29. III PONIEDZIAŁEK

Rodzice, to Wy wiecie najlepiej, co w danym dniu jest dla Waszego dziecka najlepsze. 🤗JESTEŚMY Z WAMI 😘 Nasz publikacje są opatrzone „odnośnikami” do realizowanej podstawy programowej🙂 POLECAMY 🙂 ZACHĘCAMY 🙂 …. można nas pozdrawiać załącznikami wysyłanymi na grupaPP5@interia.pl ….. a my potem wstawimy na naszą www 🙂

Dzieci młodsze

 

IV 13, IV 5, I 5, IV 9, I 7, IV 1, IV 7

  • Zabawa dotykowa W poszukiwaniu jajka.

Do tej zabawy potrzebne będą: jajko ugotowane na twardo, małe jabłko, mandarynka, gruszka, ogórek, nieprzezroczysty worek.

Rodzic podaje dziecku jajko ugotowane na twardo. Prosi je, aby uważnie przyjrzało się mu, dotykało i podało cechy charakterystyczne. Następnie chowa jajko w worku z innymi przedmiotami. Zadaniem dziecka jest odnalezienie jajka w worku za pomocą dotyku. Zachęca dziecko, aby wymieniło cechę jajka, która pozwoliła mu odróżnić je od innych rzeczy w worku.

  • Słuchanie opowiadania Barbary Szelągowskiej Wielkanocne pyszności.

Rodzic pokazuje dziecku obrazek stołu wielkanocnego i czyta mu opowiadanie.

            W przedszkolu na każdym kroku widać było zbliżającą się Wielkanoc. W wazonach stały bazie, a obok – koszyczki z jajkami. Wszystkie zawieszone dekoracje też przypominały o świętach. Słońce każdego kolejnego dnia coraz mocniej świeciło. Ada, podobnie jak inne dzieci z jej grupy, nie mogła doczekać się świąt. Pani opowiadała o tradycjach wielkanocnych. – A może zrobimy sobie mazurka? I jeszcze babkę i szynkę. Nie może też zabraknąć chleba i jajek! – Ale jak my to wszystko sami zrobimy? – dopytywał Kamil. – To naprawdę dużo pracy. Widziałem, jak babcia piekła ciasto. Pani tajemniczo uśmiechnęła się do dzieci. – Tak naprawdę zrobimy dziś te wszystkie smakołyki, ale one nie będą nadawały się do jedzenia. Wykonamy je z masy solnej, potem wypieczemy i pomalujemy. A na koniec urządzimy kącik wielkanocny. – Ale fajny pomysł – zawołał Kamil. Ada zrobiła wielką babę wielkanocną, a Kamil – szyneczkę. Inne dzieci też starały się jak mogły. Po pomalowaniu i ułożeniu na stoliczku wszystkie „smakołyki” wyglądały jak prawdziwe, zwłaszcza baba z lukrem. Po podwieczorku do sali średniaków przyszły w odwiedziny starszaki. – Ale macie tu pyszniutkie pyszności! – oblizując się, zawołał Maciek i wyciągnął rękę po babę. W ostatniej chwili przed zjedzeniem powstrzymał go Olek. – Dlaczego nie mogę się poczęstować? Trzeba jeść szybko, póki świeże. Potem już nie będą takie dobre. – Maciek, przyjrzyj się uważniej tym smakołykom. Przecież one są z masy solnej. Jeszcze mógłbyś sobie przez nie połamać zęby. Najlepiej poczekaj na prawdziwy wielkanocny stół i prawdziwe pyszności. Maciek przytaknął głową, ale i tak ukradkiem – kiedy nikt nie patrzył – powąchał babkę. Skrzywił się, zawiedziony, i rad nierad postanowił jednak poczekać na święta.

Następnie zachęca do rozmowy na temat treści opowiadania:

  • Z czego dzieci wykonały pyszności do kącika wielkanocnego?
  • Dlaczego Olek powstrzymał Maćka przed skosztowaniem babki?
  • O jakich tradycjach wielkanocnych była mowa w opowiadaniu?
  • Jakie smakołyki z wielkanocnego stołu lubisz najbardziej?
  • Zabawa ruchowa Kurczęta – z elementem skoku i podskoku.

Dziecko jest kurczątkiem. Skacze obunóż, cichutko wypowiadając sylabę: pi, pi, pi. Na hasło: Lis się skrada, jak najszybciej ustawia się pod ścianą. Na kolejne hasło: Lis wrócił do lasu, kontynuuje skakanie.                                                                            

  • Przysmaki wielkanocne – rozwijanie pamięci i spostrzegawczości wzrokowej.

Rodzic pokazuje dziecku jednocześnie dwa lub trzy obrazki przedstawiające przysmaki wielkanocne. Następnie obraca je tak, aby dziecko nie widziało, co się na nich znajduje. Dziecko wymienia zapamiętane nazwy smakołyków w takiej kolejności, w jakiej ułożone były ich obrazki. Następnie rodzic pokazuje obrazki. Dziecko upewnia się, czy wszystkie nazwy wymieniło prawidłowo.

  • Lepienie z masy solnej smakołyków wielkanocnych.

