… w tym tygodniu na „dzień dobry ” czytamy wiersze Jana Brzechwy.
Dzisiejsze wiersze sponsorują głosy pań z pierwszą głoską A, D i W w imieniu 😉👋👋👋 (4.2;4.3)
ZACHĘCAMY Bezpłatne warsztaty online dla dzieci – „Skarby ula” 13.V, godz. 18.00⬇️⬇️⬇️⬇️⬇️⬇️⬇️⬇️⬇️⬇️⬇️⬇️⬇️⬇️⬇️⬇️⬇️⬇️
PRZYPOMINAMY 🙂 I DLA DUŻYCH I DLA MAŁYCH „JAK NAUCZYĆ DZIECKO CZYTAĆ” ⏭TU⏮
Drodzy Rodzice🤩, przypominaMY, zachęcaMY, proponujeMY 👋przeglądajcie, czytajcie wpisy we wszystkich grupach, bo może okazać się, że dziś np. Wasze dziecko ma ochotę posłuchać tylko bajki, albo potańczyć lub po prostu opowiedzieć treść obrazków, a może zechce wykonać zadanie z innej grupy wiekowej:) TO WY DECYDUJECIE, TO WY WIECIE NAJLEPIEJ CO W DANYM DNIU JEST NAJLEPSZE DLA WASZEGO DZIECKA👍 ….jesteśMY z Wami 🙂
Dzieci młodsze
2.10, 2.11, 4.1, 4.7
- Zabawy przy piosence „Bal na łące”
Dzieci wykonują ruchy wsłuchując się w tekst piosenki
1.4, 1.5, 1.8, 2.1
- Zestaw zabaw ruchowych z wykorzystaniem metody W. Sherborne
– witanie się dłoni: mama- dziecko;
– witanie się głów: mama- dziecko;
– witanie się brzuchów: mama – dziecko;
– witanie się łokci: mama – dziecko;
– witanie się pleców: mama- dziecko;
– witanie się stóp: mama- dziecko;
– witanie się innych części ciała wg wyboru rodzica.
-„Spacer w parach”– chodzimy po pokoju, nogi mamy niczym sprężyny.
-„Spacer z zamkniętymi oczami”– chodzimy po pokoju, jedna osoba zamyka oczy druga ja prowadzi, pamiętamy o bezpieczeństwie.
-„Paczka”– dziecko kładzie się na podłodze na brzuchu-jest „paczką”, osoba dorosła stara się „rozpakować” paczkę czyli przewrócić dziecko na plecy, mimo stawianego oporu. Zabawę powtarzamy zamieniając role.
-„Taczki”– rodzic chwyta za nogi dziecko, które porusza się na rękach.
-„Nazywam się”– dziecko przyklęka na kolanach z wyprostowanymi rękoma, rodzic wystukuje na jego plecach swoje imię i nazwisko, i odwrotnie- dziecko robi to samo dla rodzica.
– ćwiczenia przeciwko:
– w siadzie prostym opieranie plecami o siebie, pchanie plecami partnera tak, aby pokonać jego opór,
– w leżeniu na plecach- próby unoszenia nóg do góry przy oporze partnera trzymającego stopy
-w leżeniu na plecach huśtanie partnera na ugiętych nogach
– Krasnoludki – marsz w przysiadzie trzymaniem się za kostki,
– Wielkoludy – chodzenie na szeroko rozstawionych nogach, z rękami rozstawionymi na boki,
– ćwiczenia kreatywne – improwizacje przy muzyce
2.10, 2.11, 4.1, 4.2, 4.5, 4.6
- Zabawy z rymowanką „Ślimak pokaż rogi”
Ślimak, ślimak pokaż rogi,
dam ci sera na pierogi.
Jak nie sera to kapusty,
od kapusty będziesz tłusty.
Proszę powtarzać rymowankę raz cicho raz głośno, a następnie powtarzać rymowankę z jednoczesnym rysowaniem muszli ślimaka obiema rękami w powietrzu, w tym samym kierunku i w kierunkach przeciwnych.
...a chętnym do dalszej pracy proponujemy ślimaczki do wykonania, które poniżej uśmiechają się do Was 🙂
4.1; 1.9
1.4, 1.9, 4.2, 4.8
- Zabawy patyczkami- rozwijanie kreatywnego myślenia.
Przy słuchaniu nastrojowej muzyki ułóż proszę z kolorowych patyczków przedmioty kojarzące się z wiosną, np. słońce, kwiaty, ślimak, biedronka, motyl.
wpis opracowano na podstawie wydawnictwa MAC Edukacja i materiałów własnych.
POLECAMY „KOLOROWE MOTYLKI” link pod obrazkiem (1.7; 2.7; 2.11; 4.14; 4.15)
„Zabawa rozwija motorykę małą, percepcję wzrokową i stanowi przykład zadania na aktywność lewej półkuli mózgu” – więcej ⏭ TU⏮
Dzieci starsze
Serdecznie witamy rodziców i przedszkolaki na początek trochę rozruszajmy się.
1.3, 4.14
Zabawa ruchowa „ Duży i mały skok”
2.10, 2.11, 4.4, 4.5
Słuchanie wiersza „ Pracowita pszczółka” z Wierszolandii.
- rozmowa z rodzicem na temat treści wiersza, życia pszczoły. Dlaczego jest pożytecznym owadem?
-odczytaj napisy pod obrazkami.
- zwróć uwagę na różnicę między pszczołą a osą 1.5, 4.7
Zabawa rytmiczna do piosenki „ Bąki z łąki”
- swobodny ruch do piosenki, wyklaskiwanie, tupanie do rytmu.
1.7,4.8
Zabawa graficzna „Jak narysować pszczółkę”
https://www.youtube.com/watch?v=88jCeLsYZ2Q - spróbuj teraz sam narysować .
2.8,4.5,4.15
Zabawa dydaktyczna „ Pszczółki do ula” - posłuchaj treści zadania , rozwiąż je wykorzystując patyczki, guziki.
Dla chętnych zapraszam do karty pracy „ Pszczoły”
Karta pracy ( nowe przygody Ady i Olka cz 4 st42)
https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/druk/npoia-bbplus-kp-4.pdf
4.1, 4.7
Praca plastyczna „ Pszczółka”- potrzebne będzie rurka, klej, farba lub kolorowy papier, biała kartka, nożyczki.
Miłej zabawy
🌻🌺🥀🌹🏵🏵🌷😉
DLA CHĘTNYCH: ćwiczymy spostrzegawczość NA ŁĄCE ⏭TU⏮