Piątek 10.IV

na ten czas – 🌞🌞🌞🌞⏭ZACHĘCAMY

A DZIŚ PRZYGOTOWANIE NA PONIEDZIAŁEK!!! ⏭ŚMIGUŚ-DYNGUS ⏮ŚPIEWAJĄCE BRZDĄCE oraz ⏭TRADYCJE I ZWYCZAJE WIELKANOCNE

Grupa 1

Witamy Was w kolejnym dniu przedświątecznym!.
Wczoraj robiliście piękne kolorowe pisanki to zapraszamy teraz do zabawy z kolorowymi kołami. Prośba do mamy – pomóż dziecku wyciąć kolorowe koła do zabawy. 😉


Treści programowe;1.5
Zabawa ruchowa „Kraszanki”. Koła: niebieskie, żółte, czerwone i zielone, dla mamy i dla dziecka .
Jeśli jest to możliwe i w domu jest rodzeństwo to zaproś je również do zabawy .
Dzieci otrzymują kolorowe koła, które oznaczają kolory kraszanek. Rodzic ustala z nimi, co robią dzieci, które mają określony kolor kraszanek. I tak np. dzieci, które mają: – niebieskie kraszanki – skaczą w miejscu, – żółte kraszanki – robią pajacyki, – czerwone kraszanki – kiwają się na boki, – zielone kraszanki – kręcą się wokół własnej osi. Do zabawy możemy wykorzystać znaną melodię z piosenki „Wiosenny rock”.


4.1, 4.2, 4.7
• Zabawa dydaktyczna „Co jest związane z Wielkanocą?”.
Do tej zabawy potrzebujemy: koszyk, pisanki/kraszanki, palma wielkanocna, baranek cukrowy, imitacja kurczaczka, bombka, łańcuch choinkowy. Razem z mamą rozłóżcie te przedmioty na dywanie, pooglądajcie wspólnie. Dziecko opowiada mamie, co pasuje do świąt wielkanocnych, a co do nich nie pasuje uzasadniając swój wybór.
A teraz czas na taniec i utrwalenie zabawy do piosenki „Kłótnia wielkanocna”.
Jeśli nie pamiętasz to przypomnij sobie poszczególne ruchy z dnia wczorajszego .
Usiądź teraz wygodnie i poproś rodzica o przeczytanie zagadek – nie są trudne, na pewno sobie poradzisz. To zaczynamy.


3.1, 3.8, 4.5
• Rozwiązywanie zagadek E. Stadtmüller – „Co znajdzie się na wielkanocnym stole”? Obrazki: kromka chleba, kawałek kiełbasy, jajko, baranek cukrowy, sól.
Oby dzięki ludzkiej pracy i opiece
nieba nigdy na twym stole nie zabrakło”… (chleba)
Azorek radośnie przy koszyczku hasa,
lecz nic z tego nie będzie. Nie dla psa… (kiełbasa)
W cebulowych łupinkach lub w farbkach kąpane,
w prześliczne desenie ręcznie malowane. (jajka)
Może być z cukru, z gipsu lub z ciasta,
lecz najważniejszy jest i basta!!! (baranek)
Sypka jak piasek, jak śnieżek biała,
smaku dodaje już szczypta mała. (sól)
Wszystkie zagadki odgadnięte to czas zabawić się w „poszukiwania”.


4.12
• Zabawa dydaktyczna „Szukamy jajek”.
Jajka do tej zabawy mogą być plastykowe, zabawkowe, narysowane lub ugotowane na twardo.
Tata, mama lub starsze rodzeństwo chowają jajka w różnych miejscach w domu. Możemy podpowiadać mówiąc „zimno – ciepło”. Dziecko próbują określić położenie jajek i dopiero wówczas podejść po nie. Po uzbieraniu wszystkich okazów można je przeliczyć. Zabawę można kontynuować dalej ze zmianą reguł – teraz to dziecko chowa a rodzic znajduje. Miłej zabawy.

