PIĄTEK 27.III

Grupa 1

Treści programowe : 2.11, 4.1

  • Słuchanie wiersza K. Datkun-Czerniak „Wiosna.”

Na początek naszych zabaw , możemy pooglądać ilustracje w czasopismach różnych kwiatów wiosennych, a  może mamy jakieś w domu – wtedy możemy je powąchać , dotknąć i opowiedzieć mamie jak ten kwiatek wygląda. A teraz Ty drogi Rodzicu przeczytaj dziecku wierszyk🤩

Wiosna w zielonej sukience nogami bosymi stąpa.

 I gdzie stopę stawia, tam… to chyba czary – wiosenny kwiat zostawia.

 Po spacerze wiosny świat zmienia się cały.

 Ptaki wśród zieleni radośnie śpiewają,

        motyle fruwają, świerszcze cicho grają.

        Kwiaty kolorowe wśród traw zakwitają.

        Gdyby nie ty, wiosno, i te twoje czary,

        to świat byłby pewnie i smutny, i szary.

Można porozmawiać z dzieckiem o treści wiersza np. „co zapamiętał , czy mu się podobał i dlaczego”.  👌

4. 7, 4. 15, 4.18, 3. 9

     • Zabawa „Mój wiosenny kwiatek”  na podstawie wysłuchanego wiersza.

Do zabawy potrzebujemy: kolorowe kartki oraz gotowy wzór kwiatka np. stokrotki .  🌼Mama    prezentuje kwiatka w całości a później bez płatków. Pytamy dziecko : Czego mu brakuje? Doklejamy lub układamy wspólnie (może to zrobić np. za pomocą taśmy mocującej) dwa płatki, a  dziecko je przelicza. W ten sposób możemy bawić się aż  powstanie cała stokrotka.

  • Teraz trochę ruchu dla zdrowia „Zapraszamy Was Rodziców do wspólnej zabawy”.

My również znamy zabawę muzyczno-ruchową jak nasi koledzy z grupy 2 „Taniec połamaniec”.

Rodzicu skorzystaj z podanego linku w grupie 2 w dniu poprzednim 🙂

  • Zabawa twórcza „ Czerwony jak..”🌷

Rodzic podaje nazwę koloru a dziecko przykład czegoś, co kojarzy mu się z tym kolorem (np. czerwony jak… tulipan, zielony jak… trawa).

  •  quiz „Ja to znam i wiem”.👍

 Rodzic zadaje pytania – zagadki .

Dzieci odpowiadają poprzez uśmiech (prawda) lub smutną minę (fałsz).

− Pora roku, która jest teraz, to wiosna.

− Wiosną jest mało kwiatów.

− Wiosną jest bardzo zimno i często pada śnieg.

− Wiosną przyroda budzi się do życia

  • Ćwiczenia graficzne do wykonania w wolnej chwili „ Rysuj po śladzie i pokoloruj wspólnie z mamą fioletowego krokusa.” Pooglądaj wiosenne kwiatki na obrazku.

Karty pracy cz.2 str.10 link poniżej:

flipbooki.mac

Grupa 2

Treści programowe: 4.7

  • Zabawa ruchowa- „Wiosenny spacerek”:

            Rodzic otwiera okno w pokoju, dziecko spaceruje w różnych kierunkach wdychając powietrze i wsłuchując się w wybraną przez rodzica nastrojową muzykę.

1.4,  2.7,  4.5 

  • Zabawy badawcze z powietrzem:
  • rodzic i dziecko dmuchają piórka i obserwują ich zachowanie;
  • rodzic i dziecko nadmuchują balony, obserwując ich zwiększanie i kształty;
  • dmuchanie pasków bibuły przyklejonych na nosie;
  • puszczanie bąbelków w szklance z wodą z wykorzystaniem słomki.

Na koniec zabawy zachęcam rodzica do rozmowyz dzieckiem, nt.: Co to jest powietrze? Gdzie można spotkać powietrze?

1.5,  2.4,  2.9

  • Zestaw zabaw ruchowych z wykorzystaniem metody W. Sherborne:
  • Poznanie i wyczucie własnego ciała:

– w leżeniu na plecach wciskanie ciała w podłogę,

– w leżeniu na brzuchu- pływanie kraulem,

– w siadzie prostym- podciąganie kolan do siadu skulnego naprzemienne i jednoczesne.

  • Zdobycie pewności siebie i orientacji w przestrzeni:

– przewroty w leżeniu na brzuchu, na bok i plecy;

– zwijanie w ślimaka- rozwijanie.

  • Nawiązanie kontaktu z partnerem:

lepienie z gliny– tworzenie wymyślonych figur z gliny, którą jest partner;

roboty – kierowanie współćwiczącym przez delikatne klepanie po prawym lub lewym ramieniu.

