Poniedziałek 11.V

w tym tygodniu na „dzień dobry ” czytamy wiersze Jana Brzechwy.

Dzisiejsze wiersze sponsorują głosy pań z głoską K, S i B na początku imienia 😉👋👋👋 (4.2;4.3)

„👍 Dla wszystkich, którzy lubią kodowanie i chcą, 👧👦 aby dzieci poznały wiosenne kwiaty: chabry, dzwonki, konwalie.. zadania”⬇️⬇️⬇️⬇️⬇️⬇️⬇️⬇️⬇️⬇️⬇️⬇️⬇️⬇️⬇️⬇️⬇️⬇️⬇️⬇️⬇️⬇️⬇️⬇️⬇️⬇️⬇️

(1.7; 2.7; 2.11; 4.14; 4.15)

„ŻABKA” – DYKTANDO GRAFICZNE TU⏮ . Więcej można znaleźć ⏭TU⏮ – kodowanie z dziećmi.

Dzieci młodsze

Serdecznie witamy wszystkich rodziców i nasze przedszkolaki w nowym tygodniu. Na dobry początek dnia proponujemy poruszać się przy piosence ,,Hop do góry”.

1. 5, 4. 7

  • Taniec przy piosence ,,Hop do góry”.

Mamy nadzieje, że podobała Wam się ta zabawa.

2. 10, 4. 2

  • Rozmowa na temat wyglądu i życia biedronki.

Teraz usiądź wygodnie naprzeciwko mamy, która pokaże ci obrazek bardzo pożytecznego owada.

Porozmawiaj chwilę z mamą na temat wyglądu biedronki i dlaczego jest lubiana przez ogrodników. Droga mamo , pokaż dziecku zdjęcia jajeczek i larwy biedronki. Zwróć uwagę dziecka na jej znaczenie w zwalczaniu szkodnika roślin – mszycy.

4. 7

  • Zabawa rytmiczna przy piosence ,,Tylko biedronka nie ma ogonka”.

Teraz posłuchaj piosenki o biedronce, którą śpiewa Miś z Margolcią. Spróbuj zapamiętać zwierzątka występujące w piosence.

A teraz czas na zabawę z piosenką. Wraz z mama wybierzcie sobie dowolne przedmioty do grania (instrument perkusyjny, grzechotka, dwa klocki, itp.). Podczas zwrotki chodźcie powoli po pokoju. W czasie refrenu podskakujcie i wystukujcie jego rytm. Możesz śpiewać równocześnie słowa refrenu. Życzymy wesołej zabawy.   

4. 8

  • Praca plastyczna ,,Biedronki”.

Dla chętnych proponujemy prostą prace plastyczną ,,Biedronki ”. Link poniżej.

Podczas gdy tło będzie wysychało, proponujemy obejrzeć film o cyklu rozwojowym biedronki.

DLA CHĘTNYCH 🙂 (4.1; 4.5; 4.11; 4.13)

ZABAWY BADAWCZE CO PŁYWA, A CO TONIE ? ⏭TU

Dzieci starsze

Witajcie! Zaczynamy dzień jak zwykle od ruchu, bo ruch – to zdrowie!!!

1.4; 1.5; 2.4

  • „ Gimnastyczne figle muzyczne „ Na łące”

Pokażcie ruchem jak fruwają ptaszki, pszczółki, skaczą żabki. Odpoczywajcie na słowa:

Klap, klap, klap

Tup, tup, tup.

Bęc!

2.11; 4.18

  • Słuchanie ciekawostek o motylach

4.8; 4.11; 4.15

  • Kolorowanie obrazka według kodu

4.7; 1.5

  • Swobodny taniec do piosenki „ Pszczółka Maja”

Zatańcz razem z pszczółką Mają.

4.1; 1.9

  • Praca plastyczna „ Gąsienice”- według wzoru.

Potrzebne będą: nożyczki, klej, mazak, kolorowy papier. Na obrazkach etapy pracy. Powodzenia!

1.5; 2.11; 4.2

  • Interpretacja ruchowa wiersza M. Strzałkowskiej „ Łąka”

Posłuchaj wiersza, poczujesz się jak na prawdziwej łące.

4.1; 4.5; 4.11; 4.18

DLA CHĘTNYCH 🙂 ZABAWY BADAWCZE JAK ZNALEŹĆ POWIETRZE⏭ TU

… w tym tygodniu na „dzień dobry ” czytamy wiersze Jana Brzechwy. Dzisiejsze wiersze sponsorują głosy pań z głoską K, S i B... Więciej
Skip to content