Dla chętnych na DZIEŃ STRAŻAKA ⏭TU -⏮ ZADANIA
Poczytajcie razem: „JAK WOJTEK ZOSTAŁ STRAŻAKIEM” ⏭TU⏮
Strażak – Zabawa w podskokach TU
… zachecamy😉👍 do przesyłania prac plastycznych, zdjęć z Waszych działań … a może ktoś prześle laurkę dla naszych dzielnych strażaków. CZEKAMY na załączniki 👋 ppd adresem grupaPP5@interia.pl
Kolorowanka XXL ⏭TU⏮
Kolorowanki⏭ TU⏮
Strażak Sam „Obserwatorzy ptaków w tarapatach”⏭ TU⏮. Strażacy bohaterzy ⏭TU⏮
Piosenka „Pali się” ⏭TU;⏮ … Dzień Strażaka to również okazja do utrwalenia ważnego numeru ⏭ TU⏮ – „Numer ratunkowy„
⏭TU ⏮- „Nieznajomy„
… DZIEŃ HUTNIKA 🤩🤩🤩🤩🤩…
nasze jesienne spotkanie ⏭TU⏮ , powspominajmy 😉i utrwalmy wiedzę. Może któryś PRZEDSZKOLAK , robiąc laurkę-niespodziankę,swojemu rodzicowi, zechce sie z nami podzielić pięknym załącznikiem.😉👍grupaPP5@interia.pl
WSZYSTKIM , PRACUJĄCYM W ZAWODZIE HUTNIKA I STRAŻAKA przede wszystkim ZDROWIA🍀👋👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍
Grupa 1
Witamy wszystkich w nowym tygodniu i zapraszamy do wspólnych zabaw.
Treści programowe :I.6, III.2,III.3,III.8,IV.2,IV.5,IV.7,IV.7,IV.8,IV.9,IV.10
Mamy nadzieję ,że wszystkie przedszkolaki i ich rodzice skorzystali z oferty edukacyjnej jaka została zaproponowana w czwartek. Dalej kontynuujemy temat „Moja ojczyzna”.
Na początek prosimy posłuchaj piosenki „Księżniczka Julia i Smok Juliusz zapraszają”.
A teraz jak już posłuchałeś i może potańczyłeś wspólnie z rodzeństwem lub rodzicem to czas na zabawę.
Zabawa kreatywna „Biało-czerwone obrazki.”
Do zabawy potrzebujemy białe i czerwone przedmioty np. zakrętki , klocki kartki papieru itp. Rodzic rozkłada przed dziećmi przygotowane przedmioty i może zapytać z czym kojarzą się dziecku te kolory. Dzieci mają za zadanie ułożyć przed sobą na dywanie własny obrazek a później wspólny obrazek z rodzicem. Poopowiadajcie sobie o tym, co wspólnie udało wam się ułożyć.
Posłuchajcie piosenki i obejrzyjcie krótki filmik jak zatańczyć taniec. Można zatańczyć samemu ale lepiej z mamą lub tatą .
Taniec „Poleczka” – „Śpiewające Brzdące”.
https://www.youtube.com/watch?v=wYSzeb6jrTM
Z pewnością pięknie tańczyliście ale teraz czas na odpoczynek .
Rozmowa na temat ilustracji „Co widzisz na obrazku?”.
Drodzy rodzice porozmawiajcie z dzieckiem na temat flagi , godła , hymnu naszego kraju.
A teraz posłuchaj
Zagadka „Co to jest?”.
Każdy z Was już wie co będziecie mogli zrobić .Pamiętacie jak zrobić flagę Polski jeśli nie to zapraszamy ponownie na zabawy z czwartku tam znajdziecie dokładny opis. ⏭TU⏮
A popołudniu w wolnej chwili zapraszamy do wysłuchania ilustrowanego wiersza
Słuchanie wiersz „Kto ty jesteś- Polak Mały- Władysław Bełza
Grupa 2
Treści programowe: 2.1, 2.10, 2.11, 3.8, 4.2, 4.5
- Rozmowa na temat wiosennej łąki- swobodne wypowiedzi dzieci na temat ilustracji bądź książki, rozpoznawanie i nazywanie mieszkańców łąki.