🌞🌞🌞🌞🌞🌞🌞🌞🌞🌞🌞🌞🌞🌞🌞🌞🌞🌞🌞🌞🌞🌞🌞🌞🌞
Zdrowia, uśmiechu , pogody ducha wszystkim naszych przedszkolakom i ich Rodzicom życzą nauczycielki z grupy.🌞🌞🌞🌞🌞🌞🌞🌞🌞🌞🌞🌞🌞🌞🌞🌞🌞🌞🌞🌞🌞🌞🌞🌞🌞🌞

Grupa 2

Treści programowe: 1.4, 1.5, 2.1, 2.2, 2.6, 2.9, 3.1

  • Zestaw zabaw i ćwiczeń ruchowych metodą W.Sherborne- Ruch rozwijający-

rozgrzewka przy ulubionej piosence dziecka:

– witanie się dłoni: mama- dziecko;

– witanie się głów: mama- dziecko;

– witanie się brzuchów: mama – dziecko;

– witanie się łokci: mama – dziecko;

– witanie się pleców: mama- dziecko;

– witanie się stóp: mama- dziecko;

– witanie się innych części ciała wg wyboru rodzica.

-„Spacer w parach”– chodzimy po pokoju, nogi mamy niczym sprężyny.

-„Spacer z zamkniętymi oczami”– chodzimy po pokoju, jedna osoba zamyka oczy druga ja prowadzi, pamiętamy o bezpieczeństwie.

-„Paczka”– dziecko kładzie się na podłodze na brzuchu-jest „paczką”, osoba dorosła stara się „rozpakować” paczkę czyli przewrócić dziecko na plecy, mimo stawianego oporu. Zabawę powtarzamy zamieniając role.

-„Taczki”– rodzic chwyta za nogi dziecko, które porusza się na rękach.

-„Nazywam się”– dziecko przyklęka na kolanach z wyprostowanymi rękoma, rodzic wystukuje na jego plecach swoje imię i nazwisko, i odwrotnie- dziecko robi to samo dla rodzica.

– ćwiczenia przeciwko – w siadzie prostym opieranie plecami o siebie, pchanie plecami partnera tak, aby pokonać jego opór.

-w leżeniu na plecach– próby unoszenia nóg do góry przy oporze partnera trzymającego stopy

-leżeniu na plecach huśtanie partnera na ugiętych nogach

Krasnoludki – marsz w przysiadzie trzymaniem się za kostki,

Wielkoludy – chodzenie na szeroko rozstawionych nogach, z rękami rozstawionymi na boki,

ćwiczenia kreatywne – improwizacje przy muzyce

2.6, 2.8. 4.2, 4.5, 4.7

  • Zabawa skojarzeniowa „Z czym kojarzy ci się Wielkanoc?”:

Do tej zabawy potrzebna będzie piłka.

Dzieci siedzą na dywanie, rodzic toczy piłkę do wybranego dziecka i zadaje mu pytanie:

z czym kojarzy ci się Wielkanoc? Dziecko odpowiada, a następnie toczy piłkę do kolejnej osoby i zadaje to samo pytanie.

3.8,  4.2,  4.3,  4.5,  4.6

  • Rozwiązywanie zagadek o tematyce wielkanocnej:

            Mam czerwone nóżki,

            jestem żółtą kulką.

            A kiedy urosnę

            to zostanę kogutem lub kurką.              (kurczątko)

            Jak się nazywa

            skorupka od jajek,

            która się na cacko

            świąteczne nadaje?                            (wydmuszka)             

            Cukrowe- są blisko pisanek.

            Prawdziwe, rogate- wiodą latem stado

            na górską polanę.                                    (baranki)   

            Upleciony ze słomy, z wikliny,

            chętnie nosi owoce, jarzyny.

            Podwieczorek też weźmie czasem,

            a i grzyby przyniesie z lasu.                     (koszyk)                                      

Czy oprócz tych zagadek, drodzy rodzice, znacie jakieś inne o Świętach Wielkanocnych, które dzieci mogłyby odgadywać?

4.1, 4.6, 4.7, 4.11

  • Śpiew piosenki „Pisanki”- aut. Różecka, Leszczyńska        🎶🎶🎶🎶

            Mamy nadzieję, że już wszyscy potraficie zaśpiewać tę piosenkę. Brawo!

