Czwartek 2.IV

Grupa 1

W dzisiejszym dniu proponujemy zabawy z wiosennymi żabkami.

 Treści programowe: 1.5

  • Zabawa na powitanie ,,Re, re, kum, kum”.

Dziecko i Mama podskakują w przysiadzie w różnych kierunkach naśladując żabki. Gdy spotkają się na swojej drodze, witają się: jedno pozdrawia, mówi: Re,re, drugie odpowiada na pozdrowienie: Kum, kum.

Treści programowe:  4.6

  • Zabawa dydaktyczna ,,Zielony jak…”.

Czas na krótki odpoczynek. Dziecko słuch wierszyka czytanego przez Mamę i ogląda zdjęcie żaby ( w książce lub z internetu).

                               ,,Zielone żabki” E. Stadmuller

                              Zielone żabki nad zielonym stawem
                           urządziły sobie zieloną zabawę.
                           W zielone się listki ślicznie wystroiły
                           i w zielonej trawie walczyka tańczyły.
                          A kiedy pod wieczór były już zmęczone,
                          to z pasikonikiem
                          zagrały… w zielone.

Mama zadaje dziecku pytania odnośnie treści wiersza, np. Gdzie mieszkały żabki? W co się wystroiły? Jakiego były koloru? Następnie pokazuje dziecku kartkę w zielonym kolorze i prosi, by wskazało ten kolor w najbliższym otoczeniu i dokończyło zdanie: Zielony jak… listek – klocek – samochodzik – kwiatek w doniczce, itp.

Treści programowe: 4.7, 1. 5

Mama wspomina dziecku, że żabki z wierszyka wesoło tańczyły. Zaprasza je do wspólnego zatańczenia żabiego tańca.

  • Taniec ,,Żabki”.

   Jam jest żabka, tyś jest żabka.    wskazujemy na siebie i na partnera

   My nie mamy nic takiego:          wyciągamy ręce przed siebie i machamy dłońmi

   Jedna łapka, druga łapka,            machamy  raz jedną raz drugą ręką zgiętą w łokciu

   Skrzydełka żadnego.                   naśladujemy rękoma zgiętymi w łokciach ruch skrzydeł

   U-ła-kła-kła! U-ła-kła-kła!         przykucamy i podnosimy się rytmicznie

   My nie mamy nic takiego:          wyciągamy ręce przed siebie i machamy dłońmi

   Jedna łapka, druga łapka,           machamy raz jedną raz drugą ręką zgiętą w łokciu

   Skrzydełka żadnego.                  naśladujemy rękoma zgiętymi w łokciach ruch skrzydeł

Podczas melodii poruszamy się w dowolny sposób

Treści programowe: 4.8

  • Praca plastyczna ,,Żabka”.

Potrzebne będą: papier techniczny w kolorach: zielony, czerwony, biały; klej, czarny flamaster.

Tę wesołą żabkę możecie wykonać wspólnie. Droga Mamo, przygotuj dla dziecka  z kolorowego papieru dla dziecka elementy żabki. Potem pomóż mu złożyć na pół duże koło, po naklejeniu przez  dziecko na oczy białych kółek i pokolorowaniu źrenic, zagnij wypustki do przyklejenia.

Życzymy miłej zabawy. 🙂

Grupa 2

Nasze propozycje na dzisiaj. Zapraszamy do wspólnej zabawy!   

Treści programowe: 1.4,  1.5,  1.8

  • Kto szybciej?

Dzieci spacerują po dywanie, na umówiony sygnał, np. klaśnięcie jak najszybciej siadają na krześle, stają na jednej nodze, kładą się na brzuchu,

Wierszowanki – pokazywanki

Monika Sobkowiak, Jak wspierać rozwój przedszkolaka, Warszawa 2019

Ręce w dole, ręce w górze,

Rysujemy koło duże,

Skok do góry, ręce w bok,

Teraz w przód zrób jeden krok,

Skok do tyłu, skok na jednej nodze,

Teraz usiądź na podłodze.

     2.10, 3.8, 3.9, 4.2, 4.5, 4.6

  • Zabawa ortofoniczna ,,Rozmowy ptaszków”.

