ŚRODA 17.VI

Serdecznie Was witamy!

1.9, 4.2, 4.7

  • Ćwiczenia artykulacyjne i ruchowe na podstawie rymowanki Iwony Fabiszewskiej ,,Wakacyjne plany”.
    Mama mówi rymowankę. Za pierwszym razem wspólnie z dzieckiem wykonuje określone ruchy
    i wypowiada sylaby. Podczas kolejnego powtórzenia zachęca dziecko do samodzielności.
    Dziecko:
    Słonko mocno świeci, podnosi ręce i naśladuje wkręcanie żarówek,
    cieszą się więc dzieci podskakuje obunóż,
    Chi, chi, cha, chi, chi, cha, powtarza sylaby i klaszcze w dłonie,
    moc promyków słonko da podnosi ręce i naśladuje wkręcanie żarówek,
    Chodźmy więc nad wodę maszeruje w miejscu,
    po letnią przygodę kontynuuje marsz,
    Plum, plum, plum, plum, plum, plum, powtarza sylaby i pokazuje dłonią kształt fali,
    to strumyka słychać szum wypowiada długo głoskę sz.
    Wejdźmy też na górę naśladuje wchodzenie na górę,
    podziwiać naturę. przykłada dłoń do czoła, tworząc nad oczami daszek i rozgląda się w obie strony,
    Och, och, och, puch, puch, puch powtarza sylaby i klaszcze w dłonie,
    to przedszkolak dzielny zuch. wskazuje ręką siebie.

1.5, 4.7

  • Zabawa przy piosence ,,Niech żyją wakacje”.

Po wysłuchaniu piosenki, mama chwile rozmawia z dzieckiem na temat wakacyjnych zabaw. Następnie podczas ponownego słuchania piosenki proponuje mu naśladowanie np. gry w piłkę, siatkówkę, wiosłowanie, skoki przez skakankę, opalanie się na łące i pływanie.

4.12, 4.15

  • Zabawa dydaktyczna ,,Wakacyjne bagaże”.

Do tej zabawy potrzebne będą: plecak lub mała walizka; przedmioty: czepek i okulary do pływania, czapka, letni kapelusz, foremki i łopatka do piasku, okulary przeciwsłoneczne, dmuchane koło do pływania, piłka (może być plażowa). Mama i dziecko wyjmują po kolei przedmioty z walizki. Dziecko nazywa je i układa na dywanie w grupy: do pływania, do ochrony przed słońcem i do zabawy. Starsze dziecko może dzielić ich nazwy na sylaby i głoski.

4.13

  • Zabawa Bawimy się sznurówkami.

Mama zaprasza dziecko do zabawy sznurówkami. Dziecko podchodzi do pudełka
po butach, w którym znajdują się różnokolorowe sznurówki różnej długości. Stara się odszukać parę jednakowych sznurowadeł, a następnie siada na dywanie i wykonują polecenia
mamy. np.
* związuje sznurówki ze sobą w dowolny sposób,
* składa je tak, aby zajmowały jak najmniej miejsca; układa z nich koło, układa z nich
dowolny kształt, nazywa go,
* spaceruje po pokoju, trzymając sznurówki na wyciągniętych palcach wskazujących,
* układa z wszystkich sznurówek ścieżkę, po której porusza się, idąc noga za nogą,
* przeskakuje raz z jednej, raz z drugiej strony sznurówek w dowolny sposób,
* szereguje je w zależności od koloru i długości.

4.8

  • Latawiec z papieru.

Zachęcamy do wspólnego wykonania latawca w kształcie ptaka – z gwarancją latania nawet w bezwietrzny dzień.

PRZYPOMINAMY O GŁOSOWANIU do 24.00 dziś 🙂

Dla chętnych kilka zadań

Serdecznie Was witamy! 1.9, 4.2, 4.7 Ćwiczenia artykulacyjne i ruchowe na podstawie rymowanki Iwony Fabiszewskiej ,,Wakacyjne plany”.Mama mówi... Więciej
Skip to content