Poniedziałek 4.V

Dla chętnych na DZIEŃ STRAŻAKATU -⏮ ZADANIA

Poczytajcie razem: „JAK WOJTEK ZOSTAŁ STRAŻAKIEM”TU

Strażak – Zabawa w podskokach TU

zachecamy😉👍 do przesyłania prac plastycznych, zdjęć z Waszych działań … a może ktoś prześle laurkę dla naszych dzielnych strażaków. CZEKAMY na załączniki 👋 ppd adresem grupaPP5@interia.pl

Kolorowanka XXL ⏭TU

KolorowankiTU

Strażak Sam „Obserwatorzy ptaków w tarapatach”⏭ TU⏮. Strażacy bohaterzy ⏭TU

Piosenka „Pali się” ⏭TU;⏮ … Dzień Strażaka to również okazja do utrwalenia ważnego numeru ⏭ TU⏮ – „Numer ratunkowy

TU ⏮- „Nieznajomy

DZIEŃ HUTNIKA 🤩🤩🤩🤩🤩…

nasze jesienne spotkanie ⏭TU⏮ , powspominajmy 😉i utrwalmy wiedzę. Może któryś PRZEDSZKOLAK , robiąc laurkę-niespodziankę,swojemu rodzicowi, zechce sie z nami podzielić pięknym załącznikiem.😉👍grupaPP5@interia.pl

WSZYSTKIM , PRACUJĄCYM W ZAWODZIE HUTNIKA I STRAŻAKA przede wszystkim ZDROWIA🍀👋👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍

Grupa 1

Witamy wszystkich w nowym tygodniu i zapraszamy do wspólnych zabaw.
Treści programowe :I.6, III.2,III.3,III.8,IV.2,IV.5,IV.7,IV.7,IV.8,IV.9,IV.10
Mamy nadzieję ,że wszystkie przedszkolaki i ich rodzice skorzystali z oferty edukacyjnej jaka została zaproponowana w czwartek. Dalej kontynuujemy temat „Moja ojczyzna”.
Na początek prosimy posłuchaj piosenki „Księżniczka Julia i Smok Juliusz zapraszają”.


A teraz jak już posłuchałeś i może potańczyłeś wspólnie z rodzeństwem lub rodzicem to czas na zabawę.
Zabawa kreatywna „Biało-czerwone obrazki.”
Do zabawy potrzebujemy białe i czerwone przedmioty np. zakrętki , klocki kartki papieru itp. Rodzic rozkłada przed dziećmi przygotowane przedmioty i może zapytać z czym kojarzą się dziecku te kolory. Dzieci mają za zadanie ułożyć przed sobą na dywanie własny obrazek a później wspólny obrazek z rodzicem. Poopowiadajcie sobie o tym, co wspólnie udało wam się ułożyć.
Posłuchajcie piosenki i obejrzyjcie krótki filmik jak zatańczyć taniec. Można zatańczyć samemu ale lepiej z mamą lub tatą .
Taniec „Poleczka” – „Śpiewające Brzdące”.
https://www.youtube.com/watch?v=wYSzeb6jrTM
Z pewnością pięknie tańczyliście ale teraz czas na odpoczynek .
Rozmowa na temat ilustracji „Co widzisz na obrazku?”.


Drodzy rodzice porozmawiajcie z dzieckiem na temat flagi , godła , hymnu naszego kraju.

A teraz posłuchaj
Zagadka „Co to jest?”.


Każdy z Was już wie co będziecie mogli zrobić .Pamiętacie jak zrobić flagę Polski jeśli nie to zapraszamy ponownie na zabawy z czwartku tam znajdziecie dokładny opis. ⏭TU
A popołudniu w wolnej chwili zapraszamy do wysłuchania ilustrowanego wiersza
Słuchanie wiersz „Kto ty jesteś- Polak Mały- Władysław Bełza


Grupa 2

Treści programowe: 2.1,  2.10,  2.11,  3.8,  4.2,  4.5

  • Rozmowa na temat wiosennej łąki- swobodne wypowiedzi dzieci na temat ilustracji bądź książki, rozpoznawanie i nazywanie mieszkańców łąki.

