Środa 1.IV

zakręć kołem⏮GIMNASTYKA PORANNA – RULETKA – DLA WSZYSTKICH 👫i 🕺💃.

Grupa 1

Treści programowe:  3.8

            Dzisiaj proponujemy zabawy z elementami matematyki. Zaczynamy od znanej zabawy ,,Ence – pence”.🤛🤜

  • Zabawa ćwicząca spostrzeganie ,,Ence – pence”.

W tej zabawie będą potrzebne drobne przedmioty, które można ukryć w dłoni dziecka (guzik, moneta, piórko). Dziecko siedzi naprzeciwko mamy, która trzyma ręce z tyłu za sobą. W jednej dłoni ma ukryty przedmiot. Mówi do dziecka: Ence-pence, w której ręce? I pokazuje zaciśnięte pięści. Zadaniem dziecka jest dotknąć tej dłoni, w której według niego jest ukryty przedmiot. Jeżeli zgadnie – to zamieniają się rolami, a jeśli nie – zgaduje ponownie.

Treści programowe: 4.15

  • Zabawa matematyczna ,,Układamy kółka”.

Do tej zabawy będą potrzebne kółka z papieru w jednym kolorze – po jednym komplecie dla mamy i dziecka; dwa talerzyki (mogą być papierowe).

Mama siedzi razem z dzieckiem  naprzeciwko siebie. Każdy z Was  ma przed sobą  talerzyk i komplet kółek. Mama układa na swoim talerzyku kółka i prosi „ułóż tyle samo co ja”’ Wspólnie głośno liczymy a mama podpowiada „popatrz można połączyć je pary ,wtedy jest tyle samo. A teraz role mogą się odwrócić i to dziecko sprawdza mamę czy ułożyła zgodnie z jego poleceniem .  👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍

  Treści programowe: 4.7, 1.5

  • Zabawa ruchowa ,,Wiosna budzi kwiaty”.

Wspólna zabawa dla uśmiechu i zdrowia . Każda mama ma na pewno jakiś kwiatek w domu -może być sztuczny  lub z papieru – liczymy na pomysłowość mamy. Zaczynamy.  

             🖐☝️✋👌👍🤛👊✊👋👋

Dziecko – nasionko leży skulone na dywanie. Mama – Pani Wiosna porusza się w rytm muzyki i delikatnie dotyka dziecko kwiatkiem, które powoli podnosi się i wykonuje wymyślone przez siebie śmieszne pozy  i zaprasza mamę do wspólnego tańca . Potem następuje zamiana ról. 

,,Wiosna w błękitnej sukience”

Treści programowe: 4.8

  • Eksperymenty plastyczne ,,Jak powstają kolory wiosny?”

A teraz czas na mieszanie kolorów. Do tej ciekawej zabawy wystarczą farby plakatowe w kolorach: żółta, niebieska, czerwona; pędzelki, woda, kawałek grubej folii lub talerzyk; sylwety krokusów.

Na początku zabawy tata lub mama przygotowuje „kleksy” kolorowych farb na talerzyku lub foli. Rozmawiamy : „popatrz jakie  tu są kolory , powiedz jaki to kolor, jakie mamy przedmioty w domu w tym kolorze itp.” „A teraz będziemy czarować !!!!!”Wspólnie z dzieckiem mama przy użyciu pędzelka miesza wybrane farby przez dziecko .Obserwujecie wspólnie  efekt mieszania się kolorów i zastanawiacie się „co można nim namalować.” Potem malujemy powstałymi kolorami sylwety krokusów.

Zabawa po południu .

Pamiętacie zabawę z kolorami ?

Pomalowane kwiatki ,które już na pewno wyschły  tata może wspólnie z dzieckiem  może wyciąć. Tak powstałe kwiaty przyklejamy na większą kartkę i dorysowujemy kredkami  inne symptomy wiosny np. słoneczko, zieloną trawę, inne kwiaty , wiosenny deszczyk i co nam jeszcze przyniesie nasza fantazja. Tak wykonany wspólny obrazek z mamą i tata to doskonała dekoracja do Waszego salonu. link poniżej⬇️⬇️⬇️⬇️⬇️⬇️⬇️⬇️⬇️⬇️

Grupa 2

  • Zabawa dydaktyczna „Co robi?”.

            Rodzicu podaj dziecku nazwę elementu pogody, który można zaobserwować w kwietniu i poproś dziecko aby mówiło co robi dany element pogody, np.:

  • śnieg- prószy,
    • deszcz -leje,
    • słońce- świeci,
    • wiatr- wieje,
    • burza-grzmot- grzmi, piorun- błyska,
    • grad- uderza.

3.5,  4.5,  4.6,  4.7

  • Ćwiczenia słuchowe „Naśladowanie odgłosów”:🌧🌩🌪💧☔❄

– padającego deszczu- kap, kap, kap,

– wiejącego wiatru- szszsz, szszsz,

– roztapiających się sopli- kap, kap, kap,

– kroków osoby idącej po roztopionym śniegu- chlup, chlup, chlup.

