A dzisiaj na rozgrzewkę Kurka Tosia 😉
A teraz wypij 😉 ⏭gorącą czekoladę .⏮.. i wykonaj kilka wybranych zadań z grupy młodszej lub starszej 😀😉
PAMIĘTAJCIE, TO WY DECYDUJECIE, CO… WYKONUJECIE 💃🕺👋🖐😀😏😉😁👍👊🤛✋👌
Dzieci młodsze
Witamy Was w kolejnym dniu przedświątecznym!.
1.5, 4.7
- Zapraszamy do wysłuchania świątecznej piosenki „ Wielkanocny stół”.
Patrycja Lipińska dla Dzieci i Szalone Małolaty
4.1, 4.2, 4.7
• Zabawa dydaktyczna „Co jest związane z Wielkanocą?”.
Do tej zabawy potrzebujemy : koszyk, pisanki/kraszanki, palma wielkanocna, baranek cukrowy, imitacja kurczaczka, wiosenne kwiaty – bazie , krokusy ,bukszpan. Razem z mamą rozłóżcie te przedmioty na stole tak jak w piosence. Rodzicu poopowiadaj dziecku jakie sa tradycje świąteczne Wielkiej Nocy.
1.5, 2.7, 3.8
- Zabawa ruchowa „Kraszanki”. Koła w kształcie jajka: niebieskie, żółte, czerwone i zielone, dla mamy i dla dziecka .
Jak w domu jest rodzeństwo to zaproś je do zabawy.
Dzieci otrzymują kolorowe jajka , które oznaczają kolory kraszanek. Rodzic ustala z nimi, co robią dzieci, które mają określony kolor kraszanek. I tak np. dzieci, które mają: – niebieskie kraszanki – skaczą w miejscu, – żółte kraszanki – robią pajacyki, – czerwone kraszanki – kiwają się na boki, – zielone kraszanki – kręcą się wokół własnej osi. Do zabawy możemy wykorzystać melodię z piosenki „Wielkanocny stół” w celu utrwalenia.
Usiądź teraz wygodnie i poproś rodzica o przeczytanie zagadek – nie są trudne na pewno sobie poradzisz. To zaczynamy.
3.1, 3.8, 4.5• Rozwiązywanie zagadek E. Stadtmüller – „Co znajdzie się na wielkanocnym stole”? Obrazki: kromka chleba, kawałek kiełbasy, jajko, baranek cukrowy, sól.

W cebulowych łupinkach lub w farbkach kąpane,
w prześliczne desenie ręcznie malowane. (jajka)
Azorek radośnie przy koszyczku hasa,
lecz nic z tego nie będzie. Nie dla psa… (kiełbasa)
Oby dzięki ludzkiej pracy i opiece
nieba nigdy na twym stole nie zabrakło”… (chleba)
Może być z cukru, z gipsu lub z ciasta,
lecz najważniejszy jest i basta!!! (baranek)
Sypka jak piasek, jak śnieżek biała,
smaku dodaje już szczypta mała. (sól)
Wszystkie zagadki odgadnięte to czas zabawić się w „poszukiwania”.
4.12, 4.15
• Zabawa dydaktyczna „Szukamy jajek”.
Jajka do tej zabawy mogą być plastykowe , zabawkowe, narysowane lub ugotowane na twardo.
Tata, mama lub starsze rodzeństwo chowają jajka w różnych miejscach w domu. Możemy podpowiadać mówiąc „zimno – ciepło”. Dziecko próbują określić położenie jajek i dopiero wówczas podejść po nie. Po uzbieraniu wszystkich okazów można je przeliczyć. Zabawę można kontynuować dalej ze zmianą reguł – teraz to dziecko chowa a rodzic znajduje. Miłej zabawy.
Na zakończenie waszych wspólnych zabaw z rodzicami proponujemy aby obejrzeć i wysłuchać piosenkę może zainspiruje Was do malowania jajek wspólnie z rodzicami lub rodzeństwem.
Śpiewające Brzdące – Hopla, hopla!
Zdrowia ,uśmiechu , pogody ducha wszystkim naszych przedszkolakom i ich Rodzicom życzą nauczycielki z grupy.
