Środa 15.IV

ćwiczenia gimnastyczne ⏭ZWIERZĄTKA

Grupa 1

Witamy Was kochane dzieci. Dziś poznacie nową piosenkę. Zaczynamy zabawą na powitanie.🎶

Treści programowe: 1.5
Zabawa ruchowa na powitanie przy piosence Przywitajmy się wesoło .
Stańcie naprzeciwko siebie. Mama wykonuje ruchy zgodnie z tekstem piosenki – spróbuj ją naśladować. Podczas samej melodii biegajcie po pokoju naśladując koniki (krok dostawny).

Po zabawie czas na odpoczynek. Usiądźcie wygodnie.

4.5, 4.7
Słuchanie piosenki Idą kaczuszki.
Posłuchaj i rozpoznaj głos zwierzątka z podwórka (kwakanie kaczki).🎵



Droga mamo, możesz chwilkę porozmawiać z dzieckiem na temat wyglądu kaczki, jej zwyczajów (wiadomości z poprzedniego dnia). Potem zaproponuj dziecku wysłuchanie piosenki.

Podczas słuchania piosenki, zachęć dziecko do śpiewania refrenu, czyli rytmicznego kwakania.
Czas na krótką rozmowę na temat treści piosenki. Oto nasza propozycja pytań: Co robiły kaczuszki? Jakie mają nóżki? Jak się poruszały? Co chciały zrobić w wodzie?
Jeżeli dziecko jest zainteresowane piosenką, możesz ją jeszcze raz powtórzyć.

Myślimy, że spodobała Wam się piosenka o wesołych kaczuszkach. Pora się trochę przy niej poruszać.

4.1
Zabawa przy piosence Idą kaczuszki.
Pokaż mamie, jak porusza się kaczuszka. Może razem spróbujecie?
Mama wystukuje na instrumencie perkusyjnym ( dwóch klockach, dwóch patyczkach, dwóch drewnianych łyżkach, itp.) rytm do biegu, marszu lub podskoków – poruszaj się zgodnie ze słyszanym rytmem. Kiedy usłyszysz piosenkę, to naśladuj poruszanie się kaczuszki.

Nasze małe kaczuszki pewnie się troszkę zmęczyły. Czas na chwilę odpoczynku.

4.2
Ćwiczenia dźwiękonaśladowcze Ptaki z wiejskiego podwórka.
Czy znasz inne ptaki mieszkające na wiejskim podwórku? Mama pokaże Ci wybrany obrazek ptaka. Spróbuj naśladować głos, jaki wydaje.

Znakomicie Ci się udało!👍

1.7
Malowanie farbami rysunku kaczuszki.
Potrzebne będą farby akwarelowe i rysunek kaczuszki.
Wskaż i nazwij kolory farb, których użyjesz do pomalowania kaczuszki (film do piosenki). Pamiętaj, pomaluj obrazek starając się utrzymać w konturze.
Życzymy wykonania pięknych obrazków.
https://drukowanka.pl/kolorowanka/mala-kaczuszka-dla-dzieci/

Po południu proponujemy zatańczyć z dzieckiem wesoły taniec.
https://www.youtube.com/watch?v=izQ5IAmTaFA

Grupa 2

Treści programowe: 2.8, 2.10, 2.11, 4.2, 4.6

Ćwiczenia ortofoniczne- odgłosy:

Rodzic pokazuje ilustracje różnych zwierząt wiejskich: kura, kaczka, krowa, koza, koń, świnka, itp. a dzieci nazywają je i naśladują wykonywane przez nie odgłosy.

1.4, 1.5, 1.6, 3.8

Zestaw ćwiczeń gimnastycznych:🤸‍♂️🤸‍♀️

Gra na fujarce- dzieci stojąc naśladują grę na fujarce, nabierają powietrze nosem, wydmuchują ustami,

Skradający się kot- dzieci leżą płasko na brzuchu i cicho pełzają z podnoszeniem i wysuwaniem przedniej i tylnej łapki- na zmianę,

Łapanie much- dzieci prawą i lewą rękę wyciągają pod skosem w górę, na zmianę, zamaszystym ruchem i zaciskają piąstkę (chwytają),

Gęsi na spacerze- dzieci idą gęsiego, jedno za drugim, kołysząc się na boki,

Węszący piesek- dzieci klęcząc, opierają dłonie o podłogę, łokcie mają skierowane na zewnątrz. W tej pozycji posuwają się do przodu.

1.9, 4.4, 4.7, 4.9

Ćwiczenia słuchowe.

