mrówki, kraby;

• myszka, szyszka, osa;

• morele, motyle, daktyle;

• biedronka, pies, stonka;

• pszczoła, szkoła, mucha.

  • „ Na  łące” – zabawa czytelnicza

Treści programowe: 4.2, 4.4, 4.14

Rodzicu poproś dziecko aby połączyło każde zwierzę z właściwą nazwą za pomocą linii. Na koniec poproś aby dziecko wskazało tylko te zwierzątka, w których nazwie są więcej niż dwie sylaby .

  • „ Łąka barwiona bibułą – wykonanie pracy plastycznej

Treści programowe:

Materiały: biała kartka z bloku technicznego formatu A4; kolorowa bibuła marszczona; grube pędzle; czysta woda; czarny pisak

 Wykonanie:

  1. Dziecko układa fragmenty kolorowej bibuły na dolnej połowie kartki. Za pomocą pędzelka nakładają wodę na bibułę, przyklejając ją w ten sposób do kartki.
  2. Wolne przestrzenie wypełnia zieloną bibułą i również moczy ją za pomocą pędzla.
  3.  Górną część kartki wypełnia bibułą w odcieniach niebieskiego (niebo) i jedną dużą plamą w kolorze żółtym (słońce). Ponownie moczą wodą suche fragmenty bibuły.
  4.  Po wyschnięciu praca wygląda dosyć oryginalnie, dlatego można zostawić taki efekt albo wykonać kolejny etap.
  5.  Przedszkolak usuwa bibułę z kartki, a następnie za pomocą czarnego pisaka rysuje kontury i szczegóły obrazka: słońce, kształty kwiatów, liście i trawę na łące.

1.5; 4.15
Zabawa przy piosence „ Raz, dwa, to jest gra”
Podczas słuchania piosenki pokazuj liczby na palcach. Następnie policz wybrane przedmioty w swoim pokoju np.: klocki, lalki, samochody itp.

2.11; 2.10; 4.2
Słuchanie wiersza Cz. Janczarskiego „ O świerszczu, co przepiłował skrzypce”


Poproś mamę, aby przeczytała Ci ciekawostki o świerszczach


Ciekawe wiadomości o owadach znajdziesz w książce „ Co w trawie piszczy”

4.8; 1.7; 1.9
Zabawa graficzna „ Kolorowy motyl” ( wg E. M. Skorek)
Przygotuj kolorową kartkę, foliową koszulkę i pisak.

4.4; 4.9
Ćwiczenia w czytaniu „ Odczytaj wyrazy na kwiatkach”

4.6; 4.11
Ćwiczenie języka „ Malowanie wiosennej przyrody”
Usiądź wygodnie i przygotuj do gimnastyki swój język

4.1; 1.7
„ Wiosenne kwiatki”- praca plastyczna (https://ztorbynauczycielki.pl/)
Potrzebne Ci będą: nożyczki, kolorowy papier i ołówek. Możesz tez skorzystać z gotowych szablonów do druku.

2.11; 2.3; 3.8
Karta pracy „ Skarby natury”
Gdy będziesz szedł z rodziną na spacer zabierz ze sobą kartę i cos do pisania. Policz to co spotkasz po drodze. Przyjemnych wrażeń!


KARTY PRACY DLA CHĘTNYCH:
https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/druk/ksplus-6l-kp-cz4.pdf STR. 37
https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/kolorowy_start_zplusem_6latek_nauka_czyt_pis_licz/mobile/index.html#p=33 STR. 31- 32

Dzisiejsze wiersze sponsoruje głos pani z pierwszą głoską E w imieniu. Jednak dziś Międzynarodowy Dzień Rodziny, więc głoska E nie jest... Więciej
Skip to content