Dzieci starsze
1.4, 1.5, 2.11, 3.8, 3.9, 4.1, 4.2, 4.4, 4.8, 4.13
- Rozmowa o wielkanocnych jajkach.
Rodzic pyta dzieci: czy wiedzą? czym się różnią? Wskazując na jedną grupę, mówi: to są kraszanki. Nazwa kraszanka pochodzi od metody barwienia jaj, tak zwanego kraszenia, które polegało na farbowaniu na jednokolorowo, bez wzoru.
Rodzic wskazuje na drugą grupę i mówi: jajka pokryte wzorem wykonanym woskiem noszą nazwę pisanek.
Obecnie wszystkie różnobarwnie pomalowane jajka to pisanki.
4,2, 4.5, 4.11, 4.14, 4.15
- Nauka rymowanki- zabawy przygotowujące do szkoły.
Raz, dwa, trzy,
tę pisankę weźmiesz Ty.
Cztery, pięć, sześć,
nie próbuj jej zgnieść.
Siedem, osiem, dziewięć, dziesięć,
nie daj się kolorom zwieść.
Dzieci wymawiają wyliczankę: głośno, cicho, szybko, wolno.
1.5, 1.8, 4.2, 4.7
- Zabawa z elementem dramy „Narodziny kurczątka”
Dzieci dobierają się parami. Jedno dziecko wciela się w rolę kurczątka znajdującego się w jajku, drugie- kury, jego mamy oczekującej na narodziny swojego dziecka. Dzieci odgrywają scenki przedstawiające opiekę kury nad jajkiem, wykluwanie się kurczczka i powitanie dziecka z mamą (bez użycia słów lub z krótkimi dialogami, zgodnie z pomysłami dzieci).
1.4, 1.5
- Sport to zdrowie- poćwiczmy razem.
-Zabawa z elementem równowagi
„Bociany chodzą po łące”.
Chód z wysokim unoszeniem kolan.
Co jakiś czas dzieci- bociany, zatrzymują się i stają na jednej nodze,
rozkładając szeroko ramiona.
-Zabawa z elementem podskoku
„Zajączki”.
Podskoki raz na jednej, raz na drugiej nodze.
Po serii podskoków zajączki zatrzymują się i nasłuchują- dłonie przy uszach-
skręty w jedną i w drugą stronę.
– Zabawa orientacyjno- porządkowa „Jakie zwierzęta się poruszają?”.
Rodzic dzieli dzieci na grupy: żabki, bociany, kury, motyle. Po usłyszeniu umówionego sygnału dzieci naśladują ruchy swojego zwierzątka. Zabawę należy powtarzać, aby każde dziecko mogło być każdym wymienionym zwierzątkiem.
-Ćwiczenie oddechowe „Wąchanie
kwiatów”.
Dzieci chodzą swobodnie, co jakiś czas pochylają się i wąchają pierwsze kwiaty.
– Zabawa ruchowa z elementem rzutu „Czerwony patrzy”.
Dzieci stoją w kole. Wybrane dziecko rzuca piłkę do stojących w kole dzieci i wymienia nazwy kolorów. Dzieci nie mogą złapać piłki, jeżeli zostanie wymieniony kolor czerwony.
-Zabawa orientacyjno- porządkowa „Jastrząb, kura i kurczęta”.
Rodzic wybiera dwoje dzieci- jedno będzie kurą, drugie – jastrzębiem. Pozostałe dzieci będą kurczątkami. Rodzic wyznacza skakanką miejsce gniazda, kurczątka wraz z kurą chodzą po pokoju i dziobią trawkę i ziarenka. Na hasło jastrząb dzieci- kurczątka chowają się do gniazda albo pod skrzydłami kury (przytulają się do kury).
1.8, 4.8, 4.11
- Praca plastyczna „Malowane jajka-kraszanki, pisanki”.
Proszę przygotować nożyczki, farby, papier kolorowy, bibuły, kredki, flamastry.
Udekorujcie proszę te jajka- jedno jako kraszankę , drugie jako pisankę. Namówcie do tej zabawy rodziców. Uzyskane prace chciałybyśmy zobaczyć na stronie internetowej przedszkola.