Grupa 1
Treści programowe: 1.5
- Zabawa na powitanie Wszyscy są. (według U. Bissinger – Ćwierz)
Wszyscy są! wykonujemy dwa klaśnięcia w dłonie
Witam was! wykonujemy dwa uderzenia o uda
Zaczynamy. Już czas. naprzemiennie klaszczemy i uderzamy o uda dwa razy
Jestem ja. wskazujemy oburącz na siebie
Jesteś ty. wskazujemy oburącz na partnera
Raz, dwa, trzy. podskakujemy w miejscu obunóż trzy razy
1.9, 4.15
- Ćwiczenie palców dłoni Gniazdo.
Potrzebne: koło wycięte z tektury, kolorowe spinacze do bielizny, piłeczki pingpongowe.
Dziecko przyczepia spinacze chwytem pęsetowym do brzegu koła, zgodnie z poleceniem Rodzica, który określa kolejność, kolor i liczbę spinaczy. Na koniec wkłada do koła (gniazda) kilka piłeczek symbolizujących ptasie jaja. Dziecko liczy piłeczki i pokazuje ich liczbę na palcach.
4.5, 4.18, 4.13, 4.8
- Rozmowa na temat: Co się kryje w gnieździe ptaka?
Potrzebne: książki przyrodnicze dla dzieci o ptakach lub kliknij link poniżej
Rodzic ogląda wraz z dzieckiem zdjęcia wybranych ptaków i opowiada o ich życiu, budowaniu gniazd, składaniu jaj i wykluwaniu się piskląt.
- Zabawa badawcza Co znajdziemy w skorupce jaja?
Potrzebne: umyte jajko kurze (w miarę możliwości tez przepiórcze), talerzyk.
Dziecko ostrożnie ogląda jajko i podaje związane z nim określenia, np. twarde, owalne, kremowe. Rodzic rozbija jajko i wylewa jego zawartość na talerzyk. Nazywa części jajka: białko i żółtko. Dziecko ogląda skorupki, zagląda do środka, sprawdza, czy dają się łatwo pokruszyć. Następnie dotyka jajko na talerzyku sprawdzając jego konsystencję. Myje ręce.
- Praca plastyczna Pisklęta w gnieździe.
Potrzebne: koło z kartonu, szary papier lub stara gazeta, klej, sylwety piskląt.
Dziecko wydziera z papieru paski, i nakleja na koło tworząc gniazdo z pomocą Rodzica. Potem przykleja w gnieździe sylwety piskląt.
Grupa 2
Treści programowe: 4.11,4.13,4.15
- Zabawa dydaktyczna „Segregujemy przedmioty”-
wykorzystujemy przedmioty znajdujące się w domuJ
Dzieci siedzą na dywanie. Mama rozkłada przed dziećmi różne przedmioty w dwóch wielkościach. Dzieci przypatrują się uważnie, wypowiadają się na temat zgromadzonych przedmiotów, następnie segregują:
- wg rodzaju tworząc pary: np. mała lalka – duża lalka,
- wg wielkości tworząc dwa zbiory: zbiór przedmiotów małych i dużych
Następnie porównują liczebność tych zbiorów.
1.4, 1.5, 1.8, 4.1, 4.7
- Zajęcia umuzykalniające-zapraszamy Was Rodzice do wspólnej zabawy!!!
4. 8,
- Zajęcia plastyczne- Wiosenny kwiatek
Narysujcie Rodzice na dużej kartce lub kartonie sylwetę kwiatka i poproście dzieci o ozdobienie go według własnego pomysłu (kredki, pastele, farby)
1.7, 1.8,
- Zabawy ruchowe- Z miotłą
- Zabawa ruchowa z elementami skoku i podskoku- Wiosenne kwiaty.
Dzieci kładą laski( mogą być miotły) na podłodze przed sobą. Na sygnał rodzica przeskakują prze laski tak, aby nie stanąć na niej.
- Zabawa ruchowa z elementami równowagi- Dotknij laski.
Dzieci stoją. Trzymają laski oburącz przed sobą- ręce są wyciągnięte do przodu i wyprostowane w łokciach. Wykonują wymach nogą, starają się dotknąć do laski. To samo zadanie wykonuje drugą nogą.
- Ćwiczenia nóg- Zajęcze skoki.
Dzieci siedzą w siadzie skulnym podpartym. Laski układają przed stopami. Na sygnał rodzica przenoszą jednocześnie połączone obie nogi w przód (za laskę) i uderzają nimi o podłogę, a następnie przenoszą nogi w tył (za laskę). Ćwiczenie wykonują rytmicznie, w tempie podawanym przez rodzica.
3.8, 3,9, 4.2, 4.3, 4.18
- Wiersz „Wiosna” Magdalena Frączek– do wspólnego powtarzania i utrwalania.
Przyszła do nas wiosna,
ciepła i radosna.
Ptaszek pięknie śpiewa,
zielenieją się drzewa.
Słonko w górze świeci,
weselą się dzieci.
Każdy doby nastrój ma,
niechaj wiosna długo trwa!
Grupa 3
Podstawa Programowa: 1.5; 2.4; 3.5; 4.7; 4,8; 4.15;
Dzisiaj zachęcamy do zrobienia zabawki do wspólnej zabawy
- „Domowe śpiewanie”- utrwalenie wczoraj poznanej piosenki „Idzie do nas wiosna”
– stwórz własną improwizację ruchową do piosenki.
- Zabawa matematyczna „Policz ile widzisz żabek” – pamiętaj, że liczymy od lewej strony.
- Praca plastyczna „Żaba”- do wykonania żabki proszę o przygotowanie rolki po papierze toaletowym, kawałek tekturki, farby, zszywacz oraz 40cm czerwonej wstążki .