Podział na sylaby nazw zwierząt mieszkających na wiejskim podwórku:

kro- wa
koń
świ- nia
ko- tek
pies
kacz- ka
gęś
ku- ra
ba- ra- nek
ko- gut
in- dyk
ko- za
kró- lik

3.8, 4.1, 4.2, 4.6, 4.7

Improwizacje metodyczne- „Zaśpiewaj rymowanki”.

Drogi rodzicu, spróbuj z dzieckiem wymyślić melodię do zaproponowanych tekstów (wg D. Chauvel, Ch. Noret):

Do re, mi, mi, mi
mały ptaszek śpi.
Mi, re, do, do, do
kotek szuka go.

A, a, a, pieski dwa,
e, e, e bawią się,
i, i, i trzeci śpi.

Tup, tup, tup,
kysz, kysz, kysz,
czy to żaba,
czy to mysz.

1.8, 1.9, 2.10, 2.11, 4.1, 4.8

Kolorowanie obrazków wybranego zwierzęcia z zagrody wiejskiej.

Rodzicu, przygotuj proszę dziecku obrazki z jego ulubionymi zwierzątkami z zagrody wiejskiej, np.:

i poproś by je pokolorowało najpiękniej jak potrafi. Zwróć proszę uwagę, czy trzyma się konturów obrazka, jak trzyma przybory w ręku, jakich używa kolorów, czy pracę wykonuje do końca czy ją przerywa.

Zajęcia opracowano na podst. wydawnictwa MAC Edukacja i materiałów własnych.

Grupa 3

Witamy Was w kolejnym dniu nowego tygodnia. Mamy nadzieję, że wszyscy są zdrowi.😉
Podstawa Programowa: 1.7; 1.9; 2.6; 2.9; 3.5; 4.1; 4.2; 4.5; 4.7; 4.8;

W tym tygodniu wybierzemy się do zagrody wiejskiej. Na początek posłuchajcie zagadek „Na wiejskim podwórku” – zagadki słuchowe połączone z ortofonicznymi. Dzieci podają nazwy zwierząt , a następnie próbują te zwierzęta naśladować.



Super. Wszyscy sobie poradzili.
Teraz czas na zabawę ruchową z piłką „Kto mieszka na wsi?”- dorosły rzuca piłkę do dziecka podając pierwszą sylabę wyrazu (nazwy zwierzęcia np. kro-. ) dziecko łapie piłkę i wypowiada nazwę zwierzęcia.

Piosenka „Bajkowa drużyna – Ko, Ko, Ko”

– uważnie posłuchaj treści piosenki i odpowiedz na następujące pytania:

  • jakie zmartwienie miała kwoka?
  • kogo mama kwoka pytała gdzie są jej kurczęta?
  • czy mama znalazła dzieci? Jak skończyła się ta historia?

    Czas na pracę plastyczną „Moje ulubione zwierzątko hodowlane” – twórcza praca plastyczna. Techniki łączone wg pomysłów dzieci i dostępnych materiałów. Kto ma problem z narysowaniem zwierząt to podpowiadamy jak to w prosty sposób zrobić. Powodzenia i czekamy na zdjęcia

Grupa 4

Treści programowe:1.5, 4.7

Witamy i zapraszamy do zabawy przy znanej piosence „ Pan Mc Donald farmę miał” –  śpiewamy, rytmicznie klaszczemy a poruszamy się w kole do samej melodii .🎶

Treści programowe: 1.9, 4.6

Rysowany wierszy „ Kaczuszka ( E.M. Skorek)

                         Jak narysować Kaczuszkę?

Najpierw dać głowę czy nóżkę?  Ja narysuję główkę i dziobek,

                 szyję i tułów kaczuszce dorobię.

Tu kreska –i mamy skrzydełko kaczuszki. A gdzie kaczuszka ma swoje nóżki?

           Kaczuszka po wodzie pływa i w wodzie nóżki ukrywa.

Zdjęcie rysunku

Narysuj a następnie naśladuj chód i głos kaczki.

Treści programowe:4.2, 4.5, 2.10

Zagadki  „ jakie to zwierzę?”  