1.7, 1.8, 4.1, 4.5, 4.12

  • Ozdabianie rysunków jajek różnymi technikami plastycznymi:

– Rysowanie kredkami.

– Malowanie farbami.

– Wyklejanie kolorową bibułą, kolorowym papierem.

– Wyklejanie watą, cekinami.

To jest nasza propozycja, jesteśmy pewne, że Wy też macie jakieś pomysły.

            Kochani! 🌞🌞🌞🌞🌞🌞🌞🌞🌞🌞🌞🌞🌞🌞

Z okazji tych wyjątkowych Świąt, życzymy Wam wszystkiego co najlepsze- zdrowia, spokoju, miłości, wzajemnego zrozumienia i pociechy ducha.

Tęsknimy za Wami, wierzymy, że niedługo się zobaczymy!🌞🌞🌞🌞🌞🌞🌞🌞🌞🌞🌞🌞🌞🌞🌞🌞🌞

Wasze Panie.

Zajęcia opracowano na podst. wydawnictwa MAC Edukacja i materiałów własnych.

Grupa 3

Podstawa Programowa: 1.5; 1.9; 2.2; 3.8; 4.1; 4.7; 4.8;
Kochane dzieci posłuchajcie uważnie wiersza „Zajączki” i nauczcie się go pokazywać .
Zabawa w pokazywanie na palcach zajączka wielkanocnego.

Siedzi zajączek na zielonej łące (Prawy kciuk, palec serdeczny i mały palec poruszają się, palec wskazujący i środkowy są podniesionymi do góry uszami zajączka).
Przychodzi jego sąsiad i noskiem swym wącha (te same czynności wykonujemy lewą ręką. Należy odgiąć trochę kciuk, serdeczny i mały palec).
Nastawiają uszu, pełni animuszu (Wyciągnąć palec wskazujący i środkowy obu rąk i poruszać nimi).
Chowają pisanki w trawie i w sasanki. (Poruszać obiema rękami, które „udają” zajączki)
Niebieskie i czerwone czy będą znalezione? (Lewa ręka wskazuje w lewo, a następnie prawa w prawo. Klaszczemy raz w ręce).



Zabawa ruchowa z rodzicem „Berek kicany”. Zasady jak w berka, tyle, że zamiast biegać kicamy jak zające.

„Domowe śpiewanie”- utrwalenie ostatnio poznanej piosenki „Zając malowany”

  • stwórz własną improwizację ruchową do piosenki.

Praca plastyczno-techniczna „Zajączek” do wykonania zajączka potrzebujemy tutkę po papierze toaletowym, kolorowy papier, klej, nożyczki i czarny mazak. Rolkę przecinamy na pół. Wycinamy uszy i łapy zajączka. Cztery małe kółeczka posłużą nam jako oczy i pyszczek a prostokąt jako zęby. Sklejamy elementy ze sobą i dorysowujemy brakujące elementy.

Bawcie się dobrze  Zróbcie zdjęcia, a później prześlijcie na adres przedszkola.
Dziękujemy

Na zakończenie proponujemy zabawę konstrukcyjna „Labirynt”.
Budowanie labiryntów to dla dzieci ogromna frajda! Poszukiwanie wyjścia daje dużo satysfakcji, a jednocześnie ćwiczy sprawność manualną oraz koordynację wzrokowo ruchową. Proponujemy zbudować labirynt z klocków lego w wieczku od pudełka po butach. Wkładamy kulkę i poruszając wieczkiem przeprowadzamy kulkę do końca labiryntu.

🌞🌞🌞… a na ten szczególny czas Wielkanocy, dla Was i Waszych najbliższych- zdrowia, pieknych chwil z bliskimi i … do szybkiego zobaczenia🌞🌞🌞🌞🌞🌞🌞🌞🌞🌞🌞🌞

PANIE Z GRUPY 😉

Grupa 4

Witamy Was chłopcy i dziewczynki!

Dziś rozpoczniemy dzień od masażyku

  • „ Masażyk” – świeci słoneczko.

Treści programowe: 1.5, 2.9, 3.9

Rodzicu usiądź z dzieckiem wygodnie na dywanie , w taki sposób aby widzieć plecy dziecka.

