W KAŻDY PIĄTECZEK, PROPOZYCJA OD NASZEJ PANI AGI W RAMACH cyklu „Gimnastyka buzi i języka”😉
pozdrawiaMY😉
„Na piątunio polecamy dla Taty i Mamy” ale i Was Drogie Przedszkolaki zachęcamy👍Polka Tritsch Tratsch 🕺💃
DZIECI MŁODSZE
1.Zestaw zabaw i ćwiczeń ruchowych metodą W.Sherborne-
Ruch rozwijający- rozgrzewka przy ulubionej piosence dziecka:
– witanie się dłoni: mama- dziecko;
– witanie się głów: mama- dziecko;
– witanie się brzuchów: mama – dziecko;
– witanie się łokci: mama – dziecko;
– witanie się pleców: mama- dziecko;
– witanie się stóp: mama- dziecko;
– witanie się innych części ciała wg wyboru rodzica.
-„Spacer w parach”– chodzimy po pokoju, nogi mamy niczym sprężyny.
-„Spacer z zamkniętymi oczami”– chodzimy po pokoju, jedna osoba zamyka oczy druga ją prowadzi, pamiętamy o bezpieczeństwie.
-„Paczka”– dziecko kładzie się na podłodze na brzuchu-jest „paczką”, osoba dorosła stara się „rozpakować” paczkę czyli przewrócić dziecko na plecy, mimo stawianego oporu. Zabawę powtarzamy zamieniając role.
-„Taczki”– rodzic chwyta za nogi dziecko, które porusza się na rękach.
-„Nazywam się”– dziecko przyklęka na kolanach z wyprostowanymi rękoma, rodzic wystukuje na jego plecach swoje imię i nazwisko, i odwrotnie- dziecko robi to samo dla rodzica.
– ćwiczenia przeciwko – w siadzie prostym opieranie plecami o siebie, pchanie plecami partnera tak, aby pokonać jego opór.
-w leżeniu na plecach– próby unoszenia nóg do góry przy oporze partnera trzymającego stopy
-leżeniu na plecach huśtanie partnera na ugiętych nogach
– Krasnoludki – marsz w przysiadzie z trzymaniem się za kostki,
– Wielkoludy – chodzenie na szeroko rozstawionych nogach, z rękami rozstawionymi na boki,
– ćwiczenia kreatywne – improwizacje przy muzyce
2.Malowanie farbami na dużych arkuszach papieru, na temat wykonanych ćwiczeń – które z nich podobało mi się najbardziej?
DZIECI STARSZE
- Słuchanie piosenki „ Maszeruje Wiosna”.
Posłuchaj piosenki z dzieckiem i porozmawiaj o treści piosenki. Zadaj dziecku pytania dotyczące tekstu piosenki np.:
- O czym jest piosenka?
- Co możemy zaobserwować mówiąc, że przyszła Wiosna?
- Jak była ubrana Pani Wiosna w piosence?
- Zabawa dydaktyczna „ Czy znamy pory roku”
Przygotowujemy różne części garderoby lub przedmioty które wykorzystujemy w określonych porach roku np.: czapki, sandały, stój kąpielowy, łyżwy, kask, okulary itp. Dziecko przyporządkowuje określone części garderoby lub przedmioty wg określonej pory roku. Pory roku możemy oznaczyć kolorami:
niebieski – ZIMA
zielony – WIOSNA
żółty – LATO
czerwony – JESIEŃ.
- Zabawy ruchowe z elementami ćwiczeń gimnastycznych.
- Omijamy kałuże – zabawa skoczna : rozkładamy np.: klocki w niewielkich odstępach na podłodze, w zależności od możliwości Waszego dziecka. Dziecko przeskakuje obunóż przez klocki.
- Rośnie tulipan – wzmacniamy mięśnie nóg – dziecko robi przysiady, pamiętając po każdym przysiadzie dziecko wykonuje pełny wyprost.
- Kle, kle – kształtujemy prawidłową postawę ciała – dziecko spaceruje z np.: klockiem na głowie i wysoko unosi nogi.
- Motylki na łące – wzmacniamy mięśnie rąk – wykonujemy ćwiczenia ramion: najpierw jedna ręka do przodu, następnie druga ręka , później na przemian do tyłu, następnie oburącz w przód i w tył.
- e. Stoimy na lodzie – ćwiczenia równoważne – dziecko stoi na jednej nodze kilka sekund po czym następuje zmiana nogi.
- Zabawa badawcza – „ Tęcza w domu”
Do przygotowania zabawy potrzebne są: szklanka napełnioną wodą ok. 3/4 szklanki, małe lusterko.Możemy powiedzieć dziecku, że spróbujemy wywołać samemu tęcze. Do szklanki z wodą wkładamy lusterko w taki sposób aby opierało się o ścianę szklanki. Następnie tak obracamy szklanką, aby promienie słoneczne padały na lusterko. Dziecko dokładnie obserwuje i podejmuje próby odnalezienia niewielkiej tęczy na ścianie lub suficie.
DZIŚ POLECAMY link poniżej👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