1.5, 1.8
Zapraszamy do wspólnych ćwiczeń z dzieckiem. 🙂
Zestaw zabaw i ćwiczeń gimnastycznych z wykorzystaniem piłki.
- Zabawa orientacyjno-porządkowa Podrzuć – złap – dziecko trzyma piłkę w rękach i biega swobodnie w różnych kierunkach. Na hasło: Stop! zatrzymuje się, podrzuca piłkę do góry i łapie ją.
- Ćwiczenie dużych grup mięśniowych Zjeżdżalnia dla piłki – dziecko siedzi z wyprostowanymi nogami, podpierając się z tyłu na rękach. Piłkę ma ułożoną na stopach. Unosi złączone nogi w górę – piłka toczy sie w kierunku bioder. Unosi biodra w górę – piłka wraca do poprzedniej pozycji.
- Ćwiczenie rozciągające i oddechowe Toczenie piłki – Dziecko stoi w rozkroku na prostych nogach. Toczy piłke po podłodze od ręki do ręki. Pokilku ruchach prostuje się z uniesieniem piłki – wdech, opuszczenie piłki – wydech.
- Ćwiczenie stóp Wałkowanie pączków – piłka jest ułożona pod stopami dziecka, palce zaciśnięte na piłce. Wałkuje piłkę okrężnymi ruchami stóp – w lewo i w prawo.
- Ćwiczenie dużych grup mięśniowych Kołyska – dziecko siedzi z wyprostowanymi nogami – piłke trzyma między kostkami. Kładzie sie na plecy, odbiera piłke rękami i wraca do poprzedniej pozycji.
- Zabawa z elementem czworakowania Koty bawia się piłką – dziecko chodzi na czworakach za toczącą sie piłką. Popychapiłke raz jedna raz drugą ręką.
- Ćwiczenie nóg Skaczemy tak, jak piłka – dziecko odbija mocno piłke od podłogi i podskakuje tak długo, jak długo odbija się piłka.
- Zabawa z elementem rzutu Celuj piłką do kosza – dziecko stoi w pewnej odległości od dużego kosza. Na sygnał stara sie trafić piłką do niego. Może robić to oburącz lub jedną ręką.
- Ćwiczenie stóp Idą pingwiny – dziecko chodzi z piłką między kostkami, porusza się małymi kroczkami.
- Ćwiczenie oddechowe Wdech – wydech – dziecko leży na plecach, nogi ma ugięte w kolanach, stopy na podłodze.Piłka w dłoniach leży na brzuchu. Przenosi piłkę za głowę, wykonując wdech, wraca do poprzedniej pozycji, wykonując wydech.
- Ćwiczenie mięśni brzucha Przewracanie naleśników – dziecko leży na podłodze na plecach. Ma ręce za głową, nogi złączone. Turla się raz w jedną, raz w drugą stronę.
- Zabawa z elementem podskoku Skok w dal – dziecko z miejsca wykonuje mocny skok w przód, lądując na ugietych kolanach.
- Maszerowanie przy rytmicznej melodii z wyklaskiwaniem rytmu.
3.8, 4.2
- Słuchanie wiersza D, Gellner ..Muszelki”.
Dziecko słucha odgłosów morza i opowiada z czym się mu kojarzy.
Potem ogląda muszelki lub obrazek z muszelkami i słucha wiersza.

MUSZELKI
Muszelki są piękne! Muszelki są różne.
Spiczaste i płaskie, okrągłe, podłużne,
w kropeczki, w kreseczki tęczowe lub nie –
tu śmieje się jedna, tam śmieją się dwie!
Ta z czarnym paseczkiem, ta z kropką świetlistą,
ten, kto je zbudował, był wielkim artystą!
Można porozmawiać z dzieckiem na temat ich wyglądu, wyjaśnić jak powstały. Jeżeli jest taka możliwość, poprosić dziecko o przyłożenie muszelki do ucha i słuchania odgłosów.
DLA CHĘTNYCH DO WYBORU 👍🖐😉
4.13
- Zabawy badawcze z wodą.
Jaka jest woda?
Do tej zabawy będą potrzebne: miska z wodą, papierowe łódeczki, słomki do napojów, ręcznik papierowy.
Rodzic rozmawia chwilę z dzieckiem na temat zbliżających się wakacji, zabaw nad morzem. Następnie bawi się wraz z nim wodą: uderzają dłońmi o powierzchnię wody, dmuchają w wodę przez słomki, poszczają papierowe łódeczki i dmuchają na nie. Dziecko opowiada o swoich wrażeniach, opisuje jaka jest woda, jakie dźwięki można wytworzyć za jej pomocą (pluskanie, bulgotanie).
Co pływa, co tonie?
Potrzebne będą: szklany pojemnik z wodą, lekkie przedmioty (kawałek kartki, mała plastikowa nakrętka, piłeczka pingpongowa) i ciężkie przedmioty (metalowy samochodzik, mały kamyk, szklana kulka). Dziecko umieszcza w pojemniku z wodą kilka przedmiotów i próbuje określić dlaczego jedne toną a inne nie.
Na koniec wykonuje z nim eksperyment z wędrującą wodą.
4.19
- Eksperyment ,,Wędrująca woda”.
Dla chętnych dzieci i rodziców: 23 łatwe eksperymenty.