Czwartek 7.V

poniżej trzy ZAPROSZENIA …

1) … do smacznego liczenia 👍✌🖖🤚👋

2) … do nauki rysowania zwierzątekTU

3) … do zabaw ruchowych – integracja sensoryczna – ćwiczenia prawidłowej postawy i napięcia mięśniowego TU

(1.7;1.8; 1.9; 2.7; 2.8; 4.8; 4.14)

PRZYPOMINAMY, iż niezmiennie opracowując nasze wpisy, wykorzystujemy pomysły własne, zasoby sieci www, w tym udostępnione zasoby wydawnictwa m.in MAC 🙂

Dzieci młodsze

Na początek dnia proponujemy rozruszać się i nabrać energii przy wesołej piosence. ( Możliwość utrwalenia i poszerzenia wiedzy z zakresu „Jestem Polakiem”

1. 5

  • Zabawa przy piosence ,,Wesoła Lokomotywa – Baja Zumba”.

Znajdź sobie dużo miejsca. Razem z mama i innymi domownikami naśladuj ruchy  dzieci z filmu.

4. 2, 4. 10

  • Rozmowa na temat ,,Herby miast”.

Usiądź wygodnie. Mama pokaże ci teraz trzy herby miast. Wytłumaczy ci co to jest herb. Porozmawiaj z nią chwilę o herbach: jak wyglądają, czym się różnią. Droga mamo, wskaż dziecku herb Głogowa; a może znajdą się odważni i wskażą samodzielnie. Gratulujemy starszym przedszkolakom, które tu zaglądają i same wiedze utrwalają 🙂 BRAWO WY

  • DLA CHĘTNYCH KARTA PRACY Z RODZICEM DO WYKONANIA 🙂

 5. 5

  • Słuchanie wiersza Z. Dmitrocy ,,Legenda o warszawskiej Syrence”.

Teraz mama powie ci co to jest stolica i jak nazywa się stolica Polski. Posłuchaj wiersza o tym, jak syrenka znalazła się w herbie Warszawy.

Piękna Syrenka,                                             W ciasnej zagrodzie.

 Co w morzu żyła,                                           Z żalu i smutku 

Raz do Warszawy                                           Zaczęła płakać,

Wisłą przybyła.                                               Na pomoc przyszedł

Zauważyli Ją tam rybacy,                                Jej syn rybaka.

Gdy przeszkadzała Im w ciężkiej pracy.      

                                                                         Syrenka za to

Rybacy dla niej                                                Podziękowała

Życzliwi byli,                                                   I bronić miasta

Bo się jej pięknym                                           Przyobiecała.

Śpiewem wzruszyli.                                         Od tamtej pory

Ale zły kupiec                                                  I dniem, i nocą

 Złapał ją w wodzie                                         Służy Warszawie

 I potem trzymał                                               Swoją pomocą.

 Odpowiedz mamie na pytania: Gdzie mieszkała Syrenka? Co zrobił Syrence kupiec? Kto uratował Syrenkę? Co obiecała Syrenka w podziękowaniu za ratunek?

Brawo! Potrafisz uważnie słuchać.

Pora na chwilę ruchu.

1. 5, 4. 7

  • Zabawa ruchowa ,,Biel i czerwień”.

Podczas piosenki tańcz razem z mamą w dowolny sposób. Na przerwę w muzyce dotknij w pokoju czegoś czerwonego lub białego. Przy kolejnych powtórzeniach dotykaj przedmioty podaną przez mamę częścią ciała.  

 1. 7

  • Ćwiczenia grafomotoryczne ,,Wisła”.

Mamo, przygotuj tackę wysypaną suchą kaszą. Poproś dziecko aby spróbowało rysować na niej fale rzeki i równocześnie naśladowało głosem szum rzecznych fal.

Życzymy miłej zabawy.

Dla chętnych proponujemy wspólne dorysowanie brakujących elementów i kolorowanie kredkami rysunku syrenki.

  • ZACHĘCAMY DO KOLEJNEJ KARTY PRACY, która może być pretekstem do rozmowy o ulubionych miejscach w naszym mieście 🙂

Dzieci starsze

  • „ Powitanie na łące”  – zabawa integracyjna w parach

Treści programowe: 1.4, 1.5, 3.8

Stańcie naprzeciwko siebie. Rodzicu przeczytaj rymowankę Joanny Wołoch a dziecko wykonuje ruchy do recytowanej rymowanki. Zabawę powtarzamy kilkakrotnie.

Powitanie na łące (Joanna Wołoch)

 Na łące wszystkie owady się witają: (dzieci kłaniają się partnerowi)

 biedronki skrzydełkami pozdrawiają,( machają do siebie)

 żuczki piątki przybijają.( przybijają piątki )

Pszczoły głośno bzyczą: bzy-bzy-bzy,( naśladują odgłosy wydawane przez pszczoły)

 a jak się przywitasz ty? ( dziecko  pokazuje jakieś przywitanie, a rodzic je powtarza) .

  • Rodzicu, po przeczytaniu wiersza, wykorzystaniu ilustracji – porozmawiajcie pracowitych i pożytecznych mrówkach (2.10, 2.11; 4.2; 4.5; )
  • Zabawa rytmiczno – artykulacyjna z wykorzystaniem wiersza Teresy Fiutkowskiej „ Żabie łapki”.

Treści programowe: 4.1, 4.2,

Rodzic i dziecko stają przed sobą, rodzic powtarza tekst i razem ilustrują go ruchem.

Dwie zielone małe żabki,

tak nad stawem grają w łapki:

jedną łapką                                            podnosimy prawą rękę ugiętą w łokciu,

klap, klap, klap.                                     Uderzają o prawą dłoń osoby stojącej naprzeciw,

Drugą łapką,                                          podnosimy lewą rękę ugiętą w łokciu,

klap, klap, klap.                                     Uderzają o lewą dłoń osoby stojącej naprzeciwko.

Potem dwiema                                       podnoszą obie ręce ugięte w łokciach,

klap, klap, klap.                                     Uderzają w obie dłonie osoby stojącej naprzeciwko.

Ty, bocianie                                           przykucamy i grozimy bocianowi, poruszając

nas nie łap!                                            Wskazującym palcem.

  • zachęcamy do wykonania (4.1; 4.8)
  • Rozwiązywanie zagadek Bożeny Formy – „ Mieszkańcy łąki”, Treści programowe: 4.5, 2.11

ZADANIA DLA CHĘTNYCH 🙂 – pamiętajcie trening czyni mistrza 🙂

Krzyżówka. Najpierw nazwij kolejno, wg cyferek,każdy obrazek, poproś rodzica o pomoc w zapisywaniu haseł poziomych (głoskowanie słów O-K-O), a rozwiązanie po wspólnym odczytaniu hasła pionowego – możesz narysować. (4.4; 4.9;)

KARTA PRACY 4.8;4.15

  • Kto potrafi? rebusik do rozwiązania 🙂
  • Zabawa przy piosence ,,Wesoła Lokomotywa – Baja Zumba” – zachęcamy do tańca – DZIŚ I MY PODBIERAMY TANIEC Z GRUPY MŁODSZEJ, BO NAM SIĘ BARDZO PODOBA 🙂
poniżej trzy ZAPROSZENIA … 1) … do smacznego liczenia 👍✌🖖🤚👋 2) … do nauki rysowania zwierzątek ⏭ TU⏮ 3) …... Więciej
Skip to content