Czwartek 16.IV

Kogo słyszysz ?ZWIERZĘTA WIEJSKIE

Grupa 1

Witajcie kochane przedszkolaki. Dzisiaj będziemy liczyć zwierzęta w gospodarstwie. Rozpoczynamy od krótkiej rozgrzewki.

Treści programowe: 1.5

  • Zestaw zabaw ruchowych Na wsi.

Do zabawy będą potrzebne plastikowe kółka lub talerzyki – to są kierownice waszych traktorów. Na sygnał dany przez mamę, biegnij i naśladuj jazdę traktorem po polu. Oddaj mamie kierownicę i zabawcie się wspólnie w poznaną zabawę Kury do kurnika. A teraz spróbuj naśladować małą świnkę: chodź na czworakach i na sygnał dany przez mamę zatrzymaj się i naśladuj chrumkanie. Na zakończenie będziemy zbierać kartofelki: chodź po pokoju i na hasło kartofelek – pochyl się do podłogi.

Teraz czas na zabawę w liczenie.

4.12, 4.15

  • Zabawa dydaktyczna W gospodarstwie.

Usiądź wygodnie przed mamą. Droga mamo rozłóż przed dzieckiem obrazki zwierząt: 1 krowa, 2 barany, 3 kozy, 4 konie oraz cztery koła. Poproś dziecko aby posegregowało zwierzątka na kółka według rodzaju. Następnie spytaj się , których zwierząt jest najwięcej. Zachęć dziecko do policzenia ich i pokazania liczby na palcach. Potem wspólnie układajcie koła od największej do najmniejszej liczby zwierząt.

 Brawo! Wspaniale się spisałeś – spisałaś! Czas na chwilę ruchu.

1.8

  • Zabawa bieżna Koniki.

Droga mamo wyznacz w pokoju miejsce na stajnię dla koników. Możesz do zabawy zaprosić innych domowników:

 koniki wybiegają ze stajni i biegną kłusem – biegacie szybko na palcach,

 koniki idą stępa – chodzicie powoli, wysoko unosząc kolana,

koniki biegną galopem – poruszacie się krokiem dostawnym,

koniki wracają do stajni – wracacie do wyznaczonego miejsca

Czas na odpoczynek.

4.7

  • Zabawa przy piosence Idą kaczuszki.

Pamiętacie piosenkę o kaczuszkach z poprzedniego dnia? Dla przypomnienia możesz mamo włączyć jej fragment. Miły przedszkolaku, czy pamiętasz jak odzywa się kaczka?

Zabaw się z mama w taką zabawę: gdy mama uniesie rękę w górę – kwaczesz głośno, a gdy opuści rękę w dół – kwaczesz cichutko. Pora na zabawę przy piosence: podczas zwrotek chodzisz za mamą jak kaczuszka; podczas refrenu zatrzymujecie się i rytmicznie klaszczecie w dłonie. Życzymy miłej zabawy.

Proponujemy na popołudnie wykonanie Karty pracy,cz. 2, nr 13.

Grupa 2

Treści programowe: 1.5, 2.4, 2.10, 4.2, 3.8, 4.2, 4.5

Na początek proponujemy taką oto zabawę, która na pewno spodoba się dzieciom:

Ćwiczenia ortofoniczne na podstawie wiersza- B. Szelągowskiej ,,Marsz dla wiosny”
Rodzic czyta wiersz i pyta: Jakie zwierzęta chciały przywitać wiosnę? W jaki sposób to robiły? Powtarza wiersz, a dziecko za nim fragment: Gę, gę, ge, ga, ga ,ga!
Kto melodię taką zna?

Idzie gąska po podwórku.
Za nią gąski – jak po sznurku.
Idą zgodnie i gęgają,
za swą mamą powtarzają:

Gę, gę, gę, ga, ga, ga!
Kto melodię taką zna?

Mama gąska zagęgała,
bo przywitać wiosnę chciała.
Małe gąski też gęgały
wiosnę także witać chciały.

Gę, gę, gę, ga, ga, ga!
Kto melodię taką zna?

Nagle kogut ścieżką wąską
przybiegł za ostatnią gąską.
Gęgać nie potrafi wcale
za to pieje doskonale!

