Przez kolejne dni będziemy rozmawiać o RODZINIE, w tym o zawodach. Poprzedni tydzień dzieci słuchały wierszy J. Brzechwy, więc dziś niespodzianka dla RODZICOW Brzechwa dla DOROSŁYCH – do przeczytania 😉 ( znalezione w sieci www)
PRZEDSZKOLNE LABORATORIUM JAK DZIAŁA MYDŁO TU
GIMNASTYKA dla całej RODZINY 🙂 TU
Dzieci młodsze
1.4, 1.5, 4.7
- Ćwiczenia logorytmiczne- poruszamy się zgodnie z wierszem.
Dzieci poruszają się (razem z rodzicem) zgodnie z tekstem wypowiadanego za rodzicem wierszyka.
Zrób do przodu cztery kroki
i rozejrzyj się na boki.
Tupnij nogą raz i dwa.
Ta zabawa nadal trwa.
Teraz w lewo jeden krok,
przysiad i do góry skok.
Zrób do tyłu kroków trzy,
by koledze otrzeć łzy.
Klaśnij w ręce razy pięć,
na klaskanie też masz chęć.
4.11, 4.13, 4.15
- Zabawa dydaktyczna „Porównaj liczebność zbiorów”
Na podłodze rozkładamy kartki z narysowanymi zbiorami o różnej liczebności, np.: biedronki o różnej ilości kropek, bukiety z kwiatami, ule dla pszczół.
Zadaniem dzieci jest ich porównywanie i określanie przy użyciu słów: mniej- więcej, równo, tyle samo.
4.5, 4.7
- Słuchanie piosenki „Dla ciebie mamo”
Rodzicu, po wysłuchaniu piosenki zadaj dziecku pytania:
- o kim jest ta piosenka?
- w jaki sposób możemy okazać miłość mamie?
4.2, 4.5, 4.20
- Słuchanie wiersza D. Wawiłow „A jak będę dorosła.”
Jak mi ręce urosną,
jak mi nogi urosną,
jak już będę dorosła
i wysoka jak sosna,
to zostanę, zostanę, zostanę… no, kim?
To na pewno zostanę lekarzem!
Przyjdę w białym fartuchu,
mamie zajrzę do ucha,
tatę klepnę po brzuchu,
powiem: „Trzymaj się zuchu!”
I zapiszę, zapiszę, zapiszę… no co?
I zapiszę paskudne lekarstwo!…
1.8, 1.9, 4.1, 4.8, 4.20
- Praca plastyczna „Kim będę w przyszłości?”
Do wykonania pracy będą potrzebne kolorowe kartki i kredki- mogą być pastele.
Inspiracją do wykonania pracy niech będzie wcześniejsze wysłuchanie fragmentu wiersza
„A jak będę dorosła.”
Zajęcia opracowano na podstawie wydawnictwa MAC Edukacja i materiałów własnych.
Dzieci starsze
Witamy !!! w tym tygodniu będziemy rozmawiać o Rodzinie , o zawodach przez rodziców wykonywanych. Zapraszamy do wspólnych zabaw.
1.5
Zabawa ruchowa „ Przywitamy się wesoło”
naśladujemy ruchem słowa piosenki
3.2, 2.1, 3.8
Album rodzinny – oglądanie zdjęć rodziców z dzieciństwa.
- swobodna rozmowa, porównywanie, kto do kogo jest podobny , jaki kolor włosów, oczu.
4.2, 4.20
Zabawa słowna „ Gdzie pracuje moja mama, mój tata?”
- przypomnienie dzieciom gdzie rodzice pracują,
- czy zawód rodziców jest na tym obrazku?
- jakie zawody są przedstawione na obrazku ?
3.9,4.5, 4.20
Zagadki słuchowe „ zawody”
- Posłuchaj zagadek, popatrz na obrazek i wskaż o którym zawodzie jest mowa.
- Zabawcie się w układanie zagadek razem z dzieckiem do pozostałych zawodów.
4.1, 4.7
Zabawa rytmiczno ruchowa do piosenki „ Piosenka o sprzątaniu”
Znacie piosenkę, zaproście rodziców do wspólnej zabawy. Naśladujcie ruchem treść piosenki. Rytmiczne klaszczemy , tupiemy do piosenki.
1.9, 2.7,4.9
Karta pracy „Dopasuj rysunek do nazwy zawodu”
- Czytaj samodzielnie lub z pomocą rodzica.
1.7, 4.15
Zabawa matematyczna „ Dodaję i odejmuję ”
Potrzebujemy kolorowy papier, odrysowujemy ręce a następnie wycinamy. Kładziemy wycięte rączki, które nam pomogą w dodawaniu i odejmowaniu.
1.7, 4.1
Praca plastyczna „ Kwiatek ”
Potrzebujemy kolorowe kartki, nożyczki, klej oraz talerzyk okrągły do odrysowania.
Wykorzystano zabawy i karty z Przewodnika, własne pomysły i stronę WWW.