9. IV PIĄTEK

MOŻE KTOŚ CHĘTNY … na pisanie po śladzie. Jak korzystać z generatora: ⏭TU.⏮

PAMIĘTAJMY – RUCH TO ZDROWIE 🙂 POLECAMY⏭ TU ⏮szczególnie nadchodzący weekend 🙂

Dzieci młodsze

1,5; 2,2; 3,6
Zabawa ruchowa przy muzyce. ( Tara Fuki „ Na łące”)
Posłuchaj utworu i wykonuj polecenia. Wesołej zabawy!

2,10; 2,11; 4,2; 4,3
Słuchanie wiersza B. Szelągowskiej „ Wiosenne powroty”.
Po wysłuchaniu tekstu spróbuj rozpoznać ptaki, występujące w wierszu.

4,7; 4,13; 4,19; 1,5
Instrumentacja piosenki „ Zielona wiosna”.
Przygotuj dla siebie różne przedmioty, na których będziesz wygrywać rytm np.: klocki, łyżki, patyczki, pokrywki itd. Najpierw wysłuchaj piosenki, a potem spróbuj ją zagrać na swoich „ instrumentach”

2,4; 3,8; 4,5
Rozwiązywanie zagadek M. Smułki „ Jaki to ptak?”
Posłuchaj zagadki i spróbuj ją rozwiązać.

4,1; 1,6; 1,9; 2,4; 4,8
Lepienie ptaszków z masy
Masa aksamitna – przepis:
odżywka do włosów (jakakolwiek)
mąka ziemniaczana
opcjonalnie: barwniki spożywcze
Połączyć składniki do uzyskania jednolitej gęstej masy i GOTOWE!

1,7; 1,9; 4,8
Karta pracy.
Poproś rodzica o wydrukowanie obrazka. Rysuj po śladzie, a następnie go pokoloruj kredkami.

Dzieci starsze

Po świętach czas na ruch i aktywność fizyczną. Gotowi do zabawy?

Obszary podstawy programowej: I 7, I 4, I 5, II 11, II 9, II 4,III 2, III 8, IV 2, IV 5, IV 13

Zabawa paluszkowa „Pajączek” metodą Batii Strau


„Pajączek” to bardzo wesoła zabawa, która zapewni Wam „wygimnastykowanie” paluszków.

„Po co nam aktywność fizyczna”? – obejrzenie filmu edukacyjnego i rozmowa z dziećmi na jego temat;
Obejrzyjcie filmik i spróbujcie odpowiedzieć na pytanie: „Po co nam aktywność fizyczna”?

Wspólne planowanie rodzinnych aktywności sportowych na najbliższe dni. Wykorzystanie propozycji nauczyciela tj. spacer, wspólna gimnastyka, bieganie, gra w piłkę, jazda na rowerze, rolka, hulajnodze;
Zaplanujcie aktywności sportowe na najbliższe dni tj. spacer, wspólna gimnastyka, bieganie, gra w piłkę, jazda na rowerze, rolkach, hulajnodze etc. Jeśli pogoda nie będzie sprzyjająca – wiele ćwiczeń również można wykonywać w domku.

Zabawy z wykorzystaniem metody Ruchu Rozwijającego W. Sherborne „Rowerek”

„Rowerek” – dzieci i rodzice leżą na plecach na podłodze z nogami uniesionymi w górę i ugiętymi kolanami. Leżą tak, aby jego stopa była oparta o siebie. Następnie wspólnie wykonują tzw. rowerek. Powtarzają rymowankę, różnicując jej tempo: „Jedzie Radek na rowerze, a pan Romek na skuterze. Raz, dwa, trzy, jedz i ty”.

Zabawa „Zrób to samo” – naśladowanie postawy ludzików, które są na obrazkach. Plansza demonstracyjna wydawnictwa MAC

https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/os-bbplustablice/mobile/index.html#p=70


Naśladuj postawy ludzików, które są na obrazkach.

Spacer z rodzicami: „Bijemy rodzinny rekord spacerowania”. – Wykorzystanie krokomierza w obliczaniu trasy/ilości kroków. Postawienie sobie celu na dzień kolejny – zwiększenie ilości kroków;
„Bijemy rodzinny rekord spacerowania” – brzmi ciekawie?
Wybierzcie się na spacer. Wykorzystajcie krokomierz w telefonie/zegarku i obliczcie trasę lub ilość, które udało się Wam wykonać. Codziennie postarajcie się zrobić chociaż kilka kroków więcej.

Jeśli masz ochotę to wykonaj zadanie w książce.

https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/odkrywam_siebie_litery_liczby_podstawowy/mobile/index.html#p=18 str. 17


https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/odkrywam_siebie_litery_liczby_zaawansowany/mobile/index.html#p=24 str. 23

https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/oia-litery-liczby-cz-2/mobile/index.html#p=41 str. 39

Miłej zabawy!

MOŻE KTOŚ CHĘTNY … na pisanie po śladzie. Jak korzystać z generatora: ⏭TU.⏮ PAMIĘTAJMY – RUCH TO ZDROWIE 🙂 POLECAMY⏭ TU... Więciej
Skip to content