Rodzicu przygotuj proszę ilustrację z łąką z domowej biblioteczki, w tym temacie i porozmawiaj z dzieckiem co na niej widzi.🐲🐛🦗🐜🕷🐞🍀🦋🌺🌹
Proszę zwrócić uwagę, aby wypowiedzi dzieci były pełnym zdaniem, głośne i wyraźne.
1.4, 1.5, 1.8, 2.8, 4.2
- Zestaw zabaw i ćwiczeń ruchowych metodą W.Sherborne- Ruch rozwijający-
rozgrzewka przy ulubionej piosence dziecka:
– witanie się dłoni: mama- dziecko;
– witanie się głów: mama- dziecko;
– witanie się brzuchów: mama – dziecko;
– witanie się łokci: mama – dziecko;
– witanie się pleców: mama- dziecko;
– witanie się stóp: mama- dziecko;
– witanie się innych części ciała wg wyboru rodzica.
– spacer w parach– chodzimy po pokoju, nogi mamy niczym sprężyny.
– spacer z zamkniętymi oczami– chodzimy po pokoju, jedna osoba zamyka oczy druga ja prowadzi, pamiętamy o bezpieczeństwie.
– paczka– dziecko kładzie się na podłodze na brzuchu-jest „paczką”, osoba dorosła stara się „rozpakować” paczkę czyli przewrócić dziecko na plecy, mimo stawianego oporu. Zabawę powtarzamy zamieniając role.
– taczki– rodzic chwyta za nogi dziecko, które porusza się na rękach.
– nazywam się– dziecko przyklęka na kolanach z wyprostowanymi rękoma, rodzic wystukuje na jego plecach swoje imię i nazwisko, i odwrotnie- dziecko robi to samo dla rodzica.
– ćwiczenia przeciwko – w siadzie prostym opieranie plecami o siebie, pchanie plecami partnera tak, aby pokonać jego opór.
–w leżeniu na plecach- próby unoszenia nóg do góry przy oporze partnera trzymającego stopy
-leżeniu na plecach huśtanie partnera na ugiętych nogach
–krasnoludki – marsz w przysiadzie trzymaniem się za kostki,
– wielkoludy – chodzenie na szeroko rozstawionych nogach, z rękami rozstawionymi na boki,
– ćwiczenia kreatywne – improwizacje przy muzyce
4.1, 4.2, 4.6, 4.7
- Zabawy z tekstami wyliczanek D. Chauvel, Ch. Noret
1) 2)
Głodny ślimak Lata motyl w górze
idzie drogą, i siada na chmurze,
postukuje jedną nogą. lata w dzień,
Zjada mak, rzuca cień.
To mu w smak.
Rodzicu powtarzaj dziecku wyliczanki kilkakrotnie, wypowiadajcie je wspólnie w różnych pozycjach, głośno, cicho, szeptem.
2.10, 2.11, 4.1, 4.2, 4.7
- Słuchanie piosenki „Na majowej łące” wg słów i muzyki Jolanta Kucharczyk🎶
Rodzicu posłuchaj proszę razem z dzieckiem piosenki, a następnie zadaj mu pytania:
– o czym jest nasza piosenka?
– jakie zwierzęta mieszkają na łące?
– dlaczego wszyscy mieszkańcy łąki są tacy radośni?
1.7, 1.8, 1.9, 4.7, 4.8, 4.12, 4.13, 4.14
- Praca plastyczna „Majowa łąka” z wykorzystaniem techniki kolażu.
Dzieci:
- zamalowują kartkę papieru zieloną farbą w różnych odcieniach, szybkimi, urywanymi pociągnięciami pędzla, tak aby powstała trawa.