1.4,  2.6,  4.7,  4.11

  • Utrwalenie piosenki „Zielona wiosna” D. i K. Jagiełło.
Zielona wiosna

Zachęcam rodziców i dziecko do słuchania, śpiewania i poruszania się w rytm słuchanej piosenki.

4.5,  4.6,  4.7

  • Wesołe rozmowy rodzica z dzieckiem nt. Co by było gdyby…?     
  • Zamiast kropel deszczu spadły cukierki?
    • Chmury były kokosowymi ciastkami?
    • Wiatr pachniał kwiatami?

Rodzicu zwróć proszę uwagę na sposób wypowiadania się Twego dziecka: powoli, wyraźnie, umiarkowanym tonem, prawidłowa budowa zdania.  👌👌👌😉

2.10,  2.11,  4.8,  4.11,  4.16

  • Malowanie farbami wiosennego obrazka podczas słuchania utworu A. Vivaldiego „Cztery pory roku-wiosna”
Koncert E-dur Allegro Wiosna cz. 1

1.6,  2.2,  2.8,  2.10,  2.11

  • Zabawy konstrukcyjne „Budowanie budek lęgowych dla ptaków”.          

            Drogi rodzicu, pobaw się  z dzieckiem klockami, zbudujcie budki lęgowe dla ptaków. Wyjaśnij dziecku dlaczego są one potrzebne.

Życzymy miłej zabawy 👊

Zajęcia opracowano na podst. wydawnictwa MAC Edukacja i materiałów własnych.

Grupa 3

Podstawa Programowa: 1.5; 1.8; 2.7; 3.8; 4.1; 4.2;  4.7; 4.8; 4.10 ; 4.15;

Kochane dzieci dziś poznamy nową piosenkę. 🎶🎶🎶🎶🎶🎵🎵🎼🎼

,,Kle kle boćku”

Posłuchajcie jej i odpowiedzcie rodzicom :

– Kto szykował śniadanie dla bociana

– skąd wracał bocian

– kto szykował i gdzie, gniazdo dla bociana

  •  Zestaw ćwiczeń gimnastycznych „Ptasie zabawy”

Przedstawiamy kilka zabaw ruchowych wspomagających sprawność fizyczną waszych dzieci

„Słuchamy kukułki” –  twoim zadaniem będzie naśladowanie kukania kukułki. Dziecko stojąc tyłem nasłuchuje, ile razy rodzic zakuka. Następnie tyle samo wykonuje: przysiadów z wyprostowanymi rękoma oraz podskoków obunóż (w tą zabawę bawiliśmy się już w poniedziałek)

„Ptaki wracają” – dzieci biegają po pokoju w jednym kierunku, w rytmie uderzeń w dwie łyżki. Podczas przerwy w grze zatrzymują się, wyciągają ręce do góry i delikatnie nimi machają.

„Ptaki budują gniazda”- do tej zabawy potrzebujemy dwóch obręczy, może być szarfa wykonana z wełny , sznurka lub wstążki oraz klocki. Obręcze to gniazda.  Dziecko stoi w rozkroku, obręcze przy lewej i prawej nodze. Dziecko wykonuje skłon do jednej nogi , raz do drugiej – przedkładając klocki z gniazda do gniazda.

„Pisklęta rosną” – dziecko maszeruje po pokoju wysoko podnosząc kolana, na hasło rodzica „Pisklęta rosną” zatrzymują się i wykonują przysiad. Powoli prostują się i wspinają się na palce. Zabawę powtarzamy kilka krotnie.

„Do gniazda”- rozkładamy w pokoju szarfy wykonane z wełny, wstążki lub sznurka. Zadaniem dziecka, jest skok obunóż z gniazda do gniazda.

„Relaks z piórkiem” – dziecko leży na plecach , kładzie piórko na klatce piersiowej  i wykonuje wdech nosem i wydech ustami. Jeżeli nie macie piórka, można je zastąpić kawałkiem papieru.  

  • Zabawa matematyczna „Wielkość gniazd” – drogie dzieci policzcie ile jest gniazd i określcie ich wielkość (pierwsze jest mniejsze od drugiego, drugie jest większe od trzeciego, trzecie jest mniejsze od drugiego)
  • Malowanie farbami – drogie dzieci namalujcie farbami ilustrację do piosenki „Kle, kle boćku”. Czekamy na wasze prace.

Grupa 4

Zapraszamy do zabaw związanych z 1 kwietna (prima- aprilis)  😀

Treści programowe:2.1, 4.3

  • Zabawa dydaktyczna „ Zamiana miejsc” – kształcenie spostrzegawczości i pamięci.

(Gdy jeszcze dziecko śpi w jego pokoju albo w innym poprzestawiać różne rzeczy, zabawki , pozamieniać ich miejsce, schować).

Co to się dzisiaj zadziało? Wspólne dojście do tego jaki dziś mamy dzień.