RODZICU, JEŚLI CHCIAŁBYŚ DOWIEDZIEĆ SIĘ WIĘCEJ O TEJ METODZIE 🙂 skorzystaj z linku obok Metoda Ruchu Rozwijającego Weroniki Sherborne 🙂

4.8,  4.15

  •  Ozdabianie balonów narysowanych na papierze formatu A3:

– kolorowanie kredkami,

– malowanie farbami,

– ozdabianie szlaczkami,

– wyklejanie kolorowym papierem,

– stemplowanie.

Na koniec pracy, proszę zapytać dziecka jakich i ile kolorów użyło do zajęć- przeliczanie na głos, posługiwanie się liczebnikami głównymi i porządkowymi.😊

4.5

  • Rozwiązywanie zagadki:      

            „Ma koronę, choć królem nie jest.

            Pięknie szumi, gdy wiatr wieje.

            W lecie chłodzi cię przyjemnie.

            Zimą stoi nagie, ale nadal piękne”     (Odp. Drzewo)

Po rozwiązaniu tej zagadki zachęcam rodzica i dziecko do układania własnych zagadek o tematyce wiosennej.🌷🌼🌱🐞🐝🐜🦋🐛🐸🌞🌈

4.11,  4.12,  4.15

  • Zabawa dydaktyczna „Pobawmy się patyczkami”. 

            Rodzic rozdaje dziecku kolorowe patyczki, prosi dziecko o posegregowanie patyczków wg kolorów, prosi o przeliczenie patyczków. Następnie proponuje dziecku ułożenie z patyczków różnych przedmiotów, np.: trójkąta, kwiatka, gwiazdki, drzewa, balonu itp.

Scenariusz zajęć zaczerpnięty z przewodnika metodycznego Nowe przygody Olka i Ady, cz. 3, wyd. Mac Edukacja.

Grupa 3

Podstawa Programowa: 1.4, 1.5, 1.8, 3.7, 3.8, 3.9, 4.1, 4.2, 4.5, 4.7, 4.8, 4.16

 Na dzień dobry proponujemy dziś taką oto gimnastykę poranną. Zapraszamy całą rodzinę

  • Zabawa dydaktyczna- „Zima czy wiosna?”-segregowanie obrazków

Do wykonania tego ćwiczenia proszę przygotować obrazki przedstawiające symbole zimy (np. bałwana, sanki, sopel) oraz obrazki przedstawiające oznaki wiosny (np. słońce, trawę, przebiśnieg, bociana, skowronka).

Rodzic rozkłada przed dzieckiem obrazki. Dziecko przygląda się im uważnie i próbuje je posegregować na obrazki charakterystyczne dla zimy i dla wiosny. Z pomocą rodzica uzasadnia swój wybór. Wypowiada się na temat tego, co wie już o zimie, i tego, czego dowiedział się o wiośnie

  •  „Domowe orkiestra”- improwizacje muzyczne do poznanej już wcześniej piosenki  „Idzie do nas wiosna” . Tutaj wykorzystajcie instrumenty muzyczne, które niedawno robiliśmy razem w przedszkolu
  • Zajęcia plastyczne „Słoneczko”🌞

Wykorzystajmy do tego papierowy talerzyk, który pewnie gdzieś w domu mamy. Wewnątrz farbami malujemy wiosenne słoneczko, a brzegi malujemy na niebiesko jako obłoczek. Wy rodzice możecie pomóc dziecku i zrobić na górze talerzyka dwa otwory dziurkaczem. Następnie przewlekamy wstążeczkę i mamy piękny obrazek do zawieszenia.

  • Kto sięgnie wyżej?  Rodzic stoi z ołówkiem przy futrynie, a dzieci kolejno podchodzą i z wyciągniętą jedną rączką do góry w miejscu podskakują najwyżej, jak umieją. Wszystkie wyniki muszą być zaznaczone, a zwycięża dziecko, które podskoczyło najwyżej. Dzieci będą zadziwione, dokąd umieją dosięgnąć! 👫

Grupa 4

Treści programowe: 1.5, 3.8 ,4.1

  • „Gdzie się schował motyl?” – zabawa ożywiająca, utrwalająca nazwy kolorów Gdzie się schował motyl? (Dominika Góra)🦋

Schował się motyl na zielonej łące,( dzieci machają wyprostowanymi dłońmi złączonymi kciukami jak motyl skrzydłami),

 Gdzie rosną kwiaty pięknie pachnące.( gest ochronny „żółwik” – przedramiona osłaniają wierzch głowy)

Motylek jest… (nazwa koloru), a więc powiedz, gdzie( rodzic w odpowiednim miejscu wymienia nazwę koloru)

Owad ten malutki mógł nam ukryć się. ( dziecko wskazuje przedmioty w pokoju w wymienionym przez rodzica kolorze )

Zabawa z miesięcznika Bliżej przedszkola  5.188/2017

Treści programowe: 1.5

Zabawa ruchowa kształtująca postawę ciała – słonko świeci i zachodzi

Na hasło słonko wstało i świeci, dziecko powoli podnosi się z przysiadu do stania, wyciągając ręce w górę i obraca się , a na hasło słonko zaszło, dziecko powoli wraca do przysiadu i kuca.