Mama czyta tekst, a dzieci odpowiednim głosem obrazują treść. (zwróćcie uwagę na odpowiednią artykulację i intonację, jak również gestykulację). Pod koniec każdej ,,scenki” mama zadaje pytania (,,burza mózgów”): ,,O co mogły kłócić się wróble?”, ,,Z jakiego powodu kaczki mogły płakać?”, ,,Kogo i po co wołały gołębie?”, ,,Dlaczego wrony mogły narzekać na człowieka?”, ,,Z czego mogły się śmiać gęsi?”

Usiadły wróble w lesie
I zaczęły kłócić się (ćwir, ćwir)

A kaczki pod boczek się wzięły
I bardzo rzewnie płakać zaczęły (kwa, kwa)

Gołębie usiadły na parkanie (gruchu, gruchu)
I zaczęły swe wołanie

Gdy zobaczyły człowieka
To od razu zaczęły narzekać (kra, kra)

A gęsi nawet dobry humor miały
I z czegoś bardzo głośno się śmiały (gę, gę)

1.7, 2.11, 4.13, 4.15

  • Doświadczenie z nasionami.

Dzieci wkładają watę lub ligninę do plastikowego jednorazowego kubeczka. Nalewają do niego tyle wody, by była wilgotna. Odliczają 3 wybrane nasiona, wkładają je do środka. Ustawiają przy oknie i obserwują. Przez najbliższy czas prowadzą obserwacje przyrodnicze. Dzielą się swoimi spostrzeżeniami, oglądają kiełkujące nasiona. Nazywają za rodzicem części roślin – korzenie, liście, łodyga. 

4.1, 4.6, 4.7

  • Szary ptaszek  – praca plastyczna z wykorzystaniem czarno białych gazet.

Do tego zadania potrzebna będzie kolorowa kartka z bloku, czarno- białe gazety i klej. Mama może narysować na kartce sylwetę ptaka, a dziecko z gazet wydziera małe kawałki papieru i wykleja nimi ptaka. Aby pracowało nam się milej proponujemy w tle włączyć muzykę, np. utwór A. Vivaldiego „Cztery pory roku”.

Grupa 3

Podstawa Programowa: 1.4, 1.5, 1.7, 2.4, 2.8, 2.10, 3.8, 3.9, 4.1, 4.2, 4.5, 4.6, 4.7

Dziś proponujemy zabawy z jajkiem- na pewno znajdziemy je w każdej lodówce.

  • Doświadczenia z jajkiem – zabawy badawcze.

-Porównajcie proszę wygląd  jajek: surowego i ugotowanego. Opiszcie budowę jajka.

Dwa jajka surowe i ugotowane, dziecko dotyka kolejno jajek, potrząsa nimi, starając się porównać dźwięki jakie wydają. Rodzic wprowadza oba jajka w ruch obrotowy, dziecko wskazuje to, które kręciło się szybciej. Wyjaśniamy dziecku przyczynę.

-Badanie zachowania w wodzie jajka surowego i gotowanego:

badanie zachowania w wodzie jajka surowego po dodaniu do niej soli.

Najpierw wlewamy do słoika trochę wody, wkładamy jajko potem dosypujemy stopniowo około 10 łyżek soli, uzupełniamy wodą, wlewając ją ostrożnie, po ściankach naczynia i obserwujemy co się dzieje.

Badanie co się dzieje z jajkiem ugotowanym na twardo zanurzonym w: coca-coli, herbacie, kawie, w wodzie z dodanym do niej barwnikiem spożywczym.

Na koniec dziecko obiera, kroi na pół, nazywa poszczególne części, określa wygląd, smak i zapach.

  • Zawody rodzinne- z jajem (ugotowanym).

Kręcenie jajkiem na czas, przekładanie jajka pod kolanami, turlanie jajka miedzy przeszkodami (slalom), przejście z jajkiem położonym na łyżce, tak aby nie spadło.

  •  Leśne odgłosy- historyjka słowna.

Rodzic opowiada historyjkę, dzieci naśladują leśne odgłosy. Dobrze najpierw posłuchać nagrania z ptasimi odgłosami.

