Dzieci z grupy najmłodszej w ubiegłym tygodniu poznały nową sposób na odkrywanie „czegoś nowego”. Nauczycielki z grupy zaplanowały, że w każdym dniu tygodnia dzieci wykonają kolejne małe kroki, które doprowadzą na końcu do odkrycia czegoś nowego. 🙂
I dzień. Działamy razem – Dzieci w rytm muzyki biegają po sali trzymając w ręce kredę. Na stosowny sygnał przedszkolaki kreślą znaki – niebieskie i zielone – „krzyżyki” na arkuszu papieru. Po zabawie krótka rozmowa o ilości, jakości narysowanych znaków.
II dzień. Działamy indywidualnie. Samodzielna aktywność dzieci – rysują tzw. hashtagi w dowolnym czasie dla siebie dogodnym w innym wolnym miejscu na arkuszu papieru. Nauczyciel wcześniej odwrócił arkusz aby dziecko miało więcej miejsca.
III dzień. Nowe doświadczenie ruchowe. Przy zabawie ruchowej na dany znak dzieci podbiegają do arkuszy i kredka zaznaczają krzyżyk w kółko – niebieski krzyżyk w zielone kółko i odwrotnie. Po zakończeniu zaznaczania przez dzieci nauczyciel inicjuje rozmowę – ile krzyżyków, o ile więcej itp.
IV dzień. Doświadczenia manualne. Kolejny dzień małych kroków – nauczyciel z dziećmi dzielą kartki na mniejsze formaty, w bezpieczny sposób tną kartki z „wzorami”.
V dzień. Odkrycie. Każde dziecko ma swój kawałek papieru ,składa kartkę według wzoru podanego przez nauczyciela. Przecina w odpowiednim miejscu – pomoc nauczyciela. Cięcie doprowadza do powstania kształtu, które dziecko zaskoczy. To wieloryby! Dzieci się cieszą ,opowiadają co im powstało i co dalej można z tym zrobić. Przyklejają na kartkę i dorysowują fale. Demonstracja swoich dzieł. Brawo 🙂