… w tym tygodniu na „dzień dobry ” czytamy wiersze Jana Brzechwy.
Dzisiejsze wiersze sponsorują głosy pań z głoską K, S i B na początku imienia 😉👋👋👋 (4.2;4.3)
„👍 Dla wszystkich, którzy lubią kodowanie i chcą, 👧👦 aby dzieci poznały wiosenne kwiaty: chabry, dzwonki, konwalie.. zadania”⬇️⬇️⬇️⬇️⬇️⬇️⬇️⬇️⬇️⬇️⬇️⬇️⬇️⬇️⬇️⬇️⬇️⬇️⬇️⬇️⬇️⬇️⬇️⬇️⬇️⬇️⬇️
(1.7; 2.7; 2.11; 4.14; 4.15)
„ŻABKA” – DYKTANDO GRAFICZNE ⏭ TU⏮ . Więcej można znaleźć ⏭TU⏮ – kodowanie z dziećmi.
Dzieci młodsze
Serdecznie witamy wszystkich rodziców i nasze przedszkolaki w nowym tygodniu. Na dobry początek dnia proponujemy poruszać się przy piosence ,,Hop do góry”.
1. 5, 4. 7
- Taniec przy piosence ,,Hop do góry”.
Mamy nadzieje, że podobała Wam się ta zabawa.
2. 10, 4. 2
- Rozmowa na temat wyglądu i życia biedronki.
Teraz usiądź wygodnie naprzeciwko mamy, która pokaże ci obrazek bardzo pożytecznego owada.

Porozmawiaj chwilę z mamą na temat wyglądu biedronki i dlaczego jest lubiana przez ogrodników. Droga mamo , pokaż dziecku zdjęcia jajeczek i larwy biedronki. Zwróć uwagę dziecka na jej znaczenie w zwalczaniu szkodnika roślin – mszycy.
4. 7
- Zabawa rytmiczna przy piosence ,,Tylko biedronka nie ma ogonka”.
Teraz posłuchaj piosenki o biedronce, którą śpiewa Miś z Margolcią. Spróbuj zapamiętać zwierzątka występujące w piosence.
A teraz czas na zabawę z piosenką. Wraz z mama wybierzcie sobie dowolne przedmioty do grania (instrument perkusyjny, grzechotka, dwa klocki, itp.). Podczas zwrotki chodźcie powoli po pokoju. W czasie refrenu podskakujcie i wystukujcie jego rytm. Możesz śpiewać równocześnie słowa refrenu. Życzymy wesołej zabawy.
4. 8
- Praca plastyczna ,,Biedronki”.
Dla chętnych proponujemy prostą prace plastyczną ,,Biedronki ”. Link poniżej.
Podczas gdy tło będzie wysychało, proponujemy obejrzeć film o cyklu rozwojowym biedronki.
DLA CHĘTNYCH 🙂 (4.1; 4.5; 4.11; 4.13)
ZABAWY BADAWCZE CO PŁYWA, A CO TONIE ? ⏭TU⏮
Dzieci starsze
Witajcie! Zaczynamy dzień jak zwykle od ruchu, bo ruch – to zdrowie!!!
1.4; 1.5; 2.4
- „ Gimnastyczne figle muzyczne „ Na łące”
Pokażcie ruchem jak fruwają ptaszki, pszczółki, skaczą żabki. Odpoczywajcie na słowa:
Klap, klap, klap
Tup, tup, tup.
Bęc!
2.11; 4.18
- Słuchanie ciekawostek o motylach
4.8; 4.11; 4.15
- Kolorowanie obrazka według kodu

4.7; 1.5
- Swobodny taniec do piosenki „ Pszczółka Maja”
Zatańcz razem z pszczółką Mają.
4.1; 1.9
- Praca plastyczna „ Gąsienice”- według wzoru.
Potrzebne będą: nożyczki, klej, mazak, kolorowy papier. Na obrazkach etapy pracy. Powodzenia!
1.5; 2.11; 4.2
- Interpretacja ruchowa wiersza M. Strzałkowskiej „ Łąka”
Posłuchaj wiersza, poczujesz się jak na prawdziwej łące.
4.1; 4.5; 4.11; 4.18
DLA CHĘTNYCH 🙂 ZABAWY BADAWCZE JAK ZNALEŹĆ POWIETRZE⏭ TU⏮