Gę, gę, gę, ga, ga, ga!
Kto melodię taką zna?

Nawet kotka, choć ciut głucha
też muzyków chce posłuchać.

Gę, gę, gę, ga, ga, ga!
Kto melodię taką zna?

2.10, 3.8, 4.5, 4.6
Rozwiązywanie zagadek.
-Kolorowe ma piórka, woła : kukuryku i mieszka z kurami w kurniku (kogut)
-Wieczorem odpoczywa w stajni, bo od wielu dni ciężko pracuje na swojej wsi (koń)
-Mieszka w chlewiku i głośno kwiczy: kwiku, kwiku (świnia)Znosi jajka i, choć nie szczerozłote, to właśnie do niej idziesz, gdy na jajecznicę masz ochotę ( kura)
-To od niej mamy mleko i choć do pięknej jej daleko, to nie tylko liczne łaty to sprawiają, że gospodarze duży pożytek z niej mają (krowa)

1.4, 1.8, 4.1, 4.7
Zabawy ruchowe:
Piłka. Rodzic podaje nazwę zwierzęcia i rzuca piłką do dziecka. Jeśli dziecko usłyszy nazwę zwierzęcia mieszkającego na wsi, musi złapać piłkę, a jeśli usłyszy nazwę zwierzęcia mieszkającego w zoo nie powinno złapać piłki.
Konik. Dziecko naśladuje ruchem koniki, jednocześnie klaskając językiem. Koniki szybko biegają po łące, powoli wspinają się pod górkę i szybko zbiegają z górki.
Kury do kurnika. Rodzic wyznacza miejsce do zabawy- kurnik. Dziecko naśladuje odgłosy kur i ich chód, poruszając rękami jak skrzydłami. Na hasło : Kury do kurnika, kury chowają się do kurnika. Wskazane do zabawy rodzeństwo.
Gąski, gąski do domu. Rodzic pełni rolę wilka, dziecko jest gąską. Gąski ustawiają się po jednej stronie ogrodu, pokoju, a wilk po przeciwnej stronie.
Rodzic: Gąski, gąski do domu!
Dzieci (gąski): Boimy się !
Rodzic: Czego?
Dzieci: Wilka złego!
Rodzic: A gdzie on jest?
Dzieci: Za płotem!
Rodzic: Co robi?
Dzieci: Bawi się z kotem!
Rodzic: Gąski, gąski do domu! Na koniec gąski biegną na drugi koniec ogrodu lub pokoju, a wilk stara się złapać gąski. Zabawę można powtarzać wielokrotnie.

1.5, 2.4, 2.9, 3.9, 4.7
Zabawa dydaktyczna Kalambury. Rodzic podaje dziecku nazwę zwierzęcia które ma udawać ale bez użycia głosu. Dziecko prezentuje ruchy zwierzęcia, a pozostałe osoby z rodziny odgadują, co to za zwierzę.

1.4, 1.5, 4.1
Zabawa muzyczno- ruchowa ,,Kurki trzy” (francuska melodia popularna sł. H. Rostworowski).

Marsz trójkami jedno za drugim, zmieniając składy trójek.
Wyszły w pole kurki trzy i gęsiego sobie szły.
Pierwsza z przodu, w środku druga,
Trzecia z tyłu, oczkiem mruga.
I tak sobie kurki trzy
Raz, dwa, raz, dwa w pole szły!

4.1
Kaczątko- praca plastyczna z użyciem plasteliny.
Spróbujcie proszę wykleić sylwetę kaczątka za pomocą plasteliny. Pamiętajcie, żeby najpierw dobrze ją rozwałkować.

Bawcie się dobrze!!!

