8. IV CZWARTEK

🙂 Wybierajcie, decydujcie, realizujcie…przesyłajcie efekty Waszej pracy na 📧 grupaPP5@interia.pl To Wy wiecie najlepiej, co w danym dniu jest dla Waszego dziecka najlepsze. 🤗JESTEŚMY Z WAMI 😘

PROPONUJEMY ZABAWĘ INTERAKTYWNĄ < SEKWENCJE > . Więcej <TU>

Dzieci młodsze

Witamy Was w kolejnym dniu. Dziś proponujemy zabawy związane z kukułką.

I 7, IV 15, IV 18, I 9, IV 7

  • Rozwijanie sprawności manualnej ,,Kukułcze jajeczka”.

Dziecko i Rodzic wycinają kontury jajek po śladach. Gotowe sylwety gromadzą w pojemniku.

  • Zabawa matematyczna ,,Ptasie gniazda”.

Rodzic proponuje dziecku wysłuchanie głosu pewnego wiosennego ptaszka, który pojawi się u nas niedługo w maju <TU>

Po odgadnięciu przez dziecko nazwy ptaka, pokazuje mu obrazek kukułki i krótko opowiada o jej zwyczajach. Ciekawe wiadomości znajdziecie PONIŻEJ:

Następnie Rodzic proponuje dziecku zabawę ruchowo-matematyczną Kukułka podrzuca jajka: w tej zabawie dziecko jest ptaszkiem a Rodzic kukułką. Wspólnie układają ze skakanki lub grubego sznurka gniazdko dla ptaszka. Dziecko dostaje od Rodzica kilka sylwet jajek i układa je w gniazdku przeliczając je. Następnie Rodzic włącza nagranie piosenki ,,Kukułeczka” – link poniżej:

Podczas trwania piosenki ptaszek wylatuje z gniazda – dziecko biega na palcach i macha rękami jak ptaki skrzydłami. W tym czasie Rodzic podrzuca do gniazda jedno lub kilka jajek ( w zależności od umiejętności liczenia dziecka). Podczas przerwy w muzyce ptak wraca do gniazda – dziecko siada przed gniazdkiem i przelicza jajeczka sprawdzając, czy ma tyle samo jajek co przedtem, a jeśli nie, to o ile jajek ma więcej. Zabawę można powtórzyć kilka razy  ze zmianą ról. Sylwety jajek można dokładać lub zabierać.

  • Malowanie farbami obrazka kukułki.

Na zakończenie proponujemy malowanie farbami akwarelowymi obrazka kukułki. Dziecko może go pomalować według prawdziwych kolorów kukułki lub jak chce. Ważne jest, aby utrzymało się w konturze sylwety. Jeżeli ma chęć, może wykonać kilka obrazków i po wyschnięciu wyciąć kontury. Rodzic przymocowuje taśmą klejącą sylwetę do patyczka od szaszłyków. Wykonane kukiełki można wykorzystać do wspólnych zabaw.

Życzymy miłej zabawy.

Dzieci starsze

Kochani Mamy dla Was dzisiaj kilka propozycji, które pozwolą zaplanować Wam wspólny czas, a przy okazji dobrze się pobawić!

  1. Kończenie zdania przez dziecko: „Moja mamusia jest…”/”Mój tatuś jest” Podawanie imion swojej mamusi/tatusia; dzielenie imion na sylaby/głoski

Dokończ zdanie: „Moja mamusia jest…”/”Mój tatuś jest”. Czy wiesz jak ma na imię Twoja mamusia/tatuś. Zadanie dla starszych dzieci: podziel imiona na sylaby/głoski

  • „Wspólnie spędzamy czas wolny” – obrazkowa mapa myśli poprzedzona oglądaniem albumów rodzinnych. Wypowiedzi dzieci na temat emocji, jakie im towarzyszą, kiedy oglądają rodzinne zdjęcia.

Obejrzyjcie rodzinne zdjęcia na których wspólnie odpoczywacie, bawicie się lub wykonujecie Wasze ulubione czynności. Jak się wtedy czułeś? Za czym najbardziej tęsknisz? Usiądźcie razem i zaplanujcie świąteczny czas- narysuj to, co chciałbyś robić wspólnie z rodzicami/narysuj również pomysły rodziców.

  • Quiz rodzinny. Odpowiedzi na pytania dotyczące członków rodziny: ich zainteresowań, ulubionych potraw rodziny oraz preferowanych form spędzania czasu wolnego.

Czas na wielki quiz rodzinny. Każdy odpowiada na następujące pytania: – ulubiona potrawa świąteczna dziecka/mamy/taty – ulubiony kolor Zadania do wykonania: – kto ma największą stopę (porównaj) – czy mama/tata/dziecko ma łaskotki (odpowiedź musicie sprawdzić 😉

  • Zabawa orientacyjno-porządkowa Jak mama, jak tata. (zabawa zaczerpnięta z przewodnika Wydawnictwa MAC  ( os_bplus_met_cz5.pdf (mac.pl) 

Czas na zabawę! Poruszaj się po pokoju. Kiedy usłyszysz klaśnięcie – siadaj skrzyżnie i naśladuj kołysanie dziecka na rękach przez mamę, kiedy usłyszysz pstryknięcie palcami – naśladuj chód taty.

  • Spacer z rodzicami. Obserwacja zjawisk pogodowych związanych z wiosną.

Wybierzcie się chociaż na krótki spacer i wypatrujcie czy wiosna rozgościła się już w okolicy;

🙂 Wybierajcie, decydujcie, realizujcie…przesyłajcie efekty Waszej pracy na 📧 grupaPP5@interia.pl To Wy wiecie najlepiej, co w danym dniu... Więciej
Skip to content