- wycinają z kolorowych czasopism o tematyce przyrodniczej elementy charakterystyczne dla łąki- rośliny, zwierzęta, owady.
- komponują swoją łąkę, naklejając wycięte elementy na pomalowaną kartkę, dorysowują pastelami olejnymi to, co ich zdaniem powinno się jeszcze na niej znaleźć.
- prezentują powstałe prace, wypowiadając się, co można spotkać podczas wędrówki po ich łące.
Zajęcia opracowano na podst. wydawnictwa MAC Edukacja i materiałów własnych.
Grupa 3
Treści programowe: 1.5; 2.10; 2.11; 3.6; 4.1; 4.5; 4.7; 4.8; 4.15; 4.19;
Kochane dzieci w tym tygodniu wybierzemy się na kolejną wycieczkę. Posłuchajcie zagadki co to jest za miejsce?
Zagadka słuchowa „Łąka”
Świetnie sobie poradziliście. Na wycieczkę wybierzemy się na łąkę. Zobaczcie jakie rośliny i jakich mieszkańców możemy spotkać na łące.
Rozmowa na temat „Mieszkańcy łąki” – drogi rodzicu obejrzyjcie wspólnie ilustracje zamieszczone w prezentacji. Poproście dzieci, aby porównały wygląd zwierząt i roślin.
Zabawa ruchowa „Wiosenne zabawy na łące” – rodzic rzuca piłkę, dziecko klaszcze w dłonie i łapie piłkę, którą odrzuca do rodzica.
Zabawa matematyczna „Biedronki”- policz ile kropek mają poszczególne biedronki i wskaż odpowiednią cyfrę.
Opowieść ruchowa do piosenki „Biedroneczki – kropeczki” – tańcz według własnego pomysłu.
Wykonaj opaskę na głowę. Opaskę możesz wykorzystać podczas zabawy tanecznej do piosenki „Biedroneczki-kropeczki”.
Zadanie specjalne. Rodzicu zabierz dziecko na spacer do parku lub na łąkę. Czekamy na foto relację z waszego spaceru
Grupa 4
🙂 Pobudka . Witamy i Zapraszamy do zabawy ruchowej „ Równowaga”( 1.2, 1.5)
W tym tygodniu zajrzymy i posłuchamy co dzieje się na łące w maju.
2.8, 2.11,4.2, 4.5, 4.19
Zagadki słuchowo- wzrokowe „ Mieszkańcy łąki”
Przyjrzyjcie się obrazkom przedstawiającym mieszkańców łąki, posłuchajcie zagadki o jakim jest mowa. ( nazwy dzielimy na sylaby, głoski). Czy jest na obrazku?
Teraz zagadki przeczyta mama:
Lata nad łąką w czerwonej kapotce.
A na tej kapotce jest kropka przy kropce. (biedronka)
Powrócił do nas z dalekiej strony
ma długie nogi i dziób czerwony. (bocian)
– wskaż mamie o których mieszkańcach nie było zagadki.
4.1,4.7, 4.18
A teraz posłuchajcie piosenki „ Bal na łące – wiosenna polka”.
– wymieńcie jakie owady i zwierzęta występują w piosence,
– określcie charakter piosenki, tempo, nastrój,
– poruszajcie się do piosenki w rytmie poleczki.
Dodatkowo dla chętnych karta pracy „ Łąka majowa” ( 3.8, 4.5)
(Nowe przygody Ady i Olka cz. 4 st. 36, 37 „ łąka majowa)
4.8, 4.15
Zabawa dydaktyczna „ Kwiatek”
Zapraszamy do zabawy wykorzystując do niej patyczki, klocki i układanie z nich kwiatków. Przeliczanie – ile zostało wykorzystanych patyczków( jakich kolorów więcej, mniej czy tyle samo), próba odwzorowania pracy „ Zrób tak jak ja”.