Czytaj powoli treść masażyku i rysuj po pleckach pociechy:

Świeci słonko, świeci                                                         rysujemy słonko na plecach

a chmurka się skrada                                                          rysujemy małą chmurkę

zasłoniła słonko,                                                                 rysujemy dużą chmurkę

będzie deszczyk padać                                                       uderzają palcami, naśladując deszczyk

  • Zabawa ruchowa – „ Zabawa przy domowym ognisku”

Treści programowe:1.5, 4.7, 4.14

Zaznaczamy kochani w domu niewielkie koło, w środku tego koła umieszczamy np.: klocek – ognisko. Ustawiamy się w taki sposób aby nasze ognisko znajdowało się w środku. Jeżeli bawicie się tylko w dwie osoby, ustawcie się naprzeciwko siebie.

Podskokami w stronę prawą,                                          Podskakujemy zmiennie w prawą stronę

każdy zmarznie, kto jest leń.                                           wykonują 4 podskoki w miejscu

Rozgrzewamy się zabawą                                                wykonują podskoki zmienne w lewą stronę

przy ognisku w chłodny dzień.                                         Wykonują 4 podskoki w miejscu.

Zabawę powtarzamy parę razy.

  • „ Przygody wielkanocnego zająca”

Treści programowe: 4.5, 4.12

Rodzicu pokaż swojemu dziecku pierwszą ilustrację i poproś aby dziecko opisało , co się na niej znajduje? Pokaż drugą ilustrację, dziecko a Wasza pociecha opowie Ci co się stało? Dopytaj, jeśli będzie taka potrzeba:

  • Dlaczego zając oblał wodą kolegę?
  • Czy w lany poniedziałek można oblewać innych wodą z wiadra?
  • Pomyśl co mogło być dalej?

Pokazujemy trzecią ilustrację. Opiszcie wspólnie , co się na niej znajduje. Zadaj dziecku pytanie:

  • Dlaczego zając leży w łóżku?
  • Co spowodowało , że się rozchorował?
  • Dlaczego zając trzymający marchewki ma spuszczone uszy i smutną minę?
  • Czy tradycja oblewania wodą jest zabawna?

Na koniec pokaż dziecku ostatnią ilustrację i dopowiedz, że na szczęście zajączki się pogodziły i znalazły bezpieczniejszą zabawę.

Powiedz dziecku że lany poniedziałek to świetna zabawa, jednak zawsze trzeba pamiętać o bezpieczeństwie.

  • Zabawa ruchowa – „ Zajączek niesie pisanki”

Treści programowe: 1.8, 1.5, 4.15

Zamieniacie się w zajączki, oczywiście te osoby, które mają ochotę się pobawić.

Ustawiamy slalom w pokoju np.:  z butelek – dostosowujemy trudność wykonania zadania do możliwości Waszej pociechy.  Z jednej strony ustawiamy np.: kosz, pojemnik lub garnek z drugiej strony dziecko ustawia się z jajkiem ( do zabawy można wykorzystać małe piłeczki, zabawki, które oczywiście zmieszczą się na łyżce).

Na hasło start: Dziecko pokonuje slalom , wrzuca do kosza „ jajko” i wraca w ustalony sposób i powtarza czynność. Przed rozpoczęciem zabawy ustalamy ile pisanek ma zajączek zanieść. W trakcie zabawy możemy slalom modyfikować.

Jeżeli macie ochotę to zachęcamy do wykonania zadania z naszej książki.

  • Karta pracy str.79 – ozdabianie rysunków jajek według wzoru, rysowanie szlaczków po śladach.

Treści programowe: 1.7, 4.8

Link: https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/druk/npoia-bbplus-kp-3.pdf

Na koniec pobawmy się wspólnie dobierając się w pary i ilustrując tekst przez wykonywanie prostych ruchów:

  • Kury i kurczątka – wykorzystanie wiersza K. Datkun – Czerniak

Treści programowe: 1.7,1.5, 3.8

  • Kurko, kurko                                   Dwa razy uderzają w dłonie osoby z którą się bawią,

        to Twoje  podwórko                             wykonują obrót wokół własnej osi,następnie

                                                                     wykonujemy w przeciwnym kierunku.

