Wtorek 7.IV

…. A DZIŚ – piosenka na rozruszanie… znacie ją bardzo dobrze z naszych spotkań integracyjnych, ale dziś niespodzianka – inne słowa :)⏭ TU

Grupa 1

Witajcie kochane dzieci i drodzy rodzice. Dzisiaj zapraszamy do zabaw z piosenką ,,Kłótnia wielkanocna” . Na początek trochę ruchu.

Treści programowe: 1. 5, 3. 8

  • Zabawa rytmiczno -ruchowa ,,Powrót na swoje miejsce”.

Dziecko i Mama wybierają sobie dowolne miejsce w pokoju. Gdy usłyszą nagranie skocznej melodii, poruszają się w dowolny sposób. Podczas przerwy w muzyce wracają na swoje miejsce.

Proponujemy do wykorzystania piosenkę ,,Wiosenny rock”.

Treści programowe:  4. 7, 4. 6

  • Słuchanie piosenki ,,Kłótnia wielkanocna”.

Czas na chwilę odpoczynku. Mama czyta dziecku wierszyk.

                               ,,Wielkanoc”   J. Koczanowska

                         W wielkanocnym koszyczku,
                         przystrojonym pięknie,
                         kłóciły się pisanki
                         o najlepsze miejsce.

                         Każda chciała spoczywać
                         tuż obok rzeżuchy,
                         zielonej i puszystej
                         jak miękkie poduchy.

                        Wtem do akcji wkroczył
                        cukrowy baranek,
                        zjadł zieloną rzeżuchę,
                        przerwał spór pisanek.

Potem warto chwilę porozmawiać z dzieckiem na temat treści wiersza, np. co robiły pisanki w koszyczku wielkanocnym, o co się kłóciły, w jaki sposób baranek zakończył kłótnię. Jeżeli wierszyk spodoba się dziecku, to można w wolnych chwilach wspólnie go powtarzać.

Czas teraz wysłuchać nową piosenkę.

Podczas słuchania piosenki poproś dziecko do powtarzania w refrenie: kurczątko piszczy pi -pi – pi, baranek beczy be – be – be, zajączek skacze kic – kic – kic.

 Treści programowe: 1. 5

  • Zabawa ruchowa ,,Kurczątko – baranek – zajączek”.

Pora na zabawę przy piosence. Wspólnie wymieńcie zwierzątka w niej występujące. Zachęć dziecko do podania propozycji jak może poruszać się kurczątko, baranek, zajączek. Oto nasza propozycja: kurczątko – chodzi na palcach drobnym krokiem, ręce zgięte w łokciach naśladują ruch  skrzydełek; baranek – chodzi na czworakach mówiąc be – be – be; zajączek – podskakuje obunóż, dłonie przyłożone po bokach głowy naśladują zajęcze uszy.

Podczas piosenki dziecko porusza się swobodnie po pokoju. Na przerwę w muzyce zatrzymuje się i słucha, które  zwierzątko wymieni Mama i naśladuje je.

Treści programowe: 4. 8, 1. 7

  • Kolorowanie farbami sylwet kurczątka, baranka i zająca.

Do pomalowania zwierzątek najlepsze będą farbki akwarelowe. Mama pokazuje obrazki dziecku, rozmawia z nim na temat kolorów zwierzątek: kurczątko – żółte, czerwony dziobek i nóżki, baranek – biały, różowe nóżki i pyszczek, zajączek – brązowy. Można wskazywać kolory farbek. Następnie dziecko maluje obrazki.

https://pl.pinterest.com/pin/863213453557715549/

http://www.supercoloring.com/pl/kolorowanki/kurczak-0

http://www.supercoloring.com/pl/kolorowanki/kroliczek-wielkanocny-1

Dla chętnych rodziców proponujemy ilustrację ruchową do wierszyka ,,Wielkanoc”. Dzieci bardzo lubią uczyć się w ten sposób wierszy.

                                                    Dziecko:

 W wielkanocnym koszyczku    składa dłonie do siebie jakby trzymało koszyczek

 przystrojonym pięknie,
 kłóciły się pisanki                  rysuje palcem wskazującym w powietrzu kształt jajka trzy razy

 o najlepsze miejsce.


