30. III WTOREK

A dzisiaj na rozgrzewkę Kurka Tosia 😉

A teraz wypij 😉 ⏭gorącą czekoladę .⏮.. i wykonaj kilka wybranych zadań z grupy młodszej lub starszej 😀😉

PAMIĘTAJCIE, TO WY DECYDUJECIE, CO… WYKONUJECIE 💃🕺👋🖐😀😏😉😁👍👊🤛✋👌

Dzieci młodsze

Witamy Was w kolejnym dniu przedświątecznym!.

1.5, 4.7

  • Zapraszamy do wysłuchania świątecznej piosenki „ Wielkanocny stół”.

Patrycja Lipińska dla Dzieci i Szalone Małolaty 

4.1, 4.2,  4.7

• Zabawa dydaktyczna „Co jest związane z Wielkanocą?”.

Do tej zabawy potrzebujemy : koszyk, pisanki/kraszanki, palma wielkanocna, baranek cukrowy, imitacja kurczaczka, wiosenne kwiaty – bazie , krokusy ,bukszpan.  Razem z mamą  rozłóżcie te przedmioty na stole tak jak w piosence. Rodzicu poopowiadaj dziecku jakie sa tradycje świąteczne Wielkiej Nocy.  

1.5, 2.7, 3.8

  • Zabawa ruchowa „Kraszanki”. Koła w kształcie jajka: niebieskie, żółte, czerwone i zielone, dla mamy i dla dziecka .

Jak w domu jest rodzeństwo to zaproś je do zabawy.

Dzieci otrzymują kolorowe jajka , które oznaczają kolory kraszanek. Rodzic  ustala z nimi, co robią dzieci, które mają określony kolor kraszanek. I tak np. dzieci, które mają: – niebieskie kraszanki – skaczą w miejscu, – żółte kraszanki – robią pajacyki, – czerwone kraszanki – kiwają się na boki, – zielone kraszanki – kręcą się wokół własnej osi. Do zabawy możemy wykorzystać  melodię z piosenki „Wielkanocny stół” w celu utrwalenia.

Usiądź teraz wygodnie i poproś rodzica o przeczytanie zagadek – nie są trudne na pewno sobie poradzisz. To zaczynamy. 

3.1, 3.8, 4.5• Rozwiązywanie zagadek E. Stadtmüller – „Co znajdzie się na wielkanocnym stole”? Obrazki: kromka chleba, kawałek kiełbasy, jajko, baranek cukrowy, sól.  

W cebulowych łupinkach lub w farbkach kąpane,

w prześliczne desenie ręcznie malowane. (jajka)

Azorek radośnie przy koszyczku hasa,

lecz nic z tego nie będzie. Nie dla psa… (kiełbasa)

Oby dzięki ludzkiej pracy i opiece

 nieba nigdy na twym stole nie zabrakło”… (chleba)

Może być z cukru, z gipsu lub z ciasta,

 lecz najważniejszy jest i basta!!! (baranek)

Sypka jak piasek, jak śnieżek biała,

smaku dodaje już szczypta mała. (sól)

Wszystkie zagadki odgadnięte to czas zabawić się w „poszukiwania”.

4.12, 4.15

• Zabawa dydaktyczna „Szukamy jajek”.

Jajka  do tej zabawy mogą być plastykowe , zabawkowe, narysowane  lub  ugotowane na twardo.

Tata, mama lub starsze rodzeństwo chowają jajka w różnych miejscach w domu. Możemy podpowiadać mówiąc „zimno – ciepło”. Dziecko próbują określić położenie jajek i dopiero wówczas podejść po nie. Po uzbieraniu wszystkich okazów można je przeliczyć. Zabawę można kontynuować dalej ze zmianą reguł – teraz to dziecko chowa a rodzic znajduje. Miłej zabawy.

Na zakończenie waszych wspólnych zabaw z rodzicami proponujemy aby obejrzeć i wysłuchać piosenkę może zainspiruje Was do malowania jajek wspólnie z rodzicami lub rodzeństwem.

Śpiewające Brzdące – Hopla, hopla!

Zdrowia ,uśmiechu , pogody ducha  wszystkim naszych przedszkolakom i ich Rodzicom życzą  nauczycielki z grupy.