Odgłosy ptaków

Wczesnym rankiem w lesie słychać było wesołe ćwierkanie wróbli: ćwir, ćwir, ćwir. Zakukała kukułka: ku-ku, ku-ku, ku-ku. Do pracy zabrał się dzięcioł. Energicznie stukając w korę stuk-puk, stuk-puk, stuk-puk wyjadał korniki.
Wtem nad lasem zaczęły krążyć wrony, kra, kra, kra. Zerwał się wiatr. Drzewa zaczęły kołysać się i szumieć: szszsz…. Padające krople deszczu lekko uderzały o liście: kap, kap, kap…. Wkoło słychać było plusk wody: plusk, plusk, plusk….
Nagle deszcz przestał padać i w lesie nastała cisza. Rozległo się głośne tupanie. To jeż zmieniał swoją kryjówkę: tup, tup, tup. Pośród niskich traw pełzał zaskroniec: ssss…….. Wyraźnie słychać było bzykanie dużych much: bzzzz…. Słońce wyjrzało zza chmur i rozśpiewała się cała leśna ptaszyna:
(głośno) pi, pi, pi; wiju, wiju, wiju; tu, tu, tu; pijo, pijo, pijo…. Kiedy zapadł zmrok, śpiew ptaków stawał się coraz cichszy, aż zupełnie ustał:
(cicho) pi, pi, pi; wiju, wiju, wiju; tu, tu, tu; pijo, pijo, pijo….
Nad lasem zapadła noc. Zapanowała cisza, którą od czasu do czasu przeszywało wycie wilków: auuu, auuu, auuu… i głos sowy: uhu, uhu, uhu.

  • Bocian- praca plastyczna

Przyklejamy waciki kosmetyczne (3 sztuki): brzuch, szyja i głowa. Następnie wycinamy z czarnego papieru oko i skrzydełko, które kolejno przyklejamy na biały wacik.

Z zielonego papieru lub bibuły wycinamy trawę, a z czerwonego dziób i przyklejamy na karton. Ostatni etap to słomka, którą trochę skracamy i przyklejamy za pomocą plasteliny lub kleju do kartonu. Czekamy n Wasze wiosenne prace.

Grupa 4

Witamy Was serdecznie.

Treści programowe: 1.5,1.4, 4,7

  • Dzisiejszy dzień rozpoczniemy od naszej ulubionej zabawy ruchowej z wykorzystaniem naszej ulubionej piosenki. Zaproście wszystkich domowników do kółeczka i udanej zabawy.

Piosenka „ KÓŁECZKO”

  • Dziś porozmawiamy o . . . – ciekawe czy uda Wam się odgadnąć?

Rozwiąż rebus:

Treści programowe: 4.4, 4.5, 3.8

  • Zabawa ruchowa – „ Mała żabka”

Treści programowe: 1.5, 1.4, 2.9, 4.13

Do tej zabawy będą na m potrzebne bańki mydlane. Rodzicu jeśli nie masz ich w domu, nic nie szkodzi, poniżej przepis podsyłamy:

Składniki:

  • 1 litr ciepłej wody,
  • 30 ml płynu do naczyń,
  • 15 ml gliceryny ( jeśli nie masz gliceryny – nic nie szkodzi może być 1 łyżeczka cukru lub cukru pudru).

Przygotowanie:

Do ciepłej wody wlewamy płyn i glicerynę/ lub cukier. Należy wszystkie składniki powoli wymieszać i można cieszyć bańkami.

Gdy już mamy banki, dziecko zamienia się w żabkę, która jest bardzo, bardzo głodna, a jedzonkiem żabki będą muszki – które będą fruwały w postaci baniek mydlanych. Żabka skacze po pokoju łapiąc rączkami muszki / bańki.