 Każda chciała spoczywać       pochyla głowę i składa złożone dłonie przy policzku  
 tuż obok rzeżuchy,                  jakby spało
 zielonej i puszystej                  kilka razy zaciska i rozwiera pięści jakby ugniatało
 jak miękkie poduchy.              coś miękkiego


 Wtem do akcji wkroczył        przykłada pięści po obu stronach głowy naśladując rogi  
 cukrowy baranek,
 zjadł zieloną rzeżuchę,          podnosi na przemian złożone dłonie do ust naśladując jedzenie
 przerwał spór pisanek.           klaszcze głośno w dłonie

Życzymy wesołej zabawy i wykonania pięknych obrazków.

Grupa 2

Treści programowe: 4.11, 4.13

Wielkanoc tuż, tuż więc..

  • Eksperyment: Jak sprawdzić, czy jajko jest świeże?
Na zdjęciu wersja z trzema jajkami.

Do tej zabawy proszę przygotować dwie szklanki z wody i dwa jajka: świeże i stare

Rodzic nalewa do obu szklanek wodę (po pół szklanki). Prezentuje dzieciom dwa jajka i pyta: Czy wiecie, po czym poznać, że jajko jest świeże? Prosi dzieci, aby włożyły do każdej szklanki po jednym jajku i obserwowały, co się z nimi dzieje. Czy w obu szklankach jajka zachowują się tak samo? Jajko, które jest świeże, opada na dno, a to, które jest stare, unosi się do góry.

3.8, 4.2

  • Ćwiczenia logopedyczne usprawniające narządy mowy – język, wargi, żuchwę.

Rodzic demonstruje ćwiczenia, a dzieci je naśladują.

Jajko – dzieci otwierają i zamykają wargi, układając je tak, aby były zaokrąglone jak jajko.

Gorące jajko – dzieci nabierają powietrze nosem, a wypuszczają ustami, naśladując dmuchanie na jajka.

Wkładamy jajka do koszyczka – dzieci unoszą język za zęby i zatrzymują go tam, a następnie przeliczają kolejne jajka, używając liczebników porządkowych.

Rogi baranka – baranek wielkanocny ma okrągłe rogi – dzieci rysują językiem kółeczka, przesuwając jego czubek po górnej wardze i po dolnej wardze.

Baranki na hali – baranki wędrują w górę i w dół, pasąc się na hali – dzieci opierają czubek języka raz za górnymi zębami, a raz za dolnymi zębami.

Kura liczy kurczęta – dzieci dotykają czubkiem języka do każdego zęba w jamie ustnej: najpierw na górze, potem – na dole.

1.7, 4.1, 4.8

  • Ćwiczenia oddechowe „Koszyczek i jajeczka”,

            które zamieniają się w piękną świąteczną kartkę

 Będą potrzebne: rysunek koszyczka, słomka, kolorowe, małe jajka wycięte z papieru, klej,

Dzieci otrzymują rysunek koszyczka i kolorowe, papierowe pisanki. Mają za zadanie przenieść pisanki do koszyczka za pomocą słomek. Kładą słomkę na papierowym jajku, wciągają powietrze w słomkę, zasysając jajko, przenoszą je do koszyka. Na koniec przyklejają jajeczka w koszyku. Powodzenia!

1.4, 1.5,

  • Wiosenne zabawy ruchowe

            Zabawa orientacyjno- porządkowa „Słońce i deszcz”
Dzieci biegają swobodnie w różnych kierunkach.
Na hasło „słońce” zatrzymują się i stoją z rękami podniesionymi w górę.
Na hasło „deszcz” przykucają i chowają głowy.

Ćwiczenie dużych grup mięśniowych „Szukamy słońca”
Dzieci w siadzie skrzyżnym , ręce mają uniesione.
Skręty tułowia w lewo i w prawo- szukanie słońca na niebie.

Zabawa z elementem czworakowania ” Niedźwiadki wygrzewają się na słońcu”
Dzieci chodzą na czworakach, na sygnał, zatrzymują się i kładą na plecach.
Poruszają rękami i nogami uniesionymi w górę.
Na hasło „słońce się schowało” idą dalej.

1.4, 4.1,

  • Relaksacja na dywanie przy piosence: ,,Znaki Wielkanocy”

.

Grupa 3

Podstawa Programowa: 1.4; 1.5; 2.11; 3.8; 3.9; 4.1;  4.2; 4.4, 4.8, 4.13

  • Rozmowa o pisankach i kraszankach.