Dzieci starsze

1.4, 1.5, 2.11, 3.8, 3.9, 4.1, 4.2, 4.4, 4.8, 4.13

  • Rozmowa o wielkanocnych jajkach.

Rodzic pyta dzieci: czy wiedzą? czym się różnią? Wskazując na jedną grupę, mówi: to są kraszanki. Nazwa kraszanka pochodzi od metody barwienia jaj, tak zwanego kraszenia, które polegało na farbowaniu na jednokolorowo, bez wzoru.

Rodzic wskazuje na drugą grupę i mówi: jajka pokryte wzorem wykonanym woskiem noszą nazwę pisanek.

Obecnie wszystkie różnobarwnie pomalowane jajka to pisanki.

4,2, 4.5, 4.11, 4.14, 4.15

  • Nauka rymowanki- zabawy przygotowujące do szkoły.

Raz, dwa, trzy,

tę pisankę weźmiesz Ty.

Cztery, pięć, sześć,

nie próbuj jej zgnieść.

Siedem, osiem, dziewięć, dziesięć,

nie daj się kolorom zwieść.

            Dzieci wymawiają wyliczankę: głośno, cicho, szybko, wolno.

1.5, 1.8, 4.2, 4.7

  • Zabawa z elementem dramy „Narodziny kurczątka”

Dzieci dobierają się parami. Jedno dziecko wciela się w rolę kurczątka znajdującego się w jajku, drugie- kury, jego mamy  oczekującej na narodziny swojego dziecka. Dzieci odgrywają scenki przedstawiające opiekę kury nad jajkiem, wykluwanie się kurczczka i powitanie dziecka z mamą (bez użycia słów lub z krótkimi dialogami, zgodnie z pomysłami dzieci).

1.4, 1.5

  • Sport to zdrowie- poćwiczmy razem.

-Zabawa z elementem równowagi „Bociany chodzą po łące”.
Chód z wysokim unoszeniem kolan.
Co jakiś czas dzieci- bociany, zatrzymują się i stają na jednej nodze, rozkładając szeroko ramiona.

-Zabawa z elementem podskoku „Zajączki”.
Podskoki raz na jednej, raz na drugiej nodze.
Po serii podskoków zajączki zatrzymują się i nasłuchują- dłonie przy uszach- skręty w jedną i w drugą stronę.

Zabawa orientacyjno- porządkowa „Jakie zwierzęta się poruszają?”.

Rodzic dzieli dzieci na grupy: żabki, bociany, kury, motyle. Po usłyszeniu  umówionego sygnału dzieci naśladują ruchy swojego zwierzątka. Zabawę należy powtarzać, aby każde dziecko mogło być każdym wymienionym zwierzątkiem.

-Ćwiczenie oddechowe „Wąchanie kwiatów”.
Dzieci chodzą swobodnie, co jakiś czas pochylają się i wąchają pierwsze kwiaty.

– Zabawa ruchowa z elementem rzutu „Czerwony patrzy”.

Dzieci stoją w kole. Wybrane dziecko rzuca piłkę do stojących w kole dzieci i wymienia nazwy kolorów. Dzieci nie mogą złapać piłki, jeżeli zostanie wymieniony kolor czerwony.

-Zabawa orientacyjno- porządkowa „Jastrząb, kura i kurczęta”.

Rodzic wybiera dwoje dzieci- jedno będzie kurą, drugie – jastrzębiem. Pozostałe dzieci będą kurczątkami. Rodzic wyznacza skakanką miejsce gniazda, kurczątka wraz z kurą chodzą po pokoju i dziobią trawkę i ziarenka. Na hasło jastrząb dzieci- kurczątka chowają się do gniazda albo pod skrzydłami kury (przytulają się do kury).

1.8, 4.8, 4.11

  • Praca plastyczna „Malowane jajka-kraszanki, pisanki”.

Proszę przygotować nożyczki, farby, papier kolorowy, bibuły, kredki, flamastry.

            Udekorujcie proszę te jajka- jedno jako kraszankę , drugie jako pisankę. Namówcie do tej zabawy rodziców. Uzyskane prace chciałybyśmy zobaczyć na stronie internetowej przedszkola.

A dzisiaj na rozgrzewkę Kurka Tosia 😉 A teraz wypij 😉 ⏭gorącą czekoladę .⏮.. i wykonaj kilka wybranych zadań z grupy młodszej lub... Więciej
Skip to content