Środa 6.V

Drodzy Rodzice🤩, przypominaMY, zachęcaMY, proponujeMY 👋przeglądajcie, czytajcie wpisy we wszystkich grupach, bo może okazać się, że dziś np. Wasze dziecko ma ochotę posłuchać tylko bajki, albo potańczyć lub po prostu opowiedzieć treść obrazków, a może zechce wykonać zadanie z innej grupy wiekowej:) TO WY DECYDUJECIE, TO WY WIECIE NAJLEPIEJ CO W DANYM DNIU JEST NAJLEPSZE DLA WASZEGO DZIECKA👍 ….jesteśMY z Wami.⬇️⬇️⬇️⬇️⬇️⬇️⬇️⬇️⬇️⬇️⬇️⬇️⬇️⬇️⬇️

NASZE PROPOZYCJE opatrzone są niezmiennie od 25. marca „odnośnikami” (cyfry – odpowiadające zapisom czterech obszarów rozwojowych dziecka ) do realizowanej podstawy programowej. Od dnia dzisiejszego wpisy obejmują DZIECI MŁODSZE i DZIECI STARSZE 🙂 W dalszym ciągu będziemy proponować NASZE karty pracy, oraz zabawy logopedyczne, przygotowane przez naszą Panią Agnieszkę – logopedę.

Opracowując nasze wpisy, wykorzystujemy pomysły własne, zasoby sieci www, w tym udostępnione zasoby wydawnictwa m.in MAC 🙂

ZACHĘCAMY DO WYDRUKOWANIA LUB SAMODZIELNEGO WYKONANIA KART Strefa RodzicaTerapia wad wymowy. Prezentowane karty znajdziesz TU

Dzieci młodsze

Serdecznie Was witamy w kolejnym dniu. Na dobry początek naszych zabaw, zapraszamy do wesołego tańca.

1. 5, 4. 7

  •  Zabawa ,,Taniec Zygzak”.

Zaproś do tańca innych domowników. Stańcie tak, aby mieć dużo miejsca. Starajcie się naśladować ruchy postaci z filmu.

 1. 9, 3. 8, 4. 14

  • Zabawy ,,Poruszaj się według polecenia”.🏃‍♂️🏃‍♀️

Zaczynamy od ćwiczenia rąk. Stań naprzeciwko mamy i uważnie słuchaj co mówi. Droga mamo wydawaj dziecku polecenia dotyczące wykonania wybranych gestów, np. podnieś ręce do góry, opuść ręce w dół, wyciągnij ręce do przodu.

Brawo! Wspaniale ci się udało! Teraz będzie zmiana: mama ćwiczy ręce tak, jak jej powiesz.

A teraz następna zabawa: mama układa w dwóch rzędach po cztery pojemniki do góry dnem (kubki, miseczki, itp.). Pod ostatnim ukrywa w tajemnicy nagrodę dla dziecka.

Stań na początku trasy przy pierwszym pojemniku i poruszaj się tak, jak mówi mama. Czy uda ci się dotrzeć do mety?

Oto nasza propozycja: Jesteś przy pojemniku. Teraz przejdź w bok (do równoległego pojemnika), potem dwa kroki do przodu i znowu w bok… itd., Brawo! Teraz poszukaj nagrody pod ostatnim pojemnikiem.T

Teraz kolejne zadanje. Możecie wykonać je wslólnie z dorosłym lub starszym rodzeństwem. (1.7; 1.9)👋

3. 9, 4. 2

  • Zabawa kolorowymi sznurkami.

Do tej zabawy będą potrzebne grube sznurki, wstążki lub skakanka o długości około 150 centymetrów. Wybierz sobie dowolny sznurek i poruszaj się z nim tak, jak powie mama:  ciągnij go za sobą, trzymaj przed sobą, owijaj wokół ciała, przeskakuj przez niego…

A teraz ułóż ze sznurka koło – to jest twój domek. Gdy usłyszysz skoczna muzykę (np. ,,Taniec zygzak”), to biegaj w podskokach po pokoju. Na przerwę w muzyce, wróć do swego domku, usiądź w nim i posłuchaj w ciszy odgłosów domu. Powiedz mamie co słyszysz.

1. 7, 4. 11

  • Praca plastyczna ,,Kompozycja z plastelinowych wałeczków”.

Do wykonania pracy potrzebna będzie plastelina w różnych kolorach oraz grubsza kolorowa kartka. Razem z dzieckiem ulepcie dużo wałeczków z plasteliny. Twórzcie z nich kolorowe kompozycje na kartce. Dodatkowo można ozdobić ją koralikami, wzorkami, itp.

 Życzymy milej zabawy.

1. 8

  • Zestaw ćwiczeń ruchowych z wykorzystaniem krążków.

Do ćwiczeń potrzebne będą duże papierowe talerze lub podkładki na stół.

– rozkładamy krążki w pewnej odległości od siebie. Wyobraź sobie, że jesteś motylkiem. Kiedy gra muzyka, motylek lata pomiędzy kwiatkami (krążkami); na przezwę w muzyce siada na dowolnym krążku.