Rodzicu przygotuj proszę ilustrację z łąką z domowej biblioteczki, w tym temacie i porozmawiaj z dzieckiem co na niej widzi.🐲🐛🦗🐜🕷🐞🍀🦋🌺🌹

Proszę zwrócić uwagę, aby wypowiedzi dzieci były pełnym zdaniem, głośne i wyraźne.

1.4,  1.5,  1.8,  2.8,  4.2

  • Zestaw zabaw i ćwiczeń ruchowych metodą W.Sherborne- Ruch rozwijający-

rozgrzewka przy ulubionej piosence dziecka:

– witanie się dłoni: mama- dziecko;

– witanie się głów: mama- dziecko;

– witanie się brzuchów: mama – dziecko;

– witanie się łokci: mama – dziecko;

– witanie się pleców: mama- dziecko;

– witanie się stóp: mama- dziecko;

– witanie się innych części ciała wg wyboru rodzica.

– spacer w parach– chodzimy po pokoju, nogi mamy niczym sprężyny.

– spacer z zamkniętymi oczami– chodzimy po pokoju, jedna osoba zamyka oczy druga ja prowadzi, pamiętamy o bezpieczeństwie.

– paczka– dziecko kładzie się na podłodze na brzuchu-jest „paczką”, osoba dorosła stara się „rozpakować” paczkę czyli przewrócić dziecko na plecy, mimo stawianego oporu. Zabawę powtarzamy zamieniając role.

– taczki– rodzic chwyta za nogi dziecko, które porusza się na rękach.

– nazywam się– dziecko przyklęka na kolanach z wyprostowanymi rękoma, rodzic wystukuje na jego plecach swoje imię i nazwisko, i odwrotnie- dziecko robi to samo dla rodzica.

– ćwiczenia przeciwko – w siadzie prostym opieranie plecami o siebie, pchanie plecami partnera tak, aby pokonać jego opór.

w leżeniu na plecach- próby unoszenia nóg do góry przy oporze partnera trzymającego stopy

-leżeniu na plecach huśtanie partnera na ugiętych nogach

krasnoludki – marsz w przysiadzie  trzymaniem się za kostki,

wielkoludy – chodzenie na szeroko rozstawionych nogach, z rękami rozstawionymi na boki,

ćwiczenia kreatywne – improwizacje przy muzyce

4.1,  4.2,  4.6,  4.7

  • Zabawy z tekstami wyliczanek D. Chauvel, Ch. Noret

            1)                                                                   2)

Głodny ślimak                                               Lata motyl w górze

idzie drogą,                                                    i siada na chmurze,

postukuje jedną nogą.                                               lata w dzień,

Zjada mak,                                                     rzuca cień.

To mu w smak.

           Rodzicu powtarzaj dziecku wyliczanki kilkakrotnie, wypowiadajcie je wspólnie w różnych pozycjach, głośno, cicho, szeptem.

2.10,  2.11,  4.1,  4.2,  4.7

  • Słuchanie piosenki „Na majowej łące” wg słów i muzyki Jolanta Kucharczyk🎶

            Rodzicu posłuchaj proszę razem z dzieckiem piosenki, a następnie zadaj mu pytania:

– o czym jest nasza piosenka?

– jakie zwierzęta mieszkają na łące?

– dlaczego wszyscy mieszkańcy łąki są tacy radośni?

1.7,  1.8,  1.9,  4.7,  4.8,  4.12,  4.13,  4.14

  • Praca plastyczna „Majowa łąka” z wykorzystaniem techniki kolażu.

            Dzieci:

  • zamalowują kartkę papieru zieloną farbą w różnych odcieniach, szybkimi, urywanymi pociągnięciami pędzla, tak aby powstała trawa.
  • wycinają z kolorowych czasopism o tematyce przyrodniczej elementy charakterystyczne dla łąki- rośliny, zwierzęta, owady.
  • komponują swoją łąkę, naklejając wycięte elementy na pomalowaną kartkę, dorysowują pastelami olejnymi to, co ich zdaniem powinno się jeszcze na niej znaleźć.
  • prezentują powstałe prace, wypowiadając się, co można spotkać podczas wędrówki po ich łące.

