DLA młodszych i starszych 👫 do UTRWALENIA, A DLA MAMY I TATY DO NAUCZENIA. ZACHĘCAMY do💃🕺🎵🔊
DZIECI MŁODSZE
Propozycje zabaw ruchowych dla najmłodszych (3-4 latków)
- Skoki przez drabinkę – Wykonaj drabinkę, np. z gazety. Wystarczy pociąć ją na 5-centymetrowe paski, które ułożycie na ziemi na wzór drabinki. Zadanie dziecka polega na sprawnym przeskakiwaniu kolejnych szczebelków.
- Skoki przez linkę – To ćwiczenie bardzo pomaga w ćwiczeniu równowagi. Do tej zabawy potrzebna jest linka, którą musisz zamocować – dla dzieci 3,4 – na wysokości 25–30 cm.
- Kto wyżej – Rodzic stoi z ołówkiem lub markerem przy futrynie, a maluchy kolejno podchodzą i z wyciągniętą jedną rączką do góry w miejscu podskakują najwyżej, jak umieją. Wszystkie wyniki muszą być zaznaczone, a zwycięża dziecko, które podskoczyło najwyżej. Maluchy będą zadziwione, dokąd umieją dosięgnąć!
- Spacerek – Puść maluchom muzykę i rzucaj im różne polecenia: np„Zbieramy grzyby!”, a wtedy maluchy udają, że podnoszą coś z podłogi; „Gonimy motyle!” – smyki podbiegają i łapią niewidoczne motylki; „Zrywamy szyszki!”, a dzieciaki muszą podskakiwać i symulować obrywanie z gałęzi szyszek itd. Będzie dużo śmiechu i rozgardiaszu.
„Jestem samodzielny”- wiersz
Autor: Bożena Forma
Sam buty ubieram
zapinam ubranie.
Potrafię też ładnie
sam zjeść śniadanie.
Na miejsce zawsze
zabawki układam
bardzo nie lubię
kiedy jest bałagan.
Chcę być samodzielny
grzeczny i lubiany
i o wszystko ciągle
nie pytać wciąż mamy.
Fruziaki – Zaradna Fruzia (PIOSENKI DLA DZIECI)
link do piosenki poniżej
DZIECI STARSZE
Zabawy słowne:
1. „ Dokończ wyraz” potrzebna piłka
Rodzic rzuca do dziecka piłkę, wymawiając połowę słowa np. „ lal…”. Dziecko musi piłkę złapać i dokończyć wyraz tak, aby miał sens ( lal- ka), odrzucając jednoczesnie piłkę. Potem następuje zmiana. Zacząć od wyrazów 2-sylabowych, a nastepnie dłuższych.
2. „Trójkąt, kwadrat, serce, koło”- rymowanka z pokazywaniem
Trójkąt, kwadrat,
serce, koło
Rysujemy każdą z figury palcami w powietrzu
Dziś w przedszkolu (domeczku) jest wesoło
Rysujemy palcami uśmiech na twarzy
Serce duże, serce małe
Rysujemy w powietrzu serduszka
Już wesołe koło całe.
Rozkładamy ręce szeroko na boki, rysując duże koło
Ćwiczenia oddechowe:
Do zabaw można wykorzystać: wiatraczek, kawałki waty, świecę.
1. Dziecko z rodzicem robi trasę: START- META ( można ułożyć z klocków, narysować). Na starcie połóżyć kawałek waty. Dziecko, dmuchając przemieszcza watę do mety ( bez użycia rąk)
2. Dziecko dmucha w wiatraczek. Niech dmucha w niego jak najdłużej na jednym wydechu.
3. Rodzic zapala świecę. Dziecko zdmuchuje płomień z coraz większej odległości.
Ćwiczenia rozwijające percepcję słuchową
1. Zabawa „ Pociąg”
Rodzic wypowiada wyraz. Dziecko podaje ostatnią głoskę w tym wyrazie i wymyśla na nią wyraz. Teraz rodzic podaje ostatnią głoskę w wyrazie dziecka i wymyśla na nią wyraz. Np.: R: mama, DZ: ananas, R: samochód, DZ: dom. W zabawę można włączyć całą rodzinę.
2. Zabawa rytmiczna „ Echo”
Można wykorzystać instrumenty perkusyjne- można je zastąpić klockami, przedmiotami codziennego użytku bądź klaskać, stukać, tupać…
Rodzic wystukuje, wygrywa rytm- dziecko powtarza. Potem zmiana. Zacząć od krótkich rytmów do bardziej skomplikowanych.
POLECANE NA DZIŚ 👍
Link poniżej Bajka dla dzieci: Dinozaury | Wesoły Ryjek | Wojciech Widłak. Tutaj również Drodzy Rodzice znajdziecie coś dla siebie: słuchowiska, spektakle teatralne, koncerty itd 🍀🎶🎵🎧