  • Ćwiczenie dużych grup mięśniowych – Pracowite mrówki.

Dobierz się w parę z mamą. Stańcie tyłem do siebie, w małym rozkroku, w odległości mniej więcej jednego kroku. Na hasło: Mrówki pracują, zamieniajcie się krążkami, czyli okruszkami. Podawajcie je sobie zamiennie: między nogami, z jednej strony i z drugiej strony.

  • Ćwiczenie wyprostne – Bociany. Połóżcie sobie krążki na głowie, prostujcie plecy, ułóżcie ręce na biodrach i powoli poruszajcie się po pokoju, wysoko unosząc kolana – bociany chodzą po łące.
  • Zabawa ćwicząca orientację i refleks – Żabki.

 Kucnij obok swojego krążka. Przy dźwiękach tanecznej muzyki wstań i swobodnie biegaj po pokoju. Na przerwę w muzyce i hasło: Bocian, jak najszybciej kucaj przy innych krążkach niż poprzednio.

  • Ćwiczenia mięśni nóg i mięśni brzucha – Dżdżownica.

Połóż się na brzuchu. Dłonie, jedna ułożona na drugiej, umieść na krążku. Brodę oprzyj na dłoniach. Na sygnał chwyć krążek rękami z obu stron, unieś je w górę, tak jakbyś wyglądał przez otwór – dżdżownica szykuje się do wyjścia z ziemi. Po chwili połóż się jak poprzednio-  (bo przez otwór widać ptaka).

  •  Zabawa bieżna – Pszczoły.  (instrument perkusyjny lub dwa drewniane klocki)

Jesteście teraz pszczołami. Usiądźcie z wyprostowanymi plecami na swoich krążkach (kwiatkach).  Gdy usłyszysz szybki rytm – to lata mała pszczółka (dziecko), a gdy rytm jest wolny – to lata duża pszczoła (mama).

  • Ćwiczenie uspokajające.

Usiądźcie po turecku (siad skrzyżny). Krążki połóżcie na głowach. Zamknijcie oczy. Słuchajcie muzyki i rytmicznie oddychajcie,wsłuchując się w dźwięki melodii.

Dla chętnych do obejrzenia film o łące, zachęcamy również starsze dzieci 🙂 Wędrówki Skrzata Borówki” – odcinek 3 Łąka  ⏭TU

Dzieci starsze

Witamy wszystkie przedszkolaki. Jesteśmy na łące majowej, dzisiaj będziemy  bawić się z…. zobaczycie po pierwszym zadaniu.👋

1.7, 3.8

zabawa graficzna „ Rysujemy motylka”

Teraz trochę rozruszamy się znamy  piosenkę więc będzie łatwiej. 🙂

1.5, 4.1, 2.9

Zabawa ruchowa do piosenki „ Motyle, Motyle”

2.8, 4.2, 4.5,4.9, 4.18

Posłuchajcie opowiadania mamy o cyklu rozwojowym motyla na podstawie obrazka.

– dzieli słowo motyl: na sylaby, głoski, odczytuje napis motyl.

A następnie dla chętnych karta pracy „Motyl” – utrwalenie kolejnych faz rozwoju motyla – opowiedz rodzicowi kolejność zdarzeń, podaj cyfry od 1 do 4.

4.1,4.7, 1.8

Zabawa muzyczno – ruchowa do muzyki A. Vivaldiego „ Cztery pory roku. Wiosna”.

Do zabawy potrzebujemy kolorowe apaszki, chustki. (ruch dowolny według własnego pomysłu –podane propozycje)

– fragment wykonany głośno: poruszacie chustką wysoko, fragment wykonany cicho: poruszacie w rytmie nisko,

– poruszacie w lewo stronę ,w prawą stronę,

– tańczycie po całym pokoju, okręcając się dookoła co jakiś czas, przykucacie.

Na koniec kładziecie się na dywanie i odpoczywacie

4.1, 4.8

Praca plastyczna „ Kolorowy motyl”

Bierzemy kartkę składamy na pół, otwieramy – na jednej części robimy kleksa z farby. Składamy przyciskamy. Następnie otwieramy i czekamy aż wyschnie farba. Następnie za pomocą kredek, mazaków dorysowujemy brakujące elementy tworząc motylka.

Pozdrawiamy i życzymy wspaniałej zabawy 🙂

Wykorzystano zabawy i karty  z Przewodnika Nowe przygody Ady i Olka, własne pomysły i stronę WWW.

⬇️⬇️⬇️⬇️⬇️⬇️⬇️⬇️⬇️⬇️⬇️⬇️⬇️⬇️⬇️⬇️⬇️

DLA WSZYSTKICH CHĘTNYCH utrwalamy, zabawy dodatkowe

Litera, głoska. (4.2; 4.4; 4.94.15) TU

Drodzy Rodzice🤩, przypominaMY, zachęcaMY, proponujeMY 👋przeglądajcie, czytajcie wpisy we wszystkich grupach, bo może okazać się, że dziś... Więciej
Skip to content