Rodzic pyta dzieci, czy wiedzą, czym się różnią. Wskazując na jedną grupę, mówi: To są kraszanki. Nazwa kraszanka pochodzi od metody barwienia jaj, tak zwanego kraszenia, które polegało na farbowaniu na jednokolorowo, bez wzoru.

R. wskazuje na drugą grupę i mówi: Jajka pokryte wzorem wykonanym woskiem noszą nazwę pisanek. Obecnie wszystkie różnobarwnie pomalowane jajka to pisanki.

  • Zajęcia przyrodnicze: Zakładamy hodowlę rzeżuchy lub sianie owsa dla baranka wielkanocnego.

(jeśli jest taka możliwość- jak nie, to tylko rozmowa na ten temat)

 Dzieci odpowiadają na pytanie: Czego potrzebuje roślina, żeby rosnąć?

Ziarna owsa (wykiełkowane), pojemniki po jogurtach, ziemia do kwiatów, konewka.

Dzieci wsypują ziemię do pojemników po jogurtach, posypują ziarnami owsa i obficie podlewają wodą. Zostawiają w nasłonecznionym miejscu, obserwują przez kilka dni i, w miarę potrzeb, dolewają wody.

Spodki, wata, nasiona rzeżuchy, woda.

Dzieci układają delikatnie watę na spodkach, wysypują rzeżuchę i ją podlewają. Umieszczają spodki z nasionami na parapecie okna. Rodzic przypomina o regularnym podlewaniu i obserwowaniu roślin. Określa też związek rzeżuchy ze zbliżającymi się świętami.

  • Praca plastyczna „Kraszanki, pisanki”.

Tutaj przydadzą się kartki z narysowanymi sylwetami jajek, kredki, farby, nożyczki.

Pomalujcie proszę jajka jako kraszankę (jednobarwnie), a drugie – jak pisankę (kolorowo). Może podzielicie się swoimi pracami na naszej stronie?

  • Wiosenna gimnastyka

Zabawa z elementem biegu „Przyleciały ptaki”
Dzieci biegają w jednym kierunku poruszając rozłożonymi szeroko ramionami.

Zabawa z elementem równowagi „Bociany chodzą po łące”
Chód z wysokim unoszeniem kolan.
Co jakiś czas dzieci- bociany, zatrzymują się i stają na jednej nodze, rozkładając szeroko ramiona.

Zabawa z elementem podskoku „Zajączki”
Podskoki raz na jednej, raz na drugiej nodze.
Po serii podskoków zajączki zatrzymują się i nasłuchują- dłonie przy uszach- skręty w jedną i w drugą stronę.

Ćwiczenie mięśni grzbietu „Wypatrujemy wiosny przez lornetkę”
Dzieci leżą na brzuchu, łokcie mają wsparte o podłogę, dłonie zwinięte przy oczach naśladują lornetkę.
Co pewien czas dzieci wznoszą łokcie.

Ćwiczenie mięśni brzucha „Mucha na suficie”
W leżeniu na brzuchu poruszanie uniesionymi w górę rękami i nogami- naśladowanie poruszającej się muchy.

Ćwiczenie oddechowe „Wąchanie kwiatów”
Dzieci chodzą swobodnie, co jakiś czas pochylają się i wąchają pierwsze kwiaty.

Improwizacje muzyczne przy piosence ,,Znaki Wielkanocy”

Grupa 4

Witamy was w ten piękny słoneczny dzień, ubrani już? kapcie zawiązane? zapraszamy do zabawy (1.2, 1.4, 2.1)      

                                               

Treści programowe: 2.1, 4.8, 1.9

Zabawa graficzna „ Cyfrowe pisanki” – rozpoznawanie cyferek

 Rodzic rysuje palcem na plecach dużą pisankę którą ozdabia dowolną cyferką, zadaniem dziecka jest odgadnąć  jaka to cyferka, pisze na kartce i następuje zmiana.

Treści programowe: 1.5, 2.8, 3.5

Zabawy ruchowe  „ Wesoła pisanka” z wykorzystaniem piłeczki, pudełka.

Dziecko biega po pokoju w rytm dowolnej muzyki, na hasło:

– „ Pokaż pisankę ”, zatrzymuje się i pokazuje piłeczkę trzymana w dłoni w stronę rodzica.

– „ „Podskakuje”- podrzuca piłkę w górę łapiąc ją.

