Poniedziałek 18.V

Przez kolejne dni będziemy rozmawiać o RODZINIE, w tym o zawodach. Poprzedni tydzień dzieci słuchały wierszy J. Brzechwy, więc dziś niespodzianka dla RODZICOW Brzechwa dla DOROSŁYCH – do przeczytania 😉 ( znalezione w sieci www)

PRZEDSZKOLNE LABORATORIUM JAK DZIAŁA MYDŁO TU

GIMNASTYKA dla całej RODZINY 🙂 TU

Dzieci młodsze

1.4,  1.5,  4.7

  • Ćwiczenia logorytmiczne- poruszamy się zgodnie  z wierszem.

            Dzieci poruszają się (razem z rodzicem) zgodnie z tekstem wypowiadanego za rodzicem wierszyka.

Zrób do przodu cztery kroki

i rozejrzyj się na boki.

Tupnij nogą raz i dwa.

Ta zabawa nadal trwa.

Teraz w lewo jeden krok,

przysiad i do góry skok.

Zrób do tyłu kroków trzy,

by koledze otrzeć łzy.

Klaśnij w ręce razy pięć,

na klaskanie też masz chęć.

4.11,  4.13,  4.15

  • Zabawa dydaktyczna „Porównaj liczebność zbiorów”

            Na podłodze rozkładamy kartki z narysowanymi zbiorami o różnej liczebności, np.: biedronki o różnej ilości kropek, bukiety z kwiatami, ule dla pszczół.

Zadaniem dzieci jest ich porównywanie i określanie przy użyciu słów: mniej- więcej, równo, tyle samo.

4.5,  4.7

  • Słuchanie piosenki „Dla ciebie mamo”

            Rodzicu, po wysłuchaniu piosenki zadaj dziecku pytania:

  • o kim jest ta piosenka?
    • w jaki sposób możemy okazać miłość mamie?

4.2,  4.5,  4.20

  • Słuchanie wiersza D. Wawiłow „A jak będę dorosła.”

Jak mi ręce urosną,

jak mi nogi urosną,

jak już będę dorosła

i wysoka jak sosna,

to zostanę, zostanę, zostanę… no, kim?

To na pewno zostanę lekarzem!

Przyjdę w białym fartuchu,

mamie zajrzę do ucha,

tatę klepnę po brzuchu,

powiem: „Trzymaj się zuchu!”

I zapiszę, zapiszę, zapiszę… no co?

I zapiszę paskudne lekarstwo!…

1.8,  1.9,  4.1,  4.8,  4.20

  • Praca plastyczna „Kim będę w przyszłości?”

Do wykonania pracy będą potrzebne kolorowe kartki i kredki- mogą być pastele.

Inspiracją do wykonania pracy niech będzie wcześniejsze wysłuchanie fragmentu wiersza

„A jak będę dorosła.”

Zajęcia opracowano na podstawie wydawnictwa MAC Edukacja i materiałów własnych.

Dzieci starsze

Witamy !!! w tym tygodniu będziemy rozmawiać o Rodzinie , o zawodach przez rodziców wykonywanych. Zapraszamy do wspólnych zabaw.
1.5
Zabawa ruchowa „ Przywitamy się wesoło”
naśladujemy ruchem słowa piosenki



3.2, 2.1, 3.8

Album rodzinny – oglądanie zdjęć rodziców z dzieciństwa.

  • swobodna rozmowa, porównywanie, kto do kogo jest podobny , jaki kolor włosów, oczu.
    4.2, 4.20
    Zabawa słowna „ Gdzie pracuje moja mama, mój tata?”
?????????????????????????????????????????????????????????

  • przypomnienie dzieciom gdzie rodzice pracują,
  • czy zawód rodziców jest na tym obrazku?
  • jakie zawody są przedstawione na obrazku ?

3.9,4.5, 4.20
Zagadki słuchowe „ zawody”


  • Posłuchaj zagadek, popatrz na obrazek i wskaż o którym zawodzie jest mowa.
  • Zabawcie się w układanie zagadek razem z dzieckiem do pozostałych zawodów.

4.1, 4.7
Zabawa rytmiczno ruchowa do piosenki „ Piosenka o sprzątaniu”
Znacie piosenkę, zaproście rodziców do wspólnej zabawy. Naśladujcie ruchem treść piosenki. Rytmiczne klaszczemy , tupiemy do piosenki.

1.9, 2.7,4.9
Karta pracy „Dopasuj rysunek do nazwy zawodu”

  • Czytaj samodzielnie lub z pomocą rodzica.

1.7, 4.15
Zabawa matematyczna „ Dodaję i odejmuję ”
Potrzebujemy kolorowy papier, odrysowujemy ręce a następnie wycinamy. Kładziemy wycięte rączki, które nam pomogą w dodawaniu i odejmowaniu.

1.7, 4.1
Praca plastyczna „ Kwiatek ”
Potrzebujemy kolorowe kartki, nożyczki, klej oraz talerzyk okrągły do odrysowania.

Wykorzystano zabawy i karty z Przewodnika, własne pomysły i stronę WWW.

Przez kolejne dni będziemy rozmawiać o RODZINIE, w tym o zawodach. Poprzedni tydzień dzieci słuchały wierszy J. Brzechwy, więc dziś... Więciej