Grupa 3

Witamy Was w przedostatnim dniu, w którym omawiamy wiosnę na wsi.
Podstawa Programowa: 1.4; 1.5; 2.4; 2.10; 3.8; 3.9; 4.1; 4.2; 4.5; 4.7; 4;11, 4.14


Słuchanie wiersza A. Widzowskiej „Kogutek”.
Obudziło się słoneczko,
zaświeciło tuż nad rzeczką
i promyczkiem pac! kogutka.
– Wstawaj, śpiochu! Piej! Pobudka!
Dzieci wołają: – Wstawaj!
Lecz kogucik oczy mruży,
chciałby pospać trochę dłużej…
– Niech zwierzęta zbudzi kotek,
który słodko śpi za płotem.
Kot przeciąga się na ganku.
– Lubię miauczeć o poranku…
Jak nie piśnie: – Miauuu! Pobudka!
Na to przybiegł pies z ogródka.
Warknął: – Słyszę kocie piski!
Aż mi kość uciekła z miski!
Hau! Hau! To najlepszy budzik,
nawet świnki śpiochy zbudzi!
Świnki wyszły na podwórze.
– My też chcemy śpiewać w chórze!
Miauczki, szczeki, kukuryki
zamieniamy w śliczne kwiki!
Wtem pojawił się kogucik.
– Proszę więcej się nie kłócić!
Kto jest mistrzem przebudzanek?
Niech rozstrzygnie pan baranek!
Baran rzekł:
– Przestańcie skrzeczeć!
Budzik może tylko beczeć!
Beeee! I beeee! Każdego ranka,
więc głosujcie na baranka!
Przydreptała krówka w łaty.
– Ja zamuczę!
Kto jest za tym?
Muuuu tak miłe jest dla uszka,
że obudzi w mig leniuszka!
Przyczłapały żółte kaczki,
białe gąski i kurczaczki.
Wszyscy chcą od rana gdakać,
piszczeć, gęgać albo kwakać!
Dość miał kogut tego krzyku.
Zapiał głośno: – Kukuryyykuuu!
Wiecie, kto nas będzie budzić?
Zwykły elektryczny budzik.

Porozmawiajcie z dziećmi na temat wiersza.
Rodzic pyta: Jakie zwierzęta występowały w wierszu? Jaki problem miały zwierzęta? Jakie zdanie miały zwierzęta na temat porannej pobudki? Jak zakończyła się ta historia? Następnie dzieci kolejno wymieniają zwierzęta występujące w wierszu. Rodzic pyta np.: Gdzie mieszka krowa? Dzieci odpowiadają. W ten sposób nazywają domy wszystkich zwierząt występujących w wierszu.

Czas na trochę ruchu!
Zestaw zabaw i ćwiczeń ruchowych w formie opowieści ruchowej
.

  • Nastał ranek, z kurnika wychodzi domowe ptactwo – marsz po sali, naśladowanie głosów ptactwa domowego:

• kury – ko, ko, ko
• indyki – gul, gul, gul
• kogut – kukuryku

  • Zatrzymują się, machają skrzydłami – wykonywanie ruchów rękami.
  • Rozglądają się czy gospodarz niesie dla nich ziarno – wykonanie skrętów szyi w prawą i lewą stronę.
  • Kogut wskoczył na płot – wykonywanie podskoków obunóż.
  • Gospodarz sypie ziarno – skłony w przód.
  • Gospodarz idzie do obory. Wyprowadza konie, krowy na pastwisko – przemieszczają się na czworakach.
  • Zwierzęta żeby dojść na pastwisko przechodzą przez mostek – przejście na czworakach po szerokiej ławeczce.
  • Zwierzęta się najadły. Odpoczywają ciekawie się rozglądając – przejście do leżenia przodem, podparcie dłońmi o podłogę, unoszenie głowy jak najwyżej, spoglądanie raz w jedną, raz w drugą stronę.
  • Zapadają w drzemkę, leżą na jednym boku, po chwili odwracają się na drugi bok – przechodzą z leżenia na prawym boku do leżenia na lewym boku.
  • Zbliża się wieczór, zwierzęta wracają do obory – chód na czworakach, przejście przez „mostek” (jak wyżej).

Na zakończenie ćwiczenie rozluźniające – stanie w lekkim rozkroku, swobodny zwis tułowia i rąk.

Piosenka „Bajkowa drużyna – Ko, Ko, Ko”.


Może uda się Wam wymyślić jakiś układ rytmiczny?


Czas na pracę plastyczną.