Zajęcia opracowano na podst. wydawnictwa MAC Edukacja i materiałów własnych.

Grupa 3

Treści programowe: 1.5; 2.10; 2.11; 3.6; 4.1; 4.5; 4.7; 4.8; 4.15; 4.19;

Kochane dzieci w tym tygodniu wybierzemy się na kolejną wycieczkę. Posłuchajcie zagadki co to jest za miejsce?
Zagadka słuchowa „Łąka”

Świetnie sobie poradziliście. Na wycieczkę wybierzemy się na łąkę. Zobaczcie jakie rośliny i jakich mieszkańców możemy spotkać na łące.
Rozmowa na temat „Mieszkańcy łąki” – drogi rodzicu obejrzyjcie wspólnie ilustracje zamieszczone w prezentacji. Poproście dzieci, aby porównały wygląd zwierząt i roślin.

Zabawa ruchowa „Wiosenne zabawy na łące” – rodzic rzuca piłkę, dziecko klaszcze w dłonie i łapie piłkę, którą odrzuca do rodzica.
Zabawa matematyczna „Biedronki”- policz ile kropek mają poszczególne biedronki i wskaż odpowiednią cyfrę.

Opowieść ruchowa do piosenki „Biedroneczki – kropeczki” – tańcz według własnego pomysłu.

Wykonaj opaskę na głowę. Opaskę możesz wykorzystać podczas zabawy tanecznej do piosenki „Biedroneczki-kropeczki”.

Zadanie specjalne. Rodzicu zabierz dziecko na spacer do parku lub na łąkę. Czekamy na foto relację z waszego spaceru

Grupa 4

🙂 Pobudka . Witamy i  Zapraszamy do zabawy ruchowej „ Równowaga”( 1.2, 1.5)

W tym tygodniu zajrzymy i posłuchamy co dzieje się na łące w maju.

2.8, 2.11,4.2, 4.5, 4.19

Zagadki słuchowo- wzrokowe „ Mieszkańcy łąki”

Przyjrzyjcie się obrazkom przedstawiającym mieszkańców łąki, posłuchajcie zagadki o jakim jest mowa. ( nazwy dzielimy na sylaby, głoski). Czy jest na obrazku?

Teraz zagadki przeczyta mama:

Lata nad łąką w czerwonej kapotce.
A na tej kapotce jest kropka przy kropce. (biedronka)

Powrócił do nas z dalekiej strony
ma długie nogi i dziób czerwony. (bocian)

– wskaż mamie o których mieszkańcach nie było zagadki.

4.1,4.7, 4.18

A teraz posłuchajcie piosenki „ Bal na łące – wiosenna polka”.

–  wymieńcie jakie owady i zwierzęta występują w piosence,

– określcie charakter piosenki, tempo, nastrój,

– poruszajcie się do piosenki w rytmie poleczki.

Dodatkowo dla chętnych karta pracy  „ Łąka majowa” ( 3.8, 4.5)

(Nowe przygody Ady i Olka cz. 4 st. 36, 37 „ łąka majowa)

4.8, 4.15

Zabawa dydaktyczna „ Kwiatek”

Zapraszamy do zabawy  wykorzystując do niej patyczki, klocki i układanie z nich kwiatków. Przeliczanie – ile zostało wykorzystanych patyczków( jakich kolorów więcej, mniej czy tyle samo), próba odwzorowania pracy „ Zrób tak jak ja”.

1.4, 1.8

Zabawy ruchowe „ Mieszkańcy łąki”

– Owady na łące” –porusza się w różnych kierunkach na palcach, naśladując ciche brzęczenie. Na klaśnięcie przykuca – „owad” odpoczywa na kwiatku. Na dwa klaśnięcia ponownie porusza się po pokoju.