  • To moje podwórko                         3 razy klaszczemy w dłonie osoby z którą się bawimy

            i to moje piórko!

  • Jeśli chcesz –                                   krzyżujemy ręce, przeciągamy się

to je bierz!                                       uderzają o uda

Jak chcesz dwa,                               klaszczą w dłonie osoby z którą się bawią

dam Ci ja.                                        uderzają o uda.

  Z okazji nadchodzących Świąt Wielkanocnych życzymy

                                Rodzicom i dzieciom 🌞🌞🌞🌞🌞🌞🌞🌞🌞

 zdrowia, radości i wiosennego optymizmu, smacznego jajka, mokrego dyngusa oraz nadziei w życiu i wiary w dobro. 🌞🌞🌞🌞🌞🌞🌞🌞

Grupa 5

Treści programowe 3.6; 3.2; 2.9;

  • Witajcie w ostatnim dniu przed  świętami. Pozwólcie, że na początku naszych zabaw Wam i Waszym bliskim złożymy życzenia: 🌞🌞🌞🌞🌞🌞🌞🌞🌞
🌞🌞🌞🌞
🌞🌞🌞🌞
🌞🌞🌞🌞
🌞🌞🌞🌞

2.4;2.7;2.9;4.2;4.5;

  • Obejrzyj obrazek. Opowiedz historyjkę, nadaj jej tytuł.

1.4;1.8;3.5;3.6;4.1

  • Wyścigi – potrzebne różnej wielkości łyżki i gotowane jajka na twardo 🙂 lub dekoracyjne pisanki i stoper. Wyznaczcie miejsce startu i mety. Jedna osoba mierzy czas. Kto jest najszybszy. Zabawę warto powtarzać przez kolejne dni i pokonywać siebie 🙂 A POWIADAMY WAM RODZICE, ŻE W NASZEJ GRUPIE JEST NIESAMOWITY i  ZDROWY DUCH RYWALIZACJI. Zamiast stopera, szybkość przebytej odległości możecie mierzyć melodią piosenki. 
lub drewniane 🙂

1.9;2.6;4.4; 4.9

  • „Rozsypanka literowa” – potrzebne będą stare gazety lub gazetki reklamowe ze sklepów wielkopowierzchniowych; wystarczy odszukać odpowiednich literek, wyciąć, następnie ułożyć podpisy pod obrazkami; oczywiście jak potrafisz, możesz podpisać własnoręcznie.

4,1; 3.5; 1.9; 1.4; 4.16

  • Może warto powtórzyć bieg z jajkiem na czas. Kto teraz jest szybszy, a może potrafisz powiedzieć o ile sekund :).

2,8; 2,7;3,4; 4,2; 4.9

  • Przeczytajcie razem,  odpowiedz sam na pytania.

1,7; 1.6

  • … może macie takie „bezpieczne” pisanki i klamerki – super ćwiczenie na motorykę małą.. można dwoma raczkami pracować jednocześnie 🙂 – przenoszenie pisanek ze sznureczkiem za pomocą klamerek.

1,9; 4.1;2,7;3.9;4.11

  • … inne propozycje, ale wspólnie z dorosłymi uzgodnijcie, co możecie przygotować lub gdzie możesz znaleźć  talerze w kształcie owalu, wstążkę , sznurówkę, z których możecie ułożyć taki kształt.  My akurat miałyśmy pod ręką to 🙂 POMYSŁOWOŚĆ LUDZKA NIE ZNA GRANIC!!! DO DZIEŁA.😉

1.1; 1.2; 1.3; 2.8;2.9

Ps. Pamiętajcie o dyżurach: Mistrzowie w nakrywaniu podczas wspólnych posiłków; dyżurny od zagubionych zabawek; Mistrz od mycia rąk i sprawdzania, tych czynności wszystkim domownikom … itd😉😉😉😉😉

na ten czas – 🌞🌞🌞🌞⏭ZACHĘCAMY ⏮ A DZIŚ PRZYGOTOWANIE NA PONIEDZIAŁEK!!! ⏭ŚMIGUŚ-DYNGUS ⏮ŚPIEWAJĄCE BRZDĄCE oraz... Więciej
Skip to content