Serdecznie Was witamy!
1.9, 4.2, 4.7
- Ćwiczenia
artykulacyjne
i ruchowe na podstawie rymowanki Iwony Fabiszewskiej ,,Wakacyjne
plany”.
Mama mówi rymowankę. Za pierwszym razem wspólnie z dzieckiem wykonuje określone ruchy
i wypowiada sylaby. Podczas kolejnego powtórzenia zachęca dziecko do samodzielności.
Dziecko:
Słonko mocno świeci, podnosi ręce i naśladuje wkręcanie żarówek,
cieszą się więc dzieci podskakuje obunóż,
Chi, chi, cha, chi, chi, cha, powtarza sylaby i klaszcze w dłonie,
moc promyków słonko da podnosi ręce i naśladuje wkręcanie żarówek,
Chodźmy więc nad wodę maszeruje w miejscu,
po letnią przygodę kontynuuje marsz,
Plum, plum, plum, plum, plum, plum, powtarza sylaby i pokazuje dłonią kształt fali,
to strumyka słychać szum wypowiada długo głoskę sz.
Wejdźmy też na górę naśladuje wchodzenie na górę,
podziwiać naturę. przykłada dłoń do czoła, tworząc nad oczami daszek i rozgląda się w obie strony,
Och, och, och, puch, puch, puch powtarza sylaby i klaszcze w dłonie,
to przedszkolak dzielny zuch. wskazuje ręką siebie.
1.5, 4.7
- Zabawa przy piosence ,,Niech żyją wakacje”.
Po wysłuchaniu piosenki, mama chwile rozmawia z dzieckiem na temat wakacyjnych zabaw. Następnie podczas ponownego słuchania piosenki proponuje mu naśladowanie np. gry w piłkę, siatkówkę, wiosłowanie, skoki przez skakankę, opalanie się na łące i pływanie.
4.12, 4.15
- Zabawa dydaktyczna ,,Wakacyjne bagaże”.
Do tej zabawy potrzebne będą: plecak lub mała walizka; przedmioty: czepek i okulary do pływania, czapka, letni kapelusz, foremki i łopatka do piasku, okulary przeciwsłoneczne, dmuchane koło do pływania, piłka (może być plażowa). Mama i dziecko wyjmują po kolei przedmioty z walizki. Dziecko nazywa je i układa na dywanie w grupy: do pływania, do ochrony przed słońcem i do zabawy. Starsze dziecko może dzielić ich nazwy na sylaby i głoski.
4.13
- Zabawa Bawimy się sznurówkami.
Mama
zaprasza dziecko do zabawy sznurówkami. Dziecko podchodzi do
pudełka
po butach, w którym znajdują się różnokolorowe
sznurówki różnej długości. Stara się odszukać parę
jednakowych sznurowadeł, a następnie siada na dywanie i wykonują
polecenia
mamy. np.
* związuje sznurówki ze sobą w dowolny
sposób,
* składa je tak, aby zajmowały jak najmniej miejsca;
układa z nich koło, układa z nich
dowolny kształt, nazywa
go,
* spaceruje po pokoju, trzymając sznurówki na wyciągniętych
palcach wskazujących,
* układa z wszystkich sznurówek ścieżkę,
po której porusza się, idąc noga za nogą,
* przeskakuje raz z
jednej, raz z drugiej strony sznurówek w dowolny sposób,
*
szereguje je w zależności od koloru i długości.
4.8
- Latawiec z papieru.
Zachęcamy do wspólnego wykonania latawca w kształcie ptaka – z gwarancją latania nawet w bezwietrzny dzień.
PRZYPOMINAMY O GŁOSOWANIU do 24.00 dziś 🙂
Dla chętnych kilka zadań