poniżej trzy ZAPROSZENIA …
1) … do smacznego liczenia 👍✌🖖🤚👋
2) … do nauki rysowania zwierzątek ⏭ TU⏮
3) … do zabaw ruchowych – integracja sensoryczna – ćwiczenia prawidłowej postawy i napięcia mięśniowego TU
(1.7;1.8; 1.9; 2.7; 2.8; 4.8; 4.14)
PRZYPOMINAMY, iż niezmiennie opracowując nasze wpisy, wykorzystujemy pomysły własne, zasoby sieci www, w tym udostępnione zasoby wydawnictwa m.in MAC 🙂
Dzieci młodsze
Na początek dnia proponujemy rozruszać się i nabrać energii przy wesołej piosence. ( Możliwość utrwalenia i poszerzenia wiedzy z zakresu „Jestem Polakiem”
1. 5
- Zabawa przy piosence ,,Wesoła Lokomotywa – Baja Zumba”.
Znajdź sobie dużo miejsca. Razem z mama i innymi domownikami naśladuj ruchy dzieci z filmu.
4. 2, 4. 10
- Rozmowa na temat ,,Herby miast”.
Usiądź wygodnie. Mama pokaże ci teraz trzy herby miast. Wytłumaczy ci co to jest herb. Porozmawiaj z nią chwilę o herbach: jak wyglądają, czym się różnią. Droga mamo, wskaż dziecku herb Głogowa; a może znajdą się odważni i wskażą samodzielnie. Gratulujemy starszym przedszkolakom, które tu zaglądają i same wiedze utrwalają 🙂 BRAWO WY
- DLA CHĘTNYCH KARTA PRACY Z RODZICEM DO WYKONANIA 🙂

5. 5
- Słuchanie wiersza Z. Dmitrocy ,,Legenda o warszawskiej Syrence”.
Teraz mama powie ci co to jest stolica i jak nazywa się stolica Polski. Posłuchaj wiersza o tym, jak syrenka znalazła się w herbie Warszawy.
Piękna Syrenka, W ciasnej zagrodzie.
Co w morzu żyła, Z żalu i smutku
Raz do Warszawy Zaczęła płakać,
Wisłą przybyła. Na pomoc przyszedł
Zauważyli Ją tam rybacy, Jej syn rybaka.
Gdy przeszkadzała Im w ciężkiej pracy.
Syrenka za to
Rybacy dla niej Podziękowała
Życzliwi byli, I bronić miasta
Bo się jej pięknym Przyobiecała.
Śpiewem wzruszyli. Od tamtej pory
Ale zły kupiec I dniem, i nocą
Złapał ją w wodzie Służy Warszawie
I potem trzymał Swoją pomocą.
Odpowiedz mamie na pytania: Gdzie mieszkała Syrenka? Co zrobił Syrence kupiec? Kto uratował Syrenkę? Co obiecała Syrenka w podziękowaniu za ratunek?
Brawo! Potrafisz uważnie słuchać.
Pora na chwilę ruchu.
1. 5, 4. 7
- Zabawa ruchowa ,,Biel i czerwień”.
Podczas piosenki tańcz razem z mamą w dowolny sposób. Na przerwę w muzyce dotknij w pokoju czegoś czerwonego lub białego. Przy kolejnych powtórzeniach dotykaj przedmioty podaną przez mamę częścią ciała.
1. 7
- Ćwiczenia grafomotoryczne ,,Wisła”.
Mamo, przygotuj tackę wysypaną suchą kaszą. Poproś dziecko aby spróbowało rysować na niej fale rzeki i równocześnie naśladowało głosem szum rzecznych fal.
Życzymy miłej zabawy.
Dla chętnych proponujemy wspólne dorysowanie brakujących elementów i kolorowanie kredkami rysunku syrenki.

- ZACHĘCAMY DO KOLEJNEJ KARTY PRACY, która może być pretekstem do rozmowy o ulubionych miejscach w naszym mieście 🙂

Dzieci starsze
- „ Powitanie na łące” – zabawa integracyjna w parach
Treści programowe: 1.4, 1.5, 3.8
Stańcie naprzeciwko siebie. Rodzicu przeczytaj rymowankę Joanny Wołoch a dziecko wykonuje ruchy do recytowanej rymowanki. Zabawę powtarzamy kilkakrotnie.
Powitanie na łące (Joanna Wołoch)
Na łące wszystkie owady się witają: (dzieci kłaniają się partnerowi)
biedronki skrzydełkami pozdrawiają,( machają do siebie)
żuczki piątki przybijają.( przybijają piątki )
Pszczoły głośno bzyczą: bzy-bzy-bzy,( naśladują odgłosy wydawane przez pszczoły)
a jak się przywitasz ty? ( dziecko pokazuje jakieś przywitanie, a rodzic je powtarza) .
- Rodzicu, po przeczytaniu wiersza, wykorzystaniu ilustracji – porozmawiajcie pracowitych i pożytecznych mrówkach (2.10, 2.11; 4.2; 4.5; )
- Zabawa rytmiczno – artykulacyjna z wykorzystaniem wiersza Teresy Fiutkowskiej „ Żabie łapki”.
Treści programowe: 4.1, 4.2,
Rodzic i dziecko stają przed sobą, rodzic powtarza tekst i razem ilustrują go ruchem.
Dwie zielone małe żabki,
tak nad stawem grają w łapki:
jedną łapką podnosimy prawą rękę ugiętą w łokciu,
klap, klap, klap. Uderzają o prawą dłoń osoby stojącej naprzeciw,
Drugą łapką, podnosimy lewą rękę ugiętą w łokciu,
klap, klap, klap. Uderzają o lewą dłoń osoby stojącej naprzeciwko.
Potem dwiema podnoszą obie ręce ugięte w łokciach,
klap, klap, klap. Uderzają w obie dłonie osoby stojącej naprzeciwko.
Ty, bocianie przykucamy i grozimy bocianowi, poruszając
nas nie łap! Wskazującym palcem.
- zachęcamy do wykonania (4.1; 4.8)
- Rozwiązywanie zagadek Bożeny Formy – „ Mieszkańcy łąki”, Treści programowe: 4.5, 2.11
ZADANIA DLA CHĘTNYCH 🙂 – pamiętajcie trening czyni mistrza 🙂
Krzyżówka. Najpierw nazwij kolejno, wg cyferek,każdy obrazek, poproś rodzica o pomoc w zapisywaniu haseł poziomych (głoskowanie słów O-K-O), a rozwiązanie po wspólnym odczytaniu hasła pionowego – możesz narysować. (4.4; 4.9;)

KARTA PRACY 4.8;4.15

- Kto potrafi? rebusik do rozwiązania 🙂

- Zabawa przy piosence ,,Wesoła Lokomotywa – Baja Zumba” – zachęcamy do tańca – DZIŚ I MY PODBIERAMY TANIEC Z GRUPY MŁODSZEJ, BO NAM SIĘ BARDZO PODOBA 🙂