Tym razem potrzebne nam będą 2 talerzyki, czarny i różowy brystol lub kolorowy papier, klej, nożyczki i trochę wyobraźni. Powodzenia!
Zabawa „Posłuszne zwierzaki” –
Dzieci wybierają figurkę zwierzęcia hodowlanego, które mają w domu, albo inną. Wykonują polecenia Rodzica, ustawiając je w różnych miejscach, z zastosowaniem określeń położenia przedmiotów względem siebie np. połóż zwierzątko przed sobą, za sobą, z prawej strony.

Grupa 4

Dzień dobry kochani. Dzisiejszy dzień zaczniemy od zabawy ruchowej.

  • Zabawa ruchowo – naśladowcza – „ Koniki”

Treści programowe: 1.4, 1.5, 4.7

 Ruchy wykonywane do słów piosenki:

Noga goni nogę
Bujają koniki
Stukają kopytka
W rytm muzyki
Jedna noga tupie: tup, tup, tup
Druga noga stuka: stuk, stuk, stuk
Konik skacze sobie: hop, hop, hop
Koniku w drogę! Wioooooooooooo!

  • „ Kto tak jak ja” – zabawa

Treści programowe: 1.5

Rodzicu usiądź razem z dzieckiem na dywanie. Zadawajcie sobie pytania – raz Ty raz dziecko dotyczące zwierząt na wsi i życia na wsi np.: Kto tak jak ja – lubi konie?; Kto tak jak ja – lubi traktor?.

Jeśli lubimy daną rzecz to klaszczemy 2 x w ręce, jeśli nie lubimy tupiemy stopami.

  • Ćwiczenia klasyfikacyjne – Gdzie mieszkają zwierzęta?

Treści programowe: 4.2, 3.8, 3.9, 2.10, 4.4

Obejrzyjcie  filmik, z którego dowiecie się gdzie mieszkają zwierzęta. Rodzicu przygotujcie razem z dzieckiem karteczki z nazwami zwierząt i nazwami domów występujących w filmie. Ułóż z dzieckiem nazwy wszystkich domów a następnie pomóż dziecku umieścić odpowiednią nazwę zwierzątka.

LINK: https://www.youtube.com/watch?v=1PD3jNhefUA 

                                                     SUPER PRZEDSZKOLAKI !!!

 A teraz posłuchajcie piosenki –  z której dowiecie się co nam dają te wszystkie zwierzątka mieszkające na wsi.

  • Piosenka – „ Co nam dają zwierzęta” – wysłuchanie piosenki i rozmowa inspirowana jej treścią

Treści programowe: 4.5, 4.7, 4.18

Posłuchajcie piosenki – wymieńcie wspólnie nazwy zwierzątek które pojawiły się w piosence.

  • „ Wiejskie dobra” – zabawa dydaktyczna

Treści programowe: 4.2, 4.18

Obejrzyjcie razem obrazki, nazwijcie rzeczy i produkty znajdujące się na obrazkach i przyporządkujcie je na podstawie wysłuchanej piosenki dopasować do konkretnych zwierząt.

  • „ Na wsi” – ćwiczenia spostrzegawczości

Treści programowe: 4.9, 4.15

Wykonaj zadanie zgodnie z poleceniem na kartce.

Na koniec moi mili poćwiczymy nasze paluszki i ich liczenie.

  • „ Owieczki” – zabawa paluszkowa

Treści programowe: 4.15

Rodzicu przeczytaj rymowankę i naśladujcie razem z dzieckiem ruchy do słów rymowanki

Owieczki (Agata Giełczyńska)

Pięć owieczek w zagrodzie bryka:

 pokazujemy całą dłoń

jeden, dwa, trzy, cztery, pięć.

 liczymy na palcach

Nagle patrzcie, jedna znika!

 chowamy mały palec, pomagając sobie drugą ręką .

Cztery owieczki w zagrodzie brykają:

 pokazujemy cztery palce

 jeden, dwa, trzy, cztery.

 liczymy na palcach

Jedna odeszła, więc trzy zostają.

 chowamy serdeczny palec

Trzy owieczki małe: jeden, dwa, trzy

 liczymy na palcach

 idą razem na hale.