Posłuchaj zagadek

-po każdej zagadce dziecko podaje nazwę, dzieli na sylaby i głoski, szuka zdrobnienia ( krowa – krówka) i wymyśla określenie ( Jaka jest krowa –duża, łagodna, spokojna…

Dla chętnych zapraszamy do karty pracy cz.4 s.6 lub ⏭TU

Treści programowe: 1.4,1.8

Zabawy ruchowe W Wiejskiej zagrodzie”

– Przestraszone kurczątko” – do cichej muzyki dziecko porusza się na hasło UWAGA KOT ucieka do „ Kurnika” ( wyznaczonego miejsca w pokoju) wydając odgłosy . Na hasło NIE MA KOTA, powrót do zabawy.

– „ Kaczuszka szuka ziarenek” – dziecko chodzi kołysząc się na boki, co pewien czas wykonuje skłon w przód – zbiera rozrzucone ziarenka ( papierki) i prostuje się.

– „ Na grzędzie” –Przechodzi stawiając nogę za nogą ,po sznurku ( szaliku) tak aby z niego nie spaść.

– Maszeruje po obwodzie dywanu z rytmicznym klaskaniem, tupaniem i powtarzaniem rymowanki:

NA PODWÓRKU JEST WESOŁO, WIELE ZWIERZĄT CHODZI W KOŁO.

KO, KO, KO I KWA, KWA, KWA, NIECH ZABAWA DALEJ TRWA.

Treści programowe: 1.6, 4.15

Zabawa konstrukcyjna „ Wiejska zagroda”

Zbudowanie z klocków dużej zagrody , wykorzystanie do zabawy kolorowych klocków.

Dziecko manipuluje klockami podczas opowiadania mamy.

 – Mama mówi lub pokazuje cyfrę -w zagrodzie mamy 5 kurek( klocki) żółtych i 2 kurki białe. Ile jest wszystkich kurek?

– 6 (żółtych klocków)kaczek bawi się w wodzie przybiegł Burek, wystraszył 2 kaczuszki . Ile zostało kaczek?

Treści programowe: 4.1, 1.7

 Zabawa plastyczna „ kolorowe zwierzątko”

Odrysowanie, pokolorowanie i wycięcie a następnie przewlekanie kolorową nitką ( wełną) przez wykonane otwory za pomocą dziurkacza, grubej igły lub szydełka, tworząc kontury.

Miłej zabawy👋😉

Cześć zabaw wykorzystanych z przewodnika MAC

Grupa 5

Witamy Was i zapraszamy na powitanie dnia ruchem

1.1; 1.5; 1.8; 2.1; 3.8

  • Zabawa ruchowa do piosenki „ Dzień dobry już dzień”🎶

Poruszajcie się zgodnie z treścią piosenki

4.19; 4.2; 2.10; 2.11; 4.6

  • Ćwiczenie słuchu fonematycznego „ Jak nazywa się to zwierzę?

Obejrzyj obrazki i nazwij zwierzęta. Podziel ich nazwy na sylaby, a wybrane przez mamę- na głoski

https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/kolorowy_start_zplusem_6latek_ksiazka/mobile/index.html#p=72 str. 70, 71

4.4; 4.5; 4.9; 4.11

  • Zabawa matematyczno- językowa „ Układamy wyrazy”

– Nazwij figury geometryczne w 1 wierszu tabeli. Następnie przeczytaj litery, które im odpowiadają.

– Odszyfruj ukryte wyrazy, umieszczając pod figurami odpowiednie litery. Odczytaj wyrazy. POWODZENIA!👍

1.4; 1.8; 3.2

A teraz poruszaj się razem ze Świeżakami w rytm muzyki

  • Zabawy ruchowe przy muzyce „ Ćwicz ze Świeżakami”🤸‍♀️🤸‍♂️

1.7; 4.8; 4.1; 4.13; 1.9

  • Zabawa plastyczna „ Portret zwierzaka”

Do zabawy potrzebny będzie duży arkusz papieru np. szary, przybory do rysowania, farby, pędzle oraz kostka do gry. Zaproś do zabawy rodziców lub rodzeństwo.

            Zabawa polega na rysowaniu tylu elementów ile oczek wyrzucisz na kostce. Potem kostkę przekaż następnej osobie. Pamiętaj tworzycie wspólny rysunek.

Zabawa kończy się gdy powstanie wspólny obraz zwierzaka.

Jakie zwierzę udało  Wam się stworzyć???

Karty pracy na dziś: :https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/kolorowy_start_zplusem_6latek_karty_pracy_cz3/mobile/index.html#p=91 str. 88

ćwiczenia gimnastyczne ⏭ZWIERZĄTKA ⏮ Grupa 1 Witamy Was kochane dzieci. Dziś poznacie nową piosenkę. Zaczynamy zabawą na powitanie.🎶... Więciej
Skip to content