– „ Wysoko” –staje na palcach , wyciąga ku górze ręce z piłeczką

– „ średnio” – wykonuje przysiad stukając piłeczką w podłogę.

– „ nisko” – wykonuje siad skrzyżny i toczy wokół siebie piłkę, na klaśnięcie zmienia kierunek.

Na koniec zadaniem dziecka jest wrzucić do pudełka piłkę. Ciekawe kto trafi za pierwszym razem. 🙂

Treści programowe: 3.8, 4.2,4.6

Zabawa słowna „ Wielkanoc” wykorzystaniem fragm. rymowanki

( B. Merthan)

 Siadacie w kole i podajecie sobie jajko ( piłkę) mówiąc fragment rymowanki – RAZ DWA TRZY TĘ PISANKĘ WEŹMIESZ TY.  Kto zostanie z jajkiem w ręku na koniec rymowanki musi powiedzieć słowo powiązane z Wielkanocą. Można podpowiedzieć mówiąc że zaczyna się np. P- palma, K- koszyczek.

Treści programowe: 4.1, 4.7, 3.7

Zabawy ruchowe do piosenki „ Święta wielkanocne”– utrwalenie piosenki

Mamy nadzieję że już trochę osłuchaliście się z piosenką  i spróbujecie śpiewać refren piosenki wyklaskując, wytupując, podskakując jej rytm ( rodzic pokazuje na zmianę z dzieckiem).

Następnie słuchamy piosenki a gdy jest refren rodzic pokazuje :

ręka w górze – dziecko śpiewa głośno;

ręka przed sobą – dziecko śpiewa normalnie;

ręka w dole – dziecko śpiewa po cichu.

Treści programowe:4.2, 4.5, 4.15

Słuchanie wiersza „ Pisanki” ( S. Aleksandrzak)

– Omówienie treści wiersza – opisywanie wyglądu pisanek.

– rysowanie pisanek słuchając wiersza na plecach rodzica, rodzeństwa;

– rysowanie pisanek z wiersza na kartce papieru i przeliczanie pisanek, dopasowywanie liczebnika porządkowego do odpowiedniej pisanki.( jak wyglądała pierwsza, piąta, dziewiąta, pisanka?)

Treści i programowe: 3.9, 1.7, 4.8

 Praca plastyczna „ Wielkanocna girlanda”

Do girlandy wytnijcie z dzieckiem  sylwety jajek i ozdóbcie w dowolny sposób: kwiatki, kropki, paski ,używając farb, kredek, kolorowych serwetek( wycinanie fragmentów) i kleju itd. Gotowe pisanki, przyklejcie do paska papieru. Udekorować można w ten sposób pokój, okno lub drzwi.bb

Grupa 5

4.1; 4.7; 3.8

  • Zabawa ruchowa ze śpiewem „ Przywitajmy się wesoło”

Posłuchaj piosenki i zatańcz na dobry dzień!

4.5; 4.11; 2.7

  • Ćwiczenie spostrzegawczości „ Czym obrazki się różnią?”

Obejrzyj obrazki. Odszukaj i zaznacz 10 różnic między nimi.⏭ TU⏮ str.78

4.4; 4.9;

  • Zabawy z UBU- uczymy się literek.

Dzisiaj poznamy literkę j, J

1.7; 1.9; 4.11

  • Ćwiczenia na nazywanie i rozpoznawanie oraz pisanie nowo poznanej litery

1. Pisz litery j, J po śladach, a potem – samodzielnie. ⏭TU⏮ str. 75

2. Odwzorowywanie liter za pomocą nakrętek, guzików, koralików lub innych dostępnych przedmiotów w domu

3. Wyszukiwanie litery: j, J w tekście

2.7; 2.10; 4.1;

  • Papieroplastyka „ Żabka”

Potrzebna będzie rolka po papierze toaletowym, zielony papier lub biały i zielona farba, klej i nożyczki oraz czarny pisak. Etapy pracy przedstawiają poglądowe zdjęcia ( wyszukane w Pintereście)

2.8; 2.9; 4.6; 4.9

  • „ Poczytajmy razem” w oparciu o portal chomikuj.pl
…. A DZIŚ – piosenka na rozruszanie… znacie ją bardzo dobrze z naszych spotkań integracyjnych, ale dziś niespodzianka –... Więciej
Skip to content