WTOREK 24.III

DZIECI MŁODSZE

  1. Słuchanie wiersza R. Pisarskiego „Zielone serce”:

Na skwerku rosło drzewko,

szeroko rozłożyście.

Srebrzystą miało korę,

zielonosrebrne liście.

            Słuchali chętnie ludzie,

            przechodząc koło drzewa,

            jak wietrzyk wśród gałązek

            wesołe piosnki śpiewa.

            Lecz przyszedł mały urwis,

            ukradkiem wyjął nożyk,                 

            bo napis chciał wyskrobać           

            w srebrzystej miękkiej korze.

            Wycinał powolutku,

            literkę po literce.

            Nie wiedział, że pod korą

            zielone płacze serce.

  • Rozmowa dotycząca wiersza- rodzic zadaje pytania dziecku:
    • Jak wyglądało na początku drzewko?
    • Co zrobił mały urwis?
    • Jak myślisz, co czuło uszkodzone drzewko?

            3.  Zabawa ruchowa „Drzewa na wietrze” .

            Dzieci- drzewa stoją na dywanie słuchając dowolnej muzyki. Kiedy jest ona cicha, dzieci delikatnie poruszają uniesionymi rękami i palcami dłoni, naśladując szum liści na drzewie, a kiedy muzyka staje się coraz głośniejsza- poruszają się coraz mocniej i głośniej szumią.

Zmiany natężenia muzyki decydują o ruchu drzew.

            4.Pobawmy się sylabami.

           Rodzic z dziećmi  dzieli wyrazy na sylaby, np.: wio sna, tra wa, kro kus, tu li pan,  mo ty lek, bo cian, ża ba i inne.

            5.Wykonanie wiosennych drzewek.

            Oklejanie rolki po papierze toaletowym brązową lub czarną bibułą, wycinanie po narysowanym konturze korony drzewa z zielonego kartonu, ozdabianie jej listkami wyciętymi z folii samoprzylepnej i kuleczkami z białej bibułki. Wkładanie korony drzewa w niewielkie nacięcie, w górnej części rolki. Przy wykonywaniu wiosennego drzewka można słuchać ulubionej melodii lub piosenki dziecka.

            Pamiętaj rodzicu, żeby pochwalić dziecko za wykonaną pracę.👍

DZIECI STARSZE

Zabawa  słuchowa  „ Ile mamy?”

Do tej zabawy potrzebne są:

puszka ( kubek, mały garnek), guziki ( kamyki, ziarna fasoli, muszelki itp.), kartoniki z cyferką wykonane z dzieckiem (dziecko wycina kartoniki a rodzic lub dziecko z drugiej strony pisze cyfrę).

 Rodzic wrzuca do puszki przedmioty a dziecko słucha z zamkniętymi oczami.

 Następnie podaje liczbę podnosząc kartonik z cyfrą, i sprawdza wysypując i przeliczając przedmioty z puszki.

Zabawa dydaktyczna „ jaka to literka”

Potrzebujemy nakrętki duże od butelek lub od słoików, jeśli nie mamy to wspólnie z dzieckiem odrysowujemy kształt koła które dziecko wycina a następnie rodzic na jednej stronie pisze literkę. Zaczynamy zabawę od paru kółek z literkami.

Na dywanie rozsypane są kółka z odwróconymi literkami, dziecko odwraca dowolne kółko rozpoznaje literkę jeśli nie to rodzic mówi. Dziecko podaje słowo  które zaczynają się na odwróconą literkę.

Można wzbogacić  zabawę i niech dziecko ułoży zdanie do tego słowa i policzy z ilu zbudował słów.

Zabawa rytmiczna „ Ułóż rytm”

 Do tej zabawy rodzicu wykorzystujemy przedmioty, zabawki znajdujące się w domu lub kartkę i mazak.

Najpierw rodzic układa swój rytm i pokazuje go za pomocą ruchu a potem dziecko np.

  dwa podskoki, jeden obrót, dwa podskoki, jeden obrót.

00 o 00 o 00

Dziś zachęcamy do posłuchania bajki o „Kotałku Nieśmiałku”



Słuchanie wiersza R. Pisarskiego „Zielone serce”: Na skwerku rosło drzewko, szeroko rozłożyście. Srebrzystą miało korę, zielonosrebrne... Więciej
Skip to content