  • Zabawa z elementem równowagi

Dziecko zamienia się w bociana, chodzi po łące i wysoko unosi kolana. Co pewien czas zatrzymuje się i staje na jednej nodze.

  • Zabawa z elementem podskoku

Dziecko tym razem jest żabką i naśladuje żabkę,  rodzic klaszcząc w ręce daje sygnał, że zbliża się bocian. Zadaniem dziecka jest unieruchomienie. Klaśnięcie dwa razy jest sygnałem, ze żabka może skakać.

Treści programowe 1.7, 4. 8

  • Słuchanie tekstu i rysowanie po śladach. Rysowanie po śladzie drogi motylka cytrynka do krokusa.

Karta pracy „ Nowe Przygody Olka i Ady” cz.3 str. 60

Link obok  flipbooki.mac.

Treści programowe: 1.5, 4.7

  • Zabawy przy piosence DJ MIKI – MOTYLE. Kształtowanie poczucia rytmu, rozwijanie

koordynacji słuchowo – ruchowej.. Kochani zatańczcie z dzieckiem, wykorzystajcie do tego wstążki, kolorowe paski bibuły. Pozwólcie dziecku na stworzenie własnych ruchów do tańca, Zatańczcie wspólny taniec.. .

Treści programowe: 4. 12, 4.14, 1. 7

  • Segregujemy kwiatki – Rozwijanie umiejętności tworzenia prostych kolekcji.

Rysujemy wraz z dzieckiem kwiatki w różnym kolorze,np: po 10 w każdym wybranym kolorze. Dziecko wycina kwiatki i układa przed sobą na dywanie.

Następnie prosimy dziecko aby posegregowało kwiatki według koloru. Możemy również przygotować kwiatki różnej wielkości, i dać dziecku aby posegregowało np.: na duże i małe.

Treści programowe: 1.7, 4.8

  • Malujemy motyla – Rozwijanie sprawności manualnej.

Przygotujcie kartkę papieru, mazaki, kredki albo farby. Posłuchajcie popatrzcie a następnie narysujcie według wzoru.

POWYŻEJ WERSJA DLA TYCH, KTÓRZY CHCĄ RYSOWAĆ „ze słuchu” 🙂👋

Grupa 5

1.4; 1.5; 3.2

  • „ Aerobik rodzinny” na dobry początek.

Rodzicu, poruszaj się ze swoim dzieckiem, muzyka Wam w tym pomoże. A dziś ćwiczymy razem z grupą 3. i tam znajdziesz muzykę 🙂 INTEGRACJA TO PODSTAWA I SUPER ZABAWA 🙂🤝

4.2; 4.3; 2.11

  • Zabawa „ Prawda- fałsz”👍👎

Potrzebne będą „kartoniki” ( szukamy w domu np. z zaprzyjaźnionego sklepu wielkopowierzchniowego lub małego osiedlowego 🙂 ….paragonów, odwracamy i piszemy na nich TAK…. NIE 🙂

TAK- dziecko podnosi gdy zdanie jest prawdziwe

NIE- gdy jest fałszywe

Rodzic czyta zdania lub wymyśla swoje np.:

– W marcu zima się kończy.

– Z chmury deszcz pada.

– Żaby kumkają w kominie itp.

4.9; 4.6

– Opowiedz o tym co przeczytałeś z rodzicem

1.6; 1.9; 4.8; 4.15

  • Matematyczne ciasteczka”

1.8; 1.5

Ćwiczenia z kostką – A DO ĆWICZEŃ ZACHĘCAMY WSZYSTKICH ZAGLĄDAJĄCYCH 🙂 TRADYCYJNIE W MYŚL ZASADY 👫💃🕺

KLIKAMY str. 35: RUCH TO ZDROWIE !!!!!

.. i inne zastosowanie kostki ZACHĘCAMY DOMOWNIKÓW👌 do wykorzystania w ramach 😉”gimnastyki buzi i języka” (3.5; 4.2;4.15)

Grupa 1 Treści programowe : 2.11, 4.1 Słuchanie wiersza K. Datkun-Czerniak „Wiosna.” Na początek naszych zabaw , możemy pooglądać... Więciej
Skip to content