 „kroczymy” palcami po przedramieniu drugiej ręki

Przez strumyk przeskoczą

 zmieniamy rękę i „kroczymy” po drugim przedramieniu

 i dalej wesoło kroczą.

 palcami „wspinamy się” na czubek głowy

A gdy dotrą na sam szczyt, całą trawę zjedzą w mig!

drapiemy się po głowie.

                                                                                                 MIŁEJ ZABAWY ! ! !

Grupa 5

1.5; 3.8

  • Zabawa ruchowa na powitanie „ Podaj rękę partnerowi”

 Podaj rękę partnerowi, potem podaj drugą – ręce są skrzyżowane.

Zrób obrocik dookoła gdy muzyka gra – obrót.

 Stań na baczność, tupnij nogą, wkoło pokręć głową.

 Klaśnij w dłonie i w kolana,

niech zabawa trwa- ukłon w stronę partnera

4.2; 4.4; 2.10

  • Rebus „ Zwierzęta wiejskie” ( w oparciu o „ Dzieci- Portal Nowoczesnych Rodziców”)

Przyjrzyj się kolejnym obrazkom zwierząt. Spróbuj rozwiązać te zagadki.

4.7; 1.4; 3.2;

  • Zabawy ruchowo- rytmiczne przy piosence „ Gdacze kura ko, ko, ko”

Do zabawy przygotuj 2 drewniane klocki, gazetę, 2 łyżki i inne przedmioty wg uznania. Na powtarzający się w piosence rytm wykonaj go na zgromadzonych „ instrumentach”.

Spróbuj pokazać treść piosenki ruchem.

Na koniec zaproś do orkiestry rodzinkę i zagrajcie razem!

4.2; 4.6; 4.5;

  • Układanie historyjki obrazkowej wg opowiadania H. Bechlerowej „ Jak kotek zwierzęta mlekiem częstował”

Posłuchaj opowiadania:

  1. To jest Filik – kotek bury. Ma wąsiki i pazury.

Dobry jest ten kotek Filik: chce, by wszyscy mleko pili.

  • Stanął Filik przy kurniku.
  • Czy chcesz mleka, koguciku?

Lecz kogucik z kurką czarną na śniadanie jedli ziarno.

  • Koło żłobu stoi konik. Filik ładnie się ukłonił.
  • Lubisz mleko?
  • Nie, ja rano smaczny owies jem i siano.
  • Do królika kotek podszedł.
  • Pij, pij mleczko, bardzo proszę!

Ale królik siadł pod drzewkiem: chrupu, chrupu – gryzł marchewkę.

  • Przed gołąbkiem Filik staje, słodkie mleko mu podaje.
  • Wypij mleczko sam, Filiku, ja mam groszek w gołębniku.
  • Więc do krówki poszedł kotek.
  • Czy na mleko masz ochotę?
  • Nie, Filiku, bo ja przecież jem zieloną trawkę w lecie.
  • Koło furtki kózka biała także mleka pić nie chciała.
  • Zabierz sobie kotku dzbanek! Ja jem liście kapuściane.
  • Poszedł kotek do motyla i dzbanuszek mu nachyla.

Ale motyl tam na łące pije z kwiatka sok pachnący.

  • Teraz kotek mleko niesie do wiewiórki w ciemnym lesie.

Na sosence wiewióreczka gryzie orzech, nie chce mleczka.

  1. Wraca kotek.

Koło płotka na ścieżynce jeża spotkał.

Jeżyk woła go z daleka:

  • Bury kotku, daj mi mleka!

O, bo jeże, tak, jak kotki, bardzo lubią mleczko słodkie

Odpowiedz na pytania:

– Jak nazywał się kotek?

– Co robił kotek?

– Kogo spotkał?

Obejrzyj obrazki. Spróbuj poukładać je wg kolejności wydarzeń.

1.7; 2.7; 3.9

  • Wykonanie kaczuszki techniką origami- wyprawka plastyczna

Skorzystaj z instrukcji poniżej

https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/ks-5l-wyp/mobile/index.html#p=30 str. 29, 30

Kogo słyszysz ? ⏭ZWIERZĘTA WIEJSKIE⏮ Grupa 1 Witajcie kochane przedszkolaki. Dzisiaj będziemy liczyć zwierzęta w gospodarstwie. Rozpoczynamy... Więciej
Skip to content