Źródło: http://www.zainspiruj-malucha.pl/zabawy-tematyczne-zabka/

  • Obejrzyjcie krótki filmik o tym, w jaki sposób powstają nowe żabki ⏭TU

Treści programowe: 4.18, 4.8, 2.11

Następnie wykonaj zadanie z naszej książki Przygody Olka i Ady str: 56. ⏭TU

 Na podstawie obejrzanego filmu i obrazków w książce opowiedz mamie lub tacie jak rozwija się żaba, i dokończ rysować żaby według wzoru

Jeśli masz ochotę, możesz również zrobić jeszcze jedno zadanie związane z żabkami w naszej książce. Str.70 – Policz żaby. Odszukaj wśród nich dwie pary takich samych żab. Pokoloruj je. TU

  • Zabawa matematyczna – „ Kolorowe karteczki”

Treści programowe: 4.14, 4.8,

Drodzy rodzice do tej zabawy, będziecie potrzebowali kolorowych karteczek. Dziecko wycina z nich np.: koła. Dziecko siada przy stoliku z kartką A 4. Rodzic siada obok pociechy i mówi polecenia według których dziecko przykleja koła na kartce według poleceń:

np.:

  • czerwone koło przyklej na środku kartki;
  • niebieskie np.: nad czerwonym kołem;
  • w lewym górnym rogu przyklej koło żółte;
  • w prawym dolnym rogu przyklej 2 zielone koła.
  • Masa do zabawy – „ Zabawy w błotku”

Treści programowe:  4.1; 1.9

Maluch bawi się w błocie Zróbcie tzw. ciecz nienewtonowską. Zabawa z cieczą jest niesamowitym doświadczeniem zarówno dla malucha, jak i rodzica który wcześniej nie miał styczności z czymś podobnym. Ciecz przy zgniataniu ma konsystencję plasteliny, a pozostawiona na chwilę wypływa przez palce!

 Potrzebujecie: miskę, 1/2 szklanki wody, 1 szklankę maki ziemniaczanej, barwnik spożywczy – niebieski. Wszystkie składniki należy dokładnie razem wymieszać i możecie rozpoczynać zabawę.

Źródło: http://www.zainspiruj-malucha.pl/zabawy-tematyczne-zabka/

                                                                                                          Miłej zabawy ☺

Grupa 5

1.4; 2.6; 2.9; 3.9

  • Na początek zabawa dotykowa w parach „ Ogrodniczka”op. M. Wysocka- Jóźwiak

Dziecko leży na brzuchu obok siedzi rodzic lub rodzeństwo. Podczas mówienia rymowanki osoba obok dziecka wykonuje określone ruchy.

              Przyszła mała ogrodniczka ( chodzenie palcami jednej ręki po plecach dziecka).

              Zagrabiła grządki ( drapanie dziecka po plecach)

              Potem ziemię wygładziła ( głaskanie po plecach)

              Zrobiła porządki ( „ zamiatanie” palcami w różne strony, jak strzepywanie czegoś z pleców).

Tu kwiatuszki posadziła ( delikatne stukanie palcami w kilku punktach pleców).

A tutaj koperek ( to samo w innej części pleców).

Teraz mamę zaprosiła( chodzenie palcami obu rąk)

Na wspólny spacerek.

4.2; 4.6; 4.9

  • Zabawa ruchowa „ Sylaby i kroki”

Wyznaczmy linię startu i mety- może to być początek i koniec dywanu. Najpierw rodzic mówi wymyślony wyraz np. związany z zabawą, dzieli go na sylaby jednocześnie idąc do mety. Jedna sylaba to 1 krok. Potem dziecko. Wygrywa ten kto pierwszy znajdzie się na mecie.

4.4; 4.2

  • Zabawy z UBU- uczymy się literek.

Dzisiaj poznamy literkę ł, Ł „Dzieci dziś będziemy mięli niesamowitego gościa” z UBU ⏭TU

1.8; 1.9; 4.8

  • Wykonaj karty pracy z nowo poznaną literką. ⏭TU⏮ str.62,63,65

4.1; 4.7; 4.11

  • Zabawa rytmiczna „ Rób to co ja”. Potrzebne będą 4 kartki dla dziecka i osoby towarzyszącej w 4 kolorach.

Może Wy wymyślicie swoje rytmy do wybranej przez Was muzyki?

Grupa 1 W dzisiejszym dniu proponujemy zabawy z wiosennymi żabkami.  Treści programowe: 1.5 Zabawa na powitanie ,,Re, re, kum, kum”. Dziecko... Więciej
Skip to content