 Zadaniem dziecka będzie odłożyć na te samo miejsce przedmiot lub zabawkę.  Możemy wykorzystać wiersz.

Primaaprilisowe psoty 😀

Dzisiaj wszyscy czynią psoty.

Już na chmurkę wlazły koty.

Bocian do psiej budy puka,

żaba żabki w gnieździe szuka.

Wierzba dziś zakwitła w garnki kolorowe.

Na płocie wyrosły bazie gałgankowe.

Za kwoką wędrują trzy małe bociany,

A ty jakie psoty wymyślisz dla mamy?

M Walczak i B. Okraska – Ćwiek

Rozmowa z dzieckiem na temat wierszyka  kto jakie zrobił psoty, i jak  naprawdę powinno być.

Treści programowe: 4.14, 1.5

  • Zabawa ruchowa  „ taniec z zabawką”🕺💃

Podczas piosenki „ Wiosenny rock” lub innej dziecko tańczy w rytm trzymając zabawkę w ręce.

Brak muzyki rodzic mówi gdzie ma dziecko położyć zabawkę np. na dywan, pod krzesło, przed sobą , za sobą,  położyć po lewej – prawej stronie.

Zabawę powtarzamy parę razy, rodzic może mylić dziecko i sprawdzać czy słucha poleceń.

Treści programowe: 3.7,  2.2, 4.2

  • Zabawa słuchowa „ Wszystko lata”- kształcenie słuchu i uwagi dziecka (inspiracja M. Bogdanowicz).

Podnosimy ręce jak usłyszymy  prawdziwe zdanie np.

 mucha – lata ( podnosimy ręce), bocian- lata, wrona -lata, motyl –lata, samolot- lata).

Rodzic jednak robi psikusy i często mówi inaczej i również podnosi ręce np. samochód- lata (podnosi rodzic ręce sprawdza czy dziecko słucha  bo w tym momencie nie powinno), traktor- lata, pólka- lata, piesek- lata.

Jeśli w zabawie uczestniczy więcej osób, to wygrywa ta osoba która nie pomyliła się ani razu.

Treści programowe: 4.1,1.7

  • Zabawa plastyczna „ Primaaprilisowe zwierzątka”- rozwijanie wyobraźni plastycznej.

Dziecko wykonuje dziwne zwierzaki wykorzystując: plastelinę, masę solną lub

stare kolorowanki z których wycina fragmenty zwierząt i tworzy inne , przyklejając na kartkę.

Przepis na masę solną 👍

1szklanka mąki, szklanka soli, pół szklanki wody ( można dodać odrobinę oleju).

Wspólnie z dzieckiem wyrabiamy masę tak jak do pierogów.

Życzymy wspaniałej zabawy 🙂

Grupa 5

4.2; 4.6; 3.9

  • Zabawa słowna „ Dokończ wypowiedź”

Rodzic zaczyna mówić zdanie związane z wiosną, a dziecko dokańcza np.:

– Lubię wiosnę bo…

– Nie lubię wiosny bo…

– Gdy świeci słońce to…

4.8; 1.9; 4.14

  • Zabawa sensoryczna- pisanie palcem

Potrzebne będą: pojemnik, mąka ( może być sól, cukier, piasek), kilka kartek, marker.

Rodzic wysypuje mąkę na np. blaszkę, tacę. Na kartkach pisze litery, cyfry, wzory. Dziecko odwzorowuje je palcem na mące

4.15; 1.5; 4.1

  • Zabawa dydaktyczna „ Zwiastuny wiosny”🥀⚘🌱🌼

Porozmawiaj z rodzicami po czym poznać wiosnę. Spróbuj rozpoznać zwiastuny na obrazkach: ⏭TU

Gdy już wiesz jak wyglądają cyferki od 1 do 10 posłuchaj piosenki, a potem zaśpiewaj…

„ Jeden, dwa i trzy” 🎶

  • Lepienie z kaszoliny.

Gdy w domu nie ma plasteliny, ani ciastoliny można zrobić masę do lepienia. Wystarczy: kasza manna, ciepła woda i naczynie.. Wesołej zabawy!

4.16; 4.18; 3.2

  • Poznanie zwyczajów związanych z pożegnaniem zimy i powitaniem wiosny

Posłuchaj ciekawostek. Czy wiesz, że…? 👍

.(… ostatnie słowo; PUSZCZAJĄ JE NA WODĘ”)

I NIESPODZIANKA , primaaprilisowa niespodzianka :)💃🕺😆😉😋😙🙂

PRAWIDŁOWE ROZWIĄZANIA MOŻNA PRZESYŁAĆ NA ADRES grupaPP5interia.pl; a nagroda to …….😉😃

⏭zakręć kołem⏮GIMNASTYKA PORANNA – RULETKA – DLA WSZYSTKICH 👫i 🕺💃. Grupa 1 Treści programowe:  3.8... Więciej
Skip to content