Czwartek 14.V

Dzisiejsze wiersze sponsorują głosy pań z pierwszą głoską D oraz W imieniu 😉👋👋👋

WIOSENNE KODOWANIE – BIEDRONKA I PSZCZOŁA ⏭TU

Dzieci młodsze

4.2,  4.6,  4.9

  • Ćwiczenia analizy i syntezy wzrokowej.

Mamo, przygotuj proszę dziecku kilka obrazków przedstawiających mieszkańców łąki, następnie potnij je na duże kawałki. Poproś aby dziecko ułożyło z tych kawałków dany obrazek, po złożeniu niech dziecko spróbuje podzielić jego nazwę na sylaby.

2.10,  2.11,  4.1,  4.7

  • Utrwalenie piosenki pt. „Bal na łące”.

            Mam nadzieje, że już potraficie sami ją zaśpiewać, brawo!

1.7,  1.9,  4.8

  • Zabawy z balonami:
  • ozdabianie balonów elementami przyrodniczymi z wykorzystaniem kolorowych markerów,
    • dmuchanie na balony aby utrzymać je w górze,
    • odbijanie indywidualne i w parach.

1.4,  1.5

  • Wiosenne zabawy na łące- zabawa ruchowa z elementami rzutu i celowania.

            Potrzebna jest piłka dla dwojga dzieci.

Dzieci dobierają się w pary, rodzic podaje im piłkę;

dziecko trzymające piłkę rzuca ją do partnera, klaszcze w dłonie i łapie tę samą piłkę odrzuconą przez partnera.

1.7,  1.8,  4.8,  4.9

  • Praca plastyczna kolorowa łąka

            Rodzicu, proszę przygotuj: farby, pędzle, kartki, słomki.

Dzieci nakładają pędzlem na kartki krople farby. Rozdmuchują je w różny sposób.

Zielone  krople rozłożone w dole kartki rozdmuchiwane są przez słomki trzymane poniżej kropel.

Krople kolorowe, z których powstaną kwiaty, rozdmuchiwane są przez słomki ułożone prostopadle do nich.

            Aby praca mijała przyjemnie, proszę włączyć dziecku nastrojową muzykę.

Zajęcia opracowano na podstawie wydawnictwa MAC Edukacja i materiałów własnych.

DLA CHĘTNYCH 🙂 PRZEDSZKOLNE LABORATORIUM: SKĄD TYLE PIANY ⏭TU

Dzieci starsze

Zapraszamy do zabawy –pokazujemy ruchem, rysujemy w powietrzu treść piosenki. Powiedzcie rodzicom jaką mamy teraz porę roku?
Wymieńcie wszystkie pory roku?
1.5, 4.16, 4.18
Zabawa ruchowa Pogoda”
https://www.youtube.com/watch?v=7G7SqRUrz6Q

2.8, 2.10, 2.11, 4.15
Rozmowa na temat obrazka „ łąka”


Znasz te owady policz ile jest ślimaków?, biedronek? motyli ?”, pszczółek?
Których jest najwięcej?
Dla chętnych karta pracy „ Liczymy ,dodajemy” str. 44
https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/kolorowy_start_zplusem_6latek_karty_pracy_cz4/mobile/index.html#p=46

3.8, 4.6, 4.19
Kończenie rymowanek.


Jakie owady, rośliny wystąpiły w rymowance? Podziel nazwy na głoski.
3.9, 4.4, 4.5
Zagadki wzrokowo –słuchowe „ Jaki owad schował się ?”


Rozpoznajesz? Podpowiedź

Rozpoznajesz? Podpowiedź

Nagranie nauczyciela nr 2

ladybug icon vector


Rozpoznajesz? Podpowiedź

_ i _ r k _

Dla chętnych karta pracy „ Czytamy ”



Karta pracy „ Przeczytaj i wskaż” Ola i Ada cz5 str. 28
https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/oa_kp_5_5/mobile/index.html#p=30

Zabawa rytmiczno ruchowa do piosenki „Bzycząca zabawa”
https://www.youtube.com/watch?v=zUgzWqgYPeE

  • swobodny ruch do piosenki, wystukiwanie rytmu z użyciem przedmiotach tj.; łyżki, klocki, klucze itp.

1.1, 4.1, 4.8
Praca plastyczna „ Kolorowa łąka”
Potrzebujemy kartkę, farby, widelec oraz dobry humor.

Wykorzystano zabawy i karty z Przewodnika, własne pomysły i stronę WWW.
Zachęcamy do robienia zdjęć i przesyłania. Miłej zabawy

DLA TYCH CO CHCĄ WIEDZIEĆ DUŻO WIĘCEJ WSZYSTKO KWITNIE TU

Dzisiejsze wiersze sponsorują głosy pań z pierwszą głoską D oraz W imieniu 😉👋👋👋 WIOSENNE KODOWANIE – BIEDRONKA I PSZCZOŁA... Więciej
Skip to content