ŚRODA 18.III

DZIECI MŁODSZE

1.Ilustracja ruchowa wiersza Ireny Suchorzewskiej W marcu.

            Raz śnieg pada,     opuszczamy obie ręce, naśladując palcami opadające płatki

            a raz deszczyk.      uderzamy palcami o podłogę

            Na jeziorze          naśladujemy dłońmi ruch chodzenia

            lód już trzeszczy. 

            Błękit nieba          prawą rękę podnosimy do góry    

            lśni w kałuży.       opuszczamy rękę i dotykamy podłogi

            Bałwan w słońcu    na wysokości oczu – stykamy palce wskazujące z kciukami

            Oczy mruży.

            Koniec zimy,

            przerwa, dzwonek.   jedna ręką naśladujemy dzwonienie dzwonkiem

            To nie dzwonek,      naśladujemy obiema rękoma ruch skrzydełek

             to skowronek.

2.Zabawa ruchowa do wiersza Kółko małe, koło duże.

             Kółko małe, koło duże,         wiążemy z dzieckiem (dziećmi) małe i duże koło

             głowa prosto, ręce w górze.   stoimy prosto, wznosimy ręce do góry

             Skłon się w prawo, skłoń się w lewo   robimy skłony w prawo i w lewo

             – tak się w lesie chwieje drzewo.

              Popatrz – łąka!                       dzieci naśladują skoki żabie i zajęcze

             Na tej łące skaczą żabki i zające.

             Miła żabko! Skryj się w wodzie,   dzieci zastygają w ruchu, wybrana osoba

             bo po łące bocian chodzi!              chodzi pomiędzy nimi jak bocian

             Chodzi, szuka w tataraku,

             a po żabkach ani znaku.

3.Zabawa plastyczna Kleksografia.

Potrzebne będą: farby plakatowe, patyczki higieniczne, kartka formatu A4.

  • składamy kartkę na pół i rozkładamy
  • na jednej połowie dziecko tworzy za pomocą patyczków maczanych w gęstej farbie kolorowe kompozycje (najlepiej jeden patyczek do jednego koloru)
  • przykrywa wykonaną pracę druga połową kartki i mocno przyciska
  • rozdziela obie połowy kartki i odkłada do wyschnięcia
  • wykonana pracę można uzupełnić rysowaniem pisakami, wycinać, itp.

4.Zabawa plastyczna Odbijanki.

Potrzebne będą:kredki świecowe lub pastele bez papieru ochronnego, kartka A4 lub A3, duże monety, liście, fragmenty koronki, płaskie przedmioty o wyrazistej fakturze.

  • składamy kartkę na pół; dziecko układa na połowie dowolną kompozycje ze zgromadzonych materiałów
  • przykrywa druga połową i pocierając kredka tworzy odbijanki – dorosły przytrzymuje kartkę, aby przedmioty się nie przesuwały. Najlepiej jest podkładać pojedynczo lub tylko dwa.

5.Zabawa rytmiczna Kuchenna orkiestra.

Potrzebne będą: metalowe pokrywki, garnki, patelnia, drewniany tłuczek, drewniane łyżki.

Dzieci wybierają dowolne naczynia. Starsze pokazują jak na nich grać, młodszym można pokazać. Dorosły jest dyrygentem: może podawać rytm do powtórzenia,  kierować natężeniem gry (cicho – głośno), itp.

„Opowiem Wam, jak to było z wiosną w zeszłym roku” – wspólne oglądanie 7 minut na dobranoc.

DZIECI STARSZE

1. Zabawa słowna „ Jaka jest wiosna?”

Rodzic cicho wypowiada kolejne litery alfabetu, a dziecko w dowolnej chwili mówi stop. dziecko lub rodzic na zmianę podają określenie jakie według nich pasuje do wiosny. Musi zaczynać się na głoskę na której zatrzymał się rodzic, np.    Jaka jest wiosna: k – kolorowa, r – radosna, u – uśmiechnięta , p – pachnąca itp.

2. Praca plastyczna „ Pani wiosna” z wykorzystaniem fragmentu wiersza Bożeny Głogowskiej „ Wiosna i moda”

Pod koniec zimy wiosna wyjęła żurnali stosik.

 – W co mam się ubrać? Dumała

 – co w tym sezonie się nosi?

Założyć sukienkę w kropki?

A może golf? No i spodnie?

Co wybrać, by być na czasie

I nie wyglądać niemodnie?

Torebkę wziąć czy koszyczek?

Na szyję apaszkę cienką,

Na głowę – kapelusz z piórkiem

Czy lepiej beret z antenką?….

Rodzic czyta wiersz, wspólnie z dzieckiem zastanawiają się w co może ubrać się wiosna,  następnie dziecko swój pomyśl przedstawia rysując, malując swoja panią wiosną.

3 Zabawa ruchowa „ Dyktando”

Rodzic mówi , a dziecko wykonuje odpowiednie ruchy:

Idź do przodu cztery kroki i zrób w miejscu dwa podskoki.

Teraz w lewo kroków pięć, przysiad, podskok, ściśnij pięść,

Idź do tyłu cztery kroki i zrób w miejscu trzy podskoki.

Teraz w prawo kroki dwa i od nowa – tralala.

Zabawy  i inspiracje  z  przewodnika „Nowe przygody Olka i Ady” wyd. MAC

Zachęcam, dzieci uczęszczające się religii do odwiedzenia kanału Mocni w Duchu TV Live na portalu YouTube – specjalnie dla dzieci-ciekawe zabawy i zadania. Z pozdrowieniami 🙂 Alina Kowalewicz – katechetka.

 

DZIECI MŁODSZE 1.Ilustracja ruchowa wiersza Ireny Suchorzewskiej W marcu.             Raz... Więciej
Skip to content