1.4, 1.8
Zabawy ruchowe „ Mieszkańcy łąki”
– Owady na łące” –porusza się w różnych kierunkach na palcach, naśladując ciche brzęczenie. Na klaśnięcie przykuca – „owad” odpoczywa na kwiatku. Na dwa klaśnięcia ponownie porusza się po pokoju.
– Bukiety kwiatów” – spaceruje, co pewien czas schyla się i zrywa kwiatek. Na hasło „ Bukiety kwiatów” zatrzymuje się i podnosi do góry raz prawą raz lewą rękę.( prezentuje swój bukiet).
-„ Bocian chodzi po wysokiej trawie” – porusza się po pokoju, wysoko unosząc kolana. Po kilku krokach zatrzymuje się, staje na jednej nodze, drugą ma opartą o kolano, na której stoi. Porusza złączonymi przed sobą rękami wyobrażającymi dziób bociana i powtarza słowa KLE, KLE, KLE, ŻABKI MI SIĘ CHCE.
– „ ostrożne żabki” – porusza się skacząc w przysiadzie ( żabka). Hasło „Nie ma bociana” jest sygnałem, że niebezpieczeństwa nie ma.
– Próbujemy złapać motyla” – biega w różnych kierunkach . Na hasło Hop- wyskakuje w górę z klaśnięciem nad głową.
– „ Ślimak” –kładziemy się na podłodze rozciągamy o potem zwijamy jak ślimak.
1.7,2.7,4.8
Zabawa graficzna „ ŚLIMAK”
A teraz samodzielnie rysujemy ślimaka na kartce papieru jak również, na talerzu z kaszy, mąki, można zrobić z plasteliny, sznurówek.
2.11,4.1, 4.8
Praca plastyczna „ Łąka majowa” za pomocą farby plakatowej, kawałków gąbki , palców lub patyczków kosmetycznych.
Wykorzystano zabawy i karty z Przewodnika Nowe przygody Ady i Olka, własne pomysły i stronę WWW.
Zachęcamy do robienia zdjęć i przesyłania. Miłej zabawy 🙂
Grupa 5
Witamy Was ponownie. W tym tygodniu będziemy poznawać świat muzyki.🎶🎵
1.5; 1.9
- Ćwiczenia z wykorzystaniem rymowanki
Znajdź sobie miejsce do swobodnej zabawy. Słuchaj rymowanki i wykonuj określone w niej ruchy.
Ręce dwie, 2 klaśnięcia
Nogi dwie, 2 tupnięcia
Do roboty palą się. pocieranie dłoni o siebie
Biegną szybko, bieg w miejscu
Podskakują, 2 podskoki w miejscu
W górze wietrzyk ramiona w górze
Naśladują. Skłony boczne tułowia
4.2; 4.5
- Ćwiczenia w mówieniu „ W filharmonii”
Opowiedz co widzisz na obrazku?
4.4; 4.9
- Ćwiczenia w czytaniu „ Instrumenty”
Przeczytaj nazwy instrumentów i wskaż je na obrazkach.
4.1; 4.7
- Zabawa rytmiczna do piosenki J. Kucharczyk „ Wesołe instrumenty”. Potrzebne będą rózne przedmioty do „ grania”np: poduszka, zagłówek od łóżka, garnki różnej wielkości, kredka lub ołówek, butelki plastikowe, gazety, woreczki foliowe ( można wykorzystać co mamy pod ręką)
Posłuchaj piosenki i odpowiedz:
– jakie instrumenty wystąpiły w piosence?
Słuchając piosenki stwórz swoją własną orkiestrę ze zgromadzonych przedmiotów. Naśladuj sposób grania na tych instrumentach. Wesołej zabawy!
4.8; 1.6; 1.7
- Praca plastyczna „ Gitara” wg wzoru
4.1; 4.7
- Taniec dowolny do piosenki „ Szaman”
Włącz muzykę i wymyśl swój taniec. Zaproś innych członków rodziny i zatańczcie razem!
4.2; ; 3.8👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍
Karty pracy:
4.7
4.4; 4.9; 4.15
3.6; 4.10