Dzieci młodsze
1.8, 2.7
- Zestaw zabaw ruchowych z wykorzystaniem metody W. Sherborne.
Zachęcamy do ćwiczeń razem z dzieckiem.
- poznanie własnego ciała: dziecko biega w różnych kierunkach z uderzaniem stopami o pośladki; stuka o podłogę różnymi częściami ciała; klęczy podpierając się rękoma – naprzemiennie unosi rękę i nogę do góry
- zdobycie pewności siebie i orientacji w przestrzeni: dziecko podskakuje w kółko na jednej nodze; chodzi po pokoju dużymi krokami
- nawiązanie kontaktu z partnerem, ćwiczenia z: dziecko porusza Rodzicem jak marionetką – zamiana ról; Rodzic kładzie się na brzuchu – dziecko masuje jego nogi, ręce i plecy – zamiana ról.
- ćwiczenia przeciwko: walka kogutów – w podskokach obunóż doskakiwanie do siebie, odpychanie się rękami zgiętymi w łokciach; podanie prawych rąk i próba przeciągnięcia partnera na swoja stronę
- ćwiczenia kreatywne: dowolna improwizacja ruchowa przy muzyce z wykorzystaniem sztucznych kwiatów.
Proponujemy piosenkę ,,W zieleni łąka majowa”.
3. 2, 4. 2
- Słuchanie wiersza J. Wybieralskiej ,,Kiedy mama…”.
Rodzic rozmawia z dzieckiem o swoim dzieciństwie: jakie miał ulubione zabawy i zabawki, czy chodził do przedszkola, gdzie spędzał wakacje, itp.
3. 6, 4. 5
- Zabawa ,,Przeszłość i przyszłość”.
Do zabawy są potrzebne zdjęcia mamy lub taty z różnych etapów ich życia. Rodzic razem z dzieckiem układa zdjęcia przedstawiające ich w najmłodszym wieku, do zdjęć, na których są najstarsi.
1. 5, 4. 7
- Zabawy ruchowe ze śpiewem: ,,Ojciec Wirgiliusz”, ,,Nie chcę cię znać”, ,,Stary niedźwiedź”, ,,Poszło dziewczę po ziele”.
Zapraszamy rodziców i dzieci do wspólnych zabaw ze śpiewem znanych z dzieciństwa. Do wyboru linki poniżej.
1. 7, 3. 5
- Zabawa ,,Szukamy skarbu”.
Do tej zabawy potrzebny będzie kłębek sznurka i zdjęcie dziecka w kopercie.
Rodzic prosi dziecko, aby wyszło z pokoju. W tym czasie ukrywa kopertę ze zdjęciem, do której przywiązany jest koniec sznurka. Następnie przeciąga sznurek po pokoju w zagmatwany sposób. Wręcza dziecku koniec sznurka i zaprasza je do poszukiwania najważniejszego dla siebie skarbu. Dziecko chodzi po pokoju nawijając sznurek na kłębek i odnajduje kopertę.
Życzymy wesołej zabawy.
4. 8
- Zabawa plastyczna ,,Malowanie mokre w mokrym”.
Dla chętnych proponujemy wykonanie obrazków techniką ,,mokre w mokrym”. Wystarczy przygotować kartkę, farby akwarelowe i wodę. Dla zwiększenia efektu mieszania się barw, warto przed zmoczeniem wodą zgnieść i rozprostować kartkę.
Dzieci starsze
1.5, 4.15
Zabawa ruchowa „ Rozgrzewka” z wykorzystaniem muzyki, kostki i obrazka. Dodatkowo można wykorzystać poduszki , omijać je skakać według poleceń rodzica.
Zapraszamy , wykonujecie ruchy jakie odpowiadają danej liczbie kropek.
4.2, 4.5
Ułóż zdania do obrazków, policz z ilu składa się słów.
Wypowiedź na temat „ Co lubią moi rodzice?”- dziecko określa co lubi mama, co lubi tata, ale odpowiedz podaje, dzieląc dane słowa na sylaby, głoski.
4.15, 4.19
Zabawa dydaktyczna „Dodajemy” – dodajesz i wskazujesz poprawny wynik.
4.9, 3.8, 4.6
Zabawa słowna „Obrazkowe rebusy”
Wspólnie z rodzicami rozwiąż rebusy, lub samodzielnie jeśli znasz literki.
Dodatkowo można narysować rozwiązanie.
4.1, 4.7
Słuchanie piosenki „W Kapeluszu mego taty”
jakie zawody wymieniane są w piosence.
4.2,4.9
Karty pracy „ Prezent dla mamy i taty”
Połącz pierwsze głoski z nazw rysunków a dowiesz się co dostali rodzice od Ady i Olka.
2.8, 4.5,4.14
Zagadka słuchowo wzrokowa „ Czy rozpoznasz mamy dzieci”
Posłuchaj po opisie i wskaż na obrazku czyja jest dana mama , gdzie stoi, która jest w kolejności.
4.7 , 3.9
Zapraszamy do zabawy rytmicznej do piosenki „ Moja mama”
Wyklaskujemy, tupiemy, rytmicznie uderzamy o klocki, pudełka.
4.8, 3.2,
Praca plastyczna „ Mama i Tata”
Potrzebujemy dużą kartkę na której rysujemy duże serce, a w tym sercu mamę i tatę za pomocą farb, kredek, mazaków.
Proponujemy podczas malowania słuchać piosenki „ mama i tata”
Dla chętnych
Gra memory „Znajdź Literki” – rozpoznawanie, nazywanie literek
Zabawa w czytanie prostych wyrazów.
Wykorzystano zabawy i karty z Przewodnika, własne pomysły i stronę WWW.