PRZEPIS NA MASĘ SOLNĄ: 2 części mąki pszennej + 1 część soli kuchennej, trochę oleju jadalnego, woda.

Masę można wykonać z pomocą dziecka: wymieszać mąkę z solą. Dolewać po trochę wody i zagniatać masę, aby uzyskać konsystencję plasteliny. W trakcie dolewania wody, dodać trochę oleju dla lepszej plastyczności masy.

Rodzic z dzieckiem lepi z masy wielkanocne smakołyki, zachęca dziecko do nazwania ich. Wykonane ulepianki można wypiec w lekko nagrzanym piekarniku. Gdy już będą twarde, dziecko może je pomalować farbami plakatowymi.

  • Piosenka do słuchania: Pisanki, kraszanki, skarby wielkanocne… .

Dzieci starsze

Obszary: I 5, III 8, IV 14, I 4, II 4, IV 7 IV 5, IV 4, I 7.

Dzisiejszy dzień rozpoczniemy masażykiem relaksacyjnym:

  1. „Jajeczko” – masażyk relaksacyjny.

 Wspólnie z dorosłym pobawcie się przy rymowance, wykonując masażyk na plecach drugiej osoby. Jajeczko (Marta Jelonek)

Małe jajeczko kręciło się w kółeczko. (kreślenie kształtu jajka)

 Było nakrapiane, w kropki malowane. (lekkie stukanie palcami wskazującymi)

Z góry na dół się turlało, (naprzemienne przesuwanie płasko ułożonych dłoni od szyi do pasa)

 wysoko podskakiwało! (oklepywanie dłońmi na przemian)

 Pod pierzynkę się schowało (przytulenie się do pleców partnera )

 i chwileczkę tam siedziało…

Gdy mu ciepło się zrobiło, (masowanie pleców dłońmi ruchami okrężnymi)

 trach, kurczątko wyskoczyło! (klaśnięcie w dłonie)

 Do góry powędrowało, (kroczenie palcami wskazującym i środkowym obu dłoni w kierunku szyi)

 za uchem połaskotało (połaskotanie za uszami)

 i cichutko zapiszczało! (ciche naśladowanie głosu pisklaka: pi, pi, pi!)

  • „Bajeczka wielkanocna” – wysłuchanie piosenki i krótka rozmowa inspirowana jej treścią;

 Po wysłuchaniu piosenki zadaj dziecku pytania:

  •  O kim jest mowa w piosence?
  • Co robi zajączek?
  • Jakimi wzorami ozdobione są pisanki?
  • Co się wydarzyło podczas malowania pisanek?
  • Jak wyglądały kurczaczki?
  • https://blizejprzedszkola.pl/szkolenia/filmy?kategoria=Platforma%20edukacyjna#film-71
https://blizejprzedszkola.pl/szkolenia/filmy?kategoria=Platforma%20edukacyjna#film-71
  • „Wielkanocne harce” – zabawa ortofoniczna

Odczytaj rymowankę, a dziecko niech powtarza wyrazy dźwiękonaśladowcze.

 Wielkanocne harce (Marta Jelonek)

Na świątecznym stole harce i swawole!

Zając kica: kic, kic, kic! – kic, kic, kic!

Baran bryka: hyc, hyc, hyc! – hyc, hyc, hyc!

Kura gdacze: kud-ku-dak! – kud-ku-dak!

 A pisanki na to: trach, trach, trach, trach!

 Piszczy kurczę: pi, pi, pi! – pi, pi, pi!

 Kogut chrapie: fi, fi, fi! – fi, fi, fi!

 To Wielkanoc mu się śni!

  • Zatańcz razem z króliczkiem – zabawa muzyczno-ruchowa

Rodzicu włącz film i zachęć dziecko, aby zatańczyło razem z zajączkiem.

Str.54

Połącz, samodzielnie lub z pomocą rodzica pierwsze głoski z nazw zdjęć. Narysuj na dowolnej kartce to, czego nazwę otrzymasz. Opowiedz rodzicom z czym kojarzą się Wam te nazwy?

  • Świąteczne porządki – zachęcanie do prac porządkowych;

 Porozglądaj się po swoim pokoju. Czy wszystko na pewno jest na swoim miejscu? Jeśli nie, to szybciutko odłóż wszystkie rzeczy na swoje miejsca. A jeśli w Twoim pokoju jest porządek to koniecznie zapytaj rodziców, czy możesz im pomóc w świątecznych porządkach.

  • Jeśli nie czujesz się zmęczony / zmęczona to zachęcamy to wykonania zadania.

https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/oia-litery-liczby-cz-2/mobile/index.html#p=41 str. 38

Wykonaj zadanie w swojej książce na str. 38 według polecenia. Powodzenia

RUCH TO ZDROWIE – pamiętajcie o codziennej aktywności fizycznej najlepiej na świeżym powietrzu!

do powyższych zajęć i zabaw zostały wykorzystane materiały z  Wydawnictwa MAC oraz miecznika Bliżej Przedszkola.

Rodzice, to Wy wiecie najlepiej, co w danym dniu jest dla Waszego dziecka najlepsze. 🤗JESTEŚMY Z WAMI 😘 Nasz publikacje są opatrzone... Więciej
Skip to content