WIOSENNE KODOWANIE – TULIPANY ⏭TU⏮
Kodowanie z dziećmi SERDUSZKA dla Rodziców ⏭TU ⏮
INTERAKTYWNE ZABAWY RUCHOWE DLA CAŁEJ RODZINY 🙂 ⏭TU⏮
Niespełna 17 minut z życia pewnej skrzydlatej rodziny ☺ ⏭TU⏮
Dzieci młodsze
4.2, 4.5
- Zagadki rodzinne.
-Rozwiązywanie zagadek związanych z rodziną,
-dzielenie odpowiedzi na sylaby,
-zaznaczanie ich liczby odpowiednią ilością klocków.
„Kto nas kocha tak jak nikt
i ochrania całym sercem.
I do kogo można przyjść
z każdą troską jak najprędzej”. (mama)
„Gdy zepsuje się coś w domu,
on wie jak zaradzić temu,
wszystkie dziury w mig załata
kto? Wiadomo- to nasz …” (tata)
„Łatwą dziś zagadkę mamy,
kim jest dla was mama- mamy?” (babcia)
„Problem szybko rozwiążecie,
jak tatę- taty nazwiecie?” (dziadek)
1.4, 2.9, 4.20
- Zabawa pantomimiczna „Co mogę robić z mamą i tatą?”
Dzieci za pomocą ruchu, bez użycia słów, prezentują czynności jakie mogą wykonywać wspólnie z rodzicami. Pozostali uczestnicy odgadują- podając nazwę czynności. Zabawę należy powtarzać, aby każde dziecko mogło naśladować wykonanie czynności.
1.4, 2.4, 4.7
- Zabawy ruchowo- naśladowcze przy piosence „Dla ciebie mamo”
1.4, 1.5, 4.7
- Wiosenne zabawy ruchowe.
Zabawa orientacyjno- porządkowa
„Słońce i deszcz”.
Dzieci biegają swobodnie w różnych kierunkach.
Na hasło słońce zatrzymują się i stoją z rękami podniesionymi w górę.
Na hasło deszcz przykucają i chowają głowy.
Ćwiczenie dużych grup mięśniowych
„Szukamy słońca”.
Dzieci w siadzie skrzyżnym, ręce mają uniesione.
Skręty tułowia w lewo i w prawo- szukanie słońca na niebie.
Zabawa z elementem czworakowania
„Kotki wygrzewają się w słońcu”.
Dzieci chodzą na czworakach, na sygnał, zatrzymują się i kładą na plecach.
Poruszają rękami i nogami uniesionymi w górę.
Na hasło słońce się schowało idą dalej.
4.2, 4.7, 4.8
- Praca plastyczna „Portret mamy i taty”
Do pracy potrzebne będą: dla każdego dziecka biała kartka z bloku technicznego formatu A3, podzielona pionową kreską na pół, kredki i flamastry, nagranie spokojnej melodii.
Rodzic zaprasza dzieci do wykonania portretów mamy i taty. Omawia sposób wykonania prac, włącza muzykę. Dzieci zamykają oczy i przypominają wygląd swoich rodziców. Następnie dzieci na jednej części kartki rysują wg instrukcji portret mamy, na drugiej części kartki rysują portret taty.
Zajęcia opracowano na podstawie wydawnictwa MAC Edukacja i materiałów własnych.
Dzieci starsze
4.7, 3.6
W dniu dzisiejszym zapraszamy Was do zabaw, które utrwalą Wasze umiejętności muzyczne .
4.5, 3.3, 4.20,
Rozmowa na temat opowiadania Ewy Stadtmoller „Rodzicielska niespodzianka” – wysłuchaj opowiadania i odpowiedz na pytania:
- Kto odwiedził dzieci w grupie Ady?
- Czym zajmują się Twoi rodzice?
- Na czym polega praca dentysty?
- Kim przyszłości?
4.2, 4.4, 4.9, 4.19,
Zapraszamy do gry z literkami. Z rozsypanki literowej ułóż właściwe słowa.
4.6, 4.9, 4.19, 2.7, 4.20,
Czas na zagadki. Ciekawi jesteśmy czy potraficie odgadnąć kto to taki?
1.5, 2.7, 4.20,
Zabawa z piłką „Z czym się kojarzy?”. Rodzic rzuca do dziecka piłkę, jednocześnie wypowiadając nazwę dowolnego zawodu. Dziecko łapię piłkę i wymienia przedmiot kojarzący się mu z tym zawodem np. Kierowca – kierownica, kucharz – garnek itp.
4.8, 1.7, 1.9, 4.20,
Namaluj farbami kim chciał byś być w przyszłości? Czekamy na zdjęcia waszych prac