– Bukiety kwiatów” – spaceruje, co pewien czas schyla się  i zrywa kwiatek. Na hasło „ Bukiety kwiatów” zatrzymuje się  i podnosi do góry raz prawą raz lewą rękę.( prezentuje swój bukiet).

-„ Bocian chodzi po wysokiej trawie” – porusza się po pokoju, wysoko unosząc kolana. Po kilku krokach zatrzymuje się, staje na jednej nodze, drugą ma opartą o kolano, na której stoi. Porusza złączonymi przed sobą rękami wyobrażającymi dziób bociana i powtarza słowa KLE, KLE, KLE, ŻABKI MI SIĘ CHCE.

– „ ostrożne żabki” – porusza się skacząc w przysiadzie ( żabka). Hasło „Nie ma bociana”  jest sygnałem, że niebezpieczeństwa nie ma.

– Próbujemy złapać motyla” – biega w różnych kierunkach . Na hasło Hop- wyskakuje w górę z klaśnięciem nad głową.

– „ Ślimak” –kładziemy się na podłodze rozciągamy o potem zwijamy jak ślimak.

1.7,2.7,4.8

Zabawa graficzna „ ŚLIMAK”

A teraz samodzielnie rysujemy ślimaka na kartce papieru jak również, na talerzu z kaszy, mąki, można zrobić z plasteliny, sznurówek.

2.11,4.1, 4.8

Praca plastyczna „ Łąka majowa”  za pomocą farby plakatowej, kawałków gąbki , palców lub patyczków kosmetycznych.

Wykorzystano zabawy i karty  z Przewodnika Nowe przygody Ady i Olka, własne pomysły i stronę WWW.

Zachęcamy do robienia zdjęć i przesyłania. Miłej zabawy 🙂  

Grupa 5

Witamy Was ponownie. W tym tygodniu będziemy poznawać świat muzyki.🎶🎵

1.5; 1.9

  • Ćwiczenia z wykorzystaniem rymowanki

Znajdź sobie miejsce do swobodnej zabawy. Słuchaj rymowanki i wykonuj określone w niej ruchy. 

            Ręce dwie,                  2 klaśnięcia

            Nogi dwie,                  2 tupnięcia

            Do roboty palą się.     pocieranie dłoni o siebie

            Biegną szybko,                       bieg w miejscu

            Podskakują,                2 podskoki w miejscu

            W górze wietrzyk       ramiona w górze

            Naśladują.                  Skłony boczne tułowia

4.2; 4.5

  • Ćwiczenia w mówieniu „ W filharmonii”

Opowiedz co widzisz na obrazku?

4.4; 4.9

  • Ćwiczenia w czytaniu „ Instrumenty”

Przeczytaj nazwy instrumentów i wskaż je na obrazkach.

4.1; 4.7

  • Zabawa rytmiczna  do piosenki  J. Kucharczyk „ Wesołe instrumenty”. Potrzebne będą rózne przedmioty do „ grania”np: poduszka, zagłówek od łóżka, garnki różnej wielkości, kredka lub ołówek, butelki plastikowe, gazety, woreczki foliowe ( można wykorzystać  co mamy pod ręką)

Posłuchaj piosenki i odpowiedz:

            – jakie instrumenty wystąpiły w piosence?

Słuchając piosenki stwórz swoją własną orkiestrę ze zgromadzonych przedmiotów. Naśladuj sposób grania na tych instrumentach. Wesołej zabawy!

4.8; 1.6; 1.7

  • Praca plastyczna „ Gitara” wg wzoru

4.1; 4.7

  • Taniec dowolny do piosenki „ Szaman”

Włącz muzykę i wymyśl swój taniec. Zaproś innych członków rodziny i zatańczcie razem!

4.2; ; 3.8👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍

Karty pracy:

4.7

4.4; 4.9; 4.15

3.6; 4.10

Dla chętnych na DZIEŃ STRAŻAKA ⏭TU -⏮ ZADANIA Poczytajcie razem: „JAK WOJTEK ZOSTAŁ STRAŻAKIEM” ⏭TU⏮ Strażak – Zabawa... Więciej
Skip to content