– Malujemy na zielono rolkę po papierze oraz wycięte z kartonu łapki
– wycinamy muchę, gąsienicę, pszczołę itp. I przyszywamy zszywaczem do wstążki.
– zszywaczem mocujemy łapy żaby i przeciągamy przez wnętrze rolki wstążkę z muchą.
– wymyśl imię dla swojej Żabki
Życzymy udanej zabawy, czekamy na zdjęcia powstałych prac i dziękujemy za współpracę. 🙂
Grupa 4
Propozycje wspólnych zabaw dziecka z rodzicami i rodzeństwem.
Treści programowe: 4.6, 4.16
- Zabawa słowna „ Wiosenne rymy” – kształcenie słuchu, rozwijanie wyobraźni.
Rodzic wymawia słowa kojarzące się z wiosną, a dziecko podają do nich rymy.
wiosna – sosna, radosna, skowronek – dzwonek, sasanka – pisanka
krokus –hokus-pokus
Karta pracy cz.3, s. 54, link poniżej
https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/druk/npoia-bbplus-kp-3.pdf
Zaznaczenie drogi Ady i Olka do kwiatów, nazywanie kwiatów, rysowanie po śladzie bez odrywania kredki od kartki. (Ciekawe kto pierwszy rozpozna kwiatki? dziecko czy rodzic 🙂 )
Mamo tato a teraz pobawimy się w dodawanie i odejmowanie do 10 🙂
Treść programowa: 4.15, 3.8
- Zabawa dydaktyczna „ Motyle i kwiatki” ( pomoce: klocki lub paluszki dłoni)
Rodzic przedstawia dziecku sytuacje, np.
Pewnego dnia zakwitły na łące 2 stokrotki: następnego dnia zakwitły jeszcze 3. Ile stokrotek zakwitło na łące?
Na łące rosło 10 stokrotek, dzieci zerwały 4 stokrotki. Ile stokrotek zostało?
Dziecko słucha układa klocki, przesuwa, odsuwa, liczy je i odpowiada na pytanie (lub działanie na paluszkach swoich lub rodzica :)).
Może teraz wspólnie narysujemy obrazek
Treści programowe: 4.1, 2.8
- „ Wiosenny obrazek” – rozwijanie wyobraźni plastycznej.
Na czystej kartce Mamo, Tato narysuj pojedynczy element (słonko, kwiatek, drzewko, domek) a dziecko dorysuje pozostałe elementy tworząc wiosenny obrazek.
A teraz trochę poruszajmy się i wspólnie pobawmy w zabawę ruchową.
Treści programowe: I.5, I.8
- Zabawa ruchowa „ marcowa pogoda”
Pomoce: gazeta dla każdego i muzyczka poniżej 🙂
Każdy bierze jedną stronę gazety. Następnie dziecko (dzieci) wykonuje następujące zadania ( rodzic opowiada), muzyka w tle:
– spaceruje z gazetą wachlując się nią – wieje lekki wiatr,
– zwija gazetę i uderza się nią w różne części ciała- wieje mocny wiatr,
– rozkłada gazetę na podłodze, uderza w nią palcami – pada deszcz,
– rozrywa gazetę na kawałki; robi to szybko nerwowo – jest burza,
– zbiera kawałki gazety, robi z niej kulę – przyroda uspokaja się po burzy,
– tańczy podrzuca papierowa kulę a na przerwę w muzyce wrzuca do kosza – piękna wiosenna pogoda.
Miłej zabawy 🙂
Grupa 5
2.4; 4.1; 1.5
- Na początek dnia zapraszamy do wspólnej gimnastyki przy muzyce:)
4.1; 4.12; 3.8
- Mamo, tato zróbmy razem tangram!
Potrzebny jest papier i nożyczki i do dzieła.
.4; 4.9
- Zabawy z UBU- uczymy się literek.
Dzisiaj poznamy literkę u,U
4.8; 4.11
- Ćwiczenia w rozpoznawaniu litery u, U w tekstach ( w oparciu o karty pracy „ Od A do Z” J. Białobrzeskiej
4.19; 3.8; 1.7; 2.11
- Projektowanie wnętrza bajkowego ula w oparciu o bajkę „ Malowany ul”. POSŁUCHAJCIE BAJKI 🙂
Mama narysuje – dziecko wytnie ( co najmniej 5 figur)
Dziecko układa na dywanie „ plastry wosku”, a następnie narysuje w każdym to, co może być w ulu.
1.4; 2.4
- Dzieci z grupy 5. Wasza ulubiona zabawa !!!Przypomnijmy sobie Zygzaka
Nieważne
czy dziewczyną jesteś czy chłopakiem
to ważne jest, że wiesz, że pędzi się zygzakiem
przygotuj ręce biodra nogi do zygzaka
nie więcej ani mniej
Najpierw zygzaka robią tylko same ręce
a teraz biodra żeby śmiechu było więcej
na koniec do zygzaka dodajemy nogi
tylko nie pomyl się
No teraz już dłużej nie czekamy
zygzaka zaczynamy
Tańczę zygzakiem bo
zygi zygi zong zong zygi zygi zong
zygzaki fajne są
zygi zygi zong zong zygi zygi zong
zatańcz zygzakiem też
zygi zygi zong zong zygi zygi zong
zygzak to prosta rzecz
zygi zygi zong
Tego zygzaka najpierw robią same ręce
a potem biodra żeby śmiechu było więcej
na koniec do zygzaka dodajemy nogi
i nie mylimy się
No a teraz już dłużej nie